Åpning av ML

MorganKane
RECSI 17.04.2021 kl 11:52 32552

Det er svært spennende tider. Med Group14 sin fremgang i det siste ser jeg nå på en positiv avgjørelse (i løpet av 2021) om gjenåpning av ML som 100% sikkert. Deretter er worst case at det kjøres en samkjøring med Group14, dvs oppfyring av kjelene i løpet av 2022 og full speed ahead i løpet av 2023-2024. 100% sikkert. MEN dette er nå altså worst case scenarioet. Kun basert på Group14 som nå er garantert.

Hvorfor garantert? De har selve produksjonsenheten på 120 tonn/år klar og dette skal nå bare "seriekobles" slik at fabrikken ved ML produserer 100-200 ganger så mye. At det er dette som skjer er rimelig enkelt å forstå gitt at første mål er å doble kapasiteten ved dagens ENHET. Dette er også tatt rett utifra storindustriens oppskalering 101 læreboka. Dvs, de skal kopiere den første enheten og sette denne nye enheteb i drift ved sidenav den første. Felles tilførsel av silan gass etc vil da bevise ovenfor investorer at dette da bare er å kopiere videre oppover. Hvis det ikke var slik, hvorfor skulle de da doble kapasiteten? Hvorfor ikke øke med 40 tonn først? 60 tonn? Hvorfor ikke ha mål om totalt 200 tonn? 300 tonn? Dette er svært enkelt å forstå og noe som skjer I enhver industri.

Men som nevnt; Dette er nå altså worst case! Jeg tror det vil dukke opp mange lekre nyheter fremover. Også "In the near term" som REC selv sier. De virkelig store langsiktige positive nyhetene vil sannsynligvis være tilknyttet Sila. Veksten i next generation anode markedet vil være så monumental stor at jeg ikke tror de vil samlokaliseres ved ML. Group14 vil raskt spise opp hele produksjonen her. Men siden REC har helt hinsides heftig kompetanse på Silan gass produksjon vil dette innebære en ny silanprodukdjonsenhet hos REC. Ett nytt ML om du vil. Dette vil gi lavere avkastning sammenlignet med ML (siden ML allerede er oppe og står), men likevel være med på å vise verden hvor hinsides stort potensialet for REC er. Og rec sin kompetanse på produksjon av Silangass er unik. Trust me!

"In the very near term" tror jeg imidlertid at pv-nyheter vil gjøre at ML åpner opp raskere enn dette. Enten pga forbud mot import av pv-produkter laget med polysil fra Xinjiang i USA/EU/India, eller pga at Kina faktisk vil følge fase 1 av handelsavtalen, kanskje i kombinasjon med ekstra verdi på polysil med lavt karbonavtrykk. Dette vil føre til en umiddelbar åpning av ML. Nye produksjonslinjer utenfor Kina vil kreve noe lenger tid. MEN dette kommer også. Garantert! Bare å sitte rolig, eventuelt småselge sykliske aksjer for å øke i REC frem mot 11 mai.
Redigert 17.04.2021 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2021 kl 23:38 2577

Jeg har "pratet" med The Limiting Factor en håndfull ganger på twitter o.l. Han er flink, skjønner ekstremt mye mer enn meg.

Men husk at han stort sett pusler og skriver om bil-batteri og der er terskelen mye høyere for produksjon enn små batteri.
Jeg holder med deg i at det kan være mange hickups på veien mot masseproduksjon av bilbatteri, men er aksjonær fordi mye av verdiene blir synliggjort på reisen dit.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 07:17 2179

Da kommer vel Bideneffekten til å gjøre vei i vellinga.

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/1B4r2l/verden-venter-paa-bidens-tall-for-kutt-i-klimautslippene

Og "alle" i unaiten har fått dollars i lomma.

Og Erna skal være med på moroa, he he

Bybonden ( svært spent på om dette får positive utslag for RECsi )
Slettet bruker
23.04.2021 kl 01:01 1577

Blir Interessant når flere amerikanske investorer får opp øyene for rec

.........

The facility is the first of two, with the second following later this year. Its second factory will be in Moses Lake, in central Washington, making them neighbors with business partner REC Silicon, a global leader in silicon.

http://usa-newsposts.com/2021/04/22/one-battery-startups-plan-to-thrive-in-the-528-billion-electric-vehicle-market-skip-china-and-rebuild-the-lithium-supply-chain-on-us-soil/
Kvartlitern
23.04.2021 kl 01:03 1568

Er det snakket om en parallellnotering - Oslo/USA?
Stonks_
23.04.2021 kl 07:27 1155

Den er otc notert og den er sponsored, som betyr at prisen følger den norske prisen. Rnwef er tikeren.