Da var Supramax over 20000 igjen

noprofit
JIN 16.04.2021 kl 14:55 35158

Et lite dykk under og nå over igjen.........

Supramax 2,1% til 20.342 USD
Thegoldenone
03.05.2021 kl 21:39 3828

Ja, og sikkert mange Thorleif disipler som vil ut av aksjen i området 8-12 kr. Bryter vi ut derfra så kan det gå fort opper til 15-20 tror jeg

"Jeg er trøt af den ledelse og takker for meg. Glad jeg kom ut af den aksje uten at tabe for mye."

Noe i den duren.

Jeg tror de selger ut for alt for tidlig.

Redigert 03.05.2021 kl 21:41 Du må logge inn for å svare
tobbelobb
04.05.2021 kl 11:56 3634

Supra:
May 23875 +625
Jun 23375 +175
Q3 20075 +575
tankardjr
04.05.2021 kl 12:57 3582

Denne nye syklusen blir spennede. Faktisk også når det gjelder Exxi kravene om slow steaming som gjør at det trengs nye skip. Ingen vet hvor strenge kravene blir men det blir nok garantert slow steaming på mange skip. Siden jinhui kjøpte et 2006 skip nå regner jeg med at ledelsen mener dette skipet holder kravene til exxi på sikt. Vi kan nok forvente at de 3 eldste skipene til Jinhui blir solgt hvis de finner ut at det ikke holder med propell bytte og slow steaming i henhold til exxi. Så ikke bli skremt av en melding om et eventuelt salg i løpet av året. Faktum er det enda et kjøps argument av jinhui hvis 20 år gammel tonnasje må skrapes i løpet av 2023 da blir det enda mere press på ratene. Men jeg tipper det ender med at gamle skip bare må slow steame og ratene holder seg høye. Jeg er nok ute av aksjen innen den tid men det virker supersterkt nå og fremover på over 2 års sikt
tankardjr
04.05.2021 kl 13:10 3577

Psst! Jinhui har 1 2001 skip og 2 2004 skip. Resten er 2006 og nyere. Men som sagt ingen vet hva xxi ender med bortsett fra krav om slow steaming
Slettet bruker
04.05.2021 kl 13:14 3583

Som sagt tidligere, utover sommeren er det de store skipene som vil øke i inntjening.
Jin og Supra er tilbake på 25 k mens Cape nå har doblet seg på litt over en måned.
Derfor er det Gogl som stiger
tankardjr
04.05.2021 kl 14:08 3534

Så du er lastet i gogl og solgt ut i jinhui
tobbelobb
05.05.2021 kl 10:52 3379

Smax
May 24375 +375
Jun 24750 +750
Q3 20750 +125
Thegoldenone
05.05.2021 kl 14:50 3298

May
24750
+750
Jun
25250
+1250
Q3
21550
+925
Cal22
14425
+225

Boom!
tobbelobb
05.05.2021 kl 16:43 3214

Ehhhhh!!!:-)

May
25250 +1250
Jun 25250 +1250
Q3 21800+1175

Booooom Boooom !!!
Thegoldenone
05.05.2021 kl 17:06 3174

Crack up boom. Jin håver inn penger nå. Kurs skulle vært 15 kr IMO
tobbelobb
05.05.2021 kl 19:58 3090

Helt klart…så lenge Supra er over 20k så tjener JIN cash uansett så det holder….så dette er ekstraordinært så tidlig i året…og det ser jo helt sykt ut fremover med gode rater! Sitt i ro og la truseskvettere selge så fort det er litt urolig sjø….skal bli artig hvis JIN boys selger litt eiendom også ;-)…
Thegoldenone
05.05.2021 kl 22:20 2998

Ja Jin tjener penger når ratene er over 11-12k. Nå snakker vi over det dobbelte. Så det kan bli svimlende tall om disse ratene fortsetter.
skvisen
05.05.2021 kl 22:44 2983

11-12k?? Hvor har du det fra?
Forrige kvartal var break even 6,6k. Kansje litt høyere nå men er rimelig sikker på att Jin tjener penger ved rater over 7K. Husk att nå er det Asia som er driveren og Jin bør oppnå rater lik indeksen eller høyere. Med rater over 23K tjenes det eventyrlig med penger.
Kun rundt 14 børs dager til Q1 res så snart på tide å posisjonere seg💰💰
Redigert 05.05.2021 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
06.05.2021 kl 07:48 2841

Hei, Ja breakeven er 6.8k. Så de går i pluss fra driften over det.
Men det er også lønn til ledelsen, diverse nedskrivninger etc.. som gjør at historisk sett så går jin ca i null på rater rundt 8-9k. Tjener litt på 10-11k.
Ikke glem at de har eiendom og aksjeinvesteringer som kan påvirke sluttresultatet.
Dette har jeg kontroll på da jeg har oversikt over alle kvartalsresultater og rater sluttet for kvartalet.
Redigert 06.05.2021 kl 07:50 Du må logge inn for å svare
tankardjr
06.05.2021 kl 11:15 2754

Etter en lang helg fortsatte markedet å styrke seg med både fysisk og på papir. I øst så det ut til å være fastere, hvor stille runde reiser i Stillehavet ble utført på USD 27-28.000. Indo-India-rundene ble avsluttet på nær USD 27.000. Bhaul fra WCI til kontinentet ble fastsatt til USD 25.000. Sør-Afrika til Pakistan betalte USD 17.000 + 700.000 milliarder kroner. I Atlanterhavet manglet USG frisk aktivitet. Fra USEC til kontinent ble det diskutert 18.000 TCE-avtaler. Vanlige skraprunder fra kontinentet til Middelhavet ble diskutert til USD 19.000. I perioden ser det ut til at eiere / chrts er mest på innsamlingsmodus. Supra i ett år ble diskutert rundt USD 16 500 og Ultra med en verdi på USD 19 750.
tankardjr
06.05.2021 kl 11:18 2771

Som dere ser så er jinhui nå i episenteret av de høyeste ratene. Hva de får vites ikke men ikke regn med lavere rater enn snitt BDI denne gangen
Thegoldenone
06.05.2021 kl 12:23 2734

Mulig jins resultater vil blåse sokkene av folk de neste kvartalene. Kanskje slår de forventningene.
tankardjr
06.05.2021 kl 12:47 2737

Ja Q2 må bli bra hvis ikke ratene faller i dass i juni. Men det ser veldig sterkt ut for Q2 og det virker ikke som det skal falle noe særlig basert på nyhetsstrømmen. Den uroen som er mellom Kina og Australia er også spennende. Hvis ikke det er bare mental krig mellom landene så må brazil få mer jernmalm til Kina som straff til Australia. Jeg vet ikke men Australia vil nok uansett være en leverandør av jernmalm til Kina men volumet skal kansje ned. Og da får vi flere tonnmil i tørrbulk i et allerede presset marked.
tankardjr
06.05.2021 kl 12:55 2727

Dessuten så er begge post Panamaxene Jin mei og jin lang i gang igjen. De er begge på vei til nye destinasjoner, så da er den bekymringen ute av veien
Redigert 06.05.2021 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
06.05.2021 kl 15:41 2617

Men påvirker økt ton mile for Cape jin? Eller er det slik at cape skip også konkurrer med supra i asia?

Ellers takk for oppdateringer. Gode nyheter. FFA markedet elendig i dag, men må forvente svingninger og kan ikke akkurat deppe med rater over 25k
tankardjr
06.05.2021 kl 15:58 2612

Ffa er jeg ikke noe tilhenger av. I morra er det noe annet som styrer det markedet der. Fatter ikke at flere ikke tenker profitt og bra egenkapital. Som du sier med andre driftskostnader som administrasjon og andre uforsette kostnader så ligger reel breakeven i jinhui rundt 8000 dollar pluss og minus. Det er ufattelig mye profitt fra det nivået og opp til langt over 20 tusen
tankardjr
06.05.2021 kl 16:05 2628

Tror ikke cape konkurrerer med supra. Cape er forbeholdt store havner. Supra må eller bør gå til små havner som ikke har kraner eller som har kraner og ikke tar i mot større tonnasje av plassmangel. Men det er klart at hvis det blir skikkelig mangel på cape må nok jinhui tøffe helt til Brasil for å hente. Er ikke slik at det er nok tonnasje nå. Alt må være i drift og det vil alltid være bra at det er mangel på tonnasje i et shipping segment.
tobbelobb
06.05.2021 kl 16:08 2616

JIN har plenty å gjøre nå og mer blir det tenker jeg :-) Australia jabbet var jo varslet og de bare lager litt styr av det som skremmer truseskvettere…tar det heeeeelt med ro, irriterer meg at jeg ikke har mer cash å handle for når truseskvetterne selger her nede under 9,-
Dessuten finner Kina bare en annen å handle med ….de gjør seg selv ikke selvforsynt og slutter med frakt vet dere :-) ,,,,så dette er på fagspråket for SUPRAMAX båter med hovedkontor i Hong Kong : namm namm
mithra
06.05.2021 kl 16:44 2588

Hvor har du det fra ?
Ifølge Marine Traffic ligger begge for anker i kinesiske havner .
tankardjr
06.05.2021 kl 21:18 2457

The current position of JIN LANG is in South China Sea with coordinates 25.28678° / 120.12072° as reported on 2021-02-28 04:43 by AIS to our vessel tracker app. The vessel's current speed is 6.9 Knots
tankardjr
06.05.2021 kl 21:24 2456

De er på anker ja jeg brukte en vessel app som brukte gamle dataer. Jeg burde ha sett nøyere etter når de oppgir farten på skipene men det var på en gammel tur.
Natt1369
06.05.2021 kl 21:30 2446

Les det sakte for deg selv, en gang til. 2021-02-28=februar...
Forøvrig tviler jeg på at Jinhui slår indeksen, ettersom det har gått mest i nikkel-frakt det siste halvåret.
Men det var brukbare rater ifra Surigao og, så alt i alt bør det bli brukbart okke som.
tankardjr
06.05.2021 kl 22:19 2411

Det er lov å tro og tvile. Så da velger jeg å tro at jinhui slår indeksen. Atlanterhavet er omtrent 10 tusen dårligere enn der jinhui seiler og da blir snitt BDI Supramax ikke den beste veileder. Det har det ikke vært før og er det ikke nå heller. Mye sinne på forumet her på at jinhui har ligget lavere enn bdi basert på spekulasjoner...
tankardjr
06.05.2021 kl 22:34 2396

Shanghai aluminium prices touched a more than 11-year high, as escalating tensions between China and Australia raised concerns of reduced supply from a major producer of the metal.

The most-traded June aluminium contract on the Shanghai Futures Exchange SAFcv1 advanced 2% to 19,255 yuan ($2,971.63) a tonne by 0522 GMT, after hitting its highest since January 2010 in the session of 19,320 yuan.

Three-month aluminium on the London Metal Exchange CMAL3 rose 0.5% to $2,457.50 a tonne. The contract hit $2,470 a tonne earlier in the session, its highest since April 2018.

China’s state economic planner said it has “indefinitely” suspended all activities under the China-Australia Strategic Economic Dialogue, amid strained relations between Beijing and Canberra.

“This is bullish for aluminium, from the physical market perspective,” a Singapore-based trader said.

China is the top consumer of aluminium, while Australia is a major producer of raw materials bauxite and alumina.
Natt1369
06.05.2021 kl 22:51 2389

Jeg foretrekker å la meg overraske positivt, enn å ha for store forhåpninger prematurt. Jeg har øynene rettet mot q2, først da vil vi for alvor se hva selskapet genererer av cash.
Surigao-Rizao lå rundt 10 000 $ ved inngangen av året, og lå lenge rundt 13 000 $. Først i mars begynte de på stigningen mot 20 000 $.
Nær sagt alle skipene til Jin har seilt mellom Thailand-Rio Tuba-Kina, og Surigao-Kina, og der produseres det i all hovedsak nikkel. Kjedelig, men stabilt, og ikke like mye venting som det har vært i andre havner. 😊
Redigert 06.05.2021 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
tankardjr
06.05.2021 kl 23:05 2368

70 prosent av lastene er såkalt mineraler ja. 20 prosent er kull. 6 prosent er sement og 4 prosent er stål produkter. Jeg vil anta at jernmalm og nikkel er den mest vanlige lasten blant de 70 prosentene av mineraler ja.
Natt1369
06.05.2021 kl 23:09 2384

Det er langt ifra statisk, bare les eldre rapporter på hjemmesiden.
tankardjr
06.05.2021 kl 23:17 2375

With the rapid development of economy and industry, China has become the most important industrial company in the world, and its demand for metal minerals are also growing. Because of insufficient reserves, low ore grades and high mining costs, China needs to import a large quantity of metal minerals every year. According to the data from China Customs, in 2017, copper ore, manganese ore, bauxite, chrome ore and zinc ore were the five metal minerals that had the highest import value except for iron ore. Their import value all exceeded USD 2 billion.

In China, copper ore is the metal mineral whose import value is only second to that of iron ore. In 2017, China imported 17.35 million tons of copper ore with a total value up to USD 26.38 billion. The copper ore reserves in China are only about 4% of the global total. Therefore, China's copper ore industry relies heavily on imports. From 2015 to 2017, the proportion of imported copper ore to copper ore consumption in China stayed above 88%. As the two biggest sources of China's copper ore imports, in 2017, Peru and Chile contributed 28.40% and 26.57% respectively to the import volume of copper ore in China.

Manganese ore is a metal mineral with high import value in China. In 2017, China imported 21.26 million tons of manganese ore with a total value up to USD 4 billion. The manganese ore reserves in China are only about 7% of the global total. Therefore, China's reliance on manganese ore imports stays above 80%. South Africa, Australia, Gabon, Ghana and Brazil are the major sources of China's manganese ore imports. In 2017, the manganese ore imported from these countries totaled 19.05 million tons, accounting for about 90% of the total import volume of manganese ore in China.

Bauxite is also a metal mineral that has high import value in China. In 2017, its import value reached USD 3,445 million. Because of low unit price, the import volume was up to 68.55 million tons. From 2013 to 2017, China's reliance on bauxite imports fluctuated between 40% and 60%. Guinea and Australia take up the majority of China's bauxite import market. In 2017, their market share totaled about 77%.

Chrome ore is also a metal mineral that has high import value in China. China is a chrome ore poor country. In 2017, the national chrome ore reserves were far lower than the import volume of chrome ore. Therefore, China's chrome ore industry is almost 100% reliant on imports. South Africa is the biggest source of China's chrome ore imports. In 2017, chrome ore imported from South Africa accounted for about 72.34% of China's chrome ore imports.

Zinc ore is also a metal mineral with high import value in China. In 2017, its import value reached USD 2.25 billion, the highest level from 2013 to 2017. The zinc ore reserves in China totaled 41 million tons, ranking the third in the world. Therefore, China's reliance on zin ore imports is low, fluctuating around 20% in most years. Australia, Peru and Russia are the three biggest sources of China's zinc ore imports, contributing over 80% to the import volume of zinc ore in China.

It is expected that from 2019 to 2023, China will continue to import a large quantity of metal minerals such as copper ore, manganese ore, bauxite, chrome ore and zinc ore.
Natt1369
06.05.2021 kl 23:47 2337

Snittrater over 16 000 $, og utbytte?
Radikal oppskrivning av skipsverdier, og investeringer som kaster av seg mer enn ventet, så skal det mye til for å holde den tilbake. Svaret får vi 31. mai, om ikke før. 😅
mithra
06.05.2021 kl 23:54 2335

For Q1 venter jeg ikke tce på over 12500.
Q2 vil bli bedre. Det er ennå for tidlig å gi noe sikkert anslag, men noe i nærheten av 23000 virker ikke usannsynlig..
tankardjr
07.05.2021 kl 10:59 2215

Men jinhui er uansett rater fremover den billigeste bulk aksjen jeg vet om. 20 skip med lav gjeld pluss eiendom i Hong Kong aksjer på børsen i Asia til 200 millioner og alle aksjene er verdsatt til 900 millioner nok for hele selskapet. Hvis vi tar skipene og forventet prisøkning på de så kan vi kasnsje regne 20 millioner USD i snitt. Men la oss heller ta 15 millioner USD. Da er de 20 skipene verdt 300 millioner USD altså 2.5 milliarder NOK. Dette er veldig lavt da assets er høyere i selskapet på 366 millioner USD. Siste punkt er penger i kassa i jinhui som er på overkant av 70 millioner USD. Altså 600 millioner nok. Hvordan kan da alle aksjene prissettes til 900 millioner NOK? Forøvrig er belships nå prissatt til 2.5 milliarder NOK med 25 skip og masse gjeld. Men på bondebørsen går alt Ann der folk ikke vet hva ting er verdt
Thegoldenone
07.05.2021 kl 12:28 2167

Takk for analyser Tankard.

Jeg bare lurer når er perioden for q1? Altså i hvilken tidsperiode er/var det? Litt forvirret.
Thegoldenone
07.05.2021 kl 12:29 2167

Så hva tror du NAV per aksje er nå? Er eiendom og aksjerposter inkludert i det som kalles NAV? Bare lurer.
tobbelobb
07.05.2021 kl 15:18 2074

In Supra we trust :-)
Smax
May 24700 +650
Jun 24700 +700
Q3 21950 +1450
Innen panamax og supramax er det oppgang på 1,7 prosent. Gjennomsnittlige rater ligger på henholdsvis 25.261 og 24.158 dollar pr. dag