BW-LPG

Trendline
BWLPG 14.04.2021 kl 18:25 239927

Her skjer det ikke mye for tiden...

27/2-2022: Nå blir det bedre tider…
Redigert 27.02.2022 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Mr Strange
09.11.2021 kl 20:49 4475

Dorian stiger og sterkt i kveld, så forventer brudd av 50 i morgen..mål er 78..nå gjelder det å sitte i rett båt...og ikke i NAS, Flyr og annet boss
Bassefix
09.11.2021 kl 21:07 4533

Futures gå op

Latest futures price quotes as of Tue, Nov 9th, 2021.
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
57.965
+0.416
N/A
57.965
57.965
57.549
N/A
66
13:39 CT
JLPZ21 (Dec '21)
67.250
+0.750
N/A
67.250
67.250
66.500
N/A
59
13:39 CT
JLPF22 (Jan '22)
64.750
+0.750
N/A
64.750
64.750
64.000
N/A
2
13:39 CT
JLPG22 (Feb '22)
63.125
+0.125
N/A
63.125
63.125
63.000
N/A
2
13:39 CT
JLPH22 (Mar '22)
62.125
+0.125
N/A
62.125
62.125
62.000
N/A
2
13:39 CT
JLPJ22 (Apr '22)
55.500
unch
N/A
55.500
55.500
55.500
N/A
2
Redigert 09.11.2021 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
Bassefix
09.11.2021 kl 21:13 4501

Dorian LPG Ltd. Oppe 2,42% til 13,14$
Mr Strange
09.11.2021 kl 21:38 4432

Dorian ++2,96 %..
pluss etterslep så blir det 6 % på oss i morgen
Mr Strange
09.11.2021 kl 21:45 4446

og at den fallende trenden blir brutt i morgen, sansynligvis på meget høyt volum..
Mr Strange
10.11.2021 kl 05:19 4218

Finansavisenskriver blodrødt over hele linja... Lpg er mye opp.. Det vil fortsette neste mnd.. Synd få ser hva som skjer...en av børsens beste utbytteaksjer i tillegg... Den16 kommer ett super resultat og jeg tror at de overasker med ett større utbytte enn de 0.15 doller.. Tenker 0.3
Bassefix
10.11.2021 kl 09:41 3974

Må sige at jeg havde troet at vi skulle over 50 i dag. Men nej ned igen
luffe968
10.11.2021 kl 10:11 3908

vi var tæt på 49,8 - det kommer hold fast
Slettet bruker
10.11.2021 kl 12:13 3775

Slik det ser ut nå så skal vi være fornøyde hvis "bare" oppgangen i går forsvinner. Det virker som en konkurranse om hvem som kan selge billigst, selv med stigende futures og rater. Vanskelig å oppfatte logikken i dette.
Rui
10.11.2021 kl 12:34 9776

Det jobbes hardt for å holde kursen nede i dag.
Det er nå en god kjøpsmulighet til å hamstre billige BWLPG aksjer.
Alle kurs triggere er positive: Økende fremtidige frakt rater, økende produksjon i USA, kjøpsanbefalinger fra alle finanshus, mulig større flaskehalser i Panamakanalen, vinteren er i anmarsj med større forbruk o.s.v.
Det er kun spørsmål om kort tid før vi får en kraftig rekyl godt opp over 50 kr.
Har ståltro som også Hannisdal har.
Har derfor benyttet anledningen til å fylle på litt ekstra på 47 tallet.

Just me
10.11.2021 kl 16:12 9559

#VLGC congestion in the #PanamaCanal now stand at 17 vessels, 10 laden on the Carib side and 7 ballasters on the Pac side. Average waiting time is now 6.8 days w ie Dorians Commander having waited more than 16 days after picking up a cargo in Houston
Kjøttmopeden
10.11.2021 kl 16:40 9526

Fearnleys melder om 1.100.000$/måned.Ca 36.000$/dag.Det går sakte men sikkert nordover.

One of the big talking points in the VLGC market nowadays is the ‘substantial’ delays for non-booked transits via the neo–Panama Canal. Current projected waiting time is 18 days either way.
Redigert 10.11.2021 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
10.11.2021 kl 16:42 9576

EAST
One trader fixed a ship early December MEG in the high 50s, but apart from this deal we are still waiting for more charterers to move for December laycans. This is partly due to some of the acceptance dates for next month not being out yet, and with Adnoc dates around the corner we expect to see more activity soon. With continuous delays in some of the major ports in China, shipping availability remains tight in the Middle East from early December, and most of the owners are aiming for 60s Baltic for next deals.

WEST
One of the big talking points in the VLGC market nowadays is the ‘substantial’ delays for non-booked transits via the neo–Panama Canal. Current projected waiting time is 18 days either way. These delays coupled with congested or slow turnaround time in Far Eastern discharge ports means that the vessel availability in the USG and USEC is uncertain for vessels that have not prebooked their transit. And this uncertainty is adding to the bullish sentiment. At the time of writing, there are vessels on subs during mid/second half December at USD 105-110 pmt range, however, the last concluded fixture was done during 20-25 Dec at low USD 100s. The tight vessel supply is expected to persist throughout December and as long as steaming in ballast via Cape of Good Hope is not really an economically viable option, it seems the upside is bigger than the downside when looking at the shipping market. Parallel to the product market we are yet again facing a situation where something has to give and it seems it won’t be freight, simply due to the low availability.
Bassefix
10.11.2021 kl 16:59 9788

#VLGC congestion in the #PanamaCanal now stand at 17 vessels, 10 laden on the Carib side and 7 ballasters on the Pac side. Average waiting time is now 6.8 days w ie Dorians Commander having waited more than 16 days after picking up a cargo in Houston

#shipping https://t.co/6e7q5ybiOl
Mr Strange
10.11.2021 kl 17:46 9788

Ja, her ligger det roboter og trader, og det mer enn 1...de skal ha lassevis med aksjer før de slipper den opp. Her ligger det fake orders på begge sider hele dagen, og de forsvinner som dugg for solen når en kjøper litt opp, så her vil de ikke selge aksjer...så hold på hatten for her kan det gå fort når den passere 50
Superoptimist
10.11.2021 kl 17:54 9803

Jeg tolker det du skriver som at denne aksjen, som vel de fleste andre, er utsatt for kapitalistisk juks og fanteri!
Mr Strange
10.11.2021 kl 18:28 9751

Men eksporten er veldig økende fra usa..så spørs om ikke prisen snart går i været når ting tar lengre tid å få fraktet
USA: PROPANLAGRENE VAR 74,8M FAT FORRIGE UKE (76,1)
Oslo (TDN Direkt): Propan/propylenlagrene i USA var på 74,8 millioner fat i forrige uke, mot 76,1 millioner fat uken før.
Det viser tall fra amerikanske energimyndigheter (EIA), publisert onsdag.

Videre var propan/propylen-nettoproduksjonen på 2,416 millioner fat pr dag, mot 2,302 millioner fat uken før.

Eksporten var på 1,582 millioner fat propan/propylen pr dag, mot 1,083 millioner fat pr dag uken før.
Superoptimist
10.11.2021 kl 18:54 9745

Mr Strange skrev jepp
Og, Poten nå $35.566.!
Just me
10.11.2021 kl 21:33 9679

Reported #VLGC spot fixtures w USG Oct laycan came in at 22, by far the highest on record. Similar levels reported MTD
EIA yday revised up US #LPG output, stocks & export forecasts
My model now indicates VLGC spot at $42k/d in Nov & $61k/d in Dec, +11% & +21% from my Oct forecast
Kjøttmopeden
10.11.2021 kl 21:41 9658

Såpass!
Uljanov
10.11.2021 kl 21:45 9647

Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
#VLGC spot rates:
AG/JP +3% to $34k/d
USG/JP +5% to $43k/d

Quite in AG, with owners likely considering ballasting West via Cape or Suez to take advantage of the premium
Mr Strange
11.11.2021 kl 08:27 9377

Fortsatt meget stigende trend i ratene :-)
Mr Strange
11.11.2021 kl 08:47 9338

Bare båtene har en verdi på rundt 80 kr pr aksje, ..så å prise noe til nesten 50% av varelager er nesten utroligt at en får til, så reprising vil skje nå når vinteren kommer, ratene stiger bra for hver dag,
Just me
11.11.2021 kl 09:55 9210

Nå er det ikke mange børsdager igjen til Q tall blir presentert. Hold på aksjene folkens eller plukk litt mer.

Tror det blir en hyggelig reise de neste mnd
Slettet bruker
11.11.2021 kl 12:51 9130

Håper vi snart er ferdig med denne ørkenvandringen mellom 46-50kr. Er fortsatt positiv selv om denne jo-jo handlingen tærer på.
Er det noen analytikere som har kommet med et estimat for mulig utbytte?
Kjøttmopeden
11.11.2021 kl 13:13 9076

Nå starter det berømte nedsalget før usa åpner..utrolig
charlie1102
11.11.2021 kl 18:17 8862

Poten idag: 37,252$
Slettet bruker
11.11.2021 kl 19:34 8830

Bare tvihold på aksjene, Hannis tror på 60 k i desember., skjer det kan q4 by på ´gamle´ dividende nivåer opp mot 3-5 kroner.

Sier seg selv at Bw er et røverkjøp under 50 lappen, 1 krone i dividende om 3 uker får en bare strengt tatt ta med på kjøpet
Redigert 11.11.2021 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Bassefix
11.11.2021 kl 21:03 8675

Dorian LPG Ltd. Oppe 4,18 %
Just me
12.11.2021 kl 09:05 8327

Kan ikke skjønne at denne ikke stiger mer;

#VLGC spot rates:
AG/JP +4% to $36k/d
USG/JP +8% to $47k/d🚀

Panama Canal delays of ~17 days create headaches for charterers, sending the West market +23% w/w, now at a ~$11k/d premium to East.
Lpg rookie
12.11.2021 kl 09:29 8275

Og futures stiger kraftig!
(Nov '21) 59.913s
(Dec '21) 68.125s
(Jan '22) 64.625s
(Feb '22) 63.500s
(Mar '22) 62.500s
(Apr '22) 55.000s
(May '22) 55.000s
(Jun '22) 55.000s
Kjøttmopeden
12.11.2021 kl 09:45 8242

Ja,det har blitt en tålmodighets øvelse det her,men jeg ser tydelige tegn på at kjøperne må opp i pris for å få betydelige mengder med aksjer.Spørs om ikke kjøperne snart må bite i det sure 🍏 .🚀2022
Bassefix
12.11.2021 kl 09:56 8203

Det må komme.
Men vi skal have noget mere købelyst før vi er over 50.
Måske vente folk på Q3
Bassefix
12.11.2021 kl 16:46 7962

Det var så en uge med lidt frem og tilbage. Det bliver spændende i næste uge. Håber at det bliver super godt. Måske 2-4 kroner i udbetaling.
God weekend
Uljanov
12.11.2021 kl 18:14 7888

VLGC, 44 (AG-Japan) ($/day) 62.14 Spot TCE rate 39,536. Synd aksjekursene lagger.
Slettet bruker
12.11.2021 kl 18:17 7882

Poten steg til 39536, steg med nesten 2300pr dag. Hvordan kan det bli nedgang av slikt?
BIF78
12.11.2021 kl 18:34 7894

Hvor mange af sine skibe har BWLPG på fast lang kontrakt? Og hvad får de? 30.000 d/$?
charlie1102
13.11.2021 kl 08:38 7469

We have fixed approximately 83%of our available fleet days at an average rate of USD 32,000 per day (discharge to discharge basis).
-Q2 achieved freight rate 24,500$ (dividend 0.10$)
Som Long sier 1kr i dividend om få uker, eller ca 0.15$
charlie1102
13.11.2021 kl 08:41 7478

We have fixed approximately 83%of our available fleet days at an average rate of USD 32,000 per day (discharge to discharge basis).
-Q2 achieved freight rate 24,500$ (dividend 0.10$)
Som Long sier 1kr i dividend om få uker, eller ca 0.15$
BIF78
13.11.2021 kl 09:04 7459

Tak for svaret, Charlie1102.
At der er så høj en procent, der har fast rate spiller nok ind på, at kursen ikke bare flyver op, når raterne kommer over dette niveau.

Men det betyder samtidig at der er tjent gode penge på den rate. Jeg mener breakeven er omkring 21.000 $/d. Så mon ikke vi får en stille og rolig stigning resten af året, hvor nogle dage går op og andre ned, men trenden er, at der er sat retning mod 63 kr inden jul.
Slettet bruker
13.11.2021 kl 10:08 7372

Du kjøper ikke aksjer for q3, q3 er ferdig for lengst.
32 med 80% låst var en fantastisk deal sett i ettertid, q3 har stort sett vært helt elendig i spott med snitt ned mot 20 k, ingen kan Lpg markedet bedre en Bwlpg.
BIF78
13.11.2021 kl 10:28 7324

Du kan heller ikke forvente enorme indtægter, hvis de har låst 83 pct på 32.000 $/d. Så skal man forholde sig til at der er en god indtjening, men kursen vil ikke stikke af, hvis raterne stiger kraftigt. Blot det jeg mener.
Slettet bruker
13.11.2021 kl 10:35 7310

83% er låst for q3, brorparten av skipene skal nok fixes på ny for q4, hvorfor skal ikke aksjen stikke mener du?

Enkelte forventer 60k i desember, da nærmer vi oss nivåer som sist vinter, feilen sist var at Bwlpg ikke traff på fjor årets topp da spott var rundt 100k, de oppnådde ikke bedre rater en 35k i snitt den gang, det er altså ikke langt unna det de oppnår i q3, og trolig får de nå et kjempe fint q4.
Arky
13.11.2021 kl 10:44 7295

Bør man da vente på kvartalspresentasjon før kjøp.?
drekkapilsen
13.11.2021 kl 11:00 7324

Det kan være frykt for dårlig marked lenger fremme som holder igjen aksjene. Bra inntjening neste år, men i 2023 kommer ca 15% ekstra kapasitet. I tillegg er det få skrapekandidater. Er det marked til å ta unna så mye båt?
Slettet bruker
13.11.2021 kl 11:18 7283

Tror det scenarioet har lite med dagens aksje prising å gjøre.
En forventet årlig vekst i etterspørsel 5% + skrap spiser normalt opp brorparten av nybyggene, vi har lenge hørt samme argument i Lng, som forøvrig bare går opp.
Flåte vekst er negativt, men det er 1,5 år unna, det skal renne mye vann i bekken før de skipene når vannet, f.eks en potensielt bra 2021/2022 vinter.

Poenget mitt er at 2020/2021 vinteren med de skyhøye ratene traff overhode ikke Bwlpg overhode, de klarte ikke bedre en 35 i høy sessong, det klarer de nok denne gang, skulle ratene komme opp mot 50-60 k, da får en ´gamle´ dividende nivåer i Bwlpg, potensielt rundt 5 kronen.

De har også et skip salg som bokføres q3
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/07/02/7699668/bw-lpg-casher-inn-pa-skip

Lpg aksjen lagger generelt pga at all shipping lagger, siden i sommer har stort sett alt av shipping gått ned, det bryr jeg meg lite om når ratene går motsatt veg.
Husk at Bwlpg er ned 20 kroner i fra mist sommer, og Nav er rundt 80 kronen,
Redigert 13.11.2021 kl 11:21 Du må logge inn for å svare