Purapipe - Tidenes sjanse?

KommersK
PURA 15.04.2021 kl 17:28 40080

Jeg har fått høre om Purapipe. Kommer til å investere her. Har lest meg opp på dette, og jeg må si at jeg aldri har sett et mer lovende case. Har hørt rykter om 20-gangen fra flere. Denne var verdsatt til 5 til 10 mrd allerede i 2018. Må ha økt mye etter det. Det er 3,9 millioner aksjer i selskapet, som står i 128 euro/stykket. Det tilsvarer litt over 5 mrd i dag. Høres hyperbillig ut. Arabiske interesser har villet kjøpe hele selskapet for milliarder, men eierne takket høflig nei. De ville ha styringen selv, og fullføre eventyret sitt. Skal tilrettelegges for børsnotering fra mai/juni, men aksjen kan enda handles til fast pris direkte fra selskapet. Må vel selge seg ned før børsnotering.
Legger ut link til en 5-minutters video om selskapet her.

https://youtu.be/lEceB4BIkX4

Er det eventuelt noen av dere der ute som vet mere om selskapet? Vil gjerne vite mest mulig før jeg går ''all in'', så jeg håper noen av dere sitter på mer info. Takknemlig for alle svar.
Ser nesten FOR bra ut foreløpig.
Redigert 13.12.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
KommersK
02.11.2021 kl 20:36 5887

Jepp. Ikke lønningsdag. Bare penger på papiret. Blir utrolig spennende å se hva markedet priser den til når den tid kommer, om et års tid.
Håper 100-splitten kommer før den tid, sånn at prisen blir mer håndterbar for de fleste. Og det er jo blitt signalisert. Jo før, jo heller.
viva1
02.11.2021 kl 21:51 5855

Dette syntes jeg er galematias. Styret vedtar en kursøkning på 50% på papiret. Lurer på hvorfor Norsk Hydro gidder å være på børs når det bare er for styret å vedta at selskapet er mer verdt. Til dere som er aksjonærer i dette selskapet allerede, dere har nå tilsynelatende fått 5 års gjennomsnittlig børsavkastning på deres investering på relativ kort tid. Alt jeg ser i dette caset er som hentet ut fra klassiske broiler room set up, uttalelser for å øke følelsen av gevinst/formue økning for å kunne hente mer penger fra de som allerede har investert i dette konseptet. Jeg utfordrer dere til å prøve syretesten for å avsløre slike konsepter, å forsøke å realisere noen av den hyggelige gevinsten dere sitter på i følge selskapets styre. Selg hele eller deler av deres aksjebeholdning. Min antagelse er at det går helt fint å putte penger på dette konseptet, men tilnærmet umulig å få noen penger ut av det. Gi meg gjerne tilbakemelding om jeg tar feil.
KommersK
02.11.2021 kl 22:10 5836

Kursen har stått i ro i minst fire år. Derfor ble den økt nå. Og dette var en svært beskjeden økning. Det kommer flere før den er på børs. Skal mye opp før det. I NHY oa er det aksjonærene/markedet som bestemmer hva aksjen er verdt til en hver tid. Denne var priset til minimum 5 mrd NOK allerede i 2018 av eksterne vurderinger, og det aller meste som har skjedd i PP har skjedd etter 2018. Denne er fremdeles hyperbillig.
Skal selvsagt holde deg/dere oppdaterte. Bare å følge med her og i pressen.
(Og det heter ''galimatias'')
Jeg forstår ikke skepsisen her. Vet du/folk i det hele tatt hvor revolusjonerende rørene/produktene til PP er? Har satt meg svært så godt inn i selskapet, og tror personlig ikke PP er verdt mindre enn 50 mrd allerede i dag. Nå har jeg lagt hodet på blokka, så får vi se når markedet får bestemme. Den som ler sist osv...
Redigert 26.11.2021 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
viva1
02.11.2021 kl 22:49 5814

Hyperbillig!?!??!?! 7.5 mrd for ett selskap som aldri har tjent 1 krone. Som ikke har blitt vurdert av anerkjente finansinstitusjoner, aldri blir omsatt i regulerte markeder. En kunne kjøpt hele BWO med 8 mrd usd i orderbacklog og 4-500 000 musd i årlig EBITDA for den gamle prisingen av konseptet. Etter "vedtaket" om økning i verdi kan en kjøpe hele BWE ett oljeselskap som produserer 15-20 000 fat olje per dag og er gjeldfritt. Frem til dette konseptet er verifisert av andre en fra de som vil ha ens penger i bytte mot aksjer i ett kypriotisk selskap, så hadde jeg vært svært forsiktig med å hausse opp dette selskapet på ett investorforum som du gjør.
Redigert 02.11.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
KommersK
02.11.2021 kl 23:21 5788

Du får først og fremst lære deg å skrive ''et'' og ikke ''ett'' om du vil bli tatt seriøst...
Og det spiller da ingen rolle for meg om dere kjøper dere inn eller ikke. Kursen dikteres uansett av eierne forløpig. Kan du ikke bare vente og se hva den står i om et drøyt år, når den skal på børs, før du kritiserer et selskap du øyensynlig ikke vet noe som helst om?
Og Kypros var bare et sted å registrere selskapet på, i sin spede begynnelse. Det opprettes nå selskaper både i Tyskland, England og USA. Hvis du ikke gidder å sette deg mer inn i caset enn at du tror dette bare er en postkassebedrift registrert på Kypros, så er det ingen vits i å diskutere med deg.

Purapipe USA Inc er etablert i Boca Raton, Florida

Purapipe International GmbH er etablert i Kloten, Sveits

Purapipe Global AB heter holdingselskapet, og skal etableres i Sveits, og børsnoteres i USA.

Purapipe GmbH, deres ingeniør- og utviklingsselskap etableres i Tyskland

Dette var forhåpentligvis litt mer kjøtt på beinet.
Mvh.
Redigert 02.11.2021 kl 23:56 Du må logge inn for å svare
viva1
03.11.2021 kl 00:07 5757

Jeg har gått igjennom selskapet med en bekjent av meg som også vurderte å gå inn i dette selskapet. Det ble utarbeidet en spørsmålsliste som ble besvart på en svært lite tilfredsstillende måte fra selskapet. Ulogiske uttalelser fra ledelse som ikke bør være mulig for seriøse investorer å ignorerer. Så jeg har brukt nok tid på dette selskapet til å kunne identifisere tilstrekkelig med faresignaler til å konkludere med at dette med stor sannsynlighet er en designet scam for å få uerfarne investorer til å skilles med sine sparepenger i bytte mot drømmen om eventyrlig avkastning. At du henger deg opp i min rettskriving kontra å vurdere om 7.5 mrd er rett prising for et selskap som enda ikke har demonstrert sin teknologi med en prototype, gjør at jeg ønsker deg lykke til med dine investeringer. Håper at andre her inne på forumet ikke bruker deg som sannhetsvitne når de skal foreta sine investeringer.

Å ha etablert ett par selskaper rundt om i verden, eller lovnaden om å gjøre det, er ikke kjøtt på beina. Det koster 6 000 kr å etablere et as i Brønnøysund. Hva beviser det?
Redigert 03.11.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
KommersK
03.11.2021 kl 00:20 5741

Du greide ikke å skrive det enkle ordet ''et'' nå heller, nei? Er det for vanskelig? Og ja, jeg bryr meg om rettskriving/ortografi. Alltid. Det burde alle gjøre.

Nei, det spiller ingen rolle for meg hva du/dere tror om selskapet.
Jeg har noen millioner investert her, og du skal få være den aller første til å peke nese til meg hvis det skulle gå ad undas.
De har holdt på med dette i ti år. Da er det en skikkelig ''long con'', i tilfelle...
Redigert 26.11.2021 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
viva1
03.11.2021 kl 00:23 5742

Yupp, there is an idiot born every minute.

Skulle en ikke tro at selskapet hadde fått produsert en prototype på 10 år?
Redigert 03.11.2021 kl 00:30 Du må logge inn for å svare
KommersK
03.11.2021 kl 00:44 5734

Prototypen er ferdig, velfungerende og demontert. Etter det jeg har hørt. Men hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på deg?

Jeg anbefaler ingen å kjøpe seg inn. Det får de selv avgjøre. Er de det aller minste skeptiske, så bør de holde seg langt unna.
Og dessuten ble investeringen unektelig plutselig et hakk dårligere uansett, da prisen gikk opp 50% i går(2/11).

Og jeg ba deg vente med å gjøre opp noen status på minst et (ikke ett) år. Det greide du heller ikke. Du kan få kalle meg en idiot om et år eventuelt, eller angre deg som en hund. Men ikke før. Jeg står ALLTID for det jeg gjør og sier, og har jeg vært en idiot, så skal jeg gladelig innrømme det også. Det håper jeg du også er mann for, hvis den tid eventuelt kommer. Og jeg respekterer fullt ut at du ikke valgte å kjøpe deg inn pga for tynt investeringsgrunnlag for deg. Hvis du tror noe annet.

Mvh.
viva1
03.11.2021 kl 01:13 5715

Du har hørt at prototypen er ferdig, velfungerende og demontert. Kanskje fra de samme som ville selge sine aksjer? Da er det jo bare å gi full gass.

Om du ikke anbefaler andre dette selskapet hvorfor starter du da en dedikert tråd på et børsforum med følgende heading: "Purapipe- Tidenes sjanse?"

Jeg kaster bort tiden min på denne tråden fordi dette er et selskap/konsept som ticker av omtrent alle bokser til klassiske scams når jeg gikk igjennom dette for 9 mnd siden, og det er folk her som promoterer dette på dette forumet. Jeg har nå brukt nok innlegg på denne tråden til at folk som leser denne tråden er klar over at det kan være grunn til å foreta ekstra grundige egne undersøkelser i forkant av en investering i dette selskapet. Og ikke bare høre på hva de som skal selge deg sine aksjer opplyser deg om.

Om dette selskapet blir børsnotert på NASDAQ i 2022 får du sende meg en pm så skal jeg gi deg en uforbeholden innrømmelse om at jeg har feiltolket dette grundig.
KommersK
03.11.2021 kl 02:06 5706

La du merke til spørsmålstegnet i trådstarten? Nå vet jeg mye mer, og spørsmålstegnet er borte for min del.
Spiller ingen rolle hva du og jeg skriver her uansett. PP skal nå promoteres i USA, og jeg tviler på at mange derfra leser her inne.
Så vil tiden vise. Som alltid. Jeg har uansett aldri vært redd for å ta sjanser. Det er litt av grunnen til at jeg ikke trenger å jobbe mer.
Og nei, jeg mottar ikke penger fra staten. Heldigvis noen år til jeg blir pensjonist enda.
Redigert 25.11.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
riskypick
03.11.2021 kl 06:07 5707

Har fått dette caset presentert og brukte veldig kort tid på det,så skal ikke komme med noen bastante meninger. Men dukket opp ting jeg ikke likte ganske tidlig. Dette kan selvsagt være helt uviktige ting. Kikket bittelitt på eierstruktur og skjønte ikke stort. Trygghetsfølelse var liksom helt borte,også er det klart at kurslovnader virker motsatt på meg som har drevet med aksjer hele livet,men funker sikkert på andre da. Kjenner jeg setter piggene ut med en gang jeg hører «garantert 10* i kurs» eller noe i den duren.

Vil takke viva1 for innlegg her.
Joasen
03.11.2021 kl 09:17 6632

Tror det er viktig å være skeptisk generelt, ingenting vokser inn i himmelen og det er ingen garanti for 10x. Det som er avgjørende er hva IPO blir satt til og problemer kan til og med sette ned prisen fra i dag, en pris på ett selskap er hva folk ønsker å betale for det.

Min mening er at så lenge selskapet klarer seg burde de heller vente med å selge flere aksjer til IPO. Ellers tenker jeg at frem til det blir mediedekning vil folk sitte med ulik informasjon, noe som gjør at det generelt er vanskelig å diskutere selskapet. Nå står det på om hva diverse medier og kommunikasjon fra rørmarkedet sier, slik at pris per aksje har ikke noe å si før den kan backes opp.

La oss nå se hva som skjer fremover, og aldri kjøp aksjer i noe selskap basert på at noen tror du kan doble pengene, se på hvilke problemer de løser og hvordan de skal få det til. Det er av og til bedre å sitte på gjerdet enn å ta en posisjon som man er misfornøyd med.
Slettet bruker
17.11.2021 kl 14:35 5906

Stille i denne svindelaksjen
KommersK
18.11.2021 kl 00:21 5810

Grunnen til at det er stille her inne nå, er vel mest det at den gunstige kjøpsperioden er over, og at vi ikke får gjort så mye mer enn å vente på at de bebudede punktene i fremdriftsplanen skal gjennomføres. Du må gjerne spørre om noe konkret, i stedet for å oppføre deg som en klovn.
Den skal jo ikke på NYSE/NASDAQ for om et års tid, som før nevnt, og først da får vi den virkelige og riktige prisingen av selskapet.
Og du trenger vel ikke bry deg så mye heller, ettersom du valgte å stå over denne investeringen. Noe du selvsagt må få lov til.
Hvis du leter litt på nettet, så er jo selskapet allerede blitt sjekket for om det skulle være noe tvilsomt ved det, men de fant selvsagt ingen grunn til mistanke. Det har jo vært bygd opp sakte, men sikkert, av Ophaug i en ti års tid nå. Han har hatt stø kurs hele tiden.
Som sagt, spør gjerne hvis du lurer på noe, men det er ingen vits i å latterliggjøre seg selv med flåsete kommentarer(om svindel) her inne. Og kom gjerne frem med det du har å sette fingeren på. Nå oppfører du deg bare som et patetisk nettroll, og det er ingen tjent med.
Redigert 18.11.2021 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2021 kl 22:00 5708

Slettet bruker skrev Stille i denne svindelaksjen
Hva er dine argumenter for å kalle det svindel?
Slettet bruker
18.11.2021 kl 22:38 5684

Gjør research, spar penga .
Slettet bruker
18.11.2021 kl 22:39 5683

Gjør research, spar penga .
Spurs8
18.11.2021 kl 22:46 5672

Kan du utdype hva du har funnet ut? Vil gjerne høre.
Slettet bruker
18.11.2021 kl 23:12 5658

I pressen, helt stille i pressen.
Ingen som har hørt om dette som jobber i bransjen.
KommersK
18.11.2021 kl 23:22 5645

Bra bevis. Bare tull av dem å opprette fem nye kontor rundt om i verden da sikkert. De skal jo ikke drive med noe der. Eller?
Redigert 19.11.2021 kl 00:21 Du må logge inn for å svare
KommersK
24.11.2021 kl 13:02 5317

Da har det faktisk vært zoom-møte i Purapipe, pga av diverse scam- og svindelpåstander fra noen få skruer i diverse fora. Blant annet her. Har jo blitt tilbakebevist også, hvis man gidder å lete litt på nettet.
Ja, det står lite om Pp på nettet, men til forskjell fra selskap som allerede er på børsen, så har ikke Pp noen opplysningsplikt om avtaler enda. Så det kan jo være en del av grunnen. Men det meste er i rute. Planen er at det før jul skal komme et PR-fremstøtet i USA fra ''guruen'' Hirshon. Kommer vel mer om det i finanspressen da. Større kontrakter er på gang, og det hårete målet for aksjekurs ved børsnotering om et års tid står ved lag. Uansett spiller det jo ingen rolle for meg personlig hva dere gjør, jeg liker bare dårlig å bli kalt løgner. Og det gjør, forståelig nok, resten av Purapipe-folkene også.
Men la oss nå smøre oss med litt tålmodighet til Jonathan Hirshon kommer på banen om et par uker. Så kan vi ta diskusjonen med tvilerne da, om det fortsatt da vil finnes noen.
Redigert 24.11.2021 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 13:06 5318

Venter på Gershon jeg👍
KommersK
24.11.2021 kl 13:08 5314

Jonathan Hirshon, var det. Husket feil.
Bare å google ham nå, ettersom jeg endelig greide å stave det riktig. Trodde ikke jeg hadde dysleksi, men begynte å lure nå...
Redigert 24.11.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
KommersK
24.11.2021 kl 13:41 5294

Glemte også å nevne at de har satt opp et fly til neste år(fra TRD og Oslo), der folk kan bli med til Irland for å se på opplegget der. Håper noen filmer og tar bilder da, så alle får skikkelige bevis.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 19:37 5075

Slettet bruker skrev Gjør research, spar penga .
Det nicket kommersk prøver også å hausse Pura i rec tråder og garanterer gevinst om man kjøper Pura ingen risiko som han sier. Han nevner også at han vet mye mer enn andre. Dette her er på kanten svindel her sitter nicket og lover gevinst + har informasjon ingen andre har.




KommersK
I dag kl 17:32
405
Nei, men det er jeg. Hadde ikke gått inn med over 3 mill der hvis ikke. Den finnes ikke risky i det hele tatt. Jeg vet MYE mer enn det man finner på nettet. Var en god dag da den steg 50% 3. nov. 1,6 mill opp det... Jeg visste jo at de skulle sette den opp(med MINST så mye), men godt å få det i boks.

Men her er det Rec som gjelder. Mye short som enda ikke er inndekket, vel. Må vel snart kjøpe?
Spurs8
25.11.2021 kl 19:56 5040

Er selv inne i Purapipe og er trygg på at denne skal bli fin framover. Hørt og lest mye fint her.
KommersK
25.11.2021 kl 20:21 5005

Jeg lover ikke noe. Hold dere unna hvis dere ikke har tro på dette selskapet. Og den skal på USA-børsen. Jeg tviler sterkt på at noen fra USA sitter her inne og leser. Og uansett er det et år til, så noen kurspåvirkning kan ikke noen få til på lang tid. Kursen blir altså foreløpig fastsatt av selskapet selv.
Så da hadde vel ikke eventuell haussing spilt noen rolle, hadde det det, Falken?
Slettet bruker
26.11.2021 kl 03:09 4896

Håper dere holder dere unna denne brukeren. Tok han for løgn i en annen aksje og da ble jeg slettet fra tråden. Håper virkelig ikke dere har blitt lurt til å putte inn penger i dette her
KommersK
26.11.2021 kl 09:28 4828

I løgn om at jeg skulle holde på en aksje ja, men solgte da jeg syntes jeg fikk godt betalt. Skifte mening, heter det. Ikke løgn. Og han tålte ikke at han ble utestengt, men det var mest fordi han ikke ville diskutere temaet i tråden, nemlig trading i REC. Han skulle sitte long uansett, så. Han kritiserte også dem som ikke var langsiktige i aksjen. I en tråd om trading... Jaja. Han om det. Hvis det å skifte mening/strategi på børsen er løgn, ja da er jeg en løgner. Ellers ikke.

Men som han sier, hold dere unna denne aksjen. Hvis noen vurderer det, men er i tvil. Den er uansett ikke å få kjøpt på noen plattform, så. Og ikke på et års tid heller.
Men jeg må vel få sitte tungt i denne hvis jeg vil, eller hva?
Redigert 26.11.2021 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Spurs8
26.11.2021 kl 09:36 4814

Kan du si hva han konkret har lyve om BørsMR? Jeg kan ikke se det. Jeg er selv inne i Purapipe. Ekstremt glad for det. Men som sagt er dere i tvil så er dette ikke noe å være med på. Jeg er trygg på at jeg har gjort en god investering.
Slettet bruker
26.11.2021 kl 10:02 4791

Haha, du utestenger meg fra en rec trading tråd når jeg skriver jeg har kjøpt aksjer på 21.1 og skal selge de på 23. Men å fylle tråden med aksjeanbefalinger om PURA er såklart innafor! Ikke sant? Gjør ikke noe å fylle tråden om andre aksjer du har sansen for men å snakke om rec er NONO!
Syns det er veldig rart du går så tungt inn i pura og anbefaler den til alle her, men det eneste du skriver er at den er hyperbillig og nesten for godt til å være sant? Lukter ugler i mosen fra deg lang vei. Håper folk gjør egen research her
Slettet bruker
26.11.2021 kl 10:05 4779

Du er nok samme bruker som kommersk regner jeg med 🙂 han nevnte deg i en kommentar også skjønner du, i en rec tråd. Jeg vet hvordan folk blir scammet på nett, har selv vært et offer og dette ligner veldig på noe jeg selv ble lurt i en gang for lenge siden
Spurs8
26.11.2021 kl 11:30 4751

Jeg kan garantere at jeg ikke er KommersK. Godt du vet masse. Men det du babler om meg er helt på trynet. KommersK er på Granka, jeg sitter på jobb i Norge og skulle ønske jeg var på Granka. Men du får kjøre på med dette her
KommersK
26.11.2021 kl 11:39 4743

Kan godt tro på at du har latt deg lure, ja.
Og jeg kjenner Spurs8, ja. Og vi er enige i det meste. Men jeg er selvsagt ikke ham. Så nå farer du med løgn IGJEN, og forsvinner fra denne tråden også. Prøv å holde deg saklig i fremtiden. Det vil være lurest for din egen del.
KommersK
26.11.2021 kl 11:56 4723

Nå har jeg altså måttet stenge tråden for dem som kaller meg løgner, to stykker. Det liker jeg nemlig dårlig, spesielt når det er ubegrunnet... Jeg lyver nemlig aldri. Men de skal selvsagt få lov til både å mislike og mistro meg. Men altså ikke å kalle meg for løgner her inne. Å bli forfulgt i REC-tråder for min harde linje mot dem, det skal jeg finne meg i. Og det vil garantert skje.
Alle som har vært inne i dennne tråden fra før, til og med skeptikeren Rep, er innlemmet, og alle andre kan bare spørre meg, så slipper jeg dere inn.
Og nå venter vi som sagt på kick-off i USA, der denne aksjen også skal noteres. Så får dere alle syn for sagn. Endelig, må man kanskje si...
Først DA kan vi virkelig begynne å diskutere dette selskapet.
Redigert 26.11.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Pontuslufc
26.11.2021 kl 13:44 4654

KommersK:

Bare noen kommentarer

«Revolusjonerene» skal være revolusjonerende.


«Men som han sier, hold dere unna denne aksjen. hvis noen vurderer det, men er i tvil»
Husk stor bokstav etter punktum.

«Jeg har et noen millioner investert her»
Dårlig språk.

Skal for øvrig lese meg litt opp på selskapet.
KommersK
26.11.2021 kl 14:01 4642

Ser at det er noen slurvefeil. Takk for irettesettelsen. Skal skjerpe meg.
Du burde forresten hatt et puktum eller kolon etter ''kommentarer'' du også. Hvis vi skal være pirkete. Sånt pirker ikke en gang jeg på når jeg leser det.
Men når folk gjentatte ganger skriver sånt som: ''børs oppgang'', ''kjøps mulighet'' og ''kjempe potensiale'' osv i to ord, da pirker jeg gjerne. Folk bør skjerpe seg på sånne ting. Jeg vet at norskundervisningen i Norge er sløv, men det får være måte på.