Da var Supramax over 20000 igjen
Et lite dykk under og nå over igjen.........
Supramax 2,1% til 20.342 USD
Supramax 2,1% til 20.342 USD
Natt1369
23.05.2021 kl 15:17
3677
Atlantica har omsider nådd Lagos, men pga. det store antallet skip i området, så blir de nok liggende en god stund å vente.
Lim Gordon
23.05.2021 kl 22:21
3498
Personlig mener jeg at utbytte er fint i et selskap hvor kursen knapt beveger seg, men i Jin går jeg for kursen, så får andre sutre over mangler ved "brødrarna brothers"
Thegoldenone
24.05.2021 kl 13:18
3287
De får skuffende lave rater i forhold til index, men de har jo også sikkert bransjens laveste breakeven. Og som IR sier så er det bunnlinjen som betyr noe.
Lønna til ledelsen gikk ikke ned dette kvartalet så ingen tegn til forbedring der.
Og IR er en arrogant type må jeg si. Fikk spørsmål om hvorfor ikke mails til IR blir besvart. Til svar fikk han at det må ha skjedd en " misforståelse" yea right!
Jeg har i likhet med vedkommende aldri fått svar på mine spørsmål så det er nok ikke noe misforståelser men rett og slett at IR ignorerer henvendelser.
På den positive siden så ser det ut til at inntjeningen neste kvartal blir vesentlig bedre. Så aksjekursen bør gå opp om ratene ikke kollapser.
Elendig aksjonær vennlighet, men billig aksje. Heldigvis ser det ut til at de bryr seg mer om driften, da de ikke kaster bort tid på aksjonærene 😉
Lønna til ledelsen gikk ikke ned dette kvartalet så ingen tegn til forbedring der.
Og IR er en arrogant type må jeg si. Fikk spørsmål om hvorfor ikke mails til IR blir besvart. Til svar fikk han at det må ha skjedd en " misforståelse" yea right!
Jeg har i likhet med vedkommende aldri fått svar på mine spørsmål så det er nok ikke noe misforståelser men rett og slett at IR ignorerer henvendelser.
På den positive siden så ser det ut til at inntjeningen neste kvartal blir vesentlig bedre. Så aksjekursen bør gå opp om ratene ikke kollapser.
Elendig aksjonær vennlighet, men billig aksje. Heldigvis ser det ut til at de bryr seg mer om driften, da de ikke kaster bort tid på aksjonærene 😉
tobbelobb
24.05.2021 kl 15:47
3211
Blir nok rater rundt 17-18k tenker jeg på Q2 og vi er nok over 20++ i Q3 som nå blir avtalt fremover….JIN sier aldri noe som kan gi andre fordel og forholder seg til børsmeldinger samlet ut til aksjonærene….Så hva IR mener og tror er irrelevant og han svarer ikke på kursdrivende opp/ned spørsmål. Han sa forsiktig at ratene er på vei nordover og nevnte 20k + og det burde holde for å skjønne at bunnlinjen er nok MEGET bra fremover og med break even på 6K er jo fantastisk ….så 3X er jo da forsiktig optimistisk….MEN du må lære deg tålmodighet ….pris pr dag følger ikke BDI på kontrakter :-)
Lim Gordon
24.05.2021 kl 23:19
2980
Star Bulk, våre gamle venner fra OB, nå i US, har gått det samme som Jin i år, ca.150%. I kveld gikk de over 5%, et godt omen?
Redigert 25.05.2021 kl 06:46
Du må logge inn for å svare
tobbelobb
25.05.2021 kl 08:18
2825
Alle med litt aktivitet i hjernebarken forstår at JIN vil få en smule mer en 10K i snitt i dagsrater for Q2 med de prisene som er der nå og kontraheres fremover :-) Så det er bare å sitte stille i båten mener da jeg....Tålmodighet er vinneren her , ser også at ratene går videre nordover
tankardjr
25.05.2021 kl 10:23
2733
Supramax
Quiet start to the week with careful market development. Feeling of market slowing down or perhaps stabilizing is the right way to describe it. However positive sentiment and BSI in the green gives room for optimism.
Spot market in Atlantic is more quiet and lacking fresh cargo flow. Mediterranean and Continent a bit slow due to the prolonged Russian holidays from last week. Tonnage list is getting longer and cargo clearing out. Rates from Med to West Africa steady fixing in region USD 20k-23k. From Continent to East Med we have seen fixtures done around low USD 20k pd. USG is flat and well balanced. Supra was reporting loading in USG TCT to Japan USD 27k.
ECSA is active and we see more fresh grain stems appearing on the market. Ultramax USD 20k plus USD 1 mill. GBB for trip to Spore-Japan.
NOPAC RV on Ultramax is about USD 28k and backhaul Supramax paying close to USD 28k with delivery China. India Ocean is on alert due to the pandemic situation in India, however demand for tonnage remain strong. Period market is dominating in the area where owners asking USD 30k for min 6 months period on Ultramax deliver MEG-WC India
Quiet start to the week with careful market development. Feeling of market slowing down or perhaps stabilizing is the right way to describe it. However positive sentiment and BSI in the green gives room for optimism.
Spot market in Atlantic is more quiet and lacking fresh cargo flow. Mediterranean and Continent a bit slow due to the prolonged Russian holidays from last week. Tonnage list is getting longer and cargo clearing out. Rates from Med to West Africa steady fixing in region USD 20k-23k. From Continent to East Med we have seen fixtures done around low USD 20k pd. USG is flat and well balanced. Supra was reporting loading in USG TCT to Japan USD 27k.
ECSA is active and we see more fresh grain stems appearing on the market. Ultramax USD 20k plus USD 1 mill. GBB for trip to Spore-Japan.
NOPAC RV on Ultramax is about USD 28k and backhaul Supramax paying close to USD 28k with delivery China. India Ocean is on alert due to the pandemic situation in India, however demand for tonnage remain strong. Period market is dominating in the area where owners asking USD 30k for min 6 months period on Ultramax deliver MEG-WC India
Lim Gordon
26.05.2021 kl 08:35
2478
Da går snart startskuddet for Belships, og det ser svært lovende ut for et selskap, som, økonomisk, ikke når Jin til knærne. Og dette er aksjonærvennlig! Da synes jeg de mest regnekyndige blant oss skal sette opp en sammenligning, punkt for punkt, med aksjeuttynning og alt, for å vise omverdenen hvor bra, økonomisk, Jin virkelig er!
tobbelobb
26.05.2021 kl 09:18
2399
Helt korrekt Lim! Har long posisjoner, men kan ikke dy meg å shoppe noen nye i dag å snitte meg "opp" :-)
noprofit
26.05.2021 kl 09:24
2381
Ja det er helt utrolig, ned 3 dagen på rad med stigende supramax som allerede er rekordhøyt......:)
Thegoldenone
26.05.2021 kl 09:40
2357
Ser ut som det er profitt taking over hele linja på tørrbulk. Alt er kraftig ned. Selv om supra er opp blir nok JIN også tatt med i dragsuget. Men slik er å forvente etter oppgang. Om ikke lenge er vi sikkert klare for å ny oppgangsperiode.
tobbelobb
26.05.2021 kl 09:45
2338
Ja det er all over...Gøggen går jo snart under 80 ser jeg og det er ingen grunn til det heller. JIN etablerer gode kontrakter nå som ikke påvirkes av disse ups/downs daglig uansett ...bare surr dette her. Stigende trend er bare å longe hvis ikke hele verden kollapser da
Thegoldenone
26.05.2021 kl 12:23
2244
Jeg mener at her gjelder det å ta på de lange brillene. Tørrbulk har akkurat kommet ut av et 10 års horrible bear market.
Fremover nå er ordreboka rekordlav og verftene er allerede fullbooket med ordre på containerskip og noen oljetankere for flere år fremover.
Det kommer til å bli liten vekst av tørrbulk flåten fremover. Også pga reguleringer som gjør at tørrbulk eierne kvier seg for å bestille.
Ser ut som alle faktorene er til stede for et solid bulkmarked i årene fremover.
Det viktigste er ikke etterspørselen etter råvarer men antall skip på havet. Så ettersprøselen trenger ikke være så stor engang så lenge det mangler skip til å frakte dette. Da går ratene til værs.
Nei jeg tror det positive vil vedvare, men det vil også være mye volatilitet. Jeg tror det kan lønne seg å kjøpe på dippene.
Hvis ikke NÅ er gode forutsetninger for et godt bulkmarked så vet ikke jeg....
Fortell meg gjerne hvorfor jeg tar feil!
Selvsagt nye store korona utbrudd er det eneste jeg kan se som ødelegger det gode markedet.
Fremover nå er ordreboka rekordlav og verftene er allerede fullbooket med ordre på containerskip og noen oljetankere for flere år fremover.
Det kommer til å bli liten vekst av tørrbulk flåten fremover. Også pga reguleringer som gjør at tørrbulk eierne kvier seg for å bestille.
Ser ut som alle faktorene er til stede for et solid bulkmarked i årene fremover.
Det viktigste er ikke etterspørselen etter råvarer men antall skip på havet. Så ettersprøselen trenger ikke være så stor engang så lenge det mangler skip til å frakte dette. Da går ratene til værs.
Nei jeg tror det positive vil vedvare, men det vil også være mye volatilitet. Jeg tror det kan lønne seg å kjøpe på dippene.
Hvis ikke NÅ er gode forutsetninger for et godt bulkmarked så vet ikke jeg....
Fortell meg gjerne hvorfor jeg tar feil!
Selvsagt nye store korona utbrudd er det eneste jeg kan se som ødelegger det gode markedet.
noprofit
26.05.2021 kl 12:55
2214
Men bare for å legge til uansett hvor lite folk bryr seg om utbytte fra JIN, så tror jeg melding om dette er det eneste som vil sørge for et vesntlig hopp fra de kurser vi ser nå.
noprofit
26.05.2021 kl 12:55
2214
Men bare for å legge til uansett hvor lite folk bryr seg om utbytte fra JIN, så tror jeg melding om dette er det eneste som vil sørge for et vesntlig hopp fra de kurser vi ser nå.
tobbelobb
26.05.2021 kl 13:03
2198
Tenker det kommer et aldri så lite løft i Q2 jeg som jeg har sagt en del ganger :-) Flott å se Thegoldenone en smule mindre rastløs og tålmodig nå. Sitt rolig i båten og ikke skvulp.
tobbelobb
26.05.2021 kl 13:03
2198
Tenker det kommer et aldri så lite løft i Q2 jeg som jeg har sagt en del ganger :-) Flott å se Thegoldenone en smule mindre rastløs og tålmodig nå. Sitt rolig i båten og ikke skvulp.
Thegoldenone
26.05.2021 kl 13:56
2144
jeg har tro på bulk jeg. Men om JIN blir den med best avkastning totalt sett det vet jeg ikke.