1,000 bopd to 13,300 bopd in 18 months

Aqualight
PTAL 16.04.2021 kl 09:37 845

Petrotal, har været på min OBS liste igennem de sidste 2 år - Og i går aften kom den i portefølgen, de har leveret yderst stabilt og 2021, ser ud til med deres seneste præsentation ud til at blive det endelige vendepunkt for firmaet i min optik.

http://petrotal-corp.com/wp-content/uploads/2018/06/PetroTal-Investor-Presentation-April-7-2021-Final-Clean.pdf

Med en pris på 0,265 cad $, var tilbuddet for køb for positivt til at lade ligge - samlet set er der foretaget mange positive ændringer i Petrotal, som alle er beskrevet i præsentation.

Investment highlights

1. 100% WI in the Bretaña field in Peru with 2P reserves1 of 51 mmbbl with a before tax 2P NPV(10%) of $830 million
2. Drilled six wells on budget and on time, with better than expected performance
3. Fully funded $100 million 2021 development program
4. Strong cash flow generation – up to $90 million under a conservative $50/bbl flat Brent from March 2021 forward, with upside to ~$140 million at $65/bbl Brent
5. Average new wells expected to pay out in eight months at $40/bbl

Ovenstående er ikke en købsanbefaling, men udelukkende udtryk for egne holdninger overfor Petrotal, samtidig skal jeg understrege at investeringer i andre firmaer jeg følger og skriver om, er uændret, og at jeg tror 100% på mine investeringer.

Alle er i udgangspunktet velkommen til at byde ind med deres viden og holdninger, skulle der mod forventning være en enkelt eller 2, der ikke kan håndtere almindelig god opførsel på et forum, bliver tråden låst. (Ja, jeg lyder som en sur idiot, men jeg gider ikke bruge min eller din tid på det - That simple)

Aqualight 🇩🇰🇳🇴
Redigert 16.04.2021 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
Gunners991
17.04.2021 kl 04:44 769

Liker at det er flere som tar sjansen og er selv veldig positiv til PTAL. Når alt dette positive er på bordet må det nevnes noen usikkerhetsmomenter.
1. president valg der det er meget jevnt og venstresiden vil legge på mer skatt på selskaper som PTAL.
2. Peru generelt som land å drive business i. Det siste året har det vært en rekke nedstengelser og protester mot oljeledningen som PTAL frakter olje gjennom. Den sittende regjering har brukt lang tid på å fjerne demonstranter.
3. Det positive er at de kan frakte olje via Brasil.

Håper på høyere kurs fremover:).
lutefish
18.04.2021 kl 18:57 650

Kjøpte Petrotal (TAL ) på Torontobørsen senhøstes 2018 på 20 cent og solgte 1 år senere på 40 cent . Fornøyd med det .Hadde også Gran Tierra , som jo eide en stor post i Petrotal , i flere år, . Fikk til slutt også en pen gevinst på den . Petrotal er jo Zeniths rake motsetning. Mens Zenith i mang år har vært en vinn eller forsvinn så er Petrotal bare en VINN ! Dvs så lenge det ikke dukker opp en Maduro . Den politiske situasjonen i Peru er jo svært ustabil, men det ser nå ut til at den nyvalgte Mr. Castillo foreløpig har bestemt seg for å holde fingrene fra fatet , Har likevel mer tro på vår venn i Congo som fikk flere stemmer enn Stalin !

Bretana feltet til Petrotal kommer til å pumpe tusener av fat per dag i årevis fremover !

En liten digresjon : https://www.aoghs.org/transportation/nellie-bly-oil-drum/