Legomics

JosefK
AZT 19.04.2021 kl 06:57 1349

Jeg har touchet inn på denne samarbeidspartneren tidligere. I dag fant jeg imidlertid litt mer informasjon om hva de driver med. Og det et ganske så morsomt.

Se selv: https://innovationsfonden.dk/en/investments/investments-overview?field_program_target_id=&field_start_year_value=2019&field_region_target_id=All&field_area_target_id=All&page=24&order=field_region&sort=asc

Trykk på linken «coldligase»
Redigert 19.04.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
JosefK
19.04.2021 kl 07:07 1335


Litt vanskelig å linke til den siden men her er det som står der:

We will develop and produce 1) a cold-active/heat-labile ligase that will enable 2) a new type of kit that allows the synthesis automation of large and complex genomes, at lower cost. The kit chemistry will be validated with the production of 3) synthetic cancer gene(s). The ligase is the key enabler for optimized workflows in high-throughput application in Next Generation Sequencing and Synthetic Biology, opening for many new applications from cancer vaccines to industrial production organisms. Gene synthesis is costly, slow and error prone slowing down Innovation. Legomics aims to disrupt this industry by developing a high throughput chemistry for DNA production that (as a subsequent objective) can be incorporated into a desktop Gene Writer. That enables the user to design a gene one day and produce it within 24hrs in-house. Current ligases do not work in this high throughput chemistry. We need to develop new cold ligases that can be used in kits for DNA production automation.
Partners
Legomics IVS, ArcticZymes AS, University of Tromsø- The Arctic University of Norway
Zleep
19.04.2021 kl 08:45 1188

Hvorfor er det morsomt ? Der er nogen personer og virksomheder der lever af at søge midler fra fonde og spilde god tid fra andre. Legomics IVS kunne godt være sådan en virksomhed. Jeg ville ønske jeg havde uret
JosefK
19.04.2021 kl 11:41 1031


Morsomt, spennende, framtidsrettet, innovativt, pick and choose.

Det er helt legitimt å søke midler til nye og banebrytende innovasjoner som ellers ikke hadde sett dagens lys. Nesten alle i denne bransjen gjør det. Også andre for så vidt, equinor er en av de som henter ut mest midler til nye ventures her i Norge.

Det betyr som du er inne på ikke at det alltid blir en suksess. Og det forekommer vel at enkelte utnytter muligheten av å søke slike midler.

MEN: dette er nytt og ukjent for de aller, aller fleste. Foruten en noe mer rundt formulert børsmelding som kom for vel to år siden. På meg høres det nesten ut som Science fiction. Litt mer komplisert enn PCR, LAMP og nedbryting av DNA for å si det forsiktig.

DETFOR: morsomt. Men du står fritt til å sette inn ditt eget adjektiv.
Dr_Eval
19.04.2021 kl 17:10 842

Tøft!