Da var Supramax over 20000 igjen
Et lite dykk under og nå over igjen.........
Supramax 2,1% til 20.342 USD
Supramax 2,1% til 20.342 USD
tobbelobb
07.05.2021 kl 15:18
4708
In Supra we trust :-)
Smax
May 24700 +650
Jun 24700 +700
Q3 21950 +1450
Innen panamax og supramax er det oppgang på 1,7 prosent. Gjennomsnittlige rater ligger på henholdsvis 25.261 og 24.158 dollar pr. dag
Smax
May 24700 +650
Jun 24700 +700
Q3 21950 +1450
Innen panamax og supramax er det oppgang på 1,7 prosent. Gjennomsnittlige rater ligger på henholdsvis 25.261 og 24.158 dollar pr. dag
tankardjr
07.05.2021 kl 15:20
4720
Bokført egenkapital minus gjeld er nå 0.45 pr aksje. Hvis en analytiker kommer frem til noe annet så er det greit. Er nok lavere nå i virkeligheten enn det vi vet. Penger som kommer inn i kassa øker egenkapitalen i tillegg så har de ikke gjort oppskrivninger. Må nok regne 25 prosent økning i skipsverdier i forhold til bokført akkurat i dag. Tipper vi glatt egentlig er nede på under 0.3 igjen. P/E basert på et kvartal er nede på 3 til 5. P/E på 1 år så er vi nok under 1 på dagens inntjening. I tillegg så forventes det nok ytterligere verdiøkning på skip da det ikke bygges tørrbulk
Thegoldenone
08.05.2021 kl 08:00
4613
Takk! Er det noen her forresten som har tilgang til vesselsvalue.com? Da kan man vel få vite eksakt pris på hvert skip Jinhui har.
Sist jeg hørte var ca 160mill dollar.
Sist jeg hørte var ca 160mill dollar.
Redigert 08.05.2021 kl 11:50
Du må logge inn for å svare
tankardjr
08.05.2021 kl 14:10
4471
Ja dette blir helt klart en ny super syklus. Enten nå eller litt senere. Det at Kina kan redusere importen skal man ikke bli skremt av. Da må de øke den litt senere og de skal produsere voldsomt nå fremover etter covid 19. Det er helt klart for meg at nå sitter vi i rett sektor som skal tjene masse penger fremover. I tillegg er aksjene billig og jinhui er helt ufattelig grisebillig og direkte feilpriset. Jeg tror noen her bør begynne å skrive litt på NAS forumet istedenfor.
Thegoldenone
08.05.2021 kl 14:23
4462
Men tror du at markedet noengang vil prise Jin "riktig". ? Det er en stor skepsis til selskapet og det er kinesisk. Hvis ikke kursoppgang kommer så er vi avhengig av utbytte og de er ikke de som gir ut mest i utbytte.
Bare lurer på om jin vil "alltid" ligge bak mer populære konkurrenter prismessig.
Bare lurer på om jin vil "alltid" ligge bak mer populære konkurrenter prismessig.
tankardjr
08.05.2021 kl 18:02
4359
Ja det er derfor jeg tyr til tastaturet. At NAS trosser alle natur lover fordi det er et norsk selskap med ekstremt dårlige utsikter men som allikevel er populær å kjøpe beviser jo at vi verdsetter norske selskaper alt for høyt. Hvis vi ser på gogl så er den priset dobbelt så høyt. Hoved grunnen til at jinhui er priset så lavt kommer av at sektoren har vært dømt nord og ned så det er hovedgrunnen. Pluss kinesisk rabatt på toppen. Ja kommer markedet tilbake så kommer jinhui tilbake garantert. Fordi da flyttes pengene over fra andre sektorer til shipping. Og når det skjer skal jeg selge. Akkurat i dag så er vel egentlig hele sektoren underpriset så vi får ikke selge før den trenden der er snudd tipper jeg
noprofit
08.05.2021 kl 19:17
4312
Slapp av når resultatene og utbyttene kommer så vil denne få fart på seg.
De kunne godt begynt med tilbakekjøp.
De kunne godt begynt med tilbakekjøp.
Thegoldenone
08.05.2021 kl 19:18
4314
Ryktet til jin er at det er et svindelselskap. Det kan være vanskelig å endre på den oppfatningen. Men det så ikke ut til å plage folk i 2007 da kursen kom opp til 85kr. Jin hadde vel også da dårlig rykte?
Så mulig folk driter i det når momentet tar overhånd og spekulantene tar over. Dvs når vi ser parabolsk utvikling i kursen.
Hvis ratene holder seg høye eller videre opp tror jeg jin går høyt, men noe senere enn de store og folkekjære favorittene blant nordmenn.
Jeg mener det blir litt feil å sammenlikne jin med Norwegian. Bedre å sammenlikne jin med andre bulkselskaper.
Og poenget ditt er vel at jin har en ufortjent rabatt i forhold til de andre bulkerne.
Så mulig folk driter i det når momentet tar overhånd og spekulantene tar over. Dvs når vi ser parabolsk utvikling i kursen.
Hvis ratene holder seg høye eller videre opp tror jeg jin går høyt, men noe senere enn de store og folkekjære favorittene blant nordmenn.
Jeg mener det blir litt feil å sammenlikne jin med Norwegian. Bedre å sammenlikne jin med andre bulkselskaper.
Og poenget ditt er vel at jin har en ufortjent rabatt i forhold til de andre bulkerne.
Thegoldenone
08.05.2021 kl 19:30
4304
Ja jeg har mast til IR om tilbakekjøp med det svares med en kontant NEI. Har jin noen gang kjøpt tilbake egne aksjer? De burde egentlig bruke cash på bok til å kjøpe tilbake en haug med aksjer da jin selges til langt under NAV. Men de eier vel allerede 55% av selskapet? Så kanskje derfor ikke?
Mange nye småaksjonærer på børsen som ikke har kjennskap til Jin rykter men leser i mediet at det er ratefest i shipping, så ja....hvis de ser bare antydning til dobling av avkastningen, så hiver de seg på. Utbytte er ikke alltid så interessant for de som ikke kan kjøpe opp 100k ++.
Det jeg føler mangler akkurat nå er litt selskap spesifikk medie dekning om Jin satt i inntjening perspektiv (og ikke hva brødrene tar i lønn). Ekstremt mange som trenger det servert så enkelt som ikke har tenkt å sette seg inn i å bli kjent med hele selskapet. Jin blir såvidt nevnt i en bisetning under 2020, gogl, osv.
Å tjene gode penger er godt nok! det er det folk vil....og det er det Jin gjør. Mentaliteten til de fleste aksjonærer er ikke så komplisert. Det blir mer komplisert for dere med lang erfaring i shipping sektor, all ære til dere, for jeg antar at det gjør investering interessant for dere som virkelig kan og gir mange nye kjekke kunnskaper langs veien.
Oppsiden til Jin er vanvittig bra rigget til og jeg tror vi må vente for Q1 tall å komme på bordet før folk skjønner. Forhåpentligvis får Jin et par dager med kurs stigning slik at folk legger merke til det. Mistenker at den må få et par dager med ca 10% opp. Jeg kjenner mange som følger DN Investor og når de ser aksjer på dagens vinnerliste et par dager pår rad, SÅ begynner de å lese seg opp.
Så enkelt er det noen ganger.
Om det er noen her som har linjen inn til IR eller kontakt med finansaviser, så er tiden inne å be om medie dekning.
Det jeg føler mangler akkurat nå er litt selskap spesifikk medie dekning om Jin satt i inntjening perspektiv (og ikke hva brødrene tar i lønn). Ekstremt mange som trenger det servert så enkelt som ikke har tenkt å sette seg inn i å bli kjent med hele selskapet. Jin blir såvidt nevnt i en bisetning under 2020, gogl, osv.
Å tjene gode penger er godt nok! det er det folk vil....og det er det Jin gjør. Mentaliteten til de fleste aksjonærer er ikke så komplisert. Det blir mer komplisert for dere med lang erfaring i shipping sektor, all ære til dere, for jeg antar at det gjør investering interessant for dere som virkelig kan og gir mange nye kjekke kunnskaper langs veien.
Oppsiden til Jin er vanvittig bra rigget til og jeg tror vi må vente for Q1 tall å komme på bordet før folk skjønner. Forhåpentligvis får Jin et par dager med kurs stigning slik at folk legger merke til det. Mistenker at den må få et par dager med ca 10% opp. Jeg kjenner mange som følger DN Investor og når de ser aksjer på dagens vinnerliste et par dager pår rad, SÅ begynner de å lese seg opp.
Så enkelt er det noen ganger.
Om det er noen her som har linjen inn til IR eller kontakt med finansaviser, så er tiden inne å be om medie dekning.
Redigert 09.05.2021 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
Supramax benifitting from container spillover.
https://www.freightwaves.com/news/container-shipping-boom-is-bleeding-over-into-dry-bulk
https://www.freightwaves.com/news/container-shipping-boom-is-bleeding-over-into-dry-bulk
Thegoldenone
09.05.2021 kl 12:46
4029
Takk for betraktninger.
Ja enig. Virker som det er utelukkende negativ vinkling på Jin med nesten bare artikler om brødrenes lønn. Jin trenger sannsynligvis en artikkel som skriver om massiv inntjening e.l slik at investorer blir mer interessert.
I shipping-boomen i 2003-2007 så var det pga kinas enorme vekst. Og alt av kina og emerging markets var HOT. Jin som et kinesisk bulkselskap passet flott inn i dette narrativet. Nå er det sannsynligvis ikke Kinas vekst som blir narratived og kanskje jin ikke like attraktivt.
Men som du sier bør det selskapet som har best inntjening i forhold til aksjepris få den største kursutviklingen.
Ja enig. Virker som det er utelukkende negativ vinkling på Jin med nesten bare artikler om brødrenes lønn. Jin trenger sannsynligvis en artikkel som skriver om massiv inntjening e.l slik at investorer blir mer interessert.
I shipping-boomen i 2003-2007 så var det pga kinas enorme vekst. Og alt av kina og emerging markets var HOT. Jin som et kinesisk bulkselskap passet flott inn i dette narrativet. Nå er det sannsynligvis ikke Kinas vekst som blir narratived og kanskje jin ikke like attraktivt.
Men som du sier bør det selskapet som har best inntjening i forhold til aksjepris få den største kursutviklingen.
Thegoldenone
09.05.2021 kl 12:48
4042
Ja det var den jeg allerede har linket til. Ser ut som slotsene på verftene er fylt opp av containerskip. Dette er meget godt nytt før Tørrbulk. Kanskje ratefesten blir vedvarende.
bubby
09.05.2021 kl 14:43
3968
Hvor mye tar FA for en slik artikkel? Det kan komme en slik artikkel hvis Hegnar eller andre i hans imperium kjøper JIN.
Redigert 09.05.2021 kl 14:46
Du må logge inn for å svare
MEGET spennende nyheter, ja!
tobbelobb
10.05.2021 kl 08:35
3620
Smax
May 26125 +325
Jun 25925 +125
Q3 22650 +150
Har en stor tro på en BDI som er økende i dag :-),,,,
May 26125 +325
Jun 25925 +125
Q3 22650 +150
Har en stor tro på en BDI som er økende i dag :-),,,,
Thegoldenone
10.05.2021 kl 09:18
3556
Ja føler Jin henger litt etter nå. Se bare på Egle og HKG: 2343
Magefølelsen sier det ligger mye krutt i JIN nå som snart blir antent.
Magefølelsen sier det ligger mye krutt i JIN nå som snart blir antent.
skvisen
10.05.2021 kl 10:10
3493
Q1 resultat flytta fram til 21 mai.
Gleder meg, spesielt til hva de sier om fremtida. Blir nok ikke utbytte for Q1 men håper de predikerer noe om det for Q2.
Hva forventer dere av snitt rater for Q1??
Jeg tipper 15k og håper på 16k.
Andre tips??
Gleder meg, spesielt til hva de sier om fremtida. Blir nok ikke utbytte for Q1 men håper de predikerer noe om det for Q2.
Hva forventer dere av snitt rater for Q1??
Jeg tipper 15k og håper på 16k.
Andre tips??
Ser ut som ei champis flaske rett før boblene spruter.
Mans alle verden bulk aksjer setter nye nivåer hver dag, ligger fortsatt Jin på 22 mars nivåer
Mans alle verden bulk aksjer setter nye nivåer hver dag, ligger fortsatt Jin på 22 mars nivåer
Redigert 10.05.2021 kl 10:50
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
10.05.2021 kl 11:13
3426
Jin sier sjelden noe om fremtiden annet enn copy paste fra tidligere rapporter. Tror ikke de kommer til å guide om fremtidig utbytte. Enten kommer det eller ikke. Tror det er 50/50 sjanse.
Rater hmm. 13-16k
Rater hmm. 13-16k
tobbelobb
10.05.2021 kl 11:32
3426
Tipper snitt 15k Q1 og som du skriver er de alltid tilbakeholdne med gode fremtidsutsikter ( de selger aldri skinnet før bjørnen er skutt ) MEN det er styremøte dagen før Q1 rapporten og har akkurat denne gangen en magefølelse av at Q2 blir nevnt og jeg har også en følelse av at eiendomssalg blir nevnt ( noe jeg tror er en god avkastning på…..) finansiering av kjøpet de gjorde forrige uke ….vi som har hvert med en stund og fortjener LONG foran Nick :-) vet om innsidekjøpene av familien rundt 20,- …..de vil vel ha kursen opp snart ;-)
Juni 27 k
Tjener snart inn egen markedsverdi på et år.
Kommer Kinamann med et bud på sulamitten snart?
Det bør de gjøre, de kan jo drifte i 2 år og selge skipene etter det å gjøre 5-10 ganger´n uten rissiko
Tjener snart inn egen markedsverdi på et år.
Kommer Kinamann med et bud på sulamitten snart?
Det bør de gjøre, de kan jo drifte i 2 år og selge skipene etter det å gjøre 5-10 ganger´n uten rissiko
Redigert 10.05.2021 kl 13:54
Du må logge inn for å svare
tobbelobb
10.05.2021 kl 14:03
3310
Ja du sier noe der Long....det kan komme et bud på å kjøpe ut hele greia...den tanken har jeg ikke tenkt, men der kan du ha rett ja...Det blir en god pris vet jeg bare :-)
tankardjr
10.05.2021 kl 14:49
3318
De har allerede majoritet i aksjen, så er ikke sikkert viljen er så stor. Dessuten så var de oppe på 32 skip på det høyeste. Tror heller de vil bruke pengene på noen gode bruktkjøp fra 2006 og oppover. Det er der grensen går i følge mange til å holde xxi kravene uten særlig ombygging. Men det er spekulasjoner hva kravene ender med. Tror det er det beste spådommen, dessuten så er de ikke enevelde på jinhui shipping holdning heller så det kan like godt begynne å kjøpe opp holding aksjer slik at de ikke må dele ut utbytte til andre holding aksjonærer. Holding selskapet består ikke annet enn aksjer i jinhui transport som dere kan se på topp 20 listen.
tankardjr
10.05.2021 kl 15:04
3386
En holdning aksje er verdt 1.4 kr men det er 500 millionerav dem. Og så får man bare en andel av de 44 millioner aksjer i jinhui transport. Vet ikke helt åssen man skal regne ut hva verdien blir av holding aksjen kontra transport aksjen. Men kan det bli at holding aksjen er priset til 16 kr i jinhui transport aksjen. Ergo så er transport aksjen også underpriset i forhold til holding selskapet?
Thegoldenone
10.05.2021 kl 16:26
3320
Vil helst ikke bli kjøpt ut til 10-15kr i det som kan være starten på en god bulk syklus
skvisen
11.05.2021 kl 12:58
3086
Fryktelig stille her i dag. Det posetive er liten salgsvilje på en rød børs dag.
Tror det er smart å sitte over resultat denne gang, føler det er noe helt spesielt på gang. Mulig noen forventer super tall for Q1 som jeg tror blir bra. De virklige store tallene kommer først ved Q2 så er vel ikke store faren å sitte selv om det skulle bli litt under pari.
Hva tenker dere andre er smart🤔
Tror det er smart å sitte over resultat denne gang, føler det er noe helt spesielt på gang. Mulig noen forventer super tall for Q1 som jeg tror blir bra. De virklige store tallene kommer først ved Q2 så er vel ikke store faren å sitte selv om det skulle bli litt under pari.
Hva tenker dere andre er smart🤔
noprofit
11.05.2021 kl 13:10
3080
selger du nå er du d.....
Alle vet jo at neste kvartal blir det beste hittil på laaaaang tid.
Ikke bare skal jeg sitte over Q1 men en god stund videre fremover (er tanken ihvertfall)
Når det gjelder tvangsalg etter bud, så må de vel ha over 80%, og det har de vel ikke, så jeg er ikke akkurat redd for innløsning på skambud :)
Regner med at de som andre må følge reglene som gjelder for OSE.
Alle vet jo at neste kvartal blir det beste hittil på laaaaang tid.
Ikke bare skal jeg sitte over Q1 men en god stund videre fremover (er tanken ihvertfall)
Når det gjelder tvangsalg etter bud, så må de vel ha over 80%, og det har de vel ikke, så jeg er ikke akkurat redd for innløsning på skambud :)
Regner med at de som andre må følge reglene som gjelder for OSE.
tobbelobb
11.05.2021 kl 13:21
3072
Jeg kunne vel ikke hvert mer enig ! Nesten som jeg skulle sagt det selv :-)
tobbelobb
11.05.2021 kl 13:23
3108
tobbelobb skrev Smax May 25800 +1750 Jun 25800 +1800 Q3 22500 +2000
Smax
May 25575 -875
Jun 26000 -1000
Q3 22825 -925
May 25575 -875
Jun 26000 -1000
Q3 22825 -925
Thegoldenone
11.05.2021 kl 14:09
3087
Er det derfor de har fremskyndet kvartalsrapporten?
De er ivrige etter å meddele om godt nytt?
De er ivrige etter å meddele om godt nytt?
Thegoldenone
12.05.2021 kl 10:52
2904
Hvilken kilde til rater er mest representativt for JIN?
NR:
1. https://www.pacificbasin.com/en/ir/industry.php - $23,464
2. https://fearnpulse.com/#2 - $27,629
3. https://en.sse.net.cn/indices/fdinew2.jsp Bohai Bay(China)-Southeast Asia $23300
Jeg tror kilde nr 3 er best. Fordi man kan se spesifikke ruter.
F.eks så kan man se disse rutene:
Singapore via Indonesia to southern China Supramax 29382
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax 23300
Taboneo(Indonesia)—Guangzhou(China) Coal 16.079
Surigao(Philippines)—Rizhao(China) Nickel ore 20.922
Tabagno(Indonesia) - Nantong(China) Coal 21.085
I følge vesselfinder.com så kjører Jin veldig ofte turen mellom Surigao og Kina! Tror det er ca 80% av turene deres!
Så man kan regne med at ratene ligger nærmere 21.000?
NR:
1. https://www.pacificbasin.com/en/ir/industry.php - $23,464
2. https://fearnpulse.com/#2 - $27,629
3. https://en.sse.net.cn/indices/fdinew2.jsp Bohai Bay(China)-Southeast Asia $23300
Jeg tror kilde nr 3 er best. Fordi man kan se spesifikke ruter.
F.eks så kan man se disse rutene:
Singapore via Indonesia to southern China Supramax 29382
Bohai Bay(China)-Southeast Asia 57000DWT Supramax 23300
Taboneo(Indonesia)—Guangzhou(China) Coal 16.079
Surigao(Philippines)—Rizhao(China) Nickel ore 20.922
Tabagno(Indonesia) - Nantong(China) Coal 21.085
I følge vesselfinder.com så kjører Jin veldig ofte turen mellom Surigao og Kina! Tror det er ca 80% av turene deres!
Så man kan regne med at ratene ligger nærmere 21.000?
Redigert 12.05.2021 kl 10:54
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
12.05.2021 kl 11:42
2881
ATLANTICA France - Gibraltar- Spain -Army on board WFT? Tjuvgods?
JIN AO kina - PHP
JIN CHENG kina- PHP
Jin GANG Japan-kina
JIN HONG kina - PHP
JIN JI Kina-Kina
JIN JUN kina - PHP
JIN LANG Ser ut som langtids ankret i Kina.
JIN MEI Ser ut som langtids ankret i Kina.
JIN SHENG Kina-Kina
JIN SUI kina - php
JIN TONG Kina-PHP
JIN WAN Kina-kina
JIN XIANG Kina-PHP
JIN XING Kina - Kina
JIN YAO Kina-Kina
JIN YI Kina - PHP
JIN YUAN Kina- PHP
JIN YUE Kina-PHP
Konklusjon: Mange ruter innad i Kina og kina til filippinene. Mye av frakten er nok derfor nickel. Ser ut som ratene derfor er nærmere 21k. Rutene innad i Kina får nok også endel lavere rater enn turer som går utenlands?
Kanskje også en grunn til at Jin som regel ligger under supramax indeksen?
Ser ut som de har 2 skip som ligger idle i kina og som ikke tjener penger for dem! uff
Atlantica er et spesielt skip som de kjører på andre siden av verden. Ser ut som militæret har en inspeksjon der nå. Får håpe de har rent mel i lasten ;)
JIN AO kina - PHP
JIN CHENG kina- PHP
Jin GANG Japan-kina
JIN HONG kina - PHP
JIN JI Kina-Kina
JIN JUN kina - PHP
JIN LANG Ser ut som langtids ankret i Kina.
JIN MEI Ser ut som langtids ankret i Kina.
JIN SHENG Kina-Kina
JIN SUI kina - php
JIN TONG Kina-PHP
JIN WAN Kina-kina
JIN XIANG Kina-PHP
JIN XING Kina - Kina
JIN YAO Kina-Kina
JIN YI Kina - PHP
JIN YUAN Kina- PHP
JIN YUE Kina-PHP
Konklusjon: Mange ruter innad i Kina og kina til filippinene. Mye av frakten er nok derfor nickel. Ser ut som ratene derfor er nærmere 21k. Rutene innad i Kina får nok også endel lavere rater enn turer som går utenlands?
Kanskje også en grunn til at Jin som regel ligger under supramax indeksen?
Ser ut som de har 2 skip som ligger idle i kina og som ikke tjener penger for dem! uff
Atlantica er et spesielt skip som de kjører på andre siden av verden. Ser ut som militæret har en inspeksjon der nå. Får håpe de har rent mel i lasten ;)
Redigert 12.05.2021 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
tobbelobb
12.05.2021 kl 12:04
2870
Jepp....så lenge de ligger over 20k så kan du regne ut litt overskudd selv når de trenger 6,5k på break even.......sist jeg fikk utbytte lå snittet på 11k tror jeg...
Thegoldenone
12.05.2021 kl 12:15
2857
JA dette har jeg nevnt tidligere. Sist gang utbyttet kom i 2018 hadde de rater på 11k for kvartalet. De trenger mer en 6.8k for breakeven. 6.8k er breakeven fra ren drift. De trenger typisk 7-9k for å gå 0 i EPS.