Da var Supramax over 20000 igjen

noprofit
JIN 16.04.2021 kl 14:55 35293

Et lite dykk under og nå over igjen.........

Supramax 2,1% til 20.342 USD
tobbelobb
12.05.2021 kl 13:06 4774

okidoki :-) Så hvis de havner rundt 15k så kan det faktisk være mulighet for litt utbytte da , men tror ikke selv det kommer rundt Q2 jeg da, Uansett er ratene bra nok i det lange løpet her og at det blir litt ups/downs nå med truseskvettere og daytraders ved roret. Vi får vente å se om noen meglerhus ser pærlen og ikke minst ser å feil priset verdiene er pr markedet i dag...LONGS videre :-)
Thegoldenone
12.05.2021 kl 13:38 4767

Ja skal vi legge vekt på historien så burde rater på 11-15k for dette kvartalet være et godt grunnlag for utbytte. Men hvem vet hva ledelsen i JIN tenker ;)
Men ledelsen ser jo også at ratene for q2 kommer til å bli enda bedre og de kan kanskje derfor ta "Seg råd" til å betale utbytte nå, fordi de vet at inntjeningen for q2 også blir bra.

Jeg sitter stille i båten. Jeg kan liksom ikke se hva som skal få denne til å falle mye i månedene fremover. Men ingenting er umulig. Ratene kan kollapse. Det handler om sannsynlighet-prosenter.

Jeg tror det er 80% sjansje for at JIN kursen er høyere om 6 måneder enn i dag. 20% sjanse for at den er lavere.

Jeg tenker JIN kan godt gå til 30 kr +. Og jeg vil sannsynligvis ikke vurdere å selge noe før 20kr

Men igjen ikke stol på meg. Kun en dude på internett.

tobbelobb
12.05.2021 kl 13:44 4756

Ja jeg har akkurat samme strategi og jeg er også en dude på nettet :-) Er noen inneklemte dager og litt fridager , så man får velge selv om man vil sitte i båten 20 mai
tobbelobb
12.05.2021 kl 14:52 4710

Supramax stiger 1,1 prosent til 24.963 dollar.
Smax
May 25000 -375
Jun 25250 -750
Q3 22250 -500
Realis
12.05.2021 kl 15:17 4692

ATLANTICA er plimsolleren bygget i 2001 som de kjøpte i oktober i fjor. Tror den har vært der du har spottet den siden da. Man kan lure på hva som har skjedd. Har områdets myndigheter fått tips om at båten er sjøudyktig?

Jin Lang og Jin Mei er de to panamaxene de har, bygget i 2010. Hvis disse har ligget oppankret uten sysselsetting en tid er det intet mindre enn en skandale og som i det minste burde vært børsmeldt.

Skjønt, noen vil kanskje si at det faller pent inn i et slags mønster.
Redigert 12.05.2021 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
tobbelobb
12.05.2021 kl 15:29 4686

God anledning til å spørre om det til neste fredag kl 10 :-)
Thegoldenone
12.05.2021 kl 15:40 4681

Desto lenger aksjekursen til JIN lægger ratene, desto mer attraktiv blir investeringen!

For hver dag som går med disse ratene så øker bankkontoen til JIN. Det gjør at for hver dag så øker "intrinsic" value eller NAV til JIN.

Så hvis vi sier at hvert skip går i pluss med 15k i dag så blir det totalt ca 2.4 millioner kroner i pluss hver dag.

Breakeven er 7k. men må huske på bonus til ledelsen etc.. ca reell breakeven er 9k for å få 0 i EPS.

Så 24k rater- 9k breakeven =15k profit per skip per dag.

Det er 109 mill aksjer.

Så Jin tjener ca 2.2 øre per aksje per dag med dagen rater.

1 måned gir 66 øre per aksje.

3 måneder gir 1.98 kroner

12 måneder gir 7.92 kroner i inntjening per aksje.

DVS at hvis dagens rater holder seg så tjener JIN inn hele sin market cap på 1 år. Altså forward P/E=1!

Rett meg om jeg regner feil!
Thegoldenone
12.05.2021 kl 15:44 4675

Ja har en dårlig følelse med disse 3 båtene. Virker som de ikke er i reell drift per i dag?
Jeg må nok nedjustere inntjeningen min :(

JA det burde absolutt vært børsmeldt om det var tilfelle!

Men kan se ut som atlantica kjører:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:149018/mmsi:636020104/imo:9216509/vessel:ATLANTICA

Jin mei og lang ankret opp utenfor kina kysten?:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689017/mmsi:477733500/imo:9527142/vessel:JIN_MEI
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:689632/mmsi:477815900/imo:9527154/vessel:JIN_LANG
Redigert 12.05.2021 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
12.05.2021 kl 15:59 4668

Name: ATLANTICA
Vessel Type - Generic: Cargo - Hazard A (Major)

Blir de inspisert pga at de har en særdeles farlig last ombord?
Realis
12.05.2021 kl 16:08 4664

Har du data på jin mei og jin lang fra dager/uker tilbake? Hvis ikke, er det jo kødannelse helt normalt, og spesielt i råvaremarkeder vi har akkurat nå.
Redigert 12.05.2021 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
12.05.2021 kl 16:17 4644

Sorry nei, jeg er ny på dette. Bare spekulerer.
Natt1369
12.05.2021 kl 16:48 4619

Atlantica ble levert i begynnelsen av april, den er på tur til Lagos i Nigeria, mulig de har militæret ombord pga. uroligheter i Nigeria?
Har skrevet om Jin Mei, og Jin Lang tidligere, svært sannsynlig må befrakter betale for at skipene ikke får losset.
Er flere skip der som har ligget enda lengre, Eagle Bulk er blant de berørte, om noen får lest rapporten fra det selskapet, vil det kunne gi en pekepinn på situasjonen.
Lim Gordon
12.05.2021 kl 18:41 4569

Det ble nevnt her at min, og andres, klage til rederiet ikke vil ha noen innvirkning på brødrene, men det er jeg ikke enig i. Brødrene har sett at aksjen blir holdt igjen, og lest klagene, det har nok ført til tankevirksomhet i Hongkong. I alle fall inneholdt innkallelsen til Generalforsamlingen, som jeg fikk i dag, et uventet appendix: «Guidelines for remuneration of executive personnel» Og der fremgår det klart at styret bestemmer all ekstraordinær godtgjørelse for alle, basert på selskapets inntjening og personens ytelse. Jeg tipper at det også kommer et romslig utbytte etter hvert. Dette blir bra!

Thegoldenone
12.05.2021 kl 20:07 4518

Altså ledelsen vurderer å redusere sin bonus?

Ledelsen har nok hørt og vært klar over klagingen i årevis. Kan ikke se for meg de plutselig skjønte det nå i dag.

Jeg er skeptisk til en endring, men skulle de plutselig redusere lederlønn og komme med utbytte og finansavisen kommer med en positiv artikkel om JIN. Ja da blir det racerfart i aksjen!
Redigert 12.05.2021 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
12.05.2021 kl 20:11 4509

Bevare meg vel, kan det jeg skrev oppfattes slik?
Slettet bruker
12.05.2021 kl 23:52 4370

Rekker de sende ut en proffit warning?
eller har de kanskje lagt skipene i bøyene for ikke å få for godt resultat, snittraten for q1 blir uansett ikke bedre en 12 k med alle skipene i drift, Asia rater lagget til ut i feb før de tok seg vesentlig opp.
Redigert 12.05.2021 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 23:55 4370

Disse gutta blåser lang masj i hva Norske investorer tenker og skriver, det er historisk bevist og de besvarer aldri henvendelser.
Natt1369
13.05.2021 kl 23:22 4149

https://www.hyqfocus.com/jsp/model.jsp?id=41805&modelType=1

On May 8, the 56,000-dwt bulk carrier "Huarong 2" was sold through 131 rounds of bidding at a price of 120 million yuan and a premium of 36.4%. On the same day, another 12-year-old 5353-dwt bulk carrier "Xin Yi Hai 7" was sold at 11.06 million and a premium rate of 8.4% after 38 rounds of bidding. Not only did the transaction price hit a new high, the transaction of the two ships took only 3 hours, which was rarely seen before.
Slettet bruker
13.05.2021 kl 23:32 4113

Jøss...
tankardjr
14.05.2021 kl 00:07 4097

Supramax

More fresh orders from South America. Supra from ECSA to Continent was covered at USD 30,000. Trips from Continent to USG were done around USD 18-19,000. Ultramax from West Africa being closed at USD 30,000 to Far East. Most gains coming from Pacific basin. Trips via Indo to SE Asia been fixed at low USD 30,000 and similar trip with redelivery China at USD 37,500. Ships from MEG to China collected high USD 20,000 for the business. Still firm numbers on period front. Supramax for 6/8 MOS being concluded at USD 25,000, whereas one-year deals still discussed around USD 17,000
Realis
14.05.2021 kl 11:09 3964

Børsmelding om kjøp og levering av ATLANTICA kom helt tilbake i juli 2020, og i Q320-rapporten bekreftes det at båten er levert.

Er nok ellers riktig at JIN ikke blir skadelidende når båtene ikke kan losse. Manglende børsmelding om tap ved alternativet ville vært en skandale. Q1-rapporten vil vise hvilken rate som er oppnådd for panamaxene i kvartalet - da får vi svar.
Redigert 14.05.2021 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
skvisen
14.05.2021 kl 14:13 3895

Supramax rater fortsetter opp om det andre går ned, 25264 i dag. Det er berre lekkert💰💰
Realis
14.05.2021 kl 14:28 3879

Ja, det er foruroligende bra. Man blir ekstra spent på hva ledelsen kommer opp med nå.
Superoptimist
14.05.2021 kl 16:52 3809

Hvem var det som "skjøt piler" etter selskapet idag?
Natt1369
14.05.2021 kl 17:00 3799

Måtte dobbeltsjekke, takk for at du gjorde meg oppmerksom på det, ser at det må være Jin Cheng som ble levert i april, går litt fort i svingene for en nyhets-junkie som meg. lol
bubby
15.05.2021 kl 13:51 3569

Jinhui Shipping and Transportation Limited, an investment holding company, engages in ship chartering and owning activities worldwide.
REWARDS

Trading at 86% below our estimate of its fair value
Realis
17.05.2021 kl 19:46 3092

Vet ikke. Det har neppe vært Amor.
Natt1369
17.05.2021 kl 20:36 3055

La dem bare skyte, supramax-segmentet har vært det mest stabile hittil i år, og på fredag vil det nok gå opp for ennå flere investorer. ;)
mithra
17.05.2021 kl 21:08 3040

Det mest oppsiktsvekkende er jo at meldingen er fra 12.mai.
Siden er den gått av radaren
Natt1369
17.05.2021 kl 21:22 3019

Meldingen er oppdatert idag, det sto army onboard senest igår.
Fartøyet er utenfor rekkevidde, men er ventet i havn iløpet av morgendagen.
Må ha abonnement for å få informasjon via satellitt.
Redigert 18.05.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
18.05.2021 kl 09:49 2842

Supramax holder seg godt. Tror Jin vil overraske markedet positivt nå på fredag. Ratene når er vel ikke så langt unna all time high? Jin var 85 kr sist ratene var så høye. Bare et perspektiv.
mithra
18.05.2021 kl 12:20 2766

Du må ikke legge det til grunn.
Jin den gang hadde en ny, moderne flåte og var i kraftig vekst.
Idag er flåten mindre og den er gammel. Snitt alderen er over 13 år og de har fem skip som er 17 år eller eldre.
I tillegg må de installere WBTS på nesten alle skip i perioden frem til 2023.
I årene fremover er det altså behov for store investeringer i oppgraderinger og fornyelser av flåten.
I tillegg har de låneforfall på over 55 mill usd i år og nye 50 de neste tre årene
Ratenivået nå er en redningsplanke. Det store spørsmålstegnet er hvor lenge ratene holder seg over 15.000 samt planene eierne har for bruk av kontantinngangen,
Varer ratefesten gjennom 2022 og inn i 2023 ser utsiktene veldig gode ut. Stopper det allerede høsten 2021 har vi en helt annen historie.
Bulkinvestorer trenger gode nerver og/eller sterk tro.
Thegoldenone
18.05.2021 kl 12:33 2761

Shit :(
Realis
18.05.2021 kl 13:46 2696

En grei oppsummering.

Legger til at selskapet for få år siden var på vei mot å bli gjeldfritt.
Etter det har man gått inn i eiendomsbransjen i HK (hvor bra er det å være der med Kinas maktanvendelse og tiltagende innflytelse), de er i utlånsbransjen (som inkluderer salg av skip på kreditt), og har investeringer i finansielle papirer.

Nå kan disse engasjementene selvsagt gå bra, og innbetalingene derfra bidra godt til låneforfallene. Men det finnes jo en track-record, og jeg vil bli overrasket om norske aksjonærer får mer enn smuler uansett.

En virkelig test kommer førstkommende fredag.
Redigert 18.05.2021 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
tobbelobb
18.05.2021 kl 15:04 2651

Jeg sitter fredag :-)
Dagens Supra i trust : Supramax 58k tons +0.59% to $25,563
Thegoldenone
18.05.2021 kl 16:00 2615

Lets bring fredag on. Prøver å ha så lave forventninger som mulig, så blir jeg ikke så skuffet. Sier litt.

På en annen side, kan ikke se helt hvorfor det skal ha gått så dårlig med eiendom, lånevirksomhet, og aksjeporteføljen til Jin. Hvorfor skulle vi få negative overraskelser her nå?

Spørsmålet nå er vel hva ratene var og om det blir utbytte.
Redigert 18.05.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare