QEC MED SUPER KJØP (Score: 96)

Norwegian Bank
QEC 19.04.2021 kl 22:44 14705

Helt klart at mange sitter med fingeren på avtrekkeren nå.
Med Score på 96 i teknisk kort sikt er det etter min mening mye spennende som kan skje i denne aksjen på kort / lang sikt. Pilot / melding osv. Jeg tenker nok regjeringen går med på pilot til slutt når alt ligger på bordet?
Redigert 19.04.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
panamajack
27.04.2021 kl 22:17 4786

pickup og Stivepkk, kan det være rigtigt, at i har øvet jer så meget i Moonwalk, så månen er blevet helt rød (superblod måne 27/4). Jeg håber ikke har brændt fødderne.
Yzf R1
28.04.2021 kl 05:46 4545

Legault er "åpen" for en gassrørledning i Quebec for et LNG-anlegg i Nova Scotia
[Hjem] [Samfunn] [Miljø]
Ruten til gassrørledningen som skulle transportere gass til LNG-prosjektet i Nova Scotia, går spesielt gjennom de østlige bydelene.
Foto: Alexandre Shields Le Devoir Ruten til gassrørledningen som skulle transportere gass til LNG-prosjektet i Nova Scotia, går spesielt gjennom de østlige bydelene.
Alexandre skjold
22:53
Miljø
Premier François Legault sier at han er åpen for bygging av en ny gassrørledning som vil krysse sørlige Quebec for å levere et flytende naturgassanlegg (LNG) i Nova Scotia, for å eksportere gass fra Alberta. Ifølge ham kan et slikt prosjekt være interessant hvis det reduserer globale klimagassutslipp.

Le Devoir avslørte tirsdag at byggingen av et nytt flytende anlegg i Maritimes, et prosjekt kalt "Goldboro LNG", skulle kreve bygging av en ny gassrørledning på ruten til et eksisterende rør som går gjennom øst. øya Montreal, men også av Montérégie og Estrie. Et slikt rør vil bli brukt til å levere anlegget som Alberta-selskapet Pieridae Energy ønsker å bygge, som håper å til slutt utvikle et prosjekt av en størrelse som ligner på GNL Québec .

Den liberale lederen, Dominique Anglade, spurte statsminister François Legault om dette emnet tirsdag i spørretiden i nasjonalforsamlingen, samtidig som han bekreftet at "naturgass ikke er en langsiktig energiløsning" og at økt bruk av denne energikildekilden. bremser "overgangen til fornybar energi". "Kan statsministeren per nå varsle Ottawa om sin formelle motstand mot byggingen av en ny gassrørledning på vårt territorium?" »Da spurte fru Anglade til Mr. Legault.



Etter å ha bekreftet at den liberale lederen "er imot overgangsenergier", sa statsministeren at han hadde en "klar" stilling med åpenhet overfor et nytt gassrørledningsprosjekt. "Vi er åpne for dette prosjektet," droppet han. I kjølvannet av sin stilling til fordel for LNG Quebec-prosjektet , antydet Mr. Legault likevel at et slikt prosjekt skulle tillate "en reduksjon" av klimagasser (GHG) på internasjonal skala.

Konkret betyr dette at denne naturgassen, hovedsakelig utnyttet ved fracking i Alberta, må erstatte mer forurensende energi andre steder i verden, for eksempel kull. "Jeg vet at det er de som er imot eksport av vannkraft til USA fordi vi utnytter elver, men vi vet at det i USA erstatter mye mer forurensende energi.», Sa François Legault.

"Overgang"

Dominique Anglade, som tok stilling til LNG Quebec-prosjektet, minnet også funnene i rapporten fra Office of Public Hearings on the Environment (BAPE) om dette Saguenay-gassprosjektet. BAPE konkluderte med at bruken av LNG "kunne utgjøre en brems på energiovergangen i markedene som prosjektet målrettet mot". I følge BAPE vil det langsiktige kjøpet av naturgass med fossil opprinnelse "ha en konsekvens av å låse inn energivalgene i klientlandene og følgelig drivhusgassutslipp knyttet til forbrenningen av naturgassen som leveres der".

Jeg tror i noen tilfeller [naturgass] er en overgangsenergi. Vi er alle enige om at vi til slutt vil måtte gå mot bare fornybar energi, men vi må være realistiske, "svarte Legault, og understreket i forbifarten at Quebec har" et stort selskap kalt Énergir., Som spesialiserer seg på gassdistribusjon ".

Caquista-regjeringen har også øremerket 35 millioner dollar i finansiering over en toårsperiode for utvidelse av distribusjonsnettet for naturgass i Quebec. Et prosjekt ble også kunngjort mandag i Beauce.

Føderal beslutning

Når det gjelder byggingen av en ny gassrørledning i Quebec for å levere det fremtidige Pieridae Energy-anlegget i Nova Scotia, kan prosjektet bli tydeligere når Alberta-selskapet offisielt har kunngjort sin beslutning om å fortsette. Juni måned.

I Quebec Ministry of Energy and Natural Resources, sies det at de ikke har mottatt noen forespørsel om dette prosjektet, mens de spesifiserer at gassrørledningsnettet som skal forbedres, faller under føderal jurisdiksjon. Konkret betyr dette at byggingen av en ny gassrørledning vil falle inn under føderal jurisdiksjon, som gassrørledningen som GNL Québec ønsker å bygge for Saguenay-prosjektet. Så Ottawa ville bestemme godkjenningen.

På kontoret til ministeren for naturressurser i Canada, Seamus O'Regan, antydes det ganske enkelt at ethvert gassrørledningsprosjekt knyttet til Goldboro-anleggsprosjektet vil gjennomgå "en rettferdig og streng evalueringsprosess", spesielt utført under ledelse av Canada Energy Regulator.

Minister O'Regans kontor nektet å si om det støtter dette nye Alberta-eksportprosjektet for naturgass. I forrige måned signerte imidlertid den føderale regjeringen et "energipartnerskap" med Tyskland, der kjøperen av gassen som skulle bli flytende i Nova Scotia er lokalisert. Som en del av denne avtalen har Ottawa også bekreftet at LNG-prosjekter er en del av utviklingen av "ren energi" , i en sammenheng med energiovergang og kampen mot klimakrisen.

Dessuten har Trudeau-regjeringen vært gjenstand for flere lobbyarbeid fra Pieridae for Goldboro LNG-prosjektet de siste månedene. Det føderale registeret over lobbyister viser 25 "kommunikasjoner", spesielt med sikte på å "sikre føderal støtte" for prosjektet. Uten å kommentere arten av støtten som etterspørres, mener James Millar at prosjektet "vil komme alle kanadiere og første nasjoner til gode
Slettet bruker
29.04.2021 kl 23:19 3713

Puslespill? I Québec er brikkene på plass. Myndighetene har uttalt krystallklart at de vil gå for grønn hydrogen basert på vannkraft hvor de har skyhøye ambisjoner.

The government’s ambition is for Québec to be recognized worldwide for its green hydrogen, as it already is for its clean electricity»
https://www.greencarcongress.com/2020/11/20201117-quebec.html

Ambisjonene er iferd med å bli realisert. Verdens største anlegg for grønn hydrogen er allerede innviet i Québec.
https://www.rechargenews.com/transition/worlds-largest-green-hydrogen-plant-inaugurated-in-canada-by-air-liquide/2-1-952085

For øvrig, takk til Yzf R1 for interessant link. Det er nyttig å få bekreftet at Quebecs primeminister Legault fortsatt ikke har endret sitt standpunkt om overgangsenergi. Fossil overgangsenergi er øyensynlig ikke noe Québec selv vil satse på. Isteden for å starte konkurrerende virksomhet, har myndighetene med forankring i fornybar energi av lojalitet til unionens fellesskap valgt å støtte Albertas og andre provinsers utvinning av fossil energi. Dette gjøres bl.a. ved å tillate rørledningsnett og importere fossil energi fra Alberta som har omsetningsproblemer i konkurranse med USA-importert sikiferproduksjon.
Redigert 30.04.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
panamajack
30.04.2021 kl 10:15 3426

Tak PU, jeg har for lang tid siden skrevet om Regionen Quebecs ejerskab af Hydro Quebec. Jeg takker dig for, at du endelig indser og indrømmer, at Quebecs Government ikke vil have andre aktører på banen end dem selv i Quebec. Nepotisme i den grad. Uanset hvad vi to mener, har vi ikke nogen indflydelse på disse franskmænd, der regere i Quebec. Vi ved begge hvilken brint, der bliver den billigste og hvad bliver, der så tilbage? Jeg tror egentlig, at tyskerne er lige glade, om det er grøn eller blå energi. Tyskerne interesse er, at holde gang i industrien. Nu skal de til have gas fra Rusland med Nordstream 2 forbindelsen og jeg tror denne energi er kulsort. Biden prøvede at stoppe denne forbindelse, hvor der manglede 100 meter rørledning, så for et par dage siden satte russerne ekstra skibe i aktion for, at blive færdige med entreprisen inden, der kommer for mange forviklinger i aftalen om leveransen af gas. Biden vil levere gassen til Tyskland og du kan bide spids på, at med den mængde gas, der bruges i EU kan USA ikke levere uden hjælp, så biden har haft tankerne at få hjælp fra Canada. Om den kolde krig skal gen indføres eller om det er en optrapning til en klimakrig? Det bliver i hvertfald spændende og se hvad fremtiden bringer.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 00:14 2868

Sitat Panamajack:«...at du endelig innrømmer og innser at Quebecs Government ikke vil have andre aktører på banen end dem selv i Quebec»
Meg bekjent har jeg stort sett ikke skrevet om annet enn Quebecs energipolitikk i de siste 10 år og vel så det. Siden du er så høflig å takke meg, får jeg ønske deg velkommen etter!
Redigert 04.05.2021 kl 08:42 Du må logge inn for å svare
mofi1
04.05.2021 kl 10:36 2495

Det jeg ikke skjønner er at ikke aksjen har stupt for lenge siden på bakgrunn av de «endelige og uforanderlige konklusjonene» fra Pick up? Hvorfor har aksjen i lang tid surret rundt 1,30 og over, den burde jo for lengst vært langt under krona?
panamajack
04.05.2021 kl 12:40 2361

Det er muligt, at der en skribent der har lagt dette link op:

https://www.ledevoir.com/societe/environnement/599720/environnement-quebec-est-coince-dans-un-partenariat-avec-une-petroliere-qui-le-poursuit

Legault vil sælge de 17 % ejerskab de har i dette projekt.
Samtidig sidder han, som en anden mafiaboss og stopper private udvindingsprojekter i Quebec. Hvad er det for en logik, han besidder?
Redigert 04.05.2021 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Jensi
04.05.2021 kl 14:51 2235

simpelt : INGEN !