Da var Supramax over 20000 igjen

Et lite dykk under og nå over igjen.........

Supramax 2,1% til 20.342 USD

Ja, og sikkert mange Thorleif disipler som vil ut av aksjen i området 8-12 kr. Bryter vi ut derfra så kan det gå fort opper til 15-20 tror jeg

"Jeg er trøt af den ledelse og takker for meg. Glad jeg kom ut af den aksje uten at tabe for mye."

Noe i den duren.

Jeg tror de selger ut for alt for tidlig.

Redigert 03.05.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare

Supra:
May 23875 +625
Jun 23375 +175
Q3 20075 +575

Denne nye syklusen blir spennede. Faktisk også når det gjelder Exxi kravene om slow steaming som gjør at det trengs nye skip. Ingen vet hvor strenge kravene blir men det blir nok garantert slow steaming på mange skip. Siden jinhui kjøpte et 2006 skip nå regner jeg med at ledelsen mener dette skipet holder kravene til exxi på sikt. Vi kan nok forvente at de 3 eldste skipene til Jinhui blir solgt hvis de finner ut at det ikke holder med propell bytte og slow steaming i henhold til exxi. Så ikke bli skremt av en melding om et eventuelt salg i løpet av året. Faktum er det enda et kjøps argument av jinhui hvis 20 år gammel tonnasje må skrapes i løpet av 2023 da blir det enda mere press på ratene. Men jeg tipper det ender med at gamle skip bare må slow steame og ratene holder seg høye. Jeg er nok ute av aksjen innen den tid men det virker supersterkt nå og fremover på over 2 års sikt

Psst! Jinhui har 1 2001 skip og 2 2004 skip. Resten er 2006 og nyere. Men som sagt ingen vet hva xxi ender med bortsett fra krav om slow steaming

Som sagt tidligere, utover sommeren er det de store skipene som vil øke i inntjening.
Jin og Supra er tilbake på 25 k mens Cape nå har doblet seg på litt over en måned.
Derfor er det Gogl som stiger

Så du er lastet i gogl og solgt ut i jinhui

Smax
May 24375 +375
Jun 24750 +750
Q3 20750 +125

May
24750
+750
Jun
25250
+1250
Q3
21550
+925
Cal22
14425
+225

Boom!

Ehhhhh!!!:-)

May
25250 +1250
Jun 25250 +1250
Q3 21800+1175

Booooom Boooom !!!

Crack up boom. Jin håver inn penger nå. Kurs skulle vært 15 kr IMO

Helt klart…så lenge Supra er over 20k så tjener JIN cash uansett så det holder….så dette er ekstraordinært så tidlig i året…og det ser jo helt sykt ut fremover med gode rater! Sitt i ro og la truseskvettere selge så fort det er litt urolig sjø….skal bli artig hvis JIN boys selger litt eiendom også ;-)…

Ja Jin tjener penger når ratene er over 11-12k. Nå snakker vi over det dobbelte. Så det kan bli svimlende tall om disse ratene fortsetter.

11-12k?? Hvor har du det fra?
Forrige kvartal var break even 6,6k. Kansje litt høyere nå men er rimelig sikker på att Jin tjener penger ved rater over 7K. Husk att nå er det Asia som er driveren og Jin bør oppnå rater lik indeksen eller høyere. Med rater over 23K tjenes det eventyrlig med penger.
Kun rundt 14 børs dager til Q1 res så snart på tide å posisjonere seg💰💰
Redigert i går kl 22:57 Du må logge inn for å svare

Hei, Ja breakeven er 6.8k. Så de går i pluss fra driften over det.
Men det er også lønn til ledelsen, diverse nedskrivninger etc.. som gjør at historisk sett så går jin ca i null på rater rundt 8-9k. Tjener litt på 10-11k.
Ikke glem at de har eiendom og aksjeinvesteringer som kan påvirke sluttresultatet.
Dette har jeg kontroll på da jeg har oversikt over alle kvartalsresultater og rater sluttet for kvartalet.
Redigert i dag kl 07:50 Du må logge inn for å svare

Etter en lang helg fortsatte markedet å styrke seg med både fysisk og på papir. I øst så det ut til å være fastere, hvor stille runde reiser i Stillehavet ble utført på USD 27-28.000. Indo-India-rundene ble avsluttet på nær USD 27.000. Bhaul fra WCI til kontinentet ble fastsatt til USD 25.000. Sør-Afrika til Pakistan betalte USD 17.000 + 700.000 milliarder kroner. I Atlanterhavet manglet USG frisk aktivitet. Fra USEC til kontinent ble det diskutert 18.000 TCE-avtaler. Vanlige skraprunder fra kontinentet til Middelhavet ble diskutert til USD 19.000. I perioden ser det ut til at eiere / chrts er mest på innsamlingsmodus. Supra i ett år ble diskutert rundt USD 16 500 og Ultra med en verdi på USD 19 750.

Som dere ser så er jinhui nå i episenteret av de høyeste ratene. Hva de får vites ikke men ikke regn med lavere rater enn snitt BDI denne gangen

Mulig jins resultater vil blåse sokkene av folk de neste kvartalene. Kanskje slår de forventningene.