Hvor skal Life få penger fra?

Slettet bruker
LIFE 21.04.2021 kl 11:10 8554

Mentira er tilbake.

Etter å ha lest årsrapporten tenker jeg følgende.

De har over 10 millioner på konto. Om 5 måneder frem i tid får de nye 5-6 millioner i støtte fra EU. Om 3-4 måneder kanskje, har man CE godkjennelse.

Lifecare har ingen gjeld.

Skal de ta ta en emisjon får å få inn penger eller skal de spørre en bank om en driftskreditt på 10-40 millioner. Med den likviditeten selskapet har, klarer de enkelt å betale renter på bruk av driftskreditten i en kortere periode.

Jeg tror de velger finansiering i en bank.

Jeg tror derfor at Lifecare ikke kommer med emisjon nå.

Det som er veldig interessant er at generalforsamlingen til Lifecare er 7. mai. Reglene i loven sier at innkallingen til aksjonærene må senest være sendt aksjonærene en uke før generalforsamlingen.
Det betyr at aksjemarkedet vil få innkallingen i et tidsrom fra idag til og med 30. april. Da vet vi hvilke saker som ligger på bordet til behandling.

Dette er kort tid.

Alle aksjeeiere har rett til å fremme forslag for generalforsamlingen. Hva tenker Nordea? emisjon? forslag til styreendringer? Dette blir spennende,

Dette kan kun ende positivt tror jeg.

Redigert 21.04.2021 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Dubois
23.04.2021 kl 12:44 5675

Den eneste problempersonen life har hatt er saure, han er forlengst borte. Det er takket være personer som deg som gjør at man får kjøpt aksjer ultra billig på lang sikt.
Computum
23.04.2021 kl 12:41 5680

Det er selvfølgelig lov å skrive på Hegnar selvom man ikke er uhildet, men det ville være interessant å vite hva din tilknytning til selskapet er?
Slettet bruker
23.04.2021 kl 12:38 5688

Dårlig selskabskultur har ofte ikke så meget at gøre med enkeltpersoner. Lifecare er tydeligvis et selskab, hvor man kan slippe afsted med at sige og gøre (eller undlade og sige og gøre) det meste.

Er det ikke bedst bare at indse realiteterne, realisere tabet og komme videre?
Redigert 23.04.2021 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Dubois
23.04.2021 kl 12:34 5697

Kom kun med kritikk av dagens ledelse/styret, alt annet er irrelevant for dagens selskap.
Slettet bruker
23.04.2021 kl 12:28 5719

Fordi de i over et år lovede os “millions to market” Covid-hurtigtests, hvor “alt var on-track og resultaterne var lovende”, lige indtil resultaterne ikke var lovende længer, der skulle en ny chip til, der kom 3x testudsættelser, der manglende laboratorier og PUFF pludselig var DD konkurs og Lifecare vidste intet på trods af, at Holter er styremedlem i DD. Og ledelsen har solgt ud af egne aktier før dårlige nyheder.

Jeps, det er super tillidsvækkende...
Redigert 23.04.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Dubois
23.04.2021 kl 12:23 5729

I og med at det er ingen som vil forklare hvorfor man ikke skal ha tillit til dagens ledelse/styret, så ser jeg ingen stor grunn til å ikke ha tillit.
bj111
23.04.2021 kl 11:48 5796

Nordea kaster vel daglig leder og deler av styret ut. Det kunne fått kursen til å gå. Ellers er det merkelig at det er nesten gratis å utvikle et slikt produkt hvis de i det hele tatt gjør det. MAn snakker ofte om at selskaper man er missfornøyd med omsetter som en pølsevogn. Her stemmer det jo. Tallene er microskopiske over hele linjen. Merkelig selskap som det ikke er noen stor grunn ti å ha tillitt til pr i dag.
rieg
23.04.2021 kl 11:25 5867

Jeg har lastet godt opp her nede på 3 tallet. Det er jeg komfortabel med. Den skal nok raskt opp på 4-5 tallet
Dubois
23.04.2021 kl 10:39 5971

Ja det var ingen grunn til å forvente enn hasteemisjon.
Slettet bruker
23.04.2021 kl 10:19 6017

Innkallingen er nå sluppet.

Ingen emisjon nødvendig akkurat slik Mentira nevnte.

Nå passerer vi raskt 4 kr og neste uke 5 kr
rufus01
21.04.2021 kl 11:56 6220

Trekker ut dette som det absolutt mest positive fra rapporten.

"De negative konsekvenser Lifecare har opplevd under pandemien vurderes imidlertid som mindre inngripende sammenlignet med industri med mer fremskredet og etablert kommersiell aktivitet. Totalt sett har Lifecares aktiviteter i begrenset grad blitt påvirket av pandemien."

Det er klart det blir emisjoner, det kommer til og bli mange emisjoner i årene fremover. Hvis selskapet overlever. Den som ikke ser det får skylde seg selv.

Merkelig selskap der man knapt nok har hverken utgifter eller inntekter, Skulle tro det var litt utgifter i forbindelse utvikling av ny og banebrytende teknologi men tydeligvis ikke.
Redigert 21.04.2021 kl 12:08 Du må logge inn for å svare