Alternativer til SBANKEN

Muggost
SBANK 15.04.2021 kl 12:05 24179

Dersom DnBs såkalte "friendly" takeover går gjennom vil det nødvendigvis komme endriner. Ikke sjans i havet at Sbankens uovertrufne kundeservice, kundevennlighet og tekniske løsninger vil bli ivaretatt i DnB-økosystemet. Så da er det bare å bytte bank med en gang tenker jeg...

Men hvilke alternativer har vi? Jeg bruker selv Landkreditt Bank ved siden av. De har god service, er enkle å komme i kontakt med, men den tekniske løsningen er jo fra forrige årtusen. Hva bruker dere?
Jensenpirken
15.04.2021 kl 12:07 24032

Det er ingenting som kan erstatte SBanken. Den banken har alt.
Muggost
15.04.2021 kl 13:10 23888

Enig - men om alt som er bra bare forsvinner inn i den uoversiktlige grøten som er DnB - hva da? Jeg blir ikke DnB kunde igjen, det har jeg vært før så den veien går jeg bare ikke en gang til.
Slettet bruker
15.04.2021 kl 13:18 23824

Det et helt krise, ja.
Jeg ønsker ikke å være DNB-kunde heller. Her prøvd deres løsninger (både nettbank, aksjehandel og pensjonskonto) og har ikke vært fornøyd med noen av dem.

Kundeservicen er også dårlig. Det er underlig at en så stor bank ikke gjør noe med det. De fleste klager går ut på nettopp det; dårlig behandling av brukerne.

Jeg vurderer å bruke Pareto til aksje- og fondsandel og en «dinosaur» som Nordea eller Handelsbanken til alminnelige bankformål.

Men det er mye herk, alt dette :-(
kokkohill
15.04.2021 kl 13:29 23774

Jeg gikk til denne banken for 21 år siden og har vert strålende fornøyd. Kommer nå til å forlate banken om oppkjøpet blir gjennomført .
Slettet bruker
15.04.2021 kl 14:47 23625

flytter på dagen om DNB kjøper
tor_berg
15.04.2021 kl 16:13 23489

Facebooksiden til Sbanken har nå passert 4.000 kommentarer, absolutt alle sier at de ikke ønsker å havne i DNB.
Jeg føler ikke at jeg har noe godt alternativ, men bytte skal jeg.
Dr_Eval
15.04.2021 kl 16:51 23387

Kjære alle Sbanken-aksjonærer. Jeg ber dere vær så snill å ikke gå med på salg til DNB for enhver pris. Det er en grunn til at jeg flyttet min aksjesparekonto fra DNB til Sbanken. Jeg vil ikke tilbake. Styr unna gribbene!
Slettet bruker
15.04.2021 kl 17:00 23336

Jeg er også bruker av Sbanken, DNB blir uaktuelt..
Er det noe DNB er dyktige på, er det å finne på nye gebyrer og avgifter på tjenester, etc..
hill
15.04.2021 kl 17:08 23301

Helt enig med deg Muggost - flytter heller ikke tilbake til DnB igjen.

Om så galt skulle skje, at S'banken blir kjøpt opp, vil nok neste stopp bli BN Bank.
Har hatt en bedriftskonto der i flere år og er meget godt fornøyd, både med service og omtrent ikke-eksisterende gebyrer.
Noe nærmere S'banken, tror jeg det kan være vanskelig å komme.
Slettet bruker
15.04.2021 kl 17:17 23263

DNB er den grådigste boliglånsbanken i hele EU og monopolist. Norge begynner å bli et eldorado for monopolistet, og dette er enda et kapitalanarkistisk fremstøt som MÅ STOPPES.
IMF, FN, Biden, og EU har skjønt at monopolisering har gått for langt, men politikere i Norge fortsetter med tiltak som er direkte skadelige for sin befolkning i evig tid.
Jeg forsvinner selvsagt også med alt i Sbanken etter 20 år. Jeg har varslet Sbanken om at de må ta avstand fra oppkjøp, om jeg ikke skal vekk i god tid FØR det blir et faktum. Penger lever de jo av. Konkurransetilsynet ( nok en suppeinstans, uten reel funksjon), MÅ stoppe det, eller kalle en spade for en spade og legge ned virksomheten, som bare er en fassade.

Dette er et meget alvorlig inngrep ( blant mange de siste årene), til å tilfredsstille eliten enda en gang, og ta rotta på norske innbyggere.
Styreformen har veldig mye til felles med fascisme ( ikke som et skjellsord men som styreform).
Demokratiet er steindødt i Norge
Redigert 15.04.2021 kl 17:20 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
15.04.2021 kl 17:19 23242

Jeg kjøper aksjer i morgen for å stemme NEI.
SilverTailFox
15.04.2021 kl 17:38 23169

Jeg har og vært kunde siden start i Sbanken at DnB skal kjøpe de opp er katastrofe ... jeg vil og måte finne ny bank 😱.
Glad jeg flyttet all trading til Nordnet nylig så blir exit en lett.

Sendte Mail til s banken og. Alle bør gjøre det for og vise vår engasjement
Redigert 15.04.2021 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
braastad-xo
15.04.2021 kl 18:00 23086

Jeg kommer også til å bytte bank, 100% sikkert, hvis Dnb overtar Sbanken.
Har vært kunde i Sbanken (Skandiabanken) i nærmere 20 år og har vært særdeles godt fornøyd med banken.

Får bruke de kommende uker/mnd på å undersøke hvilken bank jeg da skal flytte over til. Trist, men ALDRI om jeg blir kunde i Dnb.
McCartney
15.04.2021 kl 18:16 23010

Samme med meg.
Jeg gikk fra DNB for evigheter siden over til Sbanken.
Forskjellen var som himmel og hav. Hos Sbanken tar de faktisk telefon 24/7, og alt annet er jeg også fornøyd med.
Jeg tuller ikke, jeg bytter bank samme uke hvis det blir vedtatt at DNB overtar.
Jeg er gjeldfri og da trenger jeg ikke å spørre om å få bytte. Aldri mer DnB, de sviktet meg en gang for mange år siden.
Edit: ser at SB har gjort om åpentidene fra 07-22 og lørdager og søndag 10-18, ikke dårlig det heller.
Prøv å finne et telefonnr på DNB siden, og på Sbanken. Skjønner ikke hvorfor DnB ikke vil at kunder skal kunne ringe...?
Redigert 15.04.2021 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2021 kl 18:17 23001

Jeg var kunde i Sbanken før den skiftet navn (tidligere Skandiabanken). Har også vært kunde i en rekke andre banker de siste 25-30 år. Den eneste banken jeg har vært SÆRDELES godt fornøyd med er Sparebanken Vest. Men det er ikke sikkert denne banken passer alle. Jeg har kun behov for en lønnskonto, samt enkelt kunne betale regninger (hadde boligfinansiering på et tidspunkt også). Kundeservice = TOPP. Mobilapp = TOPP. Handelskontoer har jeg andre steder, så jeg vet ikke hva SpVest kan tilby der.
Jeg hadde også forlatt Sbanken om jeg fortsatt var kunde nå når Dnb har kommet med bud..
Kjempeflax
15.04.2021 kl 19:31 22837

Sbanken har tapt seg etter at Altor kom inn som eier, feks lånmerenten. Men miksen med lån, kredittkort, aksjer, aksjebelåning, kontokreditt og fond i en enkel og fungerende app er det ingen som matcher.
BulderBank fungerer godt på lån og kontorelaterte tjenester men de mangler det andre, håper de tar litt tak og ser muligheten her.
Redigert 15.04.2021 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2021 kl 20:02 22727

Hvem eier S-banken ? Svensker ?
Skulle ikke forundre meg om dette har ligget i kortene i årevis.
Jfr. GET f.eks. og andre foretak på lignende måte.
Truseskvetteren
15.04.2021 kl 21:14 22536

Etter dagen i dag føler jeg meg ganske sær. Jeg gikk opprinnelig fra Postbanken til Skandiabanken. Deretter fra Skandiabanken til DNB for en del år siden og ble faktisk mer fornøyd.
AlanS
15.04.2021 kl 21:25 22474

OBOS bank er grei som forbruksalternativ til SBanken, spesielt det som gjelder kort - ingenårsgebyr for medlemmer og lavere valutapåslag ved bruk i utlandet. Ingen aksjetrading der.
For trading virker Nordea som et okey alternativ.
Jeg bruker Sbanken både i det daglig og investering siden den ble etablert. DNB med sine uforståelig pålegg som storinvestor gebyr på noen hundrelapper bare for å ha VPS konto i DNB er helt uaktuelt .
Redigert 15.04.2021 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2021 kl 23:58 22131

Gi oss en sjanse ber DNB sjefen - Hvilken planet har hun oppholdt seg på hele sitt liv ?
DNB har fått årtier med muligheter og sjanser. En gribbe er og blir en gribbe !
Slettet bruker
16.04.2021 kl 00:16 22091

Hovedmotivet til DNB er åpenbart å bli kvitt en brysom konkurrent. Hvem starter nye "S-banken" nå, eller inntar rollen/dette markedet ?
solfylt
16.04.2021 kl 01:11 22021

Har ikke aksjer i S•banken (men skulle hatt 💥), men har vært kunde siden 2004 og er fornøyd med det aller meste. Overgangen fra DNB den gangen var latterlig positiv. DnB må endre seg fundamentalt for ikke å miste haugevis av kunder ved et eventuelt oppkjøp.. På tide å snuse på andre banker.
Slettet bruker
16.04.2021 kl 14:30 21546

Hvis de virkelig ville kundene vel så ville de vel heller brukt kreftene sine på å KONKURRERE med Sbanken i stedet for å kjøpe dem opp!
Elverhøi16
16.04.2021 kl 14:42 21512

Vi får nok flere bud i løpet av kort tid. Her er det bare å kjøpe
geem
16.04.2021 kl 16:21 21384

Først netfonds kjøpt opp av Nordnet....nå dette. Utviklingen går baklengs! Begge deler viser hva de store kan gjøre, og gjør, for å bli kvitt brysomme konkurrenter. Kapitalismens skyggeside.....
Slettet bruker
16.04.2021 kl 16:28 21369

Spørs om så mange andre aktører er interessert i Sbanken, når DNB bikker over 10% eierandel, og sånn sett kan stoppe tvangsinnløsning, etc...
Redigert 16.04.2021 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2021 kl 15:45 20593

Bulder bank kommer til å ta til seg en del av Sbanken/DNB -kundene nå.

De har nå satt ned lånerentene på boliglån med 0.15 - 0.18 %

Nå får man 50% boliglån til effektivrente 1.29%
Redigert 20.04.2021 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Muggost
20.04.2021 kl 15:46 20592

Det er klart. Synd de ikke har trading plattform :-/
Slettet bruker
20.04.2021 kl 15:48 20593

Har selv Sbank / Bulder bank... aksjer / boliglån
Flipper
20.04.2021 kl 17:04 20500

Min kone og meg har overført alle innskudd ( CACH ), samt månedlige innskudd, ( siste er for å fylle på pensjonist konto ), samme konto som jeg overfører til hver måned ) Vi har IKKE separat økonomi.

Ut av Sbanken, noe Til Gjensidige, med hvem vi allerede har et forhold; forsikring, hva de kaller ''Super'' reise forsikring. Resten i Nordea, som er en Nordisk bank, men tyngde mot Svensk eierskap inkl. Svenske Stat; men tillater ikke Øverste Adm, å ta ut million summer, for HVA.

Ledelsen i DnB gir de øverste i Adm. personer Kr. 80+ Millioner. Hva har de utrettet forsvarer slike bonuser ?

Inker Til alternative banker, gitt av Aftenposten i dag:

https://www.himla.no/banktjenester/

https://www.bulderbank.no/?gclid=Cj0KCQjw9_mDBhCGARIsAN3PaFMtTkgfd8R1gQE-EuuXdkq69ODMIem9lGHoyhU9wyepTL8clf9BKiAaAshkEALw_wcB

Heldig som ikke har gjeld, lett å overføre penger, si opp konto i Sbanken.

Sa til kona i går, selg SBANK NÅ !, Det gjorde hun med fortjeneste på 150 % på opprinnelig investering...

Solgte på Kr. 107. som ga henne 150 % på opprinnelig investering.

Sågar når hun i dag leste at Andressen solgte samme dag ...

Sa ti henne, en god forretning blir aldri e dårlig forretning...

Redigert 21.04.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2021 kl 14:48 17782

Ja, skal også bytte bank nå. Det er helt utrolig hva som er lov i Norge for tiden. DNB har allerede de høyeste avanser på boliglån i hele OECD, og politikere er ikke villige til å regulere boliglån. I demokratier, så beskytter Staten husholdninger mot uforutsigbare utgifter, ved å begrense avanser banker kan ta, især på langsiktige boliglån, slik at de fleste har forutsigbare lave renter, og ikke blir ranet av banken om du flytter, eller vil endre på dine lånebetingelser. Det samme er det på utgifter til strøm, hvor det i Norge er totalt overgitt en korrupt bransje og spekulanter. Norge egner seg veldig dårlig til konkurranse, og da er det enda viktigere med strenge reguleringer for å beskytte husholdninger.
I Norge har husholdninger den høyeste gjeldsbelastningen i OECD, og medianyrker tjener betydelig dårligere, slik at betalingsevnen er meget dårlig for folk flest. Før COVID kunne omtrent 60% av befolkningen ikke betjene sine faste utgifter gjennom lønnsinntekt.
Og at det er en sammenheng mellom at unge folk i Norge har betydelig ( opp til 3 ganger), så dårlig psykisk helse enn i OECD, og tilgang på boligmarkedet er hevet over en hver tvil. Har de ikke foreldre med penger, så er løpet kjørt. Kostnadsnivået er dessuten vanvittig over OECD, og da især når man er ungdom. I Nederland reiser studenter gratis med tog i helgene, og det finnes studentrabatter på alt. Mine barn har ikke råd å besøke oss, med mindre vi betaler billetten.
Det er bare ett ord som er dekkende: Norge har på rekordtid gått fra et lovende demokrati til en kapitalanarkistisk stat, hvor strukturell undertrykking av folket sitter dypt i politikerens DNA. Frivillige ordninger ( som DAB og AMS) er tvangsinnført i Norge, og som eneste land i verden måtte alle ta turen til Elkjøp for å kjøpe ny radio. De få som unngikk AMS blir straffet med årlige straffegebyrer som tilsvarer 20 fartsbøter i Tyskland, og dessuten så har regjeringen sørget for at du må gi tilgang til strømpolitiet en gang i året. I 40 år har de ikke sett nødvendigheten av å se om min analoge måler virker som det skal, men nå skal de komme hvert år ( med som hovedmål å bytte den allikevel ut med en digital måler). Slikt forbinder jeg med Stasi.

Og slik kan man fortsette: samtlige tilsynsinstanser har ingen reel funksjon, og politikere er tyste som graven. Å tillate DNB som monopolist er utilgivelig og føyer seg pent i rekken på tusenvis av antidemokratiske og kapitalanarkistiske hendelser de siste 30-40 år.

PS: også Norwegian gjør som de vil: Om du har pengekrav kan du se langt etter penga dine, og så tar de imot milliarder, kaster folk på sjøen og gir seg selv 30 millioner. Blir de straffeforfulgt? Selvsagt ikke. Jeg og mine kommer aldri til å reise med Norwegian noensinne og det blr flere gjøre og si ifra om..God helg!
Redigert 03.07.2021 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2021 kl 20:41 17658

Det som er ille er at politikere står på sidelinja og applauderer for den samfunnsfiendtlige utviklingen som har foregått alt for lenge, uten å vise vilje til å gjøre strukturelle endringer. Tvertom så lager de regler som bare gagner eliten, og det omtrent daglig. Det hjelper svært lite at noen få samfunnsbevisste borgere tar seg bryet med å skifte, bank, strømselskap, eller forsikringsselskap. Det er dessuten slik at f.eks. forsikringer er like dårlige andre steder; Du er ikke lengre forsikret mot det du trodde du var forsikret imot, og skal du avvike fra standarden så blir du virkelig flådd. Å ha en og samme standard innenfor bank, forsikring osv. ville ha hjulpet noe, men er ikke tilstrekkelig når monopolistene bare kan ta det de vil...som i matbransjen. ( i Nederland steg matprisene 3% ifjor, mens monopolistene i Norge bare øker prisene inntil smertegrensen.).
Redigert 03.07.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.07.2021 kl 01:12 17344

https://www.dn.no/innlegg/finans/bank/dnb/innlegg-fra-tidligere-dnb-ansatt-den-egentlige-arsaken-til-dnbs-bud-pa-sbanken/2-1-996664

Jeg jobbet i 6 år i ING ( Nederland), men det som skjer nå i Norge på veldig mange fronter samtidig har ikke noe med hverken demokrati eller kapitalisme å gjøre.

- DNB har nesten monopol på boliglån, og har de høyeste avanser i hele OECD.
- De får ikke bare lov av " tilsynet", et politisk styrt organ, om å kjøpe Sbanken, men hele opplegget er altså politisk tilrettelagt!
- i demokratier beskyttes husholdninger mot grådigheten, ved å ha lovbestemte begrensninger på boliglånsavanser, især på lange lån. Når du bytter bolig, eller vil endre dine lånebetingelser er du også beskyttet. I Norge så tvinges befolkningen til å ta opp kortsiktige lån koblet opp mot NIBOR, noe som gjør at boliglånskunder ikke bare blir loppet i hele lånets løpetid, men i tillegg betaler fir endringer i den korte renta ( banken justerer boliglån slik at de kan putte enda mer i egen lomme).

Lignende utvikling er det nå på samtlige områder husholdninger betaler for. Det som er den røde tråden er at slikt er regulert i demokratier for å beskytte husholdninger, mens det i Norge er fritt frem for stort sett monopolister. Konsekvensene er mange:
Folk flest klarer ikke sine obligatoriske utgifter med vanlig lønnsinntekt ( Medianlønna ligger også betydelig under OECD snittet), unge folk fratas det meste, og har nå opp til tre ganger så dårlig psykisk helse som i f.eks. Nederland, og livskvaliteten til foreldrene til disse, samt for flere og flere er på det laveste nivået på flere tiår.
Fra demokrati til en totalitær kapitalanarki, som er politisk styrt og villet, samt strukturell undertrykking på få tiår må da vøre en verdensrekord

At DNB gjennom politisk tilrettelegging heretter kan gjøre hva de vil overfor vanlige husholdninger ( andre banker følger bare etter), er en skandale, som overgår min villeste fantasi. Slikt er ikke mulig i demokratier.
Og når politikere har sørget for at slike ting gjelder på samtlige områder som berører pengesekken og livskvaliteten til folk flest, så er det ingenting igjen av demokratiet, eller kapitalismen... Da er vi helt på linje med russiske forhold.

PS: jeg vet at det er endel gjentagelser her, men det gjøres bevisst...indoktrinering er nettopp det å gjenta en usannhet 1000 vis av ganger, slik at folk til slutt tror på det. Man kan ikke kompensere for det ved å gjenta bare en gang...Også russere tror de lever i verdens beste land... Kritikere der blir fengslet....antagelig slipper jeg det....det må være den eneste forskjellen....
Redigert 06.07.2021 kl 02:11 Du må logge inn for å svare