🔥ZENITH ENERGY LTD nytt oppkjøp🔥

Binding Offer to acquire oil production and development assets in Tunisia

April 21, 2021

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Binding Offer to acquire oil production and development assets in Tunisia

Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed international oil & gas production company focused on pursuing African development opportunities, is pleased to announce that it has made a binding offer (the “Offer”) to wholly acquire a company holding a 100% interest in two hydrocarbons production and development concessions in Tunisia (the “Potential Acquisitions”), which has now been accepted.

Terms

The Offer is represented by a mix of cash payments and assumption of debt by Zenith for a total consideration of approximately USD$200,000.

Production

The Potential Acquisitions currently produce approximately 80-100 barrels of condensate per day with 5.5-6 MMSCF of natural gas, which is re-injected into the formation, from the first Potential Acquisition concession, and approximately 25 barrels of oil per day from the second Potential Acquisition concession. One well within the first Potential Acquisition concession suffered tubing string damage and has been temporarily shut-in, having had a stabilised production range of between approximately 500-600 barrels of oil per day prior to production being suspended. The low oil price environment during 2020 and the material investment required to restore production from this well have prevented the necessary repair work from being implemented.

A recent study carried out by seller in respect of the second Potential Acquisition, comprising production, cost-effectiveness and feasibility evaluations, concluded that the current production of approximately 25 barrels of oil per day could be increased to up to approximately 200 barrels of oil per day via drilling activities. The seller did not implement the recommendations of the study due to the low oil price environment during 2020 and the emergence of financing difficulties.

Terms and Expiry of Potential Acquisitions

Both Potential Acquisitions will be acquired with a 100% working interest.

The Company can confirm that the Potential Acquisitions are due to expire during the years 2033 and 2034 respectively.

Andrea Cattaneo, Chief Executive Officer of Zenith, commented:

"We are very pleased to continue further enriching our portfolio of oil and gas production and development assets in Tunisia, especially with these Potential Acquisitions which contain significant untapped potential and opportunity for value creation.

We expect to shortly achieve a daily production in excess of approximately 1,000 barrels of oil per day by way of our recently announced acquisitions, as well as the near-term development activities we intend to perform in these assets, which would very favourably position the Company in terms of profitability in the current oil price environment.

I look forward to sharing further information on the Potential Acquisitions once they are completed.”

https://newsweb.oslobors.no/message/530686
Aldara
21.04.2021 kl 20:35 2887

Jeg ser de som hoverer men jeg bare driter i dem! Mine aksjer er overhodet ikke tl salgs på dette babynivået! Det hadde vært et personlig nederlag å selge nå!
Husk en ting hvis dere har tid: På seierens dag er alle de tapte slag glemt! Og alle søplehuene er spredd for alle vinder!
Gullit
21.04.2021 kl 20:41 2872

Sant det, men når man svinger innom og gleder seg over en hyggelig børsmelding så blir man rett og slett trist av sånne mennesker som bare skal spre oppgulp... både på aksjen sin vegne men også litt for menneskeheten sin. Alt for mye hat og alt for lite nestekjærlighet. Man bør kunne unne andre suksess!!
Aldara
21.04.2021 kl 21:00 2810

Jeg tror ikke jeg får lov til å bli med i den klubben!
Herbius
21.04.2021 kl 21:14 2771

Det må der være en grund til 👍

Useriøse indlæg
Trader.

Kender ikke din Historik, da jeg næsten aldrig læser de åbne latterlige tråde 🤮🤮🤮🤮
Den samlede IQ er jo lig 0 👀
Konjagi
21.04.2021 kl 21:27 2742

Er nok dessverre blitt sånn at de som prøver å bidra seriøst forsvinner i mengden av mobbe innslag og dritkasting fra drittunger. De seriøse holder seg borte stort sett eller skriver på lukkede tråder
Gullit
21.04.2021 kl 22:00 2665

Da blir det lukket tråd fra nå av😀
BelfortJ
22.04.2021 kl 01:06 2403

hvad gør nordmanden, når han skal fremstille kartoffelmos? han kører dampstierullen over kartoffelmarken 😂😂😂
Mdg1
22.04.2021 kl 08:06 2218

Akkurat nå har ikke AC klart å materialisere mye produksjon. Derfor er det lov å være kritisk. Det er ingen vits å syte og klage. Hvis han bare når 1/10 av målsetningen står kursen mye høyere til neste sommer så lenge han ikke dobbler antall aksjer. Men, det er ikke sikkert han klarer. Det er mye jobb å nå fra 400 tønner til 2000 tønner. Har man trua er det bare å sitte stille i båten.

Bare å la disse trådene dø ut og heller få tilgang til de låste trådene.
Aldara
22.04.2021 kl 08:49 2085

Enig Tberget. Jeg gidder snart ikke følge dem lengre! Men noe underholdning skaper vi da..?

Jo, men det er jo et par nedsnødde fjøsnisser her som aldri kommer til å eie en ZENA aksje.
De blir vi jo kvitt.
Aldara
22.04.2021 kl 09:53 1927

Vi må ikke la oss psyke til å selge nå.
Drittsekkene legger stadig ut bolker med aksjer til salgs under siste omsatte. Jeg ville ihvertfall ikke solgt på den måten hvis ikke intensjonen var å manipulere kursen ned da!
Nei. La jævlene surre med sitt! Bare ikke selg! Da selger du nok rett i fanget på en drittsekk som bare venter på aksjene dine!
Redigert 22.04.2021 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
BelfortJ
22.04.2021 kl 10:06 1898

Det at en kurs går opp eller ned medfører nødvendigvis at noen må selge under eller over sist omsatte.
Er så lei disse klagene som uten unntak kommer i alle aksjer når kursen går ned, hvor det går ut på at det er en robotarme eller noen drittsekker som står bak en diger konspirasjon. Javel, det kan godt hende. Men det kan også hende at noen vil ut.
Det er så mye useriøst i trådene. Skal vi ikke hellger prøve å redusere støyen litt?
For oss som er long har det ikke noe å si. Sitt rolig i båten bare, så går det bra til slutt :)
Redigert 22.04.2021 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
Aldara
22.04.2021 kl 10:09 1886

Du kan gjerne mene det Bel men jeg er overbevist om at det skjer en større manipulasjon i dette papiret! Selve ordreboken og handlene vitner om dette!
Og først når denne aktøren/de aktørene dekker inn får vi stigning av en annen verden! Men ikke før! Dessverre!
Inov-8
22.04.2021 kl 10:10 1881

Pokker, kan ikke vere mer enig med deg enn det du sier her. Har du tro på aksjen du sitter i SLUTT å syt over hva alle andre gjør. Stol på dine egne avgjørelser og la gutteflokken styre med sitt.
Aldara
22.04.2021 kl 10:23 1829

Ja en får jo ikke gjort noe mer når en fullastet uansett...Enn å vente på at markedet våkner skikkelig!

Chris85 skrev Du dreit deg ut?
Hvor gammel er du Chris85? Du virker litt for ung til å være her.
Chris85
22.04.2021 kl 19:28 1503

Tror du det? Og det kommer fra en som har "boy" i brukernavnet sitt. Jøss...

Når en boy klager på nivået ditt...

Da kan du jo selv tenke hvor lavt det ligger på.
Aldara
22.04.2021 kl 19:41 1473

Ikke angrip hverandre! Diskuter strategier istedenfor!
Byzantin
22.04.2021 kl 20:27 1397

Strategier i forhold til hva? Aksjonærene har vel ikke mye de skulle ha sagt når det gjelder styringen av selskapet.
Redigert 22.04.2021 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
Bove
22.04.2021 kl 20:56 1344

Ja jeg sitter i ZENA jeg og, men har lurt litt på hva det vil si å være "fullastet"?
Skulle ha ønsket at jeg også kunne det, men da må jeg vel ha mill. av aksjer da, og det har jeg ikke.
Bare lurte.

bove
LATO
22.04.2021 kl 21:17 1302

Kjøpt det du klarer! Så er du fullastet. Om det er 1 million eller 15 kommer Ann på hvor mye penger man har til kjøp.,

Måtte det komme big news snart!

Trodde dette var den useriøse tråden hvor man kan si akkurat hva man vil.
Aldara
22.04.2021 kl 22:12 1188

For meg betyr fullastet at man ikke har mer å kjøpe for! Jeg sitter pt med 2 mill aksjer!
Galv
22.04.2021 kl 23:12 1095

Fullastet med 2 mill-ja det gir nå 2 millnok når de blir 1 kr.
Spm mitt er det nok med 2 mill hytte-ny bil- båt - pensjon
Er bedre med 5-10 eller kanskje 15. Du bør huske på en mulighet som Zenith kommer maks 1 gang hvert 10 år.AC har pakket kofferten og sitter nok på toget til flyplass nå - Congo next.
Såg du også lurte på lukket gruppe- det holder nok ikkje med 2 m aksjer. Hva som skal til for AC svare på email eller tlf tror eg er 12.5 m så vurdere og kjøpe noen til så eg får siste nytt fra fronten i Congo 💰🛢
Valget
23.04.2021 kl 08:12 873

Må være siste dagen man får kjøpt på disse nivåer. Men man vet aldri siden det er for mange aksjer i selskapet, det ser latterlig bra ut for AC nå.
citius
23.04.2021 kl 08:23 815

Stadige forbedringer

Blir mye stang inn her fremover :-))))