Tråden er privat, og bare inviterte kan svare

Purapipe - Tidenes sjanse?

KommersK
PURA 15.04.2021 kl 17:28 46308

Jeg har fått høre om Purapipe. Kommer til å investere her. Har lest meg opp på dette, og jeg må si at jeg aldri har sett et mer lovende case. Har hørt rykter om 20-gangen fra flere. Denne var verdsatt til 5 til 10 mrd allerede i 2018. Må ha økt mye etter det. Det er 3,9 millioner aksjer i selskapet, som står i 128 euro/stykket. Det tilsvarer litt over 5 mrd i dag. Høres hyperbillig ut. Arabiske interesser har villet kjøpe hele selskapet for milliarder, men eierne takket høflig nei. De ville ha styringen selv, og fullføre eventyret sitt. Skal tilrettelegges for børsnotering fra mai/juni, men aksjen kan enda handles til fast pris direkte fra selskapet. Må vel selge seg ned før børsnotering.
Legger ut link til en 5-minutters video om selskapet her.

https://youtu.be/lEceB4BIkX4

Er det eventuelt noen av dere der ute som vet mere om selskapet? Vil gjerne vite mest mulig før jeg går ''all in'', så jeg håper noen av dere sitter på mer info. Takknemlig for alle svar.
Ser nesten FOR bra ut foreløpig.
Redigert 13.12.2021 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
KommersK
03.11.2021 kl 02:06 6896

La du merke til spørsmålstegnet i trådstarten? Nå vet jeg mye mer, og spørsmålstegnet er borte for min del.
Spiller ingen rolle hva du og jeg skriver her uansett. PP skal nå promoteres i USA, og jeg tviler på at mange derfra leser her inne.
Så vil tiden vise. Som alltid. Jeg har uansett aldri vært redd for å ta sjanser. Det er litt av grunnen til at jeg ikke trenger å jobbe mer.
Og nei, jeg mottar ikke penger fra staten. Heldigvis noen år til jeg blir pensjonist enda.
Redigert 25.11.2021 kl 14:05 Du må logge inn for å svare
riskypick
03.11.2021 kl 06:07 6897

Har fått dette caset presentert og brukte veldig kort tid på det,så skal ikke komme med noen bastante meninger. Men dukket opp ting jeg ikke likte ganske tidlig. Dette kan selvsagt være helt uviktige ting. Kikket bittelitt på eierstruktur og skjønte ikke stort. Trygghetsfølelse var liksom helt borte,også er det klart at kurslovnader virker motsatt på meg som har drevet med aksjer hele livet,men funker sikkert på andre da. Kjenner jeg setter piggene ut med en gang jeg hører «garantert 10* i kurs» eller noe i den duren.

Vil takke viva1 for innlegg her.
Joasen
03.11.2021 kl 09:17 7870

Tror det er viktig å være skeptisk generelt, ingenting vokser inn i himmelen og det er ingen garanti for 10x. Det som er avgjørende er hva IPO blir satt til og problemer kan til og med sette ned prisen fra i dag, en pris på ett selskap er hva folk ønsker å betale for det.

Min mening er at så lenge selskapet klarer seg burde de heller vente med å selge flere aksjer til IPO. Ellers tenker jeg at frem til det blir mediedekning vil folk sitte med ulik informasjon, noe som gjør at det generelt er vanskelig å diskutere selskapet. Nå står det på om hva diverse medier og kommunikasjon fra rørmarkedet sier, slik at pris per aksje har ikke noe å si før den kan backes opp.

La oss nå se hva som skjer fremover, og aldri kjøp aksjer i noe selskap basert på at noen tror du kan doble pengene, se på hvilke problemer de løser og hvordan de skal få det til. Det er av og til bedre å sitte på gjerdet enn å ta en posisjon som man er misfornøyd med.
Slettet bruker
17.11.2021 kl 14:35 7144

Stille i denne svindelaksjen
KommersK
18.11.2021 kl 00:21 7048

Grunnen til at det er stille her inne nå, er vel mest det at den gunstige kjøpsperioden er over, og at vi ikke får gjort så mye mer enn å vente på at de bebudede punktene i fremdriftsplanen skal gjennomføres. Du må gjerne spørre om noe konkret, i stedet for å oppføre deg som en klovn.
Den skal jo ikke på NYSE/NASDAQ for om et års tid, som før nevnt, og først da får vi den virkelige og riktige prisingen av selskapet.
Og du trenger vel ikke bry deg så mye heller, ettersom du valgte å stå over denne investeringen. Noe du selvsagt må få lov til.
Hvis du leter litt på nettet, så er jo selskapet allerede blitt sjekket for om det skulle være noe tvilsomt ved det, men de fant selvsagt ingen grunn til mistanke. Det har jo vært bygd opp sakte, men sikkert, av Ophaug i en ti års tid nå. Han har hatt stø kurs hele tiden.
Som sagt, spør gjerne hvis du lurer på noe, men det er ingen vits i å latterliggjøre seg selv med flåsete kommentarer(om svindel) her inne. Og kom gjerne frem med det du har å sette fingeren på. Nå oppfører du deg bare som et patetisk nettroll, og det er ingen tjent med.
Redigert 18.11.2021 kl 00:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.11.2021 kl 22:00 6946

Slettet bruker skrev Stille i denne svindelaksjen
Hva er dine argumenter for å kalle det svindel?
Slettet bruker
18.11.2021 kl 22:38 6921

Gjør research, spar penga .
Slettet bruker
18.11.2021 kl 22:39 6920

Gjør research, spar penga .
Spurs8
18.11.2021 kl 22:46 6909

Kan du utdype hva du har funnet ut? Vil gjerne høre.
Slettet bruker
18.11.2021 kl 23:12 6895

I pressen, helt stille i pressen.
Ingen som har hørt om dette som jobber i bransjen.
KommersK
18.11.2021 kl 23:22 6880

Bra bevis. Bare tull av dem å opprette fem nye kontor rundt om i verden da sikkert. De skal jo ikke drive med noe der. Eller?
Redigert 19.11.2021 kl 00:21 Du må logge inn for å svare
KommersK
24.11.2021 kl 13:02 6552

Da har det faktisk vært zoom-møte i Purapipe, pga av diverse scam- og svindelpåstander fra noen få skruer i diverse fora. Blant annet her. Har jo blitt tilbakebevist også, hvis man gidder å lete litt på nettet.
Ja, det står lite om Pp på nettet, men til forskjell fra selskap som allerede er på børsen, så har ikke Pp noen opplysningsplikt om avtaler enda. Så det kan jo være en del av grunnen. Men det meste er i rute. Planen er at det før jul skal komme et PR-fremstøtet i USA fra ''guruen'' Hirshon. Kommer vel mer om det i finanspressen da. Større kontrakter er på gang, og det hårete målet for aksjekurs ved børsnotering om et års tid står ved lag. Uansett spiller det jo ingen rolle for meg personlig hva dere gjør, jeg liker bare dårlig å bli kalt løgner. Og det gjør, forståelig nok, resten av Purapipe-folkene også.
Men la oss nå smøre oss med litt tålmodighet til Jonathan Hirshon kommer på banen om et par uker. Så kan vi ta diskusjonen med tvilerne da, om det fortsatt da vil finnes noen.
Redigert 24.11.2021 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2021 kl 13:06 6553

Venter på Gershon jeg👍
KommersK
24.11.2021 kl 13:08 6550

Jonathan Hirshon, var det. Husket feil.
Bare å google ham nå, ettersom jeg endelig greide å stave det riktig. Trodde ikke jeg hadde dysleksi, men begynte å lure nå...
Redigert 24.11.2021 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
KommersK
24.11.2021 kl 13:41 6530

Glemte også å nevne at de har satt opp et fly til neste år(fra TRD og Oslo), der folk kan bli med til Irland for å se på opplegget der. Håper noen filmer og tar bilder da, så alle får skikkelige bevis.
Slettet bruker
25.11.2021 kl 19:37 6311

Slettet bruker skrev Gjør research, spar penga .
Det nicket kommersk prøver også å hausse Pura i rec tråder og garanterer gevinst om man kjøper Pura ingen risiko som han sier. Han nevner også at han vet mye mer enn andre. Dette her er på kanten svindel her sitter nicket og lover gevinst + har informasjon ingen andre har.

KommersK
I dag kl 17:32
405
Nei, men det er jeg. Hadde ikke gått inn med over 3 mill der hvis ikke. Den finnes ikke risky i det hele tatt. Jeg vet MYE mer enn det man finner på nettet. Var en god dag da den steg 50% 3. nov. 1,6 mill opp det... Jeg visste jo at de skulle sette den opp(med MINST så mye), men godt å få det i boks.

Men her er det Rec som gjelder. Mye short som enda ikke er inndekket, vel. Må vel snart kjøpe?
Spurs8
25.11.2021 kl 19:56 6276

Er selv inne i Purapipe og er trygg på at denne skal bli fin framover. Hørt og lest mye fint her.
KommersK
25.11.2021 kl 20:21 6241

Jeg lover ikke noe. Hold dere unna hvis dere ikke har tro på dette selskapet. Og den skal på USA-børsen. Jeg tviler sterkt på at noen fra USA sitter her inne og leser. Og uansett er det et år til, så noen kurspåvirkning kan ikke noen få til på lang tid. Kursen blir altså foreløpig fastsatt av selskapet selv.
Så da hadde vel ikke eventuell haussing spilt noen rolle, hadde det det, Falken?
Slettet bruker
26.11.2021 kl 03:09 6132

Håper dere holder dere unna denne brukeren. Tok han for løgn i en annen aksje og da ble jeg slettet fra tråden. Håper virkelig ikke dere har blitt lurt til å putte inn penger i dette her
KommersK
26.11.2021 kl 09:28 6064

I løgn om at jeg skulle holde på en aksje ja, men solgte da jeg syntes jeg fikk godt betalt. Skifte mening, heter det. Ikke løgn. Og han tålte ikke at han ble utestengt, men det var mest fordi han ikke ville diskutere temaet i tråden, nemlig trading i REC. Han skulle sitte long uansett, så. Han kritiserte også dem som ikke var langsiktige i aksjen. I en tråd om trading... Jaja. Han om det. Hvis det å skifte mening/strategi på børsen er løgn, ja da er jeg en løgner. Ellers ikke.

Men som han sier, hold dere unna denne aksjen. Hvis noen vurderer det, men er i tvil. Den er uansett ikke å få kjøpt på noen plattform, så. Og ikke på et års tid heller.
Men jeg må vel få sitte tungt i denne hvis jeg vil, eller hva?
Redigert 26.11.2021 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
Spurs8
26.11.2021 kl 09:36 6050

Kan du si hva han konkret har lyve om BørsMR? Jeg kan ikke se det. Jeg er selv inne i Purapipe. Ekstremt glad for det. Men som sagt er dere i tvil så er dette ikke noe å være med på. Jeg er trygg på at jeg har gjort en god investering.
Slettet bruker
26.11.2021 kl 10:02 6027

Haha, du utestenger meg fra en rec trading tråd når jeg skriver jeg har kjøpt aksjer på 21.1 og skal selge de på 23. Men å fylle tråden med aksjeanbefalinger om PURA er såklart innafor! Ikke sant? Gjør ikke noe å fylle tråden om andre aksjer du har sansen for men å snakke om rec er NONO!
Syns det er veldig rart du går så tungt inn i pura og anbefaler den til alle her, men det eneste du skriver er at den er hyperbillig og nesten for godt til å være sant? Lukter ugler i mosen fra deg lang vei. Håper folk gjør egen research her
Slettet bruker
26.11.2021 kl 10:05 6015

Du er nok samme bruker som kommersk regner jeg med 🙂 han nevnte deg i en kommentar også skjønner du, i en rec tråd. Jeg vet hvordan folk blir scammet på nett, har selv vært et offer og dette ligner veldig på noe jeg selv ble lurt i en gang for lenge siden
Spurs8
26.11.2021 kl 11:30 5987

Jeg kan garantere at jeg ikke er KommersK. Godt du vet masse. Men det du babler om meg er helt på trynet. KommersK er på Granka, jeg sitter på jobb i Norge og skulle ønske jeg var på Granka. Men du får kjøre på med dette her
KommersK
26.11.2021 kl 11:39 5977

Kan godt tro på at du har latt deg lure, ja.
Og jeg kjenner Spurs8, ja. Og vi er enige i det meste. Men jeg er selvsagt ikke ham. Så nå farer du med løgn IGJEN, og forsvinner fra denne tråden også. Prøv å holde deg saklig i fremtiden. Det vil være lurest for din egen del.
KommersK
26.11.2021 kl 11:56 5957

Nå har jeg altså måttet stenge tråden for dem som kaller meg løgner, to stykker. Det liker jeg nemlig dårlig, spesielt når det er ubegrunnet... Jeg lyver nemlig aldri. Men de skal selvsagt få lov til både å mislike og mistro meg. Men altså ikke å kalle meg for løgner her inne. Å bli forfulgt i REC-tråder for min harde linje mot dem, det skal jeg finne meg i. Og det vil garantert skje.
Alle som har vært inne i dennne tråden fra før, til og med skeptikeren Rep, er innlemmet, og alle andre kan bare spørre meg, så slipper jeg dere inn.
Og nå venter vi som sagt på kick-off i USA, der denne aksjen også skal noteres. Så får dere alle syn for sagn. Endelig, må man kanskje si...
Først DA kan vi virkelig begynne å diskutere dette selskapet.
Redigert 26.11.2021 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Pontuslufc
26.11.2021 kl 13:44 5888

KommersK:

Bare noen kommentarer

«Revolusjonerene» skal være revolusjonerende.

«Men som han sier, hold dere unna denne aksjen. hvis noen vurderer det, men er i tvil»
Husk stor bokstav etter punktum.

«Jeg har et noen millioner investert her»
Dårlig språk.

Skal for øvrig lese meg litt opp på selskapet.
KommersK
26.11.2021 kl 14:01 5876

Ser at det er noen slurvefeil. Takk for irettesettelsen. Skal skjerpe meg.
Du burde forresten hatt et puktum eller kolon etter ''kommentarer'' du også. Hvis vi skal være pirkete. Sånt pirker ikke en gang jeg på når jeg leser det.
Men når folk gjentatte ganger skriver sånt som: ''børs oppgang'', ''kjøps mulighet'' og ''kjempe potensiale'' osv i to ord, da pirker jeg gjerne. Folk bør skjerpe seg på sånne ting. Jeg vet at norskundervisningen i Norge er sløv, men det får være måte på.
Slettet bruker
30.11.2021 kl 11:17 6280

Det blir spennende å se hva som skjer. Synd at piloten i England fortsatt er utsatt.
Dette er etter min mening en høy risk høy reward case, får de det til kan den gå mye. Men det er også stor risiko, både på teknologi og gjennomføring. Klarer de å få innpass i markedet?
Redigert 30.11.2021 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.11.2021 kl 11:55 6264

Er det noen ny dato for pilot?
Slettet bruker
30.11.2021 kl 13:17 6237

Ikke som jeg vet desverre.
KommersK
30.11.2021 kl 14:34 6214

Tiden vil vise. Jeg har hørt litt om kontrakter, men vil ikke gå ut med noe konkret her lenger. Får jo bare en shitstorm om at jeg hausser og lover gull og grønne skoger. Vi får ta nyhetene her etter hvert som de blir offentlige.
Slettet bruker
30.11.2021 kl 16:13 6187

Helt greit, tror jeg har hørt de samme ryktene, men prøver å ikke ta noe for gitt før pengene er på konto :)

Jeg er spent på notering i USA, og til hvilken pris dette blir. Og om det skjer.
Slettet bruker
30.11.2021 kl 16:58 6164

Du har hørt litt om kontrakter, men piloten klarer de ikke gjennomføre ??
Jeg skal gå tungt inn den dagen pilot og notering NYSE er klart.
KommersK
03.12.2021 kl 11:16 5973

Jeg tilhører ikke akkurat den indre kretsen i Purapipe, så jeg vet ikke noe om hvorfor denne piloten er så forsinket.
Men hvis du slenger med leppa i flere innlegg nå, så forsvinner du fra tråden. Hold det saklig. Så nå vet du det. Jeg gidder ikke mer piss fra deg før det kommer offisielle nyheter nå.
Slettet bruker
03.12.2021 kl 11:53 5950

Er du noen grunn til at du er så aggressiv?
JEG SKAL ALDRI INN HER.
Takk for at du sletter meg😂😂
KommersK
03.12.2021 kl 20:20 5896

Hvem har vært aggressiv og kalt dette for scam osv uten å vite en døyt om selskapet? Og flott at du ikke skal inn. Jeg unner deg det så absolutt ikke!
Spurs8
04.12.2021 kl 06:03 5843

Skal ikke inn, men sprer dritt om noe man ikke vet noe om. Noen er bare ute etter kvalm. Fint du ikke skal inn. Vi andre som har tro på dette selskapet gleder oss over utviklingen. Spent på neste steg selskapet tar.
KommersK
04.12.2021 kl 10:24 5802

Jepp.
Det er ikke meningen at denne tråden skal bli noe ekkokammer, men løgnere skal jeg i hvert fall ikke ha. Rep har løyet om scam, og nå løy han igjen. Sa han skulle inn når/om de besviste noe(tungt også), og så skulle han ALDRI inn. En av disse utsagnene er løgn.
Så derfor: Good riddance!
KommersK
13.12.2021 kl 21:25 5466

Da stenger jeg denne tråden. Kommer en ny når ting begynner å skje for alvor. Så kan vi da diskutere fakta.