10 doblings kandidat ( Bergen Carbon )

alex70
BCS 19.04.2021 kl 14:55 85748

DEN MÅTTE JEG BARE SETTE UT HER. HAR KOPIERT FRA AKSJEFORUM (FACEBOOK)

Jeg har nå sett litt på (BCS) Bergen Carbon Solutions som er børs notert i dag 19 april .
Bergen Carbon Solutions har utviklet en unik, patentert teknologi for å produsere nanofiber av karbon (CNF) fra CO2-utslipp som blir fanget. CNF er lettere enn plastik, hundre ganger sterkere enn stål og leder strøm bedre enn kobber, og er med det et ettertraktet produkt som benyttes i alt fra konsumentvarer som klær, sportsutstyr og biler og til industrielt bruk i bygg og energilagring, og er i sterk vekst i eksisterende og nye bruksområder. Selskapets prisvinnende teknologi bruker CO2 fanget fra eksisterende utslipp, og bruker ca. 10% av energien som konvensjonelle fremstillingsmetoder for CNF, og er derfor netto CO2-negativ.
.Skal tjene på utslipp
Ideen fremover er kort og godt å tjene penger på CO2-utslipp. Karbonnanofiber kan brukes i komposittmateriale, solcellepaneler, bilindustrien, togindustrien og flyindustrien.
CEO Jan B. Sagmo sa i et intervju (Vi er CO2-negative i produksjonen. Enkelt forklart kan vi sette en produksjonsenhet i form av en container utenfor en fabrikkpipe, hente CO2 fra pipen og bruke dette til å produsere karbon-nanofiber.
OBS !! Selskapet er de eneste i verden som har klart å produsere karbonnanofibre med både ekstremt lavt energiforbruk og negative CO2-verdier.
Jeg har stilt en del spørsmål til Jan B. Sagmo under en presentasjon sist uke der jeg har spurt. Hva er forskjellen på Aker Carbon og Bergen Carbon. Svaret jeg fikk er utrolig. Vi er en skritt foran dem. Stilte spørsmålet. Er dere en oppkjøps kandidat? Der fikk jeg også en svar jeg likte. Anbefaler dere å se på presentasjonen og tenk nøye gjennom. Dere vil løpe og kjøpe aksjen.
Link til presentasjon under
https://www.facebook.com/events/743738019558317/?acontext=%7B%22ref%22%3A%2252%22%2C%22action_history%22%3A%22[%7B%5C%22surface%5C%22%3A%5C%22share_link%5C%22%2C%5C%22mechanism%5C%22%3A%5C%22share_link%5C%22%2C%5C%22extra_data%5C%22%3A%7B%5C%22invite_link_id%5C%22%3A230763995500773%7D%7D]%22%7D
Aker Carbon Capture prises til ca. 10,2 milliarder kr på børs og Bergen Carbon prises idag til ca. 500 millioner kr etter siste emisjon der de hentet 80 millioner kr før børs notering.
Den ble 10 ganger overtegnet og alle som bestilte aksjer får 100000 euro og noe mer fikk kun 13000 aksjer tildelt. Jeg er en. av dem. Har selv kjøpt en del siste ukene og noe mer i dag.
Jeg tenker Bergen Carbon Solutions har bedre produkt og forretnings ide en Aker Carbon Capture. Det er ikke mulig å gi noe kurs mål her. Lykkes de, kan den gå til en markeds verdi som vi kan ikke drømme om. Det kan bli en ny Norsk verdens suksess med enorm verdi. Hva sier dere ?
Jeg tenker det er vert å satse noen kroner her. Der de kan bli til mye veldig mye penger om 4-7 år.
Det er mulig den blir deres største og beste investering noen sine.
https://finansavisen.no/.../har-mottatt-soknad-fra-bergen...
https://finansavisen.no/.../bergen-carbon-solutions...
https://finansavisen.no/.../bergen-carbon-solutions-og...
https://shifter.no/.../miljogrndere-soker-seg-til.../205859
https://finansavisen.no/.../kursfest-etter-hoytrykk-i...
https://bergencarbonsolutions.com/investors/


OBS !! Her er link til ny Facebook forum for Bergen Carbon som er opprettet to dager siden. følg med og bli med.... :) Det vil være bra å ha mange av dere der. Mange kloke hoder her som vil være nytting å ha der framover

https://www.facebook.com/groups/611440399773665

Redigert 30.04.2021 kl 02:39 Du må logge inn for å svare
Zalto
09.05.2021 kl 20:37 7252

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Joda, har lest hva du skrev, men skjønner ikke hva du sier eller forsåvidt skriver, men helt fint at du tar en pause fra Bcs gitt du ikke er inne i aksjen...
Zalto
09.05.2021 kl 21:04 7189

Peftaus skrev Innlegget er slettet
👍 kanskje vi ser deg som aksjonær igjen....
Redigert 09.05.2021 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
09.05.2021 kl 21:17 7130

Hvorfor så frekk med de som ikke kan lese?
Alle vet at bandittene er samlet på Merkur,men timing og volum i forhold til utsalg av rottefangere og gode substansielle nyheter som skaper extreme bevegelser i kursen må bare brukes til egen vinning.
De som sitter på gjerdet eller står på perrongen slipper å tenke på det.
Tror du det er noen som stoler på analytikere eller andre innen finans pt?Her gjelder det å passe på egne midler og se hva som faktisk skjer fra dag/dag.
dubium
09.05.2021 kl 21:51 6952

Det är inte fel att diskutera om Merkur-sällskapen haussas för mycket av analytiker men man borde inte nämna specifika namn såhär, varför ge sig på just BCS och Nordic Unmanned om man skriver om en generell övervärdering på hela Merkur. Kritiken gäller ju också att man tycker det är fel att att BCS egen prognos är liknande analytikernas prognos, men måste det vara fel då? Prognosen är kanske helt rimlig, varför ska då analytikerna säga något annat?

Det är typiskt att när man för första gången går in i ett sånt här potentiellt snabbt uppvärderat sällskap, DÅ helt plötsligt får man både konstiga insider-sälj OCH någon sur och bitter f.d. analytiker på Handelsbanken har helt plötsligt utvecklat moral och samvete och ska NU "varna" alla andra för att Merkur-sällskapen är övervärderade. Fyfan, just my luck.
Londonmannen
10.05.2021 kl 08:38 6520

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Peftaus
Det synes meg som du ikke har skjønt det med handel på børs. Du ønsker at noen skal garantere deg mot tap dersom du går all in i BCS. Selv ikke jeg har gått all in i et eneste av de selskapene jegere investert i, selv om hvert eneste av dem jeg sitter investert i etter min vurdering har et betydelig vekstpotensiale. Og det er fordi man ikke har garanti mot tap på børsen. Her er så mange ukjente faktorer som påvirker kursutviklingen til hvert enkelt selskap at det ikke er gitt mennesket å forutsi utviklingen på alle de faktorene. Ergo er det umulig p redusere risikoen på en aksjeinvesteringer til null.

Men deesom du ikke liker å ta risiko, så bør du heller ikke investere i selskaper som harvtilhode å gå med overskudd. Du bør heller ikke gå inn i farmasi og teknologi men holde degctil trauste selskap som tjener penger og som ikke løper stor risiko, dvs Nors Hydro, Equinor, Orkla, o.L.

Lykke til!
Slettet bruker
10.05.2021 kl 08:39 6520

Meldingen som kom i går var meget god for det viser "prof of consept" av produktet til BCS. Nå er den første leveransen sendt. Legg merke til hva det innebærer. Nå bør kursen tilbake mellom kr 40-50 og legg også merke til at det ikke er lang tid før BCS guider signert endelig avtale med denne japanske giganten. Dette kan virkelig bli stort.

I går meldte BCS at selskapet har sendt den første leveransen til japansk forretningspartner, det gigantiske japanske selskapet med kontorer i 70 land. Det viser at BCS er sikre på at produktet vil levere100% på det BCS har angitt til kunder og at BCS sin teknologi er unik i verdenssammenheng.
Teknologien fungerer, ellers ville aldri BCS sendt denne leveransen, men ventet til de var helt sikre. Nå er leveransen sendt og derfor dette japanske firmaet har inngått et LOI med BCS. Signert forretningsavtale kan skje raskt, selv guider BCS innen få uker (i løpet av andre kvartal) Glem heller ikke at over 400 potensielle kunder har kontaktet BCS.
Redigert 10.05.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
Joasen
10.05.2021 kl 09:26 6350

Det blir bare for dumt å skrive, synes han/hun skriver bra norsk og det er kanskje ikke morsmålet. Gå aldri på person...
Londonmannen
10.05.2021 kl 09:28 6357

Ut fra kursutviklingen er det jo tydelig at mange småinvestorer er mer opptatt av hva Spetalen og andre gjør, enn det fundamentale i selskapet. For ser man ensidig på det fundamentale så er BCS et selskap der gründerne har forsket seg frem til en unik teknologi som gjør det mulig å omgjøre CO2 til karbon nanofiber gjennom en ekstrem energivennlig prosess. Ingen andre i verden er i stand til å gjøre dette like energieffektivt og med tilsvarende marginer.
Det er fakta.
Men det investorene er fokusert på er hvilke tue Spettet hopper til og fra og hvorvidt enkeltindivid innen ledelsen må redusere sin eksponering. Og da blir det viktigere at en selger 30% av sin beholdning enn at han blir sittende med 70% av sin beholdning. Og dette gjelder altså kun ett individ.

Verden vil bedras. Det er verdt å minne leseren på at selv om spettet har gjennomført sitt helt ordinære stunt i BCS, så har han langt større eierandel gjennom Saga Pure.

Så tar man seg tid til å trekke pusten og benytte hodet til annet enn pynt, så må man innse at begge disse ti «kjeltringene», spettet og insideren, begge har betydelig større eierposter igjen i BCS enn det de har solgt. Men for å skjønne dette så må man altså gjøre en aldri så liten tankeprosess. Og detter ikke alltid like lett....
HP17
10.05.2021 kl 09:37 6305

Har benyttet starten på dagen til å laste opp til maks i BCS.
Med bekreftelsen på produktet sent til japansk forretningsforbindelse samt forventer endelig avtale innen få uker er caset betydelig derisket. Samtidig med at kursen har falt 45% fra toppen og med en dobling fra dagens kursnivå er en fortsatt på 60 tallet og de store volumene av handlene i BCS har vært på 40 tallet gjør at risk/reward er solid på både kort og lang sikt i BCS. Hvert sitt valg, men om en ønsker BCS i porteføljen så er nok tiden inne til å handle nå om en ikke alt har gjort det.
Clay Allison
10.05.2021 kl 09:43 6267

Egentlig helt enig og det er en uting og jeg skriver ikke alltid korrekt selv, men han er en kverulant og for som fortjent. Han kunne jo tatt seg bryet, med å skru på stave kontroll, det bruker jeg selv og så er det god lærdom Har heller aldri vært god i norsk, men det er ikke andres skyld, så da er det greit å i hvert fall forsøke.
nopetter
10.05.2021 kl 09:53 6211

det er bare å trykke på nikket hans så ser dere at dette er en kortidsaktør som hopper fra det ene aksjen til den neste
HP17
11.05.2021 kl 15:47 5580

Solgte på mandag, men kjøpte alt tilbake og litt til på dippen nå. Det ble for fristende når en vet potensialet for aksjen på kort sikt.
Formuer skapes på slike muligheter en får som denne i BCS igjen. Tenk at kursen nå er lavere enn etter de 3 siste børsmeldingene og bekreftelse på produktet, leveransen og med klare signaler på at kontrakt signeres med en japansk gigant?
Helt utrolig, men denne dippen varer ikke lenge så her må en henge med om en skal gjøre nytte av "brannskadesalget" for nye varer er på vei inn i "BCS-butikken".
Redigert 11.05.2021 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Max Payne
11.05.2021 kl 16:45 5534

Dette ser ikke spesielt bra ut teknisk. Massive innsidesalg svekker utsiktene ytterligere på kort og mellomlang sikt.

Hva er egenkapitalgraden her?
Slettet bruker
11.05.2021 kl 17:06 5491

Tror de har 120 mill på bok og lave kostnader...

Men har noen sett på hva de er i ferd med å oppnå?

Port of Antwerpen produserte 18 millioner tonn co2 i 2018. For å redusere det til null så må de installere 600 000 moduler!!!!!!!

Med andre ord så er dette en helt VILL mulighet!

Her er det helt sykt mange som kan måtte sette seg ned med kalkulatoren. Med kostnader på 50 kwh per kg så snakker vi råe marginer ved salgspriser på 5000kr per kg. Og når de har den mest kostnadseffektive produksjonsmetoden så kan de skvise seg til en HØY markedsandel på verdensbasis! 7% er å skyte veldig lavt. Tror det kan fort bli det tidobbelte om alt går som forventet.

Mange kan få hakeslepp de neste ukene fremover!
Londonmannen
11.05.2021 kl 17:43 5422

Det er jo nettopp den unike teknologien og muligheten til å omgjøre CO2, fanget av ACC og andre, til et produkt man kan selge alt det man evner å produsere, som gjør at jeg ikke skjønner at BCS opererer med 40+ produksjonsenheter i drift i 2025. Her må da det være mulig å få utplassert betydelig flere.
Rubin
11.05.2021 kl 17:59 5433

600 000 moduler…hehe…
Blir nok et litt mindre antall. På Euronews var det nettopp en reportasje at Nederland vil lagre CO2 i Nordsjøen. Men det blir uansett nok for oss i BCS…👍
Slettet bruker
11.05.2021 kl 18:47 5580

Joda. Hadde jo sett litt rart ut med 600 000 moduler stående på rad og rekke for å få ned Co2 utslippene, men det viser jo egentlig hvor ufattelig stort markedspotensiale vi snakker om her. Det finnes jo ikke noen begrensninger!
Amore
11.05.2021 kl 19:40 5524

Alle med store co2 utslipp må sørge for å stille med store fangst og produksjonshaller i fremtiden. Tenker dette blir løsningen- Teknologien til BCS vil da stilles til rådighet. Kan bli stort- Enormt stort
Rubin
11.05.2021 kl 21:48 5436

Moduler er jo bare starten. Tror nok at det japanske konsernet har planer om større BCS fasiliteter bygget ved siden av større utslippsfabrikker…
alex70
12.05.2021 kl 01:15 5398

Deg må vi ha med i gruppen JReacher. du har mye bra å komme med som kan bidra i BCS sin Facebook gruppe.https://www.facebook.com/groups/611440399773665/
Slettet bruker
12.05.2021 kl 06:11 5385

Ja. Da kan det nevnes at 400M EUR ble gitt til et eller annet innen port of Antwerpen og var relatert til å få ned utslipp. Husker ikke hvor jeg fant det men her kan det jo tenkes at BCS blir invitert til å delta med en større fabrikk hvor co2 blir omdannet til carbon nanofibers.

Lett å se for seg at BCS kan vokse langt forbi egne ambisjoner på kort tid når slike blir involvert i prosessen!
Redigert 12.05.2021 kl 06:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2021 kl 06:41 5610

oppi all denne sus og dusen må vi heller ikke glemme at opprinnelig ble det gitt kr 11 og kr 6 for denne aksjen og at mange ønsker å sikre seg pga den formidable nedgangen aksjen har hatt siden toppen. den har gått ned nå ca 100% fra toppen.
HP17
14.05.2021 kl 09:32 5280

Har dere lest dagens melding?
BCS leverer virkelig og står på terskelen til noe virkelig stort. Utrolig at kursen er lavere nå enn før de siste meldingene, men en slik feilprising vil nok ikke vare lenge.
En begynner å forstå hvorfor de to første analysene har anbefaling og kursmål kr 75 og kr 73.
Glem heller ikke at ingen i verden er nøyere på kvalitet enn japanske selskaper. Er produktene fra BCS gode nok for dem, ja da er det gode nok for alle.
https://newsweb.oslobors.no/message/533257
Slettet bruker
14.05.2021 kl 14:28 5315

Stilig!!!
HP17
14.05.2021 kl 14:34 5529

Være med på den videre ferden i BCS til uken så er det nå 2 timer igjen for å sikre seg aksjer før langhelgen på børsen.
Dagens melding beviser at BCS har et unikt produkt i verdensklasse som det er enorm etterspørsel etter. Avtaler med 2 japanske gigantselskaper + Antwerpen havn signert på 2,5 uker det er ikke akkurat "småtteri" som BCS er i ferd med å levere og det til en brøkdel av andre grønne aksjer. Til uken setter kursen igjen mot 40 tallet for å etableres mellom kr 40-50 (gitt ingen større aktører eller investorer nå smeller til og tar en investering i BCS).

– Ekstremt stor interesse
BCS skal være det eneste selskapet i verden som har klart å produsere CNF med både ekstremt lavt energiforbruk og negative CO2-verdier.
https://finansavisen.no/nyheter/miljo/2021/05/14/7673851/ny-bergen-carbon-avtale

BCS er på nyheter. 6,48 minuter inn i sendingen :) https://www.nrk.no/video/erna-solberg-taler-paa-hoyres-landsmote_40eb9a99-8b66-40c0-8590-6da734a9758c?fbclid=IwAR2ly3pdx7SrbrFBV7iXivWm6SG5X6XlM9sxqz9NIy6SIv0quVfFYW412qE
Utrolig spennende når selv Statsministeren har fått øynene opp for BCS. Vil ikke overraske meg om det også kommer statlige kontrakter med BCS fremover?
Redigert 14.05.2021 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
in2deep
20.05.2021 kl 09:46 5659

De fleste som leser trådene til BCS, er vel aksjonærer får man anta, så dette nok et bidrag i ekkokammeret:
BCS er så latterlig lavt priset at det nesten er for godt til å være sant! Sånn jeg ser det så har vi en oppside fra dagens nivå på 100-200%, og det er for meg uforståelig at ikke kursen ligger rundt 90kr allerede. Men det får så være... det nivået kommer!

BCS er det beste caset jeg har vært borti på lange tider, og jeg vil kalle oppsiden like garantert som det jeg så i SAGA den gangen de skiftet retning og strategi i oktober i fjor. Jeg var all-in i SAGA den gang, og er all-in i BCS nå.
Lykke til i videre utvikling alle mann, og det er bare å glede seg over alt vi har i vente i denne aksjen.
alex70
20.05.2021 kl 11:45 5530

Ny oppdatering fra selskapet der de skal holde en del investor presentasjonen framover. Det er lurt av selskapet å presentere selskapet for internasjonale investorer. Det er idag kun noen få land der investorer veit om selskapet. Tyskland burte vurderes sterkt her. Tyske investorer har veldig stor interesse på sånne selskaper som BCS. For å følge med BCS mer nøye og få tilgang til nyheter og innlegg før den blir satt ut her. Bli med i gruppen her https://www.facebook.com/groups/611440399773665/

BERGEN CARBON SOLUTIONS AS
PRESSEMELDING
Bergen Carbon Solutions: Bedriftspresentasjon
(Bergen 20. mai 2021) Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE: BCS) vil være vert for en serie investeringsmøter og har oppdatert investorpresentasjonen.
Investorpresentasjonen er vedlagt og tilgjengelig på selskapets nettside.
SLUTTER
For ytterligere informasjon, kontakt:
Jan B Sagmo, administrerende direktør, janbsagmo@bergencarbonslutions.com, +47 473 72 701
Kåre B. Voldsund, finansdirektør, kbv@bergencarbonsolutions.com, +47 906 77 756
Om Bergen Carbon Solutions | www.bergencarbonsolutions.no
Bergen Carbon Solutions bruker innovativ teknologi for å produsere karbonnanofibre ved bruk av CO₂ og norsk vannkraft. Dette gjør produksjonen unik og miljøvennlig. Bergen Carbon Solutions er notert på Euronext Growth under ticker BCS.
alex70
20.05.2021 kl 11:59 5504

Så litte aksjer som det er tilgjengelig nå i BCS, vil en presentasjon på Tyske investorer vil gi NEL tilstander her.
alex70
26.05.2021 kl 12:56 4971

Hei alle sammen, Det blir en en presentasjon av BCS for NORDNET Mandag 31.05.21 og presentasjonen vil bli lakt ut i Facebook gruppen til BCS https://www.facebook.com/groups/611440399773665/ når den er ute.

En annen gode nyheter!! Hvis gruppen viser stor interesse. Vil Jan Børge Sagmo tilbyr gruppen en egen streaming der vi har en Q&A på gruppen der en av administratorene administrerer presentasjonen ila juni mnd. Alle som vil ha det kan stille spørsmål på forhånd så svarer han på dette gjennom video. Selvsakt da han kan kun svare på spørsmål han kan svare på i forhold til IPR.
Slettet bruker
31.05.2021 kl 09:31 4594

En av kursdoblingene i BCS, fra kr 38 til kr 76 kan fort komme innen kort tid (juni). Det er forventet at avtalen med det japanske gigantkonsernet signeres og en får vite mer av detaljer i avtalen. Det kom flere gode meldinger fra BCS i mai og dette er en aksje hvor nyhetsstrømmen fort blir god.
Rule
03.06.2021 kl 03:25 3995

Der var en der skrev man har en omsætning i outlook på 1 milliiard NOK i 2025. OM det er 2025 eller 2027 gør nok ikke så meget, men hvis den kan blive priset til x5 - x10 af det som vækst aktie er det jo helt skørt. Men der er vel det der menes med en mulig 10-dobling da markedsværdien er ca. 1 milliard...?
Londonmannen
03.06.2021 kl 08:20 3805

Når man ser frem mot 2025-27 så ligger det fortsatt 4-6 år inn i fremtiden. Som vi vet skjer det mye, raskt innen det grønne skiftet. BCS har en unik teknologi der interessen fra internasjonale aktører formelig har eksplodert det siste året. Noe som er en av grunnen til at de valgte å notere seg på børsen, for lettere å ha tilgang til risikovillig kaptital og muligheten til å få tak i nødvendig kapital på en rask of ryddig måte når mulighetene byr seg.

Og det tror jeg vi må forvente. Markedet med økende etterspørsel etter produktene de produserer er der og de vokser raskt. Utfordringen ligger ikke i å få solgt inn teknologien til store internasjonale aktører world wide, eller å få solgt produktet. Nei, den ligger primært i oppskalering av produksjonen raskt nok. Og da blir mangelvarene primært HR og kapital. Begge deler burde være tilgjengelig.

Jeg har tro på at ledelsen i BCS vil komme til å gjøre egen vekstambisjoner til skamme flere ganger i årene som kommer.