Rigges Bergen Bio for salg?

KOKO19
BGBIO 14.04.2021 kl 18:55 11672

Rigges Bergen Bio for salg?
focuss
14.04.2021 kl 19:25 7257

Fint initiativ KOKO19.

Så hva er det som steller i stand slike spekulasjoner blant de som følger selskapet tett?

1) De rapporterer ikke Covid data som markedet har forventet.
2) De legger ut en presentasjon som indikerer gode Covid data men uten noen forklaring
3) Uklart hva hensikten med å legge ut presentasjonen var. Helt uvanlig.
4) De guider nå Covid resultater i Q2 mot tidligere slutten av Q1
5) De svarer ikke på telefon.
6) De svarer ikke på mail.
7) Hele Pharma miljøet har skiftet fokus og nå er veldig mye fokus på piller som kan ta s tidlig i sykdomsforløpet uten assistanse av helse personell. Dette kan illustreres ved at Pfziser har nå startet utvikling av slike preparater. Gilead har avsluttet kliniske studier av hjemmebehandling med injeksjon av Remdesivir da det er upraktisk da det krever helsepersonell
8) BGBIO sin Bemcentinib er en pille som enkelt kan administreres av pasienten hjemme selv og det er det som BP nå vil ha.
9) Det er det som bransjen nå definerer som : unmet medical need. Det betyr at dersom Bem viser effekt mot Covid så er Bemcentinib det som bransjen mener markedet trenger. Det betyr videre at veien til EUA er kort. (EUA betyr Emergency Use Authorization)
Redigert 14.04.2021 kl 19:26 Du må logge inn for å svare
focuss
14.04.2021 kl 19:35 7186

Finnes det det situasjoner hvor selskapet legitimt kan holde tilbake innside informasjon fra markedet. Ja det gjør det men det er ikke mange grunner. Her fra MAR, EU sin Markedsmisbrukforordning som erstatter tilsvarende i verdipapir loven

If the issuer is conducting negotiations, where the outcome of such negotiations
would likely be jeopardised by immediate public disclosure. Examples of such
negotiations may be those related to mergers, acquisitions, splits and spin-offs,
purchases or disposals of major assets or branches of corporate activity,
restructurings and reorganisations.
focuss
14.04.2021 kl 19:44 7117

Litt mer kjøtt på beinet til punkt 9. Godfrey tolkes til å mene at Bemventinib reduserer virusbelastningen over hele sykdomsforløpet.

9) Det er det som bransjen nå definerer som : unmet medical need. Det betyr at dersom Bem viser effekt mot Covid så er Bemcentinib det som bransjen mener markedet trenger. Det betyr videre at veien til EUA er kort. (EUA betyr Emergency Use Authorization)
KOKO19
14.04.2021 kl 19:47 7092

Dersom resultatene er i nærheten av Godfrey’s «lekkasjer» er dette en no brainer. Usikkerheten er allikavel gnagende, men ikke verre enn at undertegnede handlet mer i dag.
focuss
14.04.2021 kl 19:48 7080

Å beskrive størrelsen på markedet for antiviral medisin med effekt på Covid, som kan tas hjemme ved positiv test, regner jeg med at ingen trenger noen spesiell utdypning av.
Redigert 14.04.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
rockpus
14.04.2021 kl 20:17 6928

Har du kjøpt deg inn igjen focuss?
focuss
14.04.2021 kl 20:30 6824

Rockpus
Ja men ikke veldig tungt. Kanskje fra å være 15tene største til å bli fjerde/femte største. Men jeg solgte meg helt ut dagen plansjen sto for energien og dro opp kursen basert på idiot haussing.
focuss
14.04.2021 kl 21:42 6538

Dette er hva ledestjernen på Hva skjer a tråden mener. For han så er det tilsynelatende ikke spekulasjon men ett faktum. Ja ja . Han om det.

Yngling ØH
I dag kl 20:29
506
Hva tenker dere om at markedet forøvrig ikke synes å ha forstått hva som holder på å skje? Ikke engang shorterne får det med seg.
focuss
14.04.2021 kl 21:51 6447

Når det gjelder Godfrey så er det nok bare en ting som gjelder. Det er: Show me the money"
KOKO19
14.04.2021 kl 21:59 6378

Dette er et case verden aldri har sett før. Spanskesyken i 1918, men da satt ikke spekulanter på iPaden klokken 2200 på kvelden. Her er muligheter til god butikk, men det jobbes iherdig over hele verden for og finne denne ene pillen. BGBIO er fortsatt high risk på kort sikt. Jeg anser det som et lodd der jeg på et gitt tidspunkt vil få innsatsen tilbake, men du må ha råd til å klare deg uten dem i en periode. Happy bidding!
Slettet bruker
14.04.2021 kl 22:01 6354

Ja det sier han. Men eg tror de fleste her på tråden tror det samme...hadde nok ikke vært i denne aksjen om ikke vi hadde troen..Så har no han kommet med mange gode synspunkter. Både den ene og den andre veien. Holder på å skje? Det vet jo ingen endå. Enten hopper en av eller sitter på aksjene i håp om gode dager. Eg e sikker på at dette er bra.
Rule
14.04.2021 kl 22:03 6333

Om de rigges for salg er selvfølgelig yderst spekulativt.
Hvis vi vender argumenterne lidt rundt og kigger fra BGBIO's side:

* de regnede oprindeligt selv med at kunne give top line data ultimo marts
* det er nu overskredet med 14 dage

alt-ialt så må vi dags dato være tidsmæssigt forbi beregnet meldepunkt hvilket giver 2 muligheder:

(a) data er ikke klar endnu (pæn stor forsinkelse - ting-tar-tid i disse covid tider)
(b) data er klar men noget forhindrer en udmelding

ved (b) kan det så være fordi der pågår forhandlinger. men selvom der pågår forhandlinger kunne man stadig godt komme med top line data.
focuss
14.04.2021 kl 22:04 6323

KOKO19
Ja det er enorm forskjell på å være 70% sikker og å være 100% sikker.
Redigert 15.04.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
KOKO19
14.04.2021 kl 22:24 6188

Balansering er viktig. Bare spør aksjonærene i Life.
Uansett; for hver dag som går uten at TM flagger støttekjøp, stiger troen noen promiller.
Arne_And
14.04.2021 kl 22:42 6045

Opplagt et veddemål der man må være forberedt på et dypdykk ned til 18-20 kroner på Covid-19 flopp. Jeg er med så mye penger jeg har råd til å tape.
Med den informasjonen vi har tilgjengelig så er det et absolutt noe jeg har lyst å være med på. Blir det flopp så har man jo kreftdelen i den lange løp. Ser for meg kursen vil korrigere opp når alle de skuffede Covid19 satserne er ute ved en flopp.
Når det gjelder suksess Covid19 så vil det bli dekning i alle media og en reise for oss investorer som vi vil aldri glemme, og det har jeg satset noen månedslønner på.
Redigert 14.04.2021 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
HP17
14.04.2021 kl 22:56 5921

Covid-19 flopp?
Den sannsynligheten er lav. Nå må resultatene snart offentliggjøres
Arne_And
14.04.2021 kl 23:01 5875

Jeg tror også den er lav men det er ingen garanti for at Bem blir Covid-19 medisin.
KOKO19
14.04.2021 kl 23:02 5872

Ingen tvil om at både Focuss og Yngling har vært gode arbeidshester for de av oss som ikke kjenner marked og mekanismer like inngående. Well done - begge to.
focuss
14.04.2021 kl 23:17 5735

Foreløpig må vi akseptere at det er usikkerhet. Det vi ikke trenger å bruke energi på er om potensialet er høyt dersom Bem er potent mor Covid. Jeg tror de færreste her er kjent med beregning av EMV, Expected monitary value. Enkelt forklar så betyr det at EMV må være over null for at caset er invester bart. I dette tilfelle så betyr det at 0,3xNPV failure+ 0,7x NPV suksess> 0. Vi er klart i et område hvor vi kan tro på at vår investering er ok.
Slettet bruker
14.04.2021 kl 23:26 5653

Takk for destruktiv info..må det være 0,3 ??no tror eg du får holde deg til virkeligheten...det var voldsomt til omvendelse til deg i det siste. Har du fått troen..
Slettet bruker
14.04.2021 kl 23:41 5578

focuss skrev Innlegget er slettet
Ærlighet varer lengst. Så får vi håpe at alle får en god bonus ut av det hele...ønsker vi alle får en gode av bergenbio for vår tålmodighet.
Besta
14.04.2021 kl 23:45 5608

focuss skrev Innlegget er slettet
Det gjelder vel det du skriver og da og focuss og du er jo en av di som skriver mest på den tråen. Jeg har fulgt diskusjonene en stund men må innrømme at den barnslige krangelen som foregår her gjør at jeg nå heller foretrekker Investtec sitt diskusjonsforum.
focuss
14.04.2021 kl 23:50 5589

Besta
Det holder jeg med deg i. Vurderer det samme.
Rule
15.04.2021 kl 03:16 5364

focuss skrev Innlegget er slettet
Det er ikke korrekt. hypothesen udspringer af den mærkelige April præsentation. en præsentation der viser at covid-19 muligheden forfølges af BGBIO og man forventer at skulle i dialog med regulatory myndigheder. sammenholdes det med at BGBIO bør have test resultater tilgængelig så er det et super stærkt signal.
Men hvorfor har man lavet den opdatering...? Hvorfor har man ikke meddelt markedet noget...? Og hvorfor er BGBIO IR i tillæg gået i radio tavshed...?
Rule
15.04.2021 kl 03:20 5355

forklaringen er måske så enkel som at hvis man frigiver positive top line resultater så skal BGBIO nok få en medie storm. Og på den måde vil det være fremsynet at have en opdateret hjemmeside og firma præsentation. en anden tanke er at man har skulle bruge præsentationen som første led i forhandlinger. en spekulation der forstærkes af radio tavsheden....
peaf
15.04.2021 kl 04:18 5348

focuss skrev Innlegget er slettet
Ja man førsøker jo vare realist, og det meste har en naturlig forklaring. Eg har aldri hørt om att ett selskap blitt kjøpt opp eller får en partner på hemlige resultater som eierne ikke kjenner til. Sånt skjer bare på strutstråden, de ser noe andre ikke ser. Men vad hjelper det, så lenge andre ikke kan se det. Åter igjen presentasjon og hjemmeside er bare vanlig oppdatering uten skulte budskaper, som alle kan lese..De har lagt presentasjoner før uten det ført til noe som helst.
Når du ser tegn fra fagpress og andre forskere att de begynner vise interesse, kan det vare noe på gang. Og da mener eg ikke en kjøpt og betalt Wendy..

Og forskerne i Accord studien hadde med all sikkerhet, gått ut og sagt det om Bemventinib viser spesielt gode egenskaper mot virusinfeksjoner. Men når det er sagt så tror eg fortfarende att resultaten er så gode att de fleste mener att Bemventinib fungerer så godt att det absolut må testes i en fase 3 studie uten att man kan garantere noe om utfallet av den. Det borger IDMC forskergruppe for, som er en dokumenterbar påstand. Så får strutsgjengen fortsette att selge BGBIO med den tungt veiende argumentet om radiotystnad. Jeg hadde aldri gått ut offentligt med bilde og påstått noe sådant, da man må ta konsekvenserne av ett sånt påstand.
Men kan man krydda sina påstand med noen fremmedord som man ikke helt førstår vad de betyder, så imponerer man sterkt i strutsflokken.
focuss
15.04.2021 kl 08:24 5178

Peaf
Å legge ut en slik presentasjon som Aprilpresentasjonen er slett ikke vanlig og det er mye som tyder på at BGBIO kjenner Covid resultatene. Akkurat det er det vel ingen grunn til å tvile på. Oppdatering av hjemmesiden er jeg enig med deg at ikke betyr noe som helst av relevans.
focuss
15.04.2021 kl 09:42 4978

Peaf
Det er deg markedet tror på. Det foregår ikke noe som helst i BGBIO. Bare Godfrey as usual. Men som sagt, det skjer underlige ting. Og de underlige tingene skjer på et tidspunkt hvor BGBIO har fått resultat av kliniske forsøk fra Bemcentinib mot Covid. Man kan jo tenke at resultatene bare var så jævlig dårlige at Godfrey bare ønsker å glemme hele greia. Da blir imidlertid Aprilpresentasjonen enda rarere og grunnen til å sende børsmelding enda større.
KOKO19
15.04.2021 kl 09:47 4938

Om så er tilfelle vil «lekkasjen» fra Godfrey ligge under knaggen for markedsmanipulasjon. Lar derfor tvilen komme tiltalte til gode.
rockpus
15.04.2021 kl 10:37 4797

"Og forskerne i Accord studien hadde med all sikkerhet, gått ut og sagt det om Bemventinib viser spesielt gode egenskaper mot virusinfeksjoner. "

Dette er jeg helt enig i! Tror det hadde vært umulig å holdt et 100 % tett lokk over resultatene i en slik studie, dersom man hadde klart å få mange alvorlig syke pasienter friske med en slik pille. Tenk bare hvor mange berørte det vil være, inkludert alle pårørende!

Personlig synes jeg mye tyder på at virkningen av denne medisinen er mer marginal og at det vil kreves mer uttesting. Et slikt resultat vil uansett ikke medføre bølgen i markedet..
heilo888
15.04.2021 kl 10:41 4765

Når det gjelder salg av hele BgBio på nåværende stadium så kan man helt se bort fra det. Det ville så tilfelle stride mot alt T. Moen står for da det gjenstår mye å bevise innen kreftsekstoren før et eventuelt salg kan være aktuelt om 4-6 år.

Men at man kan få en utlisensiering, partnerskap eller eventuelt salg av Covid-19 er ikke helt utelukket.
Dvs. nå kommer det melding om at vanlig astma-medisin virker veldig bra mot Covid-19 så da er vel kanskje løpet kjørt for koronadelen hos BgBio!?

https://www.nettavisen.no/nyheter/forskning-kan-ha-gjort-gjennombrudd-i-behandling-av-covid-19/s/12-95-3424113790
focuss
15.04.2021 kl 11:11 4660

Enig i det. Mulig det bare er Godfrey som driver å koker suppe.
Molbre
15.04.2021 kl 11:17 4623

Håper inderlig at det kommer positive resultater. Kan egentlig Godfrey fortsette etter alle uttalelsene sin hvis det viser seg at Bemcentinib ikke har noe effekt på Covid-19? Jeg skal ikke spille djevelens advokat her men han har jo da spilt ett spill og fortalt så mye usant at i min verden skulle han måtte gå. Viktig å presisere at jeg ønsker god resultater og at Godfrey da fortsetter!
boupa
15.04.2021 kl 11:23 4585

Helt enig. Ingen resultater nå etter det som har blitt uttalt er katastrofe. Da er han en løgner i mine øyne.
King
15.04.2021 kl 11:33 4528

Studiet om astma-medisin er lite og i en tidlig fase. Det vil garantert være behov for flere medisiner i behandlingen av Covid-19. Jeg tviler sterkt på om dette rokker ved Bemcentinib si posisjon dersom den fungerer som vi alle håper.
heilo888
15.04.2021 kl 11:38 4494

Det meste koker ned til om man har tillit til Godfrey eller ikke.

Han har gjort merkelige ting før og det kan skje denne gangen også.