Er AZT dyr eller billig?

Slettet bruker
AZT 16.04.2021 kl 18:41 7765

I disse dage op til Q1 sidder jeg og forsøger at gøre mig nogle tanker om, hvorvidt AZT er ”dyr” eller ”billig”. Det er for mig på mange måder både et svært spørgsmål og et meget let spørgsmål. Det hele kommer an på de briller, jeg tager på, når jeg kigger på virksomheden. Ingen af argumenterne kan for mig stå alene – de er med til at tegne et samlet billede.

-------------------------------------------------------

Argumenter for, at AZT er dyrt prissat:

- MCAP på knap 4.000 MNOK for en virksomhed, der ikke engang leverede 100 MNOK i EBITDA i 2020 er – alene med EBITDA-brillerne på – temmelig dyrt prissat. Nuværende P/E er på knap 70. Forventningerne til den fremtidige indtjening og vækst er høje, og måske også for høje. Virksomheder som Genovis gik for Q4 med ca. samme EBITDA som AZT, men er mere favorabelt prissat (2.800 MSEK) end AZT til trods for høje vækstforventninger her også. Det fortæller mig, at investorerne forventer meget af AZT allerede i 2021 – måske for meget?

- Med undtagelse af to kvartaler (Q1 og Q2 i 2020) har virksomheden (både som BP og AZT) stort set aldrig levet op til investorernes forventninger. Der kan være en bekymring for, at denne tendens fortsætter, og at markedet har prissat AZT til en væsentlig mere stejl vækstkurve end virksomheden i virkeligheden kan levere. Den nuværende kurs for AZT er, hvad jeg vil kalde en ”repricing-kurs”. Om markedet har repriced AZT korrekt efter strategiændringen i 2019 er fortsat et åbent spørgsmål. Her vil resultaterne i løbet af 2021 give en mere klar pejling.

- Væksten i AZT ”snyder” lidt. For nuværende er de imponerende vækstprocenter imponerende, fordi de i Q-regnskaberne bliver sammenlignet med meget dårlige tal fra året før. Det kan give en illusion om, at 30-40% vækst er flot (hvilket det også på mange måder er), men i absolutte tal snakker vi stadig en lav indtjening. Sat på spidsen: 100% af 1 MNOK er 2 MNOK, ligesom 100% af 5 MNOK er 10 MNOK. Imponerende procenter, uimponerede indtjening set i lyset af et MCAP på knap 4.000 MNOK. Der er ”et stykke vej” endnu, hvis en vækst på 25% skal levere en indtjening på over 100 MNOK om året for AZT.

Argumenter for, at AZT er billigt prissat:

- AZT er en gældfri virksomhed med over 160 MNOK på kistebunden (til organisk og inorganisk vækst), der har bevist (1) at de kan levere overskud, (2) at de kan levere vækst, (3) at de har innovative produkter, (4) at de tager fornuftige strategiske beslutninger, (5) at de – modsat mange andre virksomheder på Oslo Børs – ikke behøver leve af emissioner, og (6) at de leverer nogenlunde det, de lover.

- AZT har potentialet for en helt vanvittig ketchupeffekt, såfremt anskuelsen om, at virksomhedens nuværende kunder (over 300) i langt overvejende grad har produkter i udviklings- og testfasen. Væksten kan eksplodere, hvis flere af disse kunder får ”blockbusters” ud på markedet, som er bygget op omkring produkter fra AZT. Ledelsen har dog for nuværende guidet meget konservativ, så der er ingen direkte indikationer på, at de selv forventer en eksplosion i vækst i den nærmeste fremtid (2021). Kan man lægge to og to sammen er det imidlertid ikke svært at forestille sig, at en del af AZTs kunder vil lykkedes, og vi ved fra ledelsen, at kunder ikke skifter enzymer ud, når de først er en del af et masseproduceret produkt*. Det ligger der en kæmpe fremtidig indtjeningsstabilitet i på årlig basis. Med en succesfuld produktionsopskalering på x100 er AZT klar til at levere i bøtte og spand, både nu og fremover.

- AZT er perfekt positioneret til at kapitalisere på en stor MEGATREND – genterapi og genomics. Det er svært at undervurdere, hvor stort potentialet er i denne megatrend, og hvis AZT får sig yderligere korrekt positioneret, er der en stor chance for, at de kan få en væsentlig bid af kagen. Her snakker vi langsigtet, men da vil kurser under 100 NOK fremstå som urimeligt billigt. Efterspørgslen efter kvalitetsenzymer vil stige, så meget er stort set et faktum.

- AZT har en vanvittig EBIDTA-margin på sine produkter. Når først omsætningen ruller, vil det medføre en eksplosion i indtjening uden de store omkostninger. På den måde er enzymvirksomheder som AZT ret unikke. I mange andre virksomheder går casen på, om man kan balancere toplinje med bundlinje. I AZT handler det ”bare” om at øge toplinjen – så følger bundlinjen med næsten uanset omkostningsbilledet. Det fjerner mange ubekendte faktorer, når man skal regne casen hjem.

-------------------------------------------------------

Når jeg i de andre tråde skriver, at jeg er negativ på Q1, henfører det sig naturligvis til argumenterne for en dyr prissætning og de alt, alt for høje forventninger til resultatet på kort sigt. Men jeg synes, det er værd at bemærke sig, at argumenterne for en billig prissætning er en del tungere end argumenterne for en dyr prissætning – på længere sigt. Af samme grund kan jeg også med overbevisning sige, at jeg sidder roligt i båden med mine AZT-aktier. Men jeg kan også samtidigt sige, at jeg tror, at Q1 bliver en god købsanledning til dem, der vil med på AZT-toget fremover.

Jeg har til tider svært ved at regne ud, hvad jeg mener om AZT, for jeg mener i virkeligheden, at alle de ovenstående argumenter har en vis validitet. I sidste ende handler det om at gøre sig sin egen ”due diligence”.

God weekend til jer alle!




*En sjov betragtning: Hvis vi for sjov antager, at alle 300 kunder køber enzymer af AZT i et kvartal, og vi tager udgangspunkt i salg på 30 MNOK. Da vil hver kunde i gennemsnit have købt for 100.000 NOK. Hvis vi da ser på Q4, hvor én kunde købte en ordre på 5 MNOK, så har de øvrige 299 kunder i gennemsnit købt for knap 84.000 NOK hver. Hvis 10 ud af 300 kunder kommer op og køber en ordre pr. kvartal på 5 MNOK, så vil disse kunder alene stå for en omsætning på 50 MNOK for det kvartal. Så er der 290 kunder tilbage, som stadig køber for "småbeløb". Hvis 20 flere af disse kunder køber en ordre pr. kvartal på 5 MNOK hver, er der samlet 30 kunder, der har leveret omsætning for 150 MNOK på ET kvartal. Der er altså "bare" 10% af de 300 kunder, der skal komme op og købe ordrer på 5 NOK for et kvartal, før omsætningen (og dermed indtjeningen grundet den tårnhøje EBITDA-margin) eksploderer. Det er et meget tænkt eksempel, for selvfølgelig køber alle 300 kunder ikke enzymer hvert kvartal. Men det giver alligevel stof til eftertanke for dem, der er bange for, at AZT er dyrt prissat ;)
Redigert 16.04.2021 kl 20:55 Du må logge inn for å svare
bj111
16.04.2021 kl 19:14 5888

Det var greit oppsummert Bogstavdansken.
Det spises vel at ca 10 eller var det 20% av de som setter igang med fase1 kommer i mål mener jeg å ha lest. Så om de 300 er i fase 1 vil 30 til 60 av de nå mål. Nå ble det sagt i en sammenheng at en god del kunder er gamle og har holdt på i mange år. Lite frafall ble det sagt i den sammenhengen. Tror det vsr et webinar Holte deltok på. Hvorvidt disse kundene nærmer seg å gå på markedet med produkt er ikke godt å si.
Hva slags produkter det er snakk om er jo bare et spørsmålstegn, men at noen på et tidspunkt vil lykkes med sin forskning der AZT produkter brukes er ganske sikkert. Spennende selskap over tid dette.

bj111
16.04.2021 kl 23:10 5709

Må bare legge til at P/E på Genivis er 491,67 pr i dag i følge denne siden. https://www.bloomberg.com/quote/GENO:SS
446,97 i følge denne https://finance.yahoo.com/quote/GENO.ST/
Ingen P/E på Nordnet.
Og så kan man ta en titt på Simplywall.st https://simplywall.st/stocks/se/pharmaceuticals-biotech/sto-geno/genovis-ab-publ-shares#valuation under valuation.
Ser man på P/E virker Genovis å være priset alt for høyt men etter det jeg skjønner av deres side har veksten der på overskudd startet ganske nylig så bildet er kanskje ikke helt klart. https://mb.cision.com/Main/1712/3284042/1370933.pdf
Men snakker man om at distansen for AZT er lang så er den lengre enn lang for Genovis ser det ut som. Korriger om det er feil i linkene for det er hva jeg baserer dette på.
Legger med gullkalven; https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-azt/arcticzymes-technologies-shares#valuation og jeg er ikke i tvil om hvor jeg setter mine penger i valget mellom disse to.
Slettet bruker
16.04.2021 kl 23:38 5666

Ja, både AZT og Genovis har nogle helt ubrugelige P/E-værdier, da de stadig er vækstfirmaer, der er ved at etablere sig som indtjeningsfirmaer. Det mest nyttige er nok at kigge på P/E(20). Den synes jeg også virker høj for AZT, hvis en anlægger 25% vækst, men jeg tror også, at vi begge to er enige om, at de “gamle” og klassiske forestillinger og betragtninger om P/E-værdier er i opbrud i disse år.
oppturen
17.04.2021 kl 10:01 5487

Fint innlegg bokstavdansker 😀
Litt uenig i noen konklusjoner og fakta men men 😊

Pirker litt : « Virksomheder som Genovis gik for Q4 med ca. samme EBITDA som AZT»
Genovis hadde i Q4 2020 EBITDA på ca 6,2 mill og ca 8,6 for hele året.
AZT hadde i Q4 et EBITDA på ca 11mill og ca 62 mill for hele året.

Kan og ta med at Genovis har kontanter på 40mill mens AZT sin pengebinge var på hele 140mill og med nermer 20 mill ekstra på vei inn.

Genovis hadde i 2019 salg for ca 60,5 mill og i 2020 ca 61 mill
AZ hadde i 2019 salg for ca 45 mill og i 2020 for ca 93,5 mill( 107% vekst)

Status i dag:
Genovis kurs 44,25, ca 65 mill aksjer, mcap ca 2.897 mrd
AZT kurs 72, ca 48,3 mill aksjer , mcap 3,480 mrd.

Så konklusjonen « Virksomheder som Genovis gik for Q4 med ca. samme EBITDA som AZT, men er mere favorabelt prissat (2.800 MSEK) end AZT» blir for meg riv ruskende gal. 😜

https://mb.cision.com/Main/1712/3284042/1370933.pdf

https://arcticzymes.com/wp-content/uploads/2021/01/Q4-2020-Report-Final_.pdf

AZT er altså priset til 20% over Genovis, basert på tallene i sammenligningen over så er min mening at AZT gjerne kunne vært priset 4x over Genovis.
Ps: CFO i Genovis har sakt opp sin stilling, med kun 40 mill i kontanter vil et par dårlige Q med - kunne gi behov for emisjon. Pandemien som herjer verden kan gi Genovis akkurat det iløpet av 2021(usikkerheten er stor) AZT er i en helt annen situasjon.

God helg
Redigert 17.04.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2021 kl 11:39 5405

Gode pointer oppturen, jeg er enig i dine argumenter her.

Vi skal dog huske på, at de 62 MNOK i EBITDA er inkl. BBG, og den er jo solgt fra nu og skal tilsvarende fraregnes i prissætningen fremadrettet.
Redigert 17.04.2021 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
JosefK
17.04.2021 kl 20:06 5176


1 milliard med 750 mill ebitda. Det er mitt mål.

Ja, aksjen er billig men ikke risikofri. Men i forhold til annen risiko anser jeg den som relativt de-risket.

Slettet bruker
17.04.2021 kl 20:11 5167

Og hvad tænker du, at tidshorisonten for det mål er?
JosefK
17.04.2021 kl 20:44 5113


5 år+ med organisk vekst. Med uorganisk mulig noe kortere.

Slettet bruker
17.04.2021 kl 20:47 5104

Tak for svar :)
Fünke
17.04.2021 kl 22:01 5026

"And I think new innovations and ramping up innovation efforts will bring ArcticZymes closer to realize its ambition of becoming Europeans' leading one-stop shop enzymes supplier in the next 2 to 3 years. "

Hva tenker dere ligger i: Europes leading one-stop shop enzymes supplier? For meg høres det ikke ut som en sjappe som selger for 200-300 mill. eller 20-30 mill Euro.
Slettet bruker
17.04.2021 kl 22:26 4984

Det spekulerer jeg også meget over. Jeg har valgt at tolke det som om, at Holter mener Europas ledende one-stop-shop supplier af det segment af produkter og type af enzymer, som AZT fører. Alt andet ville i min verden ikke give mening, for hvad så med industrienzymer til vaskemiddel f.eks? Slet ikke noget, som AZT gør sig i, og der er langt op til danske giganter som Novozymes og Chr. Hansen Holding...

Dertil kommer, at der er guidet med 25-28% vækst. Ud fra den nuværende indtjening har jeg svært ved at se, at den vækstrate skal kunne gøre AZT til ledende i Europa på 2-3 år. Det er en meget ambitiøs plan, der i min verden ikke rigtigt hænger sammen med den lave guidance. Ergo: Holter må mene one-stop til “niche-enzymer”.

Vi skal snart se nogle nye produkter fra pipeline og en plan for noget M&A. De 150 MNOK i kisten skal til at arbejde. Hvis Lallemand kunne købe BBG for sølle 70 MNOK, så kan AZT også købe indtil flere fornuftige små-virksomheder for 150 MNOK...
Redigert 17.04.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Zleep
18.04.2021 kl 01:03 4844

Godt indlæg. jeg anskuer det således: RedEye vurdere Genovis Ebitda i 2023 til at være SEK 93 mio og har en base case estimat på 50. Jeg tror formlen er nogenlunde ens for større investorer. Inputtet i form af vækst i formlerne varierer forskelligt og traditionelle virksomheder bliver vurderet på 10 år og vækstvirksomheder på tre år.

Jeg regner med at ArcticZymes har et Ebitda på en del mere end SEK 93 mio i 2023. Måske det dobbelte, eller mere men det er uinteressant synes jeg, det interresante er at risikoen er lav i mine øjne . At Genovis betaler RedEye for analyserne er irrelevant i sammenhængen mener jeg.

Genovis har i dag et Marketcap på SEK 2,89 Milliarder og en kurs på 44,25.

Bear case estimat kurs 15
Base case estimat kurs 50
Bull case estimate kurs 100

Baggrunden for Genovis estimaterne nedenfor i mio

Nettoomsætning
2018— 2019— 2020— 2021— 2022— 2023
–35----- 61------- 87----- 129----- 160----- 171

Tilvækst i %
2018— 2019— 2020— 2021— 2022— 2023
51------- 75------ 44------- 48------ 24-------- 7

EBITDA
2018— 2019— 2020— 2021— 2022— 2023
—4----- 14------- 23------- 57------- 82----- 93

EBITDA Marginal i %
2018— 2019— 2020— 2021— 2022— 2023
-3-------- 22------ 27------ 44------- 51------ 54

JA jeg synes aktien er billig, også tror jeg at grunden til vi ikke ser flere fonde køber op er politisk, de vil gerne se flere stabile kvartaler.

PS
Analyse tallene fra Genovis er fra november og er faktuelt forkerte i 2020, men Red Eye har fastholdt Base Case senariet på 50 trods Genovis dårlige Q4. Hvis jeg skal være lidt kritisk på ovenstående analyse fra bogstavsdanskeren synes forventningerne til omsætning er for høje og værdisætningen af virksomheden for lav.

Tror Holter udtalte ved sidste kvartal "annother strong quater". Havde vi ikke haft Q2 som sikkert var en enlig svale, så havde Holters udsagn haft meget mere tyngde.

Redigert 18.04.2021 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.04.2021 kl 15:24 4511

Jeg kan godt se på tallene, at min sammenligning med Genovis nok ikke helt holder vand. Men det viser alligevel noget interessant: Enten er AZT billig, eller også er Genovis alt for dyr. Jeg ved ikke, hvad der er tilfældet. I sidste ende handler det jo om forventninger. Hvorfor er forventningerne til Genovis større?
bj111
18.04.2021 kl 19:14 4327

Fordi det er notert i Sverige og der prises kommende suksess inn tidligere. I Norge er det kun olje og grønn energi som nyter av slik tidlig prising. At AZT eksisterer vet endel nordmenn men hva de driver med er det nesten ingen som vet, enda færre skjønner noe av hva de gjør.
Slettet bruker
18.04.2021 kl 20:04 4256

Lad os få sidenoteret AZT i Sverige🤗
snuffe
18.04.2021 kl 20:18 4227

LaBull er inne på noe dere andre også snakker om:
Genovis-rapporten stark (äger inte). Men lite humor att marknaden blev själaglad över 33% organisk tillväxt i Genovis med 30% EBITDA-marginal och samtidigt fly förbannad över 35% tillväxt i AZT med 30% EBITDA-marginal.
Translate Tweet
9:16 AM · Feb 11, 2021·Twitter Web App
https://mobile.twitter.com/LaBulll/status/1359778295043284993
Zleep
18.04.2021 kl 20:45 4174

Jeg tror ikke forventningerne til Genovis er større end ArcticZymes. Jeg tror det handler meget om markedspsykologi. Tegner men en streg lineært med de sidste 2 kvartaler tre år frem, (stigningen mellem Q 3 og Q4 var ca. 20 %) så ender vi ud i en omsætning på 500 mio i 2023. Kvartalerne bliver omtalt af Holter som rigtig gode, men det er vores andet kvartal som sætter dagsorden og pt. definere forventningerne, hvad er skidt hvad er godt.

Vi bør diskutere om det er det er fair at analytikere, bruger et årstal tre år fremme og tilbageskriver resultatet til en nutidsværdi, dernæst diskutere, hvad er rimeligt at anslå væksten til i de tre år. Det er værd at bemærke at Red Eye ikke nedjusterede Genovis efter et dårligt Q4, men beholdt de beholdte de lange briller på.
bj111
18.04.2021 kl 22:01 4045

Vanskelig å anslå veksten for de kommende tre år samtidig som det er fremtidig vekst som danner grunnlaget for prisen på en aksje. Man kan se på historisk vekst og legge det til grunn for fremtidig vekst. Sammenligne med andre selskaper som driver med det samme å se på deres vekst. Forsøke å grave frem hvem kundene er å se hva det er de holder på med. JosefK har gjort en innsats der. Se på trender i tiden, hvor går markedet for genetikk? Hva sier selskapet om fremtiden. Mye man kan se på men noen helt konkrete tall vil man ikke kunne finne frem til. Kvartalstall over tid hvis de viser en trend, samt det selskapet informerer om på presentasjoner er det mest konkrete man har å forholde seg til. For AZT sin del så peker disse parametre oppover. Selskapet går godt og der ser lyst ut i forhold til at det vil gå enda bedre fremover. Men aksjekurs sier ikke noe om dette for den kan være både for høy og for lav når man skal inn å se på hva selskapet trolig vil levere om noen år. Det er egentlig hele grunnen til at den svinger for det er delte meninger. Når vi så står der om tre år kan noen si hva var det jeg sa men da er det lite interessant for da er det fortsatt tre år frem i tid som er av interesse. Bytt gjerne ut med fem år eller to for det vil og være delte meninger om hvor langt frem man skal se for å prise en aksje.
Grunnpilar
19.04.2021 kl 10:42 3773

Skjønner at det kan virke forvirrende, mitt svar er også begge deler. De er dyr i dag, men kan bli billig i morgen.
Kommer an på hvor flink selskapet er til å realisere mer av sitt potensiale i år.

Leverer AZT nullvekst i år, så vil kursen ligge på rundt 50 kroner om ca 12mnd
Leverer AZT ihht. ledelsens tidligere mål ( vet ikke om det blir justert på Q1 presentasjonen ),så vil kursen ligge rundt 70 kroner om ca 12 mnd
Leverer AZT lik vekst som i 2020, vil kursen ligge rundt 200 kroner om ca 12mnd.

Redigert 19.04.2021 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2021 kl 10:58 3916

Du tror, at kursmål er 60 NOK, hvis ledelsen leverer på det, de har sagt...?
oppturen
19.04.2021 kl 11:26 3854

«One stop Enzyme supplyer» innen 2-3 år.
25% årlig vekst i salg og i tilleg uorganisk vekst med synergier.

Gud hjelpe meg for et geni som regner hjem 60 nok. 🙈🙈
Slettet bruker
19.04.2021 kl 11:37 3826

Altså jeg kan godt se 60 NOK for mig - især på kort sigt og efter det kommende skuffende Q1. Men da ikke, hvis ledelsen leverer på 25-28% vækst, inorganisk vækst, nye produkter og one-stop-shop. Da er 100 NOK inden for rækkevidde...
Redigert 19.04.2021 kl 11:40 Du må logge inn for å svare
Grunnpilar
19.04.2021 kl 12:39 3739

Gud steppet inn, har lagt inn feil P/E. kursen vil ligge rundt 70 hvis de leverer 25% vekst i år. Tenker de fleste vil bli skuffet av en vekst på 25%, slik det skrives her på forumet. Så da tenker jeg en P/E på rundt 45, istedet for 60 da.
Slettet bruker
19.04.2021 kl 12:41 3725

Jeg bliver bestemt ikke skuffet af en vækst på 25%. Men jeg tror, du har ret i, at markedet generelt gør.
Grunnpilar
19.04.2021 kl 12:41 3724

Rettet til 70, men tar ikke hensyn til hva de har sagt. Kun 25% vekst lovnaden ifra ifjor. Ellers blir det fort for komplisert, hva,hvis,hvor osv...
Redigert 19.04.2021 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Grunnpilar
19.04.2021 kl 12:53 3679

Enig med deg,jeg blir veldig glad om de klarer 25% vekst i år. Q3 hadde over 50% lavere overskudd enn Q2. Q4 var 50% lavere enn Q3. Eneste som reddet Q4,var salget av Beta delen.

Q2 profit: 25.66mill
Q3 profit: 9mill
Q4 profit: 4 mill ( ser bort ifra skatt igjen, og ja klar over at tallene hadde vært bedre om de ikke solgte Beta)

Ser ikke bra ut om man tegner en rett linje imellom de 3 punktene. Så kommer Q1 i pluss i det hele tatt ?
JosefK
19.04.2021 kl 13:06 3643


Vekst måles i omsetning, ikke i nettoresultat. Det blir helt umulig å forholde seg til om man blander det. Som regel kommer omsetningsveksten først før det merkes på nettoen. Forøvrig var Q4 preget av one-offs i forbindelse med avhending av BBG.
Slettet bruker
19.04.2021 kl 13:07 3633

Svært at sige, vi må se. Jeg tror, at Q1 kommer i plus, og jeg tror, at EBITDA kommer ind rundt 4 MNOK. Jeg tror som sagt, at markedet bliver noget skuffet, og jeg har det egentlig fint nok med, at vi allerede ser 60-tallet nu og markedet ikke har pumpet aktien op på urealistisk FOMO, for vi skal alligevel rode rundt i 60-tallet efter tallene på torsdag. Lå kursen på 75-85 NOK, ville vi bare se endnu et massivt chok-fald og en masse meget voldsomme stop/loss-dips.

Brace for impact :)
Redigert 19.04.2021 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
19.04.2021 kl 13:53 3541

Svaret på spørsmålet i tråden er vel klart (skal man dømme etter kursutviklingen i dag)...den er for dyr. Slik jeg ser det virker det som det er svært enkelt å få kursen dit man (man=shortere/roboter) vil. På den andre siden kan det jo være sunt på den måten at man unngår det som har vært tilfelle ved de to siste Q fremleggelsene (brutal nedgang). Forventningene denne gangen er mer nøkterne, og det er vel det vi ser gjenspeiles i kursen.
Slettet bruker
19.04.2021 kl 14:43 3457

Ja, der er i hvert fald rigeligt, der gerne vil af med deres aktier til under 70 NOK op til Q1 :)
Redigert 19.04.2021 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2021 kl 14:49 3434

Det er nok ikke til å komme unna at flere har realisert store tap i AZT.

Ingen bekymring for oss som har sittet lenge..
Redigert 19.04.2021 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.04.2021 kl 14:51 3425

Ja, hvis man er utålmodig eller har købt på TA i intervallet 75-85 NOK, så ser det jo grimt ud. Der er nok også noget stop/loss, der begynder at indfinde sig hos flere. Min GA under 10 NOK gør, at jeg ikke lader mig presse af det kursbillede på samme måde. AZT i 2020 var "fast money". AZT i 2021 og 2022 bliver den klassiske "tålmodighed betaler sig".
Redigert 19.04.2021 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
oppturen
19.04.2021 kl 14:56 3395

Blir spennende å se om EBITDA ender på over eller under 5 millioner da. Ser ut som det som styrer kursen har tro på under. Det er ikke mange timene igjen nå.
bj111
19.04.2021 kl 15:49 3289

Spørs om ikke dette er en svært god kjøpsmulighet for det er endel som ikke skjønte Q4 med avhending av BBG når jeg leser hva som skrives. .
Slettet bruker
19.04.2021 kl 16:26 3215

Nogen i slutauktionen synes at være af samme opfattelse som dig, bj111. Relativ stor volumeninteresse.
Bearwizard
19.04.2021 kl 17:04 3152

Ja, det gikk godt over 30.000 aksjer i sluttauksjonen. Normalt sett en god indikasjon på morgendagen...
Slettet bruker
19.04.2021 kl 18:02 3068

Kan være, at det var en af fondene, der skulle vægte om.
oppturen
19.04.2021 kl 18:06 3058

Mulig shortere som har leid inn dagens gråtekoner som spår ebitda på under 4 mill og mulig - , for å få dekket shorten før kanon resultat :-)
Slettet bruker
19.04.2021 kl 19:20 2939

Det tvivler jeg kraftigt på. At dække et short nu er vel omvendt det dummeste, man kan gøre, når der kun er tre dage til Q1. Har man shortet AZT i 2021, så er det nok fordi, at man forventer et dårligt Q1. Da giver det ikke mening at dække shortet sin, når man kan lave flere procenter på torsdag og fredag. Men ja, man ved jo aldrig :)
Grunnpilar
19.04.2021 kl 19:21 2936

Det er dette jeg syntes er litt dumt, at folk kjøper seg inn rett før Q,for så å selge få dager etterpå i panikk og ta tap. Jeg er ganske fornøyd med utviklingen denne gangen før Q og vi får nok ikke en enorm korreksjon ned, så håper vi får med oss mange flere langsiktige investorer etter Q1 er fremlagt og kurskorreksjon er over. Jeg er relativ ny her på forumet, og Dere som har vært her lenge, ser vel at det ikke er så mange nye langsiktige som skriver her. Håper flere kommer til AZT nå i 2021 !