Høegh kan fort doble seg!

msmekk
HLNG 16.10.2018 kl 15:31 3642

Nyheter kan komme når som helst, - Kina er et marked som vokser ekstremt raskt, som trenger mer importkapasitet
Kina er viktig for oss, sier Støhle som nettopp av den grunn er Kina i denne uken.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/10/DNB-Dette-er-det-mest-attraktive-shippingsegmentet
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
OB
16.10.2018 kl 16:24 3581

Obviously this guy (twitter) mixed up the shipping names but he is probably right about the charterer:

Swiss trader Gunvor will charter the Hoegh Giant #LNG FSRU vessel soon to leave Egypt, for the period up to 2020.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
msmekk
16.10.2018 kl 23:43 3358

Innlegget er slettet
Helt fantastisk å få kjøpe til denn prisen! Den er så av radaren til de fleste at de ikke ser pengene åå gaten. Nyhetene som kommer vil høyst sansynlig være positive med det fantastiske LNG markedet som nå bygger seg opp.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
just4fun
17.10.2018 kl 00:36 3316

Satser istedet på datterselskapet HMLP (notert i USA) som gir nær 10% i direkteavkastning.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
OB
17.10.2018 kl 07:19 3217

HMLP är ett friskt MLP dotterbolag vilket är jättebra på lite sikt för HLNG. De står redo för att ta nya dropdowns så fort HLNG lyckas ta eller förlänga ett kontrakt (t.ex min förhoppning om Kina besöket). Men man kan också vända på det och säga att risken i HMLP med en tidigare lite finansiellt svag förälder är närmast bortblåst med HLNGs nya situation att två av deras moderna leveranser nu antingen går som välbetald FSRU eller välbetald spot LNG..

Såg mina andra LNG plays gå jättestarkt igår. För mig är det väldigt svårt att förstå att HLNG gått ner från 50 nok samtidigt som fundamenta förbättrats dramatiskt. Gissar det handlar om att många inte riktigt förstår sig på bolagets situation och att kommande rapporter nu snabbt kommer bli allt bättre. Det medans vi väntar på goda nyheter om FSRUs där chanserna också bör ha förbättrats som en konsekvens av läget för vanliga LNGCs. Gjorde HLNG till mitt tredje största innehav igår.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
rammern
17.10.2018 kl 10:41 3094

Enig .
Ser man 1 år tilbake i tid , lå kursen over 70,- .
Nå er markedet for HLNG på vei tilbake for å kunne forsvare kurs på det nivået . At DNB er enig underbygger det positive bildet :)
Mest algoritme handel i aksjen ,som neppe gir riktig bilde av markedet til HLNG nå ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
really
17.10.2018 kl 12:44 3005

Vær obs på at MLP konseptet er under press i US på grunn av endringer i skattereglene som gjør det mindre interessant fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
msmekk
17.10.2018 kl 15:46 2907

LNG markedet koker og ser ut til å styrke seg videre inn i 2019-20, Flex kursen vil snart gå amok og HLNG bør følge etter. En liten positiv nyhet (kontrakt) her så vil det gå nordover raskere en noen kan tenke seg. Laster det jeg kan på dette nivået
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
rammern
18.10.2018 kl 10:29 2707

Yara melder i dag om et stramt LNG marked ;) ved fremleggelse av Q
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Surik
18.10.2018 kl 20:56 2570

Vet du hva endringene går ut på really?
Slik jeg forstår det betaler ikke amerikanerne per i dag skatt på cash distributions fra et MLP men ved et evt. fremtidig salg av units utløses skatteplikt.
Et par tilleggsspørsmål: Dersom man som nordmann eier units i et MLP som handles på NYSE stiller det seg vel annerledes? Da må man vel melde inn dette hvert år på selvangivelsen som et vanlig utbytte?
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
OB
20.10.2018 kl 08:58 2375

Egypten fartyget bör ha haft rater på 130k vid 38 musd EBITDA och HLNGs åtagande mot HMLP är 90% av det dvs att hyra det 2020-2025 för 117k per dag vilket är ungefär vad jag hoppas (ratmässigt) är realistiskt idag att placera en FSRU på multiyear contract. Men min åsikt är också att vi kommande 18 månader kommer ha en väldigt het LNG transportmarknad där möjligheten att låsa in fartyget som vanlig LNGC på de nivåerna några år också borde kunna dyka upp vilket jag då gissar HLNG snabbt kommer nappa på. Min personliga gissning är för övrigt att LNGC marknadens styrka i sig kommer lyfta bort det lilla överskottet inom FSRUs och göra även den marknaden mycket het.

HLNG är en favorit vid dessa kurser för mig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare