Siste nytt

Slettet bruker
LIFE 20.04.2021 kl 08:32 12002

Her diskuteres siste nytt om life
Redigert 22.04.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2021 kl 09:00 3639

Enig. Slik oppfatter jeg at de posisjonerer seg, og jeg tenker de får det til. Det er kjent at kostnadsbasen i 2020 var MNOK 75-80, og man er nå klar til å frankere søknad om CE-godkjenning. Veien til ferdigstillelse av da kort. Så er det en variabel med tiden det tar, kostnaden ved og ikke minst verdien av det.

Så hadde det vært supert å tre inn i DD-boet med en partner. Det sikrer penger og fremdrift i ferdigstillelsen, og reduserer trykk på emisjon.
kaunis
21.04.2021 kl 09:18 3580

Helt enig her, vi må på best mulig måte heller forstå virkeligheten en å lese fjaset og spydighetene fra div debatanter her inne, som fremstår som svært kunnskapsløse og forvirret. Det var en svak/ manglende økonomi som førte til at vi er der vi er, og ikke det faglige, så da må en bare få ordnet opp her, og tenke fremover. Jeg håper de får satt en emi ganske snart og det kan være riktig, å gå på en rettet og ta en rep emi etterpå, som en støtte til alle de små aksjonærene som er rammet av dette. LIFE har et godt produkt og som vil bli godt mottatt i markedet og som også da vil gi gode inntekter i mange år fremover, derfor er det viktig å få økonomien oppe å gå.
kaunis
21.04.2021 kl 09:26 3564

Takk for et fornuftig og godt innlegg med mange gode opplysninger og at du ser og forstår godt hvilken stor fremtid det ligger i selskapet. Tror dette ligger for høyt for noen og at det kan være årsaken til så mange tullete og unødvendige baisse-innlegg mot selskapet. Selskapet trenger en utskifting av noen aksjonærer og at det kan gå videre med opptimisme og få økonomi til å fullføre de muligheter som selskapets kunnskap kan gi. Produktutvikling tar tid og LIFE er godt i gang med noe stort, og veldig nyttig for svær mange.
Slettet bruker
21.04.2021 kl 10:08 3490

Er det noe spesifikt du refererer til av hva jeg har skrevet? Jeg kan jo selvfølgelig skrive at alt du skriver er bare møl og hausing uten å være mer konkret.

Gitt kursendringen den siste tiden, så har alle de som har vært kritiske til dette selskapet hatt mer rett enn de som har stilt seg positiv. Dette kan selvfølgelig endre seg over tid, og det håper jeg det også gjør. Inntil de bytter ut ledelsen så tror jeg dette selskapet er dømt til å mislykkes. Og det grunnet Digid-skandalen. Det siste søksmålet mot selskapet er av mindre økonomisk betydning, men gir en pekepinn på det interne miljøet i selskapet.

Jeg må innrømme at jeg nok kunne ha bedrevet tiden min på noe bedre. Men av en eller annen grunn så finner jeg det interessant å studere dynamikken i hvordan man rasjonaliserer når ting går dårlig.

Årsrapporten for eksempel, den inneholder både positiv informasjon og negativ informasjon. Likevel velger aksjonærene kun å diskutere de positive tingene. Det er de som foreløpig holder seg utenfor som velger å diskutere det negative. Også blir det en kamp på trådene med masse skittkasting frem og tilbake.
Redigert 21.04.2021 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
Dubois
21.04.2021 kl 10:33 3466

"Inntil de bytter ut ledelsen så tror jeg dette selskapet er dømt til å mislykkes. Og det grunnet Digid-skandalen." Ledelsen til life er altså ansvarlig for at human data ikke er i en posisjon til å investere mer i DD.

"Men av en eller annen grunn så finner jeg det interessant å studere dynamikken i hvordan man rasjonaliserer når ting går dårlig." Selskapet har aldri vært nærmere kommersialisering, så hvor det går dårlig er jeg ikke så sikker på.

"Likevel velger aksjonærene kun å diskutere de positive tingene" refererer du til en mulig emisjon? isåfall er det noe alle som investerer i vekstselskaper burde forvente og ikke minst være villige til å delta i.
Dubois
21.04.2021 kl 10:37 3460

"Gitt kursendringen den siste tiden, så har alle de som har vært kritiske til dette selskapet hatt mer rett enn de som har stilt seg positiv" Det er hele grunnen til at jeg er på forumet, når man skal trade aksjen så er det gjerne de irrasjonelle bevegelsene som er de enkleste å utnytte, og den irrasjonaliteten korrelerer ganske bra med mye av det som skrives her inne.
Slettet bruker
21.04.2021 kl 10:42 3456

Dette svaret for eksempel. Et glimrende eksempel på at man er uimottakelig for kritikk.

Lifecare inngikk et samarbeid med DD. Underslag ble det, insolvens ble det. Lifecare gjorde en dårlig vurdering. Holter har mange koblinger til Tyskland og Sveits. Regner med at han er hjernen bak samarbeidet. Men det vet jeg ikke sikkert. Uansett, så fortjerner Lifecare kritikk for dette, og for dårlig informasjon til aksjonærene. Ledelsen bør byttes for å gjenopprette tilliten i aksjemarkedet.

Om selskapet er nærmere kommersialisering enn før, er en uttalelse som nødvendigvis må være sann, siden tiden kun går i positiv retning. Det er meningsløst å skrive. I årsrapporten står det svart på hvitt at DD-skandalen har forsinket Sencell-utviklingen. Kanskje man har kommet nærmere, men i mindre grad enn ønskelig.

Nei, jeg referer ikke spesifikt til en mulig emisjon. Jeg refererer til alle skandalene med Digid. Og i årsrapporten har Holter fått økt sin lønn vesentlig, og styrehonorarene har økt vesentlig. Jeg kan nevne mange ting, men det preller av som vann på gåsa. Man nekter å diskutere fakta og hopper heller over til et annet tema for å ta til motmæle.

Nå er du sikkert frustrert fordi kursen synker på tross av denne såkalt profesjonelle og gode årsrapporten. Men kursen skal videre ned, dessverre. Tilliten synker i takt med kursen selv om teknologien er enda så bra.
Redigert 21.04.2021 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Dubois
21.04.2021 kl 11:02 3406

"Lifecare inngikk et samarbeid med DD. Underslag ble det, insolvens ble det. Lifecare gjorde en dårlig vurdering." IMS capital heller mer mot uflaks, man kan ikke forrutse alle skjelett i skapet. Når det gjelder DD i sin helhet, så burde kritikken være rettet mot saure, som var en styreleder som mest var opptatt av kortsiktig gevinst.

Når man sier at selskapet aldri har vært så nærme kommersialisering så reffererer man ikke til at dagene går fremover, men at teknologien aldri har vært nærmere CE merking.

"I årsrapporten står det svart på hvitt at DD-skandalen har forsinket Sencell-utviklingen. Kanskje man har kommet nærmere, men i mindre grad enn ønskelig." Det er to sider av den saken, hvorav sencell utviklingen har blitt forsinket, har man kommet tiligere gjennom andre problemstillinger
"Prosessen har på den annen side medført at selskapet langt på vei har forsert problemstillinger knyttet til sterilisering, biokompatibilitet m.v.,
som opprinnelig var planlagt gjennomført i 2021/22. "

Du vet heller ikke at holter har fått økt sin lønn, den er ikke skrevet i årsrapporten.
Dubois
21.04.2021 kl 11:04 3412

Du hopper også glatt over dette:

" I 2020 har
selskapet lykkes med å utvikle en integrert Sencell i en nålsensor, og
dermed gjort produktet meget velegnet for brukertesting. Dette gir et
betraktelig utvidet potensiale for et nytt bruksområde for Sencell som
erstatning for de eksisterende eksterne kontinuerlige glukosemålere.
Samtidig gir Sencell mulighet for betydelig lengre levetid enn de
eksisterende løsningene på markedet. Dette fremskrittet kan innebære
muligheter for kommersialisering av Sencell-teknologi på et tidligere
stadium enn opprinnelig forventet"
Slettet bruker
21.04.2021 kl 11:10 3397

Veldig positivt med nålsensoren, og du er fortsatt ikke villig til å vedkjenne deg en tøddel av kritikk. Alt er positivt, alt er som det skal. Alt har sin forklaring.

Fra årsrapporten:

Tjenestekjøp fra nærstående 2020 2019
Innleid daglig leder 1 631 246 1 205 118

Du tar feil, den står skrevet i årsrapporten. Faktum er, slik ståa er i dag: ledelsen m/styret blir rikere, aksjonærene blir fattigere.
Redigert 21.04.2021 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Dubois
21.04.2021 kl 11:21 3386

Jeg er kritisk til DD, som er saures verk, det er derfor jeg er glad for at han er byttet ut.

7 september 2020 ble holter ansatt som CEO, han er altså ikke "innleid daglig leder" Frisvold var innleid som konsulent, det er lønnen som han har mottatt.
ktk52
21.04.2021 kl 11:29 3369

BelfortJ,

Et råd til deg: Finn på noe helt annet. Dette har du ikke noe greie på tydeligvis. La oss slippe flere av dine flåsete og dumme kommentarer. Du mener altså at ledelsen i Lifecare har skylden for det som har skjedd i Tyskland? Ditt problem er jo at det styret som idag er i Lifecare, samt Daglig Leder ikke var med på de avtalene som ble inngått med DD. For meg virker det som om dette er en personlig vendetta fra deg mot Holter. Jeg synes ikke du skal nevne"mange ting" da det jo stadig viser seg å være bare møl!
Slettet bruker
21.04.2021 kl 11:34 3357

Du er jo totalt virkelighetsfjern. Sølvfoliehatt lenge leve
Dubois
21.04.2021 kl 12:21 3298

Flertallet av de 3000 aksjonærene, kjøpte sikkert med et 100% fokus på covid testen, når det ikke ble en rask kurstrigger så er det ikke så rart at kursen er på 3 tallet den dag idag.
Slettet bruker
21.04.2021 kl 14:50 3197

Ikke sant. Et tydelig bevis på at Life ledelsen ikke er til å stole på. Dette selskapet bør man unngå til en hver pris. Risiko for at dagens aksjonærer blir utvannet på et lavere nivå er skyhøyt, da Life ikke har DD til å finansiere dette *riskornet* som skal inn i kroppen
ktk52
21.04.2021 kl 15:12 3180

Vi er alle veldig takknemlige for dine betraktninger av Lifecare. Nå er det vel på tide å finne noe annet å holde på med!!
Slettet bruker
21.04.2021 kl 16:02 3126

Det skal vanskelig la seg gjøres da jeg er syntes løgn og bedrageri er et svært interessant tema. Lifecare og zena to selskaper som driver med slikt tullball og det er svært fascinerende
bj111
21.04.2021 kl 16:07 3135

Softox?
ktk52
21.04.2021 kl 16:07 3142

Da kan du kanskje forklare oss som ikke forstår helt hva du mener med dette? Hvilken interesse skulle ledelsen i Lifecare ha av å lure noen? Hva skulle de tjene på det? Hvordan mener du at markedet har blitt lurt?
En inngående og analytisk forklaring på dette kan vi sikkert forvente fra deg? Ser fram til dette!!
Slettet bruker
21.04.2021 kl 16:15 3136

Nå har vel en del av ledelsen allerede tjent grovt på å selge aksjer etter meget optimistisk melding om millions to market in july. Så ikke kom her å se dem ikke er tjent med å bedrive løgn ..
ktk52
21.04.2021 kl 16:26 3111

Hvem har solgt? Jeg vet om 2 av de større aksjonærene som har solgt. Den ene var Friele, som var en aksjonær som hadde sittet i selskapet fra dag 1, altså i mange, mange år. Han tok gevinst. Var kun aksjonær, og hadde ingen posisjon i selskapet. Den andre som solgte en del aksjer, var tidligere styreformann Saure. Han beholdt 500.000 aksjer, og jeg tror han fortsatt sitter på disse.
Ingen andre har så vidt meg bekjent ikke solgt en eneste aksje enda. Altså prater du jo bare tull!!!
Computum
21.04.2021 kl 16:28 3106

"Du mener altså at ledelsen i Lifecare har skylden for det som har skjedd i Tyskland?"

Når et selskap ikke er tilstrekkelig kapitalisert må det være styrets ansvar å håndtere situasjonen lenge før situasjonen blir så prekær at det må slå seg konkurs.
CEO i Life er styremedlem i DD og burde ha førstehånds kjennskap om hvordan situasjonen var. Det burde ikke være vanskelig å skaffe ny kapital dersom de har en verdifull patent klar for markedet.
ktk52
21.04.2021 kl 16:38 3084

Forklaringen finner du, om du leser årsrapporten!! Tror det er svært vanskelig å kunne legge skylden for konkursen over på noen i Lifecare!
Dubois
21.04.2021 kl 16:49 3092

Konkursen skyldes ene og alene at human data ikke har kapital til å investere i Dd.
True
21.04.2021 kl 17:23 3057

Helt enig. Å være entydig positiv eller negativ har ingenting for seg, på samme måte som å være entydig kynisk eller naiv har ingenting for seg (dog jeg vil alltid foretrekke kynisme når det kommer til stykket). Viktig å forholde seg kritisk til ting og personer.

Å diskutere og argumentere frem og tilbake er også stortsett bortkastet tid og energi. Det er kun tiden som vil vise hvor Life vil ende eller ikke ende opp, og det er kun Holter og ledelsen som sitter med sannheten.

Mitt standpunkt er det samme dog, det er for mange røde flagg til at jeg har noe tillit til Life og mener det er best å spille spillet tilbake for å komme seg ut av aksjen til en fornuftig pris med mesteparten av investeringen i behold.

For meg er det ønsketenking at det skal bli ferdigstilt et produkt som kanskje ikke en gang eksisterer og det er noe jeg for min del ikke går rundt og håper på.
True
21.04.2021 kl 17:36 3044

"Man nekter å diskutere fakta og hopper heller over til et annet tema for å ta til motmæle."

Det er fordi når personer først har tatt et valg og det viser seg å være et dårlig valg, så rasjonaliserer man for seg selv at valget var "bra" likevel i ettertid. Her kommer også ego defensivitet inn i bildet. Det er mye vanskeligere å erkjenne feil og tap for folk flest, men uten feil og tap vinner man heller ikke. Sånn er det bare.

Jeg erkjenner selv at jeg har gjort en total feilvurdering av Life, da jeg har vært mer opptatt av teknologien og markedet enn alle de røde flaggene som jeg burde ha googlet frem i forkant. Men når forskning og utvikling viser at aksjemegling handler kun om flaks, velger jeg å holde ting relativt enkelt. Jeg har imidlertid holdt ting for enkelt, da jeg ikke har undersøkt ledelsen nærmere.

Jeg har alltid vært en særdeles kynisk og kritisk person hele livet, men at jeg har satset på Life uten grundig undersøkelse kommer sikkert også litt av at jeg faktisk bor i Norge, et land som har høy tillit når det kommer til det meste. Life har imidlertid vært en stor lærepenge slikt sett, og hvis noe er for godt til å være sant (eks: Life vil ta snarvei til milliadærmarked), ja så er det som oftest det.
Redigert 21.04.2021 kl 17:38 Du må logge inn for å svare
Dubois
21.04.2021 kl 18:09 3010

De såkalte røde flaggene er veldig dårlig dokumentert, da snakker jeg om betydningen. Hva slags betydning har de såkalte røde flaggene?
ktk52
21.04.2021 kl 20:19 2909

Du prater jo som vanlig bare svada. Ikke en eneste ting har du kommet med som kan bekrefte at dine angrep på Holter og Lifecare holder mål. Absolutt ingenting annet enn generelt pissprat om røde flagg. Kom med konkrete eksempler om hva de skal anklages for, og hvorfor. Jeg venter i spenning på alt du måtte ha å komme med!!!
Slettet bruker
21.04.2021 kl 21:48 2806

Beklager, jeg tok feil på det siste jeg skrev og du hadde rett. Slo opp på Holter i forkant for sikkerhets skyld, og fant han titulert som daglig leder. Riktignok ikke innleid. Helt og holdent feil av meg.
Kaloix
21.04.2021 kl 22:05 2814

Vet ikke hvor mye forum som dette har av verdi for folk/investorer som ønsker info, det virker som om det er fullstendig tatt over av skribenter som ikke har aksjer og som kontinuerlig skriver ned selskapet har overtatt. Som sagt, begrenset verdi. Jeg har henvendt meg direkte til Lifecare for noen dager siden med spørsmål rundt DD, konkurs og hva man kan forvente. Ble egentlig ganske beroliget at det Holter skrev, en del av det bekreftes jo i årsrapporten.
Jeg vil si at de som er interesserte i Lifecare bør søke info langt utenfor dette forumet, må bare si at hele poenget med dette forumet er borte når de som kun er negative og ikke godtar noe annet enn negativitet har tatt over hele forumet. Det som Holter skrev deler jeg ikke her.
Slettet bruker
21.04.2021 kl 22:11 2814

Merkelig at ingen har opprettet en lukket tråd enda. Jaja, denne meldingen var vel dødsstøtet mot meg. 😇
Slettet bruker
21.04.2021 kl 22:27 2832

Ja helt siden meldingen om millions to markets og igjennom den ene skandalen etter den andre har aksjonærer bitt beroliget av mr Holter via en e-post. Realitetene kommer frem til slutt og foreløpig har disse beroligende e-postene til Holter vært fulle av løgn og gitt falske forhåpninger til små aksjonærene. Realiteten ser dere i kursen, Lifecare er et av selskapene på Oslo børs med flest røde flagg. Før eller siden vil til og med de mest optimistiske aksjonærene innse at de har blitt lurt
Redigert 21.04.2021 kl 22:33 Du må logge inn for å svare
Kaloix
21.04.2021 kl 23:12 2758

Jeg kjøpte aksjer her lenge etter at 'millions to markets' kom ut. Det ser ut som du og Belfort er fylt med et uforsonelig hat mot alt som har med Lifecare å gjøre. Jeg har ingen løsning for dere, 'røde flagg' meg her og der. Det er mange selskap som har negative ting dere kan konsentrere dere om, all deres tid går med på Lifecare. Det kan godt være at dere er her de neste 3-4 årene, skriver uendelige negative meldinger, jeg vet ikke. Hele forumet er en negativ stank, en plass jeg ikke vil bruke mye tid på. Versegod, ta over hele forumet, spre alt dere vil av dritt, eder og galle hvis det er det som gjør at dere orker å stå opp om morgenen. Jeg klarer meg helt fint uten dette avskyelige forumet.
Slettet bruker
21.04.2021 kl 23:24 2737

Huff og huff. Dette var da begredelig. Det har nok dannet seg en uheldig dynamikk her med skyttergraver på begge sider. På den ene siden en gjeng med baisere som ikke er villige til å akseptere noen positive innspill, og på den andre siden en gjeng med hausere som ikke er villige til å akseptere noen form for kritikk. Altså, ingen villighet til å inngå i en konstruktiv diskusjon. Redd vi er låst her.
Jeg for min del tror at det jeg har skrevet, hvor jeg har oppfordret til å selge seg ut eller ikke å investere, har spart noen for en god slump med penger. Dette har jo tydeligvis ikke kommet deg til gode, Kaloix.

Men du må slutte å syte. Ingen hindrer deg i å opprette en låst tråd hvor kun saklige innlegg blir akseptert. Og hva som er saklig kan du selv bestemme. Sikker på at den blir populære blant aksjonærene her inne.
Redigert 21.04.2021 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
Kaloix
21.04.2021 kl 23:46 2700

Standard svar, bla bla. Hadde du giddet å være her inne hvis du hadde aksjer og hadde tro på dette selskapet? Kan du forutse hva som skjer om 2-4 år? Nei, du kan ikke det, du fabler og babler. Jeg stilte flere kritiske spørsmål og fikk svar kort tid etter. Jeg forholder meg til det selskapet melder og ikke hva du synser Belfort. Du vet trolig svært lite om diabetes, forskning og utvikling. Jeg har fulgt diabetes i over 30 år av mange grunner. At du ikke bare legger av og konsentrerer deg om noe annet, men du kan ikke, du må fortsette med denne faens jamringen din som ingen trenger. Du bare må for det er alt du eksisterer for. Skriv hva pokker du vil for min del, jeg vet hva jeg vet og det er trolig svært mye enn hva du vet.
Slettet bruker
21.04.2021 kl 23:57 2683

Standardsvar? Tror ikke noen har skrevet det jeg skrev før...
Jeg vurderte seriøst å investere i selskapet like før dd-skandalen tiltok. Syntes at det var pussig med bare en skisse av dd-testen samt at Holter poserte med en plastdings i en artikkel uten at noe som helst ble demonstrert. Da valgte jeg å ikke investere, men fulgte med på forumet. Så kom skandalen. Enda pussigere var det at noen tydeligvis var immune mot det jeg oppfattet som tydelige salgstriggere. Det var nok det som fikk meg til å fortsatt ta del i diskusjonen -- det merkelige ved det hele, at folk forsvarte alt som skjedde. Tror nok at dette har tiltrukket seg andre også, som har oppfattet at noe er fundamentalt galt (etter min oppfatning).
Jeg er sikker på at du vet mer om diabetes enn meg og du må skrive hva pokker du vil du også.
Redigert 21.04.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Kaloix
22.04.2021 kl 00:00 2681

.....forøvrig, dere negative som ønsker at alt går til helvete. Jeg skriver trolig ikke så mye mer her, jeg får informasjon andre steder fra og stoler på det. Forstår dere virkelig ikke at med slike tråder gjør dere forumet totalt uinteressant? De seriøse går andre steder? For min del handler det ikke om at jeg ikke ønsker kritiske blikk, for det har jeg selv, men jeg har fått noen svar andre steder som bekrefter at Sencell er på god vei. DD's konkurs endrer ingenting, Lifecare eier egen teknologi 100 %. DD har hjulpet Lifecare fremover.
Glem de kroniske negative baisser helvetene som skriver her inne, de tilfører ingenting. Forstå hva dette kan bli, det er andre biotek selskap på OSE som er priset mye høyere enn LIFE som ikke er komt like langt.
Det negative pisset på mange forum har påvirket kursen i stor grad, selvsagt kan de negative påvirke kursen i volatile selskap som Life. Kan dere som har aksjer vente i 2-4 år? De som gjorde det i NEL ble styrtrike. Kan dere vente på revolusjonen som nå faktisk kan komme innen diabetes? Jeg kommer til å vente, har hatt direkte kontakt med selskapet flere ganger. Overse pisset fra de negative som kommer til å fortsette i det uendelige, hent informasjon fra andre steder enn dette giftige forumet. Jeg håper dette er mitt siste innlegg her, jeg hater dette forumet.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 00:11 2661

Jeg må si at jeg føler meg litt dårlig etter det Kaloix skrev. Kanskje jeg lot dette gå litt vel langt. Er jo strengt tatt bedre ting å bedrive tiden med. Beklager til alle de jeg kan ha fornærmet. Tror også, som Kaloix skriver, at mye negativitet her på forumet kan bidra til kursfall i en liten aksje. Håper at atmosfæren kan bli bedre etter at jeg nå forlater life-trådene. Håper at Kaloix leser dette og velger å komme tilbake. Lykke til, alle sammen. 🙏
Redigert 22.04.2021 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Life viddy
22.04.2021 kl 00:31 2632

Snakkes når det kommer nyheter og ikke kverne på gammelt ræl.
Mister83
22.04.2021 kl 11:58 2338

Ai ai ai, har selv den mest optimistiske av de alle solgt seg ut. Her har du kritisert meg i flere måneder når jeg har kommet med mine synspunkter, som har vist seg å stemme. Vet at det sitter langt inne for deg å innrømme, men hadde du fulgt rådet mitt så hadde du solgt på langt bedre kurs.

Normalt er det en kjøpsmulighet når de største optimistene kaster kortene, men her kommer det emisjon veldig snart. Den tror jeg kommer på en veldig lav kurs.