BW-LPG

Trendline
BWLPG 14.04.2021 kl 18:25 231974

Her skjer det ikke mye for tiden...

27/2-2022: Nå blir det bedre tider…
Redigert 27.02.2022 kl 01:08 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
16.11.2021 kl 12:50 4492

Ikke misforstå.Jeg håner ingen,men jeg stusser bare over hvor stor overreaksjon det ble.Sier seg selv at vi skal mot utgangspunktet✊
omans
16.11.2021 kl 12:42 4497

Ja, er nok derfor den går ned. Pga at den skal opp med en gang. Sånn for skøy...

Vedder på at det skal testes mer mot 44 etter hvert.
Så er det mer moro å evt ta feil.
Redigert 16.11.2021 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
16.11.2021 kl 12:11 4571

Det er da voldsomt til potent overreaksjon😂det har ikke rot i virkeligheten ,så vi skal nok opp igjen.
theblueone
16.11.2021 kl 11:54 4665

Utbytte betyr da ikke en dritt, når aksjekursen faller med over 7 %. Utbytte blir dessuten tøffere beskattet med den nye regjering. Nei det er utviklingen i aksjekursen som betyr noe. Med 20 000 aksjer har jeg et tap på 70 000 i dag, og så får jeg hele 16 000 i utbytte!!! Strålende; ikke sant?
omans
16.11.2021 kl 11:51 4679

Slipper vel ikke unna 3-dagers regelen vel denne her, dessverre.
Hvorfor kjøpe noe som blir billigere i morra og overimorgen...
Men ingen fasit heller, ser bare dårlig ut for nå, og det skal antakelig ikke rett opp igjen.
kan blir bra på sikt...
Kjedl
16.11.2021 kl 11:41 4719

Virker jo ikke som om selskapet i særlig grad utnytter de høyere ratene mellom nov-jan, men heller kjører alt safe. Ergo; kanskje 4 kr i utbytte per år.
Slettet bruker
16.11.2021 kl 11:34 4722

Det er nå man skal kjøpe, ikke selge. Blir en fin utbytteaksje fremover.
Kjedl
16.11.2021 kl 11:19 4745

Er jo helt håpløs denne aksjen her. Gir opp.
Bassefix
16.11.2021 kl 11:12 4733

ErikAndtrader skrev øker her også.
Den får godt nok klø i dag
Uljanov
16.11.2021 kl 09:15 4938

Merkelig at folk selger. Også på open da. Hvilke urealistiske forventninger har folk egentlig? Bra resultat, flott dividende og positivt til markedet fremover.
Ratta
16.11.2021 kl 08:07 5142

EPS USD 0.20
Grei PE for et solid veldrevet firma med gode fremtidsutsikter.
Slettet bruker
16.11.2021 kl 07:48 5184

Det er det stabile som er det beste over tid.
Senepsa
16.11.2021 kl 07:47 5189

Helt enig 💰God avkastning sammenlignet med bankinnskudd.
Mr Strange
16.11.2021 kl 07:44 5171

Skuffende egentlig. Ser på en del av de andre som viser bedre takter men bw satser på stabilitet istedenfor gambling ser det ut til.. Kanonselskap uannsett
Slettet bruker
16.11.2021 kl 07:40 5152

Utbytte ble 10 cent, kanskje litt mindre en forventet, men positivt at de fortsatt betaler utbytte med tanke på andre selskaper som ikke har utbytte.
Just me
15.11.2021 kl 19:48 5530

The #LPG pricing differential US/FE is now theoretically $58k/d equivalent for #VLGC spot

Delays in the #PanamaCanal is now 19 days northbound and 13 days southbound, according to officials. Delays are high, but slightly down from last week
Just me
15.11.2021 kl 17:48 5695

Baltic #LPG #shipping index +0.34% to $62.50/t (TCE $38k/d)

#VLGC $AGAS $BWLPG $LPG
Slettet bruker
15.11.2021 kl 15:18 5890

Jeg tror også rundt krone stykket.
Potensialet er nok langt større i q4.

Skal bli spennende å se hva de kar låst inn i q4 og på hvilket nivå.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 15:11 5933

Den bør vel ligge på + - 1kr.
Slettet bruker
15.11.2021 kl 14:34 6052

Så beveger det seg sakte men stille nord over, uten at en kjeft diskuterer aksjen.
Slik er det i Lpg nå, det er rett å slett få investorer på HO som følger aksjene.

Slik var det også med bulk i 2020, da var ´alle´ hobby spekulantene opptatt med å time bunnen i tank som stupte ut av syklus, slik er det også nå i Lpg, alle er opptatt av dry bulk mens syklusen for Lpg nå peker rett opp.

Snart er 40 tallet historie i denne finfint dividende aksjen som nå skal tjene pene penger i vinter
Slettet bruker
13.11.2021 kl 15:03 6726

Troverdig? Du etterspør fakta og jeg gir deg fakte.

Klarer du ikke lese selv hva selskapet skriver i q2 raporten?
80% er låst i q3 på 32k, 35% er låst ut året på 33,7k

Vi hadde en diskusjon angående spott rater og om dette har en påvirkning på Bw eller ikke, det er soleklart en stigende spot har betydning for selskapet.
Ingen selskaper låser 80% tonnasje på 1/2 år eller mer, det må si så fall være første gang i BW historie.
Flere undrer seg også over hvorfor aksjen er ned, teorien er enkelt og greit at vi har fått en nedgang i stål priser og at shipping generelt er ned fra i sommer, kombinert med at Lpg ratene har ligget nede i hele sommer.

Ja jeg har aksjer her, uten å få uttelling som alle andre på sterkt stigende spott rater, fakta er at raten er opp fra 20 k til nå 40 k, i tidsrommet har selskapet på børs falt, det er fakta enten man vil eller ikke.
Det er en no brainer at aksjen fremover skal opp og ikke ned, hvis ikke verdens børsene krakker.
Men er du i tvil om pris risk/ reward ikke er godt nok for deg med en rabatt Nav på 40% så anbefaler jeg deg å selge omgående, da er ikke shipping noe for deg.

Jeg har aldrig skrevet at Bwlpg skal til himmels, men jeg skriver at Bwlpg neppe ligger under 50 lappen dagen før x dividende dag, det er stor forskjell på å spå aksjen til himmels.
Går aksjen til 60 kroner er det fortsatt en rabatt/ Nav på 30% og med et q4 som kanskje kan by på 40-45k i snitt,
bedre en det Bwlpg oppnådde 20/21 ser jeg slettes ikke bort i far at det ender slik.





Redigert 13.11.2021 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
BIF78
13.11.2021 kl 12:48 6797

Longshit, du er simpelthen umulig at have en dialog med. Når du ejer aktier så er alt godt og alt kan stige til himlen. Når du ikke har aktier, så er alt galt med dem og du skriver straks, at de falder til bunds. Du er ikke troværdig.

Fakta er vel at de lige så godt kan være låst hele vinteren til 32.000, som de ikke låst.
Slettet bruker
13.11.2021 kl 11:39 6804

Så kom med noen fakta da, hvor lenge er skipene låst?
Time charter-out coverage for 2021 at 36% with an average rate of USD 33,700 per day

Brorparten går av de låste går av i q3/q4 det er bare slik det er i shipping, Lpg er ikke noe unntak her, derfor stor betydning hva dagens spot er.

Neste uke får du svar, det eneste jeg aner med sikkerhet er at aksjen ikke ligger under 50 lappen dagen før x.
Redigert 13.11.2021 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
BIF78
13.11.2021 kl 11:28 6672

Fordi BWLPG ofte låser dem over en meget lang periode. Hvordan ved du at de 32.000 ikke er prisen året ud?

Og da jeg har en del aktier, så håber jeg naturligvis på både højere kurs og stor udbytte. Jeg prøver bare at forholde mig til fakta. Fakta er heller ikke så dårligt i denne aktie
Redigert 13.11.2021 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2021 kl 11:18 6877

Tror det scenarioet har lite med dagens aksje prising å gjøre.
En forventet årlig vekst i etterspørsel 5% + skrap spiser normalt opp brorparten av nybyggene, vi har lenge hørt samme argument i Lng, som forøvrig bare går opp.
Flåte vekst er negativt, men det er 1,5 år unna, det skal renne mye vann i bekken før de skipene når vannet, f.eks en potensielt bra 2021/2022 vinter.

Poenget mitt er at 2020/2021 vinteren med de skyhøye ratene traff overhode ikke Bwlpg overhode, de klarte ikke bedre en 35 i høy sessong, det klarer de nok denne gang, skulle ratene komme opp mot 50-60 k, da får en ´gamle´ dividende nivåer i Bwlpg, potensielt rundt 5 kronen.

De har også et skip salg som bokføres q3
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/07/02/7699668/bw-lpg-casher-inn-pa-skip

Lpg aksjen lagger generelt pga at all shipping lagger, siden i sommer har stort sett alt av shipping gått ned, det bryr jeg meg lite om når ratene går motsatt veg.
Husk at Bwlpg er ned 20 kroner i fra mist sommer, og Nav er rundt 80 kronen,
Redigert 13.11.2021 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
13.11.2021 kl 11:00 6918

Det kan være frykt for dårlig marked lenger fremme som holder igjen aksjene. Bra inntjening neste år, men i 2023 kommer ca 15% ekstra kapasitet. I tillegg er det få skrapekandidater. Er det marked til å ta unna så mye båt?
Slettet bruker
13.11.2021 kl 10:35 6904

83% er låst for q3, brorparten av skipene skal nok fixes på ny for q4, hvorfor skal ikke aksjen stikke mener du?

Enkelte forventer 60k i desember, da nærmer vi oss nivåer som sist vinter, feilen sist var at Bwlpg ikke traff på fjor årets topp da spott var rundt 100k, de oppnådde ikke bedre rater en 35k i snitt den gang, det er altså ikke langt unna det de oppnår i q3, og trolig får de nå et kjempe fint q4.
BIF78
13.11.2021 kl 10:28 6918

Du kan heller ikke forvente enorme indtægter, hvis de har låst 83 pct på 32.000 $/d. Så skal man forholde sig til at der er en god indtjening, men kursen vil ikke stikke af, hvis raterne stiger kraftigt. Blot det jeg mener.
Slettet bruker
13.11.2021 kl 10:08 6966

Du kjøper ikke aksjer for q3, q3 er ferdig for lengst.
32 med 80% låst var en fantastisk deal sett i ettertid, q3 har stort sett vært helt elendig i spott med snitt ned mot 20 k, ingen kan Lpg markedet bedre en Bwlpg.
BIF78
13.11.2021 kl 09:04 7053

Tak for svaret, Charlie1102.
At der er så høj en procent, der har fast rate spiller nok ind på, at kursen ikke bare flyver op, når raterne kommer over dette niveau.

Men det betyder samtidig at der er tjent gode penge på den rate. Jeg mener breakeven er omkring 21.000 $/d. Så mon ikke vi får en stille og rolig stigning resten af året, hvor nogle dage går op og andre ned, men trenden er, at der er sat retning mod 63 kr inden jul.
charlie1102
13.11.2021 kl 08:41 7072

We have fixed approximately 83%of our available fleet days at an average rate of USD 32,000 per day (discharge to discharge basis).
-Q2 achieved freight rate 24,500$ (dividend 0.10$)
Som Long sier 1kr i dividend om få uker, eller ca 0.15$
charlie1102
13.11.2021 kl 08:38 7063

We have fixed approximately 83%of our available fleet days at an average rate of USD 32,000 per day (discharge to discharge basis).
-Q2 achieved freight rate 24,500$ (dividend 0.10$)
Som Long sier 1kr i dividend om få uker, eller ca 0.15$
BIF78
12.11.2021 kl 18:34 7488

Hvor mange af sine skibe har BWLPG på fast lang kontrakt? Og hvad får de? 30.000 d/$?