BW-LPG
Her skjer det ikke mye for tiden...
27/2-2022: Nå blir det bedre tider…
27/2-2022: Nå blir det bedre tider…
Redigert 27.02.2022 kl 01:08
Du må logge inn for å svare
Bassefix
18.11.2021 kl 20:02
5185
Uljanov skrev https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG173841013
AG supported by some increased activity, w upcoming Saudi acceptances likely to support the positive sentiment
US #VLGC spot +2% to $49k/d, supported by a rising #LPG pricing differential US/FE (now theoretically ~$74k/d!) & continued #PanamaCanal delays (15/16 days)
#shipping https://t.co/SwMlT1GWPe
US #VLGC spot +2% to $49k/d, supported by a rising #LPG pricing differential US/FE (now theoretically ~$74k/d!) & continued #PanamaCanal delays (15/16 days)
#shipping https://t.co/SwMlT1GWPe
luffe968
18.11.2021 kl 18:29
5251
Det er jo fint at få vished om at BW stadig shortes, så har vi en forklaring sandsynligvis 2-3 tradere med tilsammen omkring 1,5 %. Hold på jeres aktier ellers går den aldrig op.
Kjøttmopeden
18.11.2021 kl 18:14
5219
Jøss! Sikkert fordi markedet forventer nedgang på ex-utbyttedagen som er i morgen.smart gjort
Zohan
18.11.2021 kl 18:03
5249
Ble satt en short også nå så kan nok være en medvirkende årsak til dagens fall
Jeg begynner å bli litt lei av dette jo-jo greiene. Opp en dag og ned neste dag. Slik har det vært en stund nå. Noen må vel bli lei av å bytte penger fra 46-49kr. annen hver dag.
Kjøttmopeden
18.11.2021 kl 16:04
5289
Den ideelle prisen er der hvor LPG kan konkurrere med nafta(råoljeprodukt)men så er det mange andre faktorer som også spiller inn på etterspørselen etter LPG.
Så det å gi en eksakt pris er vanskelig med tanke på at LPG markedet påvirkes av så mye mer.Fraktmarkedet også.Vi kan fort havne i en tid hvor det er høy etterspørsel,men ratene holder seg stabile fordi det er mye tonnasje til å frakte LPG( 2023 kan bli et slikt år)
-politiske årsaker
-pandemier
-naturkatastrofer
-været
-tonnasje
-produksjon
-lagerbeholdninger
-oljepris
-Panama
-Det grønne skiftet
-Konsolideringer i fraktmarkedet
-Etterspørselen etter LPG
-Finanskriser
Men det jeg er mest interessert i er hva markedet vil betale for BWLPG.Nå er det tydeligvis gode rater(40k)Det er et tegn på at LPG er et produkt markedet vil ha for øyeblikket.Men det hjelper så forbainna lite hvis ikke markedet vil betale noe for aksjene mine.Det er det aller viktigste.Jeg kan gjerne sitte i et luftslott/boble aksje,så lenge noen betaler mer enn hva jeg gjorde.
Hva er det som «rir» aksjemarkedet for tiden?Vanligvis hadde vi vært i 70kr nå.
Så det å gi en eksakt pris er vanskelig med tanke på at LPG markedet påvirkes av så mye mer.Fraktmarkedet også.Vi kan fort havne i en tid hvor det er høy etterspørsel,men ratene holder seg stabile fordi det er mye tonnasje til å frakte LPG( 2023 kan bli et slikt år)
-politiske årsaker
-pandemier
-naturkatastrofer
-været
-tonnasje
-produksjon
-lagerbeholdninger
-oljepris
-Panama
-Det grønne skiftet
-Konsolideringer i fraktmarkedet
-Etterspørselen etter LPG
-Finanskriser
Men det jeg er mest interessert i er hva markedet vil betale for BWLPG.Nå er det tydeligvis gode rater(40k)Det er et tegn på at LPG er et produkt markedet vil ha for øyeblikket.Men det hjelper så forbainna lite hvis ikke markedet vil betale noe for aksjene mine.Det er det aller viktigste.Jeg kan gjerne sitte i et luftslott/boble aksje,så lenge noen betaler mer enn hva jeg gjorde.
Hva er det som «rir» aksjemarkedet for tiden?Vanligvis hadde vi vært i 70kr nå.
Redigert 18.11.2021 kl 17:20
Du må logge inn for å svare
Bassefix
18.11.2021 kl 13:49
5329
Fra igår
Latest futures price quotes as of Thu, Nov 18th, 2021.
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
60.510s
-0.097
N/A
60.510
60.510
60.607
N/A
66
11/17/21
JLPZ21 (Dec '21)
71.000s
+2.000
N/A
71.000
71.000
69.000
N/A
59
11/17/21
JLPF22 (Jan '22)
67.000s
-0.250
N/A
67.000
67.000
67.250
N/A
2
11/17/21
JLPG22 (Feb '22)
65.250s
unch
N/A
65.250
65.250
65.250
N/A
2
11/17/21
JLPH22 (Mar '22)
59.750s
+0.250
N/A
59.750
59.750
59.500
N/A
2
11/17/21
JLPJ22 (Apr '22)
55.500s
unch
N/A
55.500
55.500
55.500
N/A
2
11/17/21
JLPK22 (May '22)
55.500s
unch
N/A
55.500
55.500
55.500
N/A
2
11/17/21
JLPM22 (Jun '22)
55.500s
unch
N/A
55.500
55.500
55.500
N/A
2
11/17/21
JLPN22 (Jul '22)
50.750s
+0.500
N/A
50.750
50.750
50.250
N/A
2
11/17/21
JLPQ22 (Aug '22)
50.750s
+0.500
N/A
50.750
50.750
50.250
N/A
2
11/17/21
JLPU22 (Sep '22)
50.750s
+0.500
N/A
50.750
50.750
50.250
N/A
2
11/17/21
JLPV22 (Oct '22)
51.000s
+0.250
N/A
51.000
Latest futures price quotes as of Thu, Nov 18th, 2021.
Contract Last Change Open High Low Previous Volume Open Int Time Links
JLPX21 (Nov '21)
60.510s
-0.097
N/A
60.510
60.510
60.607
N/A
66
11/17/21
JLPZ21 (Dec '21)
71.000s
+2.000
N/A
71.000
71.000
69.000
N/A
59
11/17/21
JLPF22 (Jan '22)
67.000s
-0.250
N/A
67.000
67.000
67.250
N/A
2
11/17/21
JLPG22 (Feb '22)
65.250s
unch
N/A
65.250
65.250
65.250
N/A
2
11/17/21
JLPH22 (Mar '22)
59.750s
+0.250
N/A
59.750
59.750
59.500
N/A
2
11/17/21
JLPJ22 (Apr '22)
55.500s
unch
N/A
55.500
55.500
55.500
N/A
2
11/17/21
JLPK22 (May '22)
55.500s
unch
N/A
55.500
55.500
55.500
N/A
2
11/17/21
JLPM22 (Jun '22)
55.500s
unch
N/A
55.500
55.500
55.500
N/A
2
11/17/21
JLPN22 (Jul '22)
50.750s
+0.500
N/A
50.750
50.750
50.250
N/A
2
11/17/21
JLPQ22 (Aug '22)
50.750s
+0.500
N/A
50.750
50.750
50.250
N/A
2
11/17/21
JLPU22 (Sep '22)
50.750s
+0.500
N/A
50.750
50.750
50.250
N/A
2
11/17/21
JLPV22 (Oct '22)
51.000s
+0.250
N/A
51.000
Kjedl
18.11.2021 kl 11:43
5438
Hva er ideell oljepris/produksjon med tanke på økte produksjon og befraktning av LPG?
Kjøttmopeden
18.11.2021 kl 08:58
5612
Økende rater,Sterk sluttspurt av Dorian i går og siste dag for å få utbytte.Bryter vi motstanden på 50kr i dag?
Over til været:
Tokyo har 12 grader i dag.Temperaturen skal falle videre utover uken.
Houston har 20 grader
Generell nyhet: Oljeprisen faller etter Biden utspill.Markedet er skjørt.Øker oljeproduksjonen for fort kan oljeprisen bli satt under enda større press.Oljeprisen har ramlet 8% den siste uken.Støtten på 80$ er brutt.Ser vi 70$ snart?Noen hevder det kan skje i desember.
Ellers er det skyhøy gasspris igjen.
Over til været:
Tokyo har 12 grader i dag.Temperaturen skal falle videre utover uken.
Houston har 20 grader
Generell nyhet: Oljeprisen faller etter Biden utspill.Markedet er skjørt.Øker oljeproduksjonen for fort kan oljeprisen bli satt under enda større press.Oljeprisen har ramlet 8% den siste uken.Støtten på 80$ er brutt.Ser vi 70$ snart?Noen hevder det kan skje i desember.
Ellers er det skyhøy gasspris igjen.
Redigert 18.11.2021 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
I Q3 presentasjonen sier Niels Rigault at deres seneste slutninger for skipninger ut fra US i desember er på over 40 000 usd per dag. Dette vil jo hjelpe på snittet for Q4-ratene og det vil sannsynligvis også legge gulv for spot-rater i begynnelsen av Q1 2022.
Kjedl
17.11.2021 kl 23:40
5833
Det er vel ratene i disse dager som danner grunnlaget for hvilket nivå 80% av kontraktene i Q1 skal ligge på..
Uljanov
17.11.2021 kl 22:27
5922
Fordi spotratene er kursdrivende uansett hvor mange prosent av flåten de har på TC. 32K$ dagen på 80% av flåten er jo veldig bra med cbe på 22K. 10K i kassen pr båt pr dag for 80% av flåten. Et veldrevet rederi.
Joko
17.11.2021 kl 22:13
5964
Koffør snakka dåkker så mye om rater?
Bwlpg har kontrakter for 80% av q4 dagene på 32k dagen
Bwlpg har kontrakter for 80% av q4 dagene på 32k dagen
Kjøttmopeden
17.11.2021 kl 21:22
6056
I neste uke blir det 5 grader i Tokyo.Houston har gode temperaturer rundt 28 grader.
Uljanov
17.11.2021 kl 20:23
6122
Men det blir det ikke. Vi er allerede inne i La Nina værfenomenet, som skal vare til februar sies det, med 87% sjanse. Det vil si kaldere enn normalt i Kina,Japan og Korea og de, men ikke nødvendigvis kaldere i US. Se denne posten til Hannisdahl: https://twitter.com/JHannisdahl/status/1438888268603527170
Anders13
17.11.2021 kl 19:35
6098
Mener at det værste nå er kulde i USA og varmt resten av verden. Da blir det lite transport ut fra USA da de trenger gassen selv. Komplisert marked å kunne…lettere med kontainer.
Kjøttmopeden
17.11.2021 kl 19:15
5939
Jeg er absolutt ingen ekspert,men det er noe som «rir»LPG markedet for tiden.Ser ut som at det har vært litt treghet i «systemet»,for vanligvis starter oppgangen tidligere.Muligens det kommer en rekyl?Ratene skal videre opp,så du får nok pengene dine tilbake👍🏻
Anders13
17.11.2021 kl 19:12
5770
…denne har jeg tapt noen millioner på - urealisert. Da er det vel bare å bente da. Den bør jo 20 nok nord. Er jeg for optimistisk?
Kjøttmopeden
17.11.2021 kl 18:49
5822
Mai i år var ratene på samme nivå som nå,men BWLPG ble priser til 72kr.En tydeligere divergens skal man lete lenge etter👍🏻
Redigert 17.11.2021 kl 19:16
Du må logge inn for å svare
Dagens pot melder om 40442 dollar - økning på ca 700pr. dag fra fredag.
Kjøttmopeden
17.11.2021 kl 17:26
5801
Fearnleys melder om rater på 1.250.000$/måned.Ca 40.000$/dag.Proppen i Panama har løsnet litt.
The Godfather
17.11.2021 kl 13:21
6039
DNB er ute med en update;
Support from propane prices
BW LPG is trading at a 40% discount to steel values,
which we continue to find unwarranted. Accordingly, we
reiterate our BUY, but have reduced our target price to
NOK75 (79), as we now believe the discount should be
15%, in line with the 2018–2020 average. We have
raised our 2021–2023e EBITDA estimates by 5% on
average, primarily driven by increased fuel savings from
the LPG propulsion capabilities (10 vessels on water, 15
by end-2022e).
Support from propane prices
BW LPG is trading at a 40% discount to steel values,
which we continue to find unwarranted. Accordingly, we
reiterate our BUY, but have reduced our target price to
NOK75 (79), as we now believe the discount should be
15%, in line with the 2018–2020 average. We have
raised our 2021–2023e EBITDA estimates by 5% on
average, primarily driven by increased fuel savings from
the LPG propulsion capabilities (10 vessels on water, 15
by end-2022e).
Tror de oppnår bedre dagrater i Q1 og høyere utbytter de neste kvartalene. Mye bedre avkastning enn å ha pengene i banken.
Redigert 17.11.2021 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
The Godfather
17.11.2021 kl 08:22
6472
Pareto update
BW LPG - L-T uncertainty more than reflected
BW LPG’s Q3 was in line and Q4 guidance of 80% fixed at USD 32k/day was above our estimates – but the markets were clearly not impressed. Ahead of what is shaping up to be a strong winter (arbs and congestion increasing) we find the discount to NAV (0.55x) and peers unwarranted. 2023 looks challenging but at 2022 EV/EBITDA 4.5x and P/E 6.5x and a solid track record in using downturns to grow we find this more than reflected at current levels. Keep BUY, TP NOK 60 equal to historical avg. 0.7x YE’21 NAV
BW LPG - L-T uncertainty more than reflected
BW LPG’s Q3 was in line and Q4 guidance of 80% fixed at USD 32k/day was above our estimates – but the markets were clearly not impressed. Ahead of what is shaping up to be a strong winter (arbs and congestion increasing) we find the discount to NAV (0.55x) and peers unwarranted. 2023 looks challenging but at 2022 EV/EBITDA 4.5x and P/E 6.5x and a solid track record in using downturns to grow we find this more than reflected at current levels. Keep BUY, TP NOK 60 equal to historical avg. 0.7x YE’21 NAV
Løkkøye
16.11.2021 kl 16:53
6785
Fjerde kvartal må være tredje kvartal på rad hvor ca. 80% av dagene blir sluttet til rate rundt USD 30.000.
Forutsigbar, industriell shipping med langsiktige avtaler med faste kunder?
Må være en fordel i dårlige tider og vice versa når ratene går i taket.
Sånn som jeg forstår det så har planen vært å konvertere 15 fartøyer. 10 unnagjort, 2 på verft. Altså 3 som gjenstår.
Halvt års tid så bør vi begynne å se full positiv effekt av konverteringene.
Forutsigbar, industriell shipping med langsiktige avtaler med faste kunder?
Må være en fordel i dårlige tider og vice versa når ratene går i taket.
Sånn som jeg forstår det så har planen vært å konvertere 15 fartøyer. 10 unnagjort, 2 på verft. Altså 3 som gjenstår.
Halvt års tid så bør vi begynne å se full positiv effekt av konverteringene.
Redigert 16.11.2021 kl 16:57
Du må logge inn for å svare
Uljanov
16.11.2021 kl 16:38
4149
Ling skrev Når er det utbetaligs dato?
Dividend amount: USD 0.10 or NOK 0.86924 per share
Last day the stock is trading including the right to receive this dividend: 18
November 2021
Ex-date: 19 November 2021
Dividend payment date: 10 December 2021
Date of approval: 12 November 2021
Record date: 22 November 2021
Last day the stock is trading including the right to receive this dividend: 18
November 2021
Ex-date: 19 November 2021
Dividend payment date: 10 December 2021
Date of approval: 12 November 2021
Record date: 22 November 2021
theblueone
16.11.2021 kl 14:47
4386
ER fra Nordnets infoside om utviklingen på børsen i dag: Før børsåpning offentliggjorde BW LPG sitt resultat for tredje kvartal, som viste en justert ebitda på 66 millioner dollar, eller 11 prosent lavere enn Kepler Cheuvreux sitt estimat og 9 prosent lavere enn konsensus. Kepler skriver i en oppdatering at selskapets konverteringsprogram til flytende naturgass fortsetter og at BW LPG nå har konvertert ti fartøyer, mens to er på verftet. Disse konverteringene vil ifølge meglerhuset sannsynligvis har negativ innvirkning på kort sikt.
BW LPG har sluttet omtrent 80 prosent av tilgjengelig dager i fjerde kvartal 2021 til en snittrate på rundt 32.000 dollar pr dag på discharge to discharge-basis. Keplers estimat er en dagrate på 36.000 dollar. Styret besluttet å utbetale et kvartalsutbytte 0,10 dollar pr aksje, som er i tråd med tidligere guiding og omtrent i tråd med konsensusestimatet. Kepler forventet imidlertid et utbytte på 0,14 dollar pr aksje.
Ledelsen i BW LPG er fremdeles positive til 2022, men den høye ordrereserven i 2023 kan ha innvirkning på markedsforholdene. Ifølge Kepler kan en del av 2023-effekten kompenseres for gjennom nye regler som trer i kraft, og som har til hensikt å gjøre skip mer energieffektive.
Kepler gjentar sin kjøpsanbefaling på selskapet og kursmålet på 92 kroner pr aksje. BW LPG faller 6,0 prosent tirsdag, til 46,2 kroner pr aksje.
BW LPG har sluttet omtrent 80 prosent av tilgjengelig dager i fjerde kvartal 2021 til en snittrate på rundt 32.000 dollar pr dag på discharge to discharge-basis. Keplers estimat er en dagrate på 36.000 dollar. Styret besluttet å utbetale et kvartalsutbytte 0,10 dollar pr aksje, som er i tråd med tidligere guiding og omtrent i tråd med konsensusestimatet. Kepler forventet imidlertid et utbytte på 0,14 dollar pr aksje.
Ledelsen i BW LPG er fremdeles positive til 2022, men den høye ordrereserven i 2023 kan ha innvirkning på markedsforholdene. Ifølge Kepler kan en del av 2023-effekten kompenseres for gjennom nye regler som trer i kraft, og som har til hensikt å gjøre skip mer energieffektive.
Kepler gjentar sin kjøpsanbefaling på selskapet og kursmålet på 92 kroner pr aksje. BW LPG faller 6,0 prosent tirsdag, til 46,2 kroner pr aksje.
Kjøttmopeden
16.11.2021 kl 14:44
4386
Det kom en børs kommentar kl 13:41,der dem blant annet nevner BWLPG,Equinor etc.
Redigert 16.11.2021 kl 14:45
Du må logge inn for å svare
Joko
16.11.2021 kl 14:40
4357
Kjøttmopeden skrev Trådstarter burde endre overskriften til: her skjer det mye for tiden..
Kan noen kopiere å legge ut begrunnelsen til kepler kursmål?
Eller hvor finner man det?
Eller hvor finner man det?
Kjøttmopeden
16.11.2021 kl 14:36
4381
Trådstarter burde endre overskriften til: her skjer det mye for tiden..
omans
16.11.2021 kl 14:24
4413
Kjøttmopeden skrev Kepler dundrer til med et kursmål på 92kr.
92 ja takk.
everything possible, ATH 2014 er 91.45
everything possible, ATH 2014 er 91.45
Kjøttmopeden
16.11.2021 kl 14:08
4450
Kepler dundrer til med et kursmål på 92kr.
Redigert 16.11.2021 kl 14:08
Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.11.2021 kl 13:34
4509
prising av shippingaksjer er ikke lett å bli klok på, men jeg kjøpte uansett litt på 45
Uljanov
16.11.2021 kl 12:57
4479
Presentasjon om tre min.: http://bit.ly/BWLPGQ32021EP
Redigert 16.11.2021 kl 12:57
Du må logge inn for å svare