Kurs NANOV 1 Juli

Kula
NANOV 20.04.2021 kl 13:32 20936

Siste steg i rep-emisjonen er i dag tatt og aksjene er tilgjengelig på konto. Vi kan endelig rette blikket fremover.

Enten man er kortsiktig eller langsiktig vil jeg påstå at NANOV per i dag er et av børsens aller beste bets. Hvorfor?

- Pengesekken er nettopp fyllt opp og det finnes ingen emisjonsrisiko før Top-line data for PARADIGME er avlest.

- Etter å ha vært i en dyp bølgedal i fjor fikk vi ved Q4 beskjed om at rekrutteringstakten har tatt seg kraftig opp. Selskapet har signalisert at takten ville komme til å ta seg opp ytterligere gjennom våren og sommeren. Vi kan derfor forvente minst 16-18 nye rekrutterte når selskapet skal gi ny oppdatering om drøye 6 uker. Dog synes jeg det her ligger betydelig potensiale til oppsiden og nærmest ingen risiko til nedsiden. Er det en ting Nieba og resten av ny ledelse har lært av cowboyene som har sittet i sjefsstolen i Nano tidligere så er det at man ikke skal bomme på det som har blitt kommunisert. Om noe så skal det guides konservativt. Dette, kombinert med 1) god vaksinasjonstakt hos pasientgruppen Nano sikter seg inn på (Eldre og skrale pasienter) og 2) redusert konkurranse om pasienter i forbindelse med at MEI Pharma har ferdigrekruttert til sitt studie vil vi ha gode muligheter for å komme langt foran guiding. Selskapet har selv sagt at de forventer minst 7 pasienter per måned fra og med tidlig vår. Dog er det tydelig at markedet forblir skeptiske til disse løftene inntil videre, noe som er forståelig gitt Nano sin tidligere historikk på dette under gammelt management. Dog tror jeg vi havner godt foran guiding denne gangen, noe som for alvor vil få markedet til å innse at markedsadgang er like rundt hjørnet. Dette i seg selv vil bety en kraftig reprising av selskapet.

- Selskapet skal legge frem data på de 3 pasientene i Archer-1 studien innen Juni. Dette kan dog komme tidligere. Alt av preklinisk og klinisk fra Cohort 1 tilsier at effekten blir knall. Cohort 2 har kraftigere doser enn Cohort 1, så her er det all grunn til optimisme. Selskapet skal deretter vurdere veien videre for studien. Avhengig av hvilket løp de legger opp her vil dette etterhvert bli nødt til å prises inn i selskapet (Per i dag er det priset til 0).

- Selskapet skal også i dette kvartalet legge frem data for en tredje studie, DLBCL (Dissufe Large B-Cell Lymphoma). Dette er den vanligste varianten i NHL og også den som er vanskeligst å behandle. Betalutin har foreløpig vist liten effekt i dette segmentet, og det finnes små forventninger til suksess her. Dog vil bedre effekt enn ventet være eksplosivt da dette er et gigantisk marked med lite behandlingsalternativer.

- TEKNISK: Spennende setup. Foreløpig trender vi i rangen 21-25 med sterk støtte på emikurs 22.75. Er dog ikke store triggeren som skal til før vi bryter ut herfra og jeg forventer at kursen begynner å gå på forventninger innen relativt kort tid inn mot neste Q. Bryter vi først gjennom 35 er det tynn luft oppover. Det skal også legges til at det per i dag er 3 større fond som er short i aksjen. Anser total short til å være i området 2%, noe som vil bety ekstra fres i gryta når vi først får en trigger om ikke lenge.

- Risiko: Slik jeg ser det er den største risikoen fremover et generelt dårlig makrobilde. Det sier litt når dette er den største risikoen for et prekommersielt biotech. Det er selvsagt ikke umulig at rekrutteringen går dårlig, men det tviler jeg sterkt på. Data knyttet til PARARDIGME ser jeg på som en ikke-risiko da vi har så mye data her allerede, og den er ekstremt stabil.

-Jokere:
1) Når vi nå for alvor begynner å nærme oss markedstilgang øker sannsynligheten for at større investorer kommer på banen, samt partnerskap/oppkjøp. RIT er veldig i dytten om dagen og mange anser denne behandlingsmetoden som fremtiden. Novartis satser knallhardt på dette, og har nylig kjøpt flere selskaper som holder på med dette.
2) Nano har også Alpha37 og Humalutin i Pipeline. Disse er ennå ikke i klinikk grunnet manglende cash. Dog er begge to usedvanlig lovende preklinisk, og det kan helt klart komme avtaler med gode penger på bordet her for å få disse igang. Per i dag vektes disse 0 i kursmål fra meglerhusene, men det kan endre seg raskt.

Risk/Reward-messig mener jeg Nano nå fremstår som en av børsens beste bets. Mitt konservative tips til kurs 1 juli: 45 kr.

Redigert 20.04.2021 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
25.06.2022 kl 19:13 928

Catrera
Jeg antar at du har vært såpass lenge i aksjemarkedet at du hsr fått med deg at dette markedet ikke er statisk? Og dersom man er investert i markedet så er man sin egen lykkes smed og såvidt meg bekjent er det ingen andre enn meg selv som må gjete min kapital, det vil si følge med på hva som til enhver tid skjer i markedet og trekke ut/skyte inn kapital når man mener timingen er rett.

Og markedet består av en mengde investorer som heldigvis har forskjellig oppfatning av hvilke vei en aksje skal gå. Akkurat det gjør at du som investor kan både selge og kjøpe ett og samme papir fordi det alltid er noen som mener kursen skal ned og følgelig ligger på salg og gir deg mulighet å kjøpe, samtidig som det alltid er noen som mener kursen skal opp og som gir deg mulighet å selge. Hvem som får rett er det kun fremtiden som vil kunne vise. I dette markedet så må den enkelte gjøre seg opp sin mening, og da helst basert på andre kilder enn innleggene her på FA forum.

Ja, du har sikkert rett i at jeg har uttalt at jeg aldri skulle selge. Men det var i tilfelle ut fra den info jeg satt med der og da. Men ting kan endte seg i løpet av timer i markedet og da kan du ikke mene at jeg ikke skulle kunne endre mening. Eller? På FA forum diskuterer vi aksjer og uttrykker oss gjerne bombastisk enten man er positiv eller negativ. Men dersom du mener at det som skrives her på forumet gjelder for all fremtid, da er du ikke i takt med virkeligheten. Man kan faktisk uttrykke en meniging på FAForum og i løpet av den neste timen/døgnet kan det være endringer i markedet som påvirker din investering som gjør at du snur 180 grader rundt. Ref tilfellet NANOV. Hvor mange var ikke positive til NANOV og trodde at selskapet skulle klare å rekruttere nok pasienter etter den fantastiske presentasjonen av Q4 20? Men hvor lenge var Adam i Paradis? Hvem var forberedt på den siste informasjonen selskapet kom med denne uken? Tro aldri at aksjemarkedet er statisk og vær forberedt på overraskelser. Dette er også grunnen til at jeg aldri går all in i noe selskap, uansett hvor lovende fremtiden ser ut. Aksjemarkedet er påvirket av så mange ukjente faktorer at det ikke er menneskelig ha kontroll på alle. Og NANOV har vist meg at selv ikke på oppløpssiden kan man være sikker. Mine investeringer i NANOV, PCIB, Targovax, BGBIO m.fl. Biotec aksjer har med all tydelighet at Biotec segmentet ikke er for amatører. Det er også et segment jeg aldri vil investere mer enn 10% av min portefølje, og det er et segment jeg vil være svært lett på foten og lydhør ovenfor kritiske røster. Min erfaring er at så langt er det dem som har vært kritiske til Biotec som er kommet best ut. Kanskje ikke så rart når så få Biotec- selskaper lykkes å nå frem med en medisin. Algeta fremstår mer og mer som et hederlig unntak.

Redigert 25.06.2022 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Carrera
25.06.2022 kl 17:44 1017

Londonmannen
Fair enough det - men du skrev så sent som i nov 2021 : "Jeg har ikke solgt en eneste aksje og kommer heller ikke til å gjøre det."
Londonmannen
25.06.2022 kl 15:20 1132

Det er lenge siden jeg var tungt inne i NANOV. Har vært inne med noen småposter det siste halvannet året etter at det så ut som om det løsnet mhp rekrutteringen høsten 2020. Men når det høsten 2021 viste seg at rekrutteringen gikk dårlig lettet jeg meg og i vinter/tidlig vår satt jeg kun igjen med noe smårusk som ble kastet ut i mai.
Men jeg skriver ikke på FA Forum etter at jeg har solgt meg ut i respekt for mine medaksjonærer. Vi må bare innse at da JD solgte en større post i desember 2016, da gjorde han et smart trekk, selv om han fikk mye kritikk for akkurat det. Men NANOV har vært et selskap med mye rot og skeptikerne, som det har bært flere av, har fått rett i sine spådommer, så langt. Så får fremtiden vise om denne kommer seg på bena igjen. Jeg vil ikke utelukke det, men det blir uten meg som aksjonær. Biotec er en særdeles risky del av aksjemarkedet der man ikke bør investere mer enn der man har råd til å tape. Og der man ikke skal investere utelukket på grunnlag av det man leser på FA Forum. Det gjelder for såvidt enhver investering i aksjemarkedet. Alle som skriver på FA forum gir sin subjektive mening. Jeg tør påstå at ingen er objektive. Følgelig må man gjøre sin research i andre kilder enn FA Forum når man skal investere i aksjemarkedet.

Men når man leser denne strengen, eller enhver annen streng etter et aksjekrakk, så får jeg inntrykk av at det er alt for mange som ikke har peiling på risikoen ved å investere i aksjer, som likevel gjør det og som satser langt mer enn de egentlig har økonomi til. Ja, enkelte går så langt at de låner penger til å investere med! Da risikerer du hus, hjem og familie! Er man ny i aksjemarkedet råder jeg deg til første å bruke fiktive penger for å tilegne deg nødvendig erfaring, før du begynner med reeelke penger. Når du så starter med reelle penger, så sats aldri mer enn du har råd til å tape. Lag deg gjerne faste kjøreregler som å selge ved 10% tap eller 20% gevinst. Ikke glem at det er langt vanskeligere å selge enn å kjøpe aksjer. For dersom det går godt, så vil du ha enda mer gevinst. Og går det dårlig så ønsker du å vente litt til for å se om det snur. Derfor kan det være til god hjelp å bruke klare regler; 10% tap eller 20% gevinst. Trist å se hva som har skjedd med NANOV. Men de er ikke eneste eller første biotec-selskap der investorene har tapt penger og det bli heller ikke det siste.
Carrera
25.06.2022 kl 13:11 1336

Ja,en kan jo lure på om de har krøpet ned i samme hullet?Jimmi,Londonmannen,dr.Stockman,focuss og Pentagon langsiktig aksjonær i NanoV
Slettet bruker
25.06.2022 kl 12:48 1396

100 % stigning hver dag så er vi på 45 kroner 1 juli 😁
Bullinvestor
25.06.2022 kl 00:01 1768

Stille fra Jimmi? Har stemningen endret seg, fint å få litt tilbakemeldinger fra de som er på topp 40 listen..??
Slettet bruker
24.06.2022 kl 23:34 1814

Bryter vi 5 kr før 01.07.2022? 😊
Kagge
31.07.2021 kl 22:38 2914

Står fortsatt på dette jeg… (har akkumulert siden…)

Kagge
21.04.2021 kl 18:34
8118
Kurs 1 juli er uvesentlig.. antall aksjer i porteføljen derimot... så snakkes vi 1 juli 2022🤩🤩
Redigert 31.07.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Sweetspot
31.07.2021 kl 14:41 3204

Kurs 1. september? 😬
Blir spennende å se hva som kommer av news den 27. aug
Carrera
31.07.2021 kl 12:10 3359

Når man leser tråden fra den ble startet så er det mange kloke hoder som har bommet stygt her.
Stranger
31.07.2021 kl 11:44 3416

31 juli kurs 21,52.
Ingen forventet det.
Kula
02.07.2021 kl 14:07 3852

Det ble den, sånn er markedet i blant.

Ser man dog på det jeg har skrevet her mener jeg allikevel at selskapet har prestert bra. Det eneste (Men dessverre det markedet anser som det viktigste) som har vært noe dårligere enn forventet er rekrutteringen. Dette har i midlertidig Nano liten kontroll over gitt at de fleste clinical trials i nøkkelland har vært nedstengt i perioden.

Archer leverte knalldata som forventet.

DLBCL blåste mange av oss av banen med 1 CR og 1 PR på siste cohort med høyeste dosen.

Så har vi gårsdagens merkelige hendelse som var helt umulig å forutse. En stor overreaksjon.

Alt i alt er vi på samme kurs som da denne tråden ble startet. I mellomtiden har vi blitt presentert knalldata fra 2 Fase 1-studier samt rekruttert oss en god del nærmere ferdigrekruttert. Så det er vel strengt tatt ikke annet å gjøre enn å forsterke kjøpsanbefalingen og heller se mot høsten. Selv har jeg i går og i dag økt eksponeringen med omlag 15%.

SomSa
02.07.2021 kl 13:51 3901


Fasiten ble 22,9!
Bullinvestor
01.05.2021 kl 16:09 5219

Tixis, ja jeg forventer mer enn 20 mrd. hvis produktet er veldig bra noe vi kan begynne å forvente.. så kommer nok prisen til å gå opp. Gjelder bare å holde ut nå. Kanskje når vi passerer 100 ; ) så må selskapet gjøre en aksjesplitt......🚀: ))
Redigert 01.05.2021 kl 16:26 Du må logge inn for å svare
tixis
01.05.2021 kl 12:14 5441

Focuss; Ja d har jeg tenkt på også og jeg har faktisk god tro på 100% CR. Da blir d spennende og følge kursen de påfølgende dagene etter offentliggjøring.

Når d gjelder short kvis så er d ikke sikkert d kommer til å skje. Mye handel foregår også i dark pool og der kan d gjøres avtaler investorene i mellom som vi ikke vil ha tilgang til.

Pentagon; Ja så hva er en god pris synes du?

Personlig blir jeg skuffa på 20 mrd, mellomfornøyd på 30 og drit happy på 40. Det baserer jeg på tidligere uttalelser fra Healtcap og RL.
Kravstor denne gutten.
Jeg tror faktisk ikke d er utenkelig med 40 men da må selskapet holde d gående et par år til slik at potensialet synliggjøres.
Kanskje dukker d opp en Kinamann med ei skikkelig feit lommebok i 2022.
Bare å kryssa fingra
Redigert 01.05.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Kula
30.04.2021 kl 11:48 5778

Da fikk vi faktisk en test av forrige trendtak på 25,8 som vi bouncet fint på.

Det er tydelig at noen vil ha den ned, en stor dump på open samt et forsøk på å trigge stop-loss under 25,8-nivået. Fikk noen få aksjer til på under 26. Om støtten ryker (noe jeg ikke tror den gjør - derav kjøp i dag) så er det meg faktisk ganske likegyldig da dette sannsynligvis vil gi mulighet til å fylle på på 23, som har vist seg som et absolutt gulv. Inngang derfra vil i mitt hode bety stor sannsynlighet for dobling på drøye 2 måneder gitt den fundamentale dynamitten som ligger foran oss.
Kula
30.04.2021 kl 09:30 5995

Har i dag økt med ca 15%. Begynner å bli veldig tungt vektet nå, men det er jeg rett og slett superkomfortabel med. Teknisk ser den veldig klar ut for en ny tur nordover.
Kula
27.04.2021 kl 15:56 6961

Fra oppdatert shortregister er det ikke noe annet å lese enn av Worldquant har redusert nok til at de har bikket under synlig grense (0,50%). Der de for øvrig lå ved sist oppdatering. Med andre ord, fortsatt veldig mye short som må dekkes inn.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 15:23 7081

Og generalforsamling i morgen👍
Slettet bruker
27.04.2021 kl 15:10 7160

Det har vært fine avslutninger på dagene i det siste. Ser ikke bort i fra at det kan dra seg til den siste timen i dag også.
Uansett, veldig fine dager å være stor aksjonær i Nordic Nanovector:)
Dette er bare starten på en fantastisk reise...snart kommer det nyheter 🚀

Hold!
Kula
27.04.2021 kl 11:02 7498

Mye merkelig som kommer derfra. Vektlegger meglerhusenes anbefalinger tilnærmet 0.

Det fine her er jo som du sier at midt oppi denne fine kursstigningen har vi ennå tilgode å få en ordentlig trigger. Spennende å se Braun for første gang i morgen. Har ingen forventninger til noe særlig nytt, men uansett spennende å høre funderingene til en så erfaren og suksessrik person innen biotech-spacet.
stockwalker
27.04.2021 kl 10:46 7601

Meglerhusanbefalinger, oppdatert 23 apr ; 2x kjøp, 1x selg

Man kan bli forundret, men ikke overrasket, over passiviteten de 4 meglerhusene som følger Nano viser fram. Antar AGM imorgen med Q&A session vil gi grunnlag for oppdateringer (og ikke minst meldingene som kommer innen H1)
Kula
27.04.2021 kl 10:18 7751

Aksjen oppfører seg helt eksemplarisk. Noe gevinstsikring/Forsvar av shortposisjoner etterfulgt av videre byks oppover. 30 skal indeed testes ila dagen!

Blir spennende å se oppdatert short register kl 15.30. La oss håpe shorten er like høy ennå.
Kula
26.04.2021 kl 16:23 8633

Close på HOD på bra volum lover svært lovende for morgendagen. Føles prematurt, men virker ikke usannsynlig i det hele tatt at vi tester 30 i morgen.
Kontur
26.04.2021 kl 16:16 8711

Er blitt skikkelig overbevist og kjøper nå med begge hendene. Endelig en skikkelig opptur.
Tror den vil gå mangegangen
Kula
26.04.2021 kl 16:14 8737

Slettet bruker skrev Hva skjer?? Matching Halt?
CB. Nye regler for intradag-svingninger
Slettet bruker
26.04.2021 kl 16:11 8776

Hva skjer?? Matching Halt?
Slettet bruker
26.04.2021 kl 14:51 9014

En liten gnist hadde vært på sin plass nå. Verdt å merke seg at stigningen den siste tiden kommer etter en overtegnet emisjon på kr 22,75,-Her er det ikke mange som har planer om å selge billig... Nyheter kommer når som helst...en positiv melding fra Archer-1, eller DLBCL nå så går kursen opp til 40-50 kroner.
Kan heller ikke utelukke den etterlengtede milliardavtalen med Big Pharma. Vi er på overtid av overtiden folkens! Ta plass😎 dørene lukkes straks;)
Redigert 26.04.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Kula
26.04.2021 kl 10:40 9624

Etter rejection på første forsøket på 25.8 brøt vi på andre forsøk gjennom, noe som utløste ålreit volum. Etterfulgt av et raskt byks til 27 i første omgang. Mulig at vi skal ha et lite pust i bakken før vi etablerer oss et sted mellom 28-30 til å begynne med.

Som jeg skrev i åpningsinnlegget (kurs 22.70) var dette helt som forventet. Jeg er på ingen måte noen trollmann når det kommer til å spå kortsiktig kursutvikling men denne gangen var jeg rett og slett bombesikker på utfallet. Gratulerer til de som fulgte anbefaling!

Spesielt 2 ting er verdt å merke seg nå:
1) Mange venter nok på en retest av taket av forrige range (25,8) og avventer de store kjøpene frem til vellykket test. Dette tror jeg kan være en tabbe da jeg overhodet ikke er sikker på at vi skal ned dit igjen. Om det ikke skjer tror jeg allikevel mange i denne gruppen kommer til å kaste seg på da oppsiden fortsatt er veldig stor.
2) Vi har foreløpig i dag omsatt for omlag 1/3 av synlig shortvolum. Hvor mye av dagens omsetning shortinndekking utgjør får vi ikke vite helt ennå, men det er ikke sikkert at det utgjør noenting. Når kursen i skrivende stund er flyttet ca 9% oppover på dette (forholdsvis) lave volumet bør det fortelle alle at når shorten først skal dekkes inn så kommer det VIRKELIG til å smelle til.

Oppsumert: Her er det all grunn til å sitte videre. Vi befinner oss i en perfekt storm av Lite salgsvilje, FOMO, Short som skal dekkes inn og Triggere i fleng fremover.
HOLD!
Redigert 26.04.2021 kl 14:20 Du må logge inn for å svare
mofi1
26.04.2021 kl 10:16 9866

Ja, det er jo det vi alle ønsker oss. Men humper på veien må vi alltid regne med å være forberedt på.
Redigert 26.04.2021 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2021 kl 10:13 9935

NANOV vil stige jevnt frem mot q1- 35-50 kr, på guidiingen jeg tror vi får q1, vil den gå i 60-100 kr.
Slettet bruker
26.04.2021 kl 10:12 9947

TexPokerface skrev La de blø😁
Ja, la kjeltringpakket få den straff de fortjener. La rettferdigheten skje fyllest, som det så fint heter ;)
mofi1
26.04.2021 kl 10:11 9979

Det er usigelig deilig, men alltid litt usikker på om ikke disse kapitalsterke folka har et eller annet triks på lur. Shortsqueeze snakkes det stadig om rundt omkring på trådene på HO, men skjer svært sjeldent:-)
bj111
26.04.2021 kl 10:11 9994

TexPokerface skrev La de blø😁
Selv for den ultrakortsiktige trader er det bare dumt å selge nå. Vi vet de ikke klarer å dekke inn uten at noen gir bort aksjene sine og da er det bare å holde. Så har man alt det andre som tilsier at kursen skal langt opp men det bryr ikke den kortsiktige trader seg om. Vi vet heller ikke om de har startet å dekke seg inn. For disse short husene er det snakk om småpenger og om de må presse fra 30 til 40 så betyr det ikke så mye for de men for oss er det bare morro.
Joeybane
26.04.2021 kl 10:11 10005

TexPokerface skrev La de blø😁
HODL 💎🤲
Slettet bruker
26.04.2021 kl 10:03 10144

Vi er herved vitne til en skikkelig shortsqueeze folkens!

Det har akkurat startet så her er det bare å holde på hatten🤠

Er det ikke deilig:)
Hun_investerer
26.04.2021 kl 09:53 10298

Hun_investerer skrev Bryter vi 26 i dag??
Det gjorde den :) , men bryter den 27....??
Slettet bruker
26.04.2021 kl 09:37 10479

Bygger seg opp til Rally. Hvis folk kan knipe igjen. Shorting er en uting, men akkurat nå er det en smule fornøyelig