Hvor skal Life få penger fra?

mentira
LIFE 21.04.2021 kl 11:10 8172

Mentira er tilbake.

Etter å ha lest årsrapporten tenker jeg følgende.

De har over 10 millioner på konto. Om 5 måneder frem i tid får de nye 5-6 millioner i støtte fra EU. Om 3-4 måneder kanskje, har man CE godkjennelse.

Lifecare har ingen gjeld.

Skal de ta ta en emisjon får å få inn penger eller skal de spørre en bank om en driftskreditt på 10-40 millioner. Med den likviditeten selskapet har, klarer de enkelt å betale renter på bruk av driftskreditten i en kortere periode.

Jeg tror de velger finansiering i en bank.

Jeg tror derfor at Lifecare ikke kommer med emisjon nå.

Det som er veldig interessant er at generalforsamlingen til Lifecare er 7. mai. Reglene i loven sier at innkallingen til aksjonærene må senest være sendt aksjonærene en uke før generalforsamlingen.
Det betyr at aksjemarkedet vil få innkallingen i et tidsrom fra idag til og med 30. april. Da vet vi hvilke saker som ligger på bordet til behandling.

Dette er kort tid.

Alle aksjeeiere har rett til å fremme forslag for generalforsamlingen. Hva tenker Nordea? emisjon? forslag til styreendringer? Dette blir spennende,

Dette kan kun ende positivt tror jeg.

Redigert 21.04.2021 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
rufus01
21.04.2021 kl 11:56 5991

Trekker ut dette som det absolutt mest positive fra rapporten.

"De negative konsekvenser Lifecare har opplevd under pandemien vurderes imidlertid som mindre inngripende sammenlignet med industri med mer fremskredet og etablert kommersiell aktivitet. Totalt sett har Lifecares aktiviteter i begrenset grad blitt påvirket av pandemien."

Det er klart det blir emisjoner, det kommer til og bli mange emisjoner i årene fremover. Hvis selskapet overlever. Den som ikke ser det får skylde seg selv.

Merkelig selskap der man knapt nok har hverken utgifter eller inntekter, Skulle tro det var litt utgifter i forbindelse utvikling av ny og banebrytende teknologi men tydeligvis ikke.
Redigert 21.04.2021 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
mentira
23.04.2021 kl 10:19 5788

Innkallingen er nå sluppet.

Ingen emisjon nødvendig akkurat slik Mentira nevnte.

Nå passerer vi raskt 4 kr og neste uke 5 kr
Dubois
23.04.2021 kl 10:39 5742

Ja det var ingen grunn til å forvente enn hasteemisjon.
rieg
23.04.2021 kl 11:25 5638

Jeg har lastet godt opp her nede på 3 tallet. Det er jeg komfortabel med. Den skal nok raskt opp på 4-5 tallet
bj111
23.04.2021 kl 11:48 5567

Nordea kaster vel daglig leder og deler av styret ut. Det kunne fått kursen til å gå. Ellers er det merkelig at det er nesten gratis å utvikle et slikt produkt hvis de i det hele tatt gjør det. MAn snakker ofte om at selskaper man er missfornøyd med omsetter som en pølsevogn. Her stemmer det jo. Tallene er microskopiske over hele linjen. Merkelig selskap som det ikke er noen stor grunn ti å ha tillitt til pr i dag.
Dubois
23.04.2021 kl 12:23 5500

I og med at det er ingen som vil forklare hvorfor man ikke skal ha tillit til dagens ledelse/styret, så ser jeg ingen stor grunn til å ikke ha tillit.
Slettet bruker
23.04.2021 kl 12:28 5490

Fordi de i over et år lovede os “millions to market” Covid-hurtigtests, hvor “alt var on-track og resultaterne var lovende”, lige indtil resultaterne ikke var lovende længer, der skulle en ny chip til, der kom 3x testudsættelser, der manglende laboratorier og PUFF pludselig var DD konkurs og Lifecare vidste intet på trods af, at Holter er styremedlem i DD. Og ledelsen har solgt ud af egne aktier før dårlige nyheder.

Jeps, det er super tillidsvækkende...
Redigert 23.04.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Dubois
23.04.2021 kl 12:34 5468

Kom kun med kritikk av dagens ledelse/styret, alt annet er irrelevant for dagens selskap.
Slettet bruker
23.04.2021 kl 12:38 5459

Dårlig selskabskultur har ofte ikke så meget at gøre med enkeltpersoner. Lifecare er tydeligvis et selskab, hvor man kan slippe afsted med at sige og gøre (eller undlade og sige og gøre) det meste.

Er det ikke bedst bare at indse realiteterne, realisere tabet og komme videre?
Redigert 23.04.2021 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Computum
23.04.2021 kl 12:41 5451

Det er selvfølgelig lov å skrive på Hegnar selvom man ikke er uhildet, men det ville være interessant å vite hva din tilknytning til selskapet er?
Dubois
23.04.2021 kl 12:44 5446

Den eneste problempersonen life har hatt er saure, han er forlengst borte. Det er takket være personer som deg som gjør at man får kjøpt aksjer ultra billig på lang sikt.
Dubois
23.04.2021 kl 12:47 5442

Jeg har investert i selskapet, i tillegg til at jeg trader aksjen daglig.
True
23.04.2021 kl 13:33 5380

Hehe, ja merkelige greier du. Minnes nesten som et luftslott eller hva?

Skjønner godt hvorfor jeg holder meg kynisk. Nordmenn lures jo trill rundt.
TheHunter
23.04.2021 kl 13:49 5341

Noen her som har en formening om hvor lang tid det vil ta for tysk domstol å behandle konkursmeldingen fra Digid? Videre, hva er det naturlig å tenke seg at Lifecare kan sitte igjen med etter en avgjørelse om konkurs? Jeg vil tro dette er et viktig første steg å få på plass før en kan gå videre med å få på plass en fremtidig finansieringsplan.
Mister83
23.04.2021 kl 14:25 5295

Styret fikk fullmakt til gjennomføring av emisjon i fjor , les gjerne protokoll for GF fra i fjor hvor det ble vedtatt.

Det står eller i årsrapporten som følger: "Når det gjelder finansiell risiko, ventes hendelsene knyttet samarbeidsavtalen med Digid å kunne påvirke selskapets kapitalbehov for å sikre selskapets utvikling, en solid finansiell stilling og god likviditet i de kommende regnskapsperioder. "

Det står nærmest rett ut at det blir emisjon.
Winter is Here
23.04.2021 kl 16:48 5161

Da er det bare å pumpe LC-aksjekursen så emisjonen kan utføres på høyere aksjekurs :)
Redigert 23.04.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2021 kl 17:14 5121

Og det er takket være personer som dig, at folk køber Lifecare-aktier for over 3 NOK og tror, at de har gjort en “god” handel.

Hvilket niveau kommer emissionen ind på? 3 NOK eller 2,5 NOK? Jeg tipper 2 NOK.

Megen downside fra nuværende kurs, det må alle være klar over. Kun røde flag i Lifecare. At dem, der sidder fast i aktien kæmper en desperat kamp herinde for at begrænse deres papirtab, ja det taler jo sit eget tydelige sprog. Ærgerligt for dem, men da ikke nogen grund til, at folk, der endnu ikke er med i ulykken, kommer det.
Redigert 23.04.2021 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
Dubois
23.04.2021 kl 18:10 5042

Nedsiden er 100% på 3 og på 1, jeg vil gjerne kjøpe aksjer på 1 tallet så en lav emisjon er velkommen for min del. Et kjøp på 3 tallet vil uansett være en bra kurs ved suksess uansett om den skulle falle under 2kr etter kjøpet. Om noen vil selge meg aksjer billig fordi de kun har fokus på covid test eller en gammel styreleder så er det en god handel.
Slettet bruker
23.04.2021 kl 18:43 5004

Godt for dig, du skal nok få mulighed på at købe mange flere “billige” aktier på vej ned med det synkene skib.

Jeg er her heller ikke for at overbevise dig om noget. Jeg er her for at advare alle andre.

Jeg håber naturligvis, at Sencell lykkedes. Jeg har både en svoger og en niece, der har type 1. Og man kan jo overveje en fornuftig indgang, når kursen er blevet bombet tilbage af indtil flere emissioner.
Redigert 23.04.2021 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
Dubois
23.04.2021 kl 19:36 4917

Ingen grunn til å tvile på om sencell fungerer, bfarm hadde ikke godkjent til in human tester om den ikke fungerte. Risikoen ligger i om teknologien lar seg kommersialiseres, det meste kan kommersialiseres det er bare et spørsmål om tid og penger.
Slettet bruker
23.04.2021 kl 22:38 4780

Knalltror på denne, hvor skal dette ende, alt Holter tar i blir GULL...

https://www.youtube.com/watch?v=rQSmfR1_SVE
Slettet bruker
23.04.2021 kl 22:46 4997

Gi mannen en million ekstra. 🤣
JosefK
23.04.2021 kl 22:59 4969


Utrolig så seiglivet denne dritten er. Selvfølgelig blir det emisjon.

Kaloix
24.04.2021 kl 02:05 4858

Vi må videre med ny diabetesteknologi. Vi har snart stått fast i 30 år, vi trenger alle at dette går videre. Jeg vet ikke om andre som er nærmere å lykkes med etterlengtet ny diabetes teknologi enn Lifecare. Vi har en egen jantelov i Norge, for mange i Norge hater alle som kan tjene penger i Norge. De fleste ønsker heller at de skal mislykkes. De fleste føler seg bedre når de kan få snakke ned andre, JosefK er i så måte en svært god representant. En person som er overrasket at det kan komme emisjoner i biotek vet så lite at ingen bør lytte til slike skribenter. For meg er emisjoner framskritt i biotek, for josef??? Hvem vet hvordan slike folk tenker?
Josef, finn biotek selskap som aldri har kjørt emisjoner og etterpå, spør dg hva som er hensikten med å registrere selskap på Oslo Børs? Nel kjører ca to emisjoner hvert år, er du inne der også og klager din nød?
Redigert 24.04.2021 kl 02:07 Du må logge inn for å svare
JosefK
24.04.2021 kl 03:42 4813


Jeg har antakelig 15-20 emisjoner jeg har deltatt i i de 15 årene jeg har bak meg på børs. Også i drittselskap som Life. Så din ad hominem vinkling preller av denne gåsa. Emisjoner jeg husker godt: NEL til 0,65 og 1,35. Den siste fordi jeg fikk et lass med aksjer.

Nå har det seg sånn at vinklingen til tråden var at det IKKE skulle emiteres, så kan menigheten bestemme seg?

Jeg spår emi på 50-øringen. Noen bedre?

JosefK
24.04.2021 kl 03:50 4810


Hva teknologi angår, har Life teknologi i det hele tatt? Jeg har forsøkt å finne noe etterprøvbart annet enn foiler og blogger, men det er tynt med publikasjoner med vekt.

Foruten det er halmstrået at Life er det eneste som utvikler noe for diabetes bullshit de luxe. Det er en armada som sikler på livsstilsykdommen diabetes.

Så her risikerer alle involverte å fylle lommene til gründerne i stedet for å bringe noe innovativt til verden.
Kaloix
24.04.2021 kl 05:06 4781

Så la de som har tro på dette få fred fra 'Terminus' dommedags profeter. Vi trenger ikke flere uvitende troll. Emisjoner er en del av utviklingen i biotek, og diabetes type 1? De fleste vet svært lite, jeg vet faktisk svært mye da jeg er rammet av denne sykdommen siden 80 tallet. Tro meg, diabetes bryter ned kroppen din, kan man få en teknologi som gjør at man kan leve tilnærmet normalt?? Det er en revolusjon uten like.
JosefK
24.04.2021 kl 06:04 4750


Dette «uvitende trollet» advarte for ett år siden om de røde lysene i Life. Bortkastet tid og hjernevaska idioter som sitter og pusher dette papiret.

Det eneste dere klarer er ad hominem angrep. Fakta og fremtidsutsikter er det kjemisk renset for. Styr unna.
Winter is Here
24.04.2021 kl 06:45 4726

Her er en av konkurrentene. FDA-godkjent system med en sensor som går under huden, ca. pris 99 dollar. For de som er fortsatt interessert i LC-aksjen vurder å vente til emisjon finner sted (det er veldig sannsynlig at den kommer), veldig mulig at dere kan få LC-aksjene til billigere penger.

https://www.youtube.com/watch?v=d4lepb2t4nE
Redigert 24.04.2021 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Dubois
24.04.2021 kl 09:19 4592

Kunnskapsnivået ditt rundt Life virker ganske begrenset, men det er bare å baisse i vei.
Mister83
24.04.2021 kl 12:33 4416

Er det han som "baisser" eller er det du som "hausser" for å få opp kursen så du kan komme deg ut?

At selskapet trenger penger er udiskutabelt, det står rett ut i årsmeldingen. Støtten fra EU er øremerket "Forgetdiabetes" prosjektet og kan ikke brukes til vanlig drift i Lifecare.

Kjøpe aksjer før emisjonen er som å be om å tape penger - kursen på emisjonen blir lav, det vet alle.
Kajtek
24.04.2021 kl 12:53 4375

Jeg antar at de kommer med noe mer konkret på GF den 7 mai.
Dubois
24.04.2021 kl 12:59 4359

Alle selskap brenner penger, har man ingen inntekt trenger man andre måter å finansiere driften, en emisjon er heller å foretrekke enn gjeld.

«Som å be om å tape penger» nei, det å gå glipp av en bedre inngang er ikke det samme som å tape penger.

Lifecare sin rolle i forgetdiabetes er å utvikle sencell, så penger fra prosjektet skal derfor gå til nettopp utviklingen av sencell.
tenketanken
24.04.2021 kl 13:23 4323


For min del miste jeg tvert troen på Life, når de penset seg over
på hurtigtester og signaliserte en tydelig strategibrist.
En chip i handa Sencell med en klokke som leser blodsukkeret, selv da
er de langt langt bak konkurrentene. Derifra snakker de om et implantat
i bukhulen, som skal levere insulin etc. Det vil uansett ligge mange mange år
frem i tid, før en slik godkjenning foreligger.

Vi skal også vite at det er flere forskjellige studier som har lagt frem
banebrytende forskningsrapporter, i et forsøk på å vekke til live
bukspyttkjertelen. Ved rotteforsøk på diabetes 1 har de restartet
kjertelen som produsert insulin i 1 mnd før den igjen gjekk i dvale.

https://www.diabetes.no/for-helsepersonell/diabetesfag/snart-kan-pasientenes-egne-celler-brukes-til-a-behandle-diabetes/

Jeg har diabetes 1 i familien og de bruker 2 små sensor satt på huden
Den ene leser blodsukkeret og den andre injiserer insulin, Alt styres
via et program på en ekstern liten håndholdt sak. Spesielt på barn brukes den manuelt
av en ekstern person ved situasjonsbetinget justering av insulin.
Ingen forstår som ikke har dette tett på kroppen, hvor fantastisk det er å
kunne få / gi insulin uten at vedkommende merker det. (Spesielt på små barn)
Nå ventes det bare på en godkjenning av en ny håndholdt enhet, som har
et mye mer intelligent program basert mer på kroppens behov. Dette vil
forhåpentligvis redusere inngripende tiltak, både på dag og natt.

Ingenting hadde vert mer gledelig en om et Norsk selskap greier å knekke
koden, men etter å ha observert utviklingen over lang tid er jeg meget skeptisk.
JosefK
24.04.2021 kl 13:48 4285


Kunnskapsnivået spenner litt bredere enn enkeltindikasjoner. Og etter mitt syn er genterapi det som gjelder også for diabetes. Jeg fant fram en artikkel som ikke krever for mye av leseren:

https://www.fiercebiotech.com/biotech/taking-gene-therapy-to-masses-innovations-diabetes-alzheimer-s-and-more

tenketanken
24.04.2021 kl 14:24 4225

Jeg snakker om diabetes 1 og ikke en livstils diabetes som 2
Ja, jeg er enige med deg. Dette som mye annet i vår tid,
kommer en vakker dag til å bli gjenoppretta via genetikken.

https://www.med.wisc.edu/news-and-events/2013/july/gene-therapy-for-type-1-diabetes/
HP17
24.04.2021 kl 20:22 4013

Gjennombrudd for koronahurtigtester

Snart kan du teste deg for korona hjemme. Hurtigtestene som gir deg svar på ett kvarter er i ferd med å komme inn i norske butikkhyller.
https://www.nrk.no/norge/gjennombrudd-for-koronahurtigtester-1.15465250
Gullhaugen
25.04.2021 kl 10:31 3688

Da kommer det garantert en emisjon 7 mai. De trenger påfyll av peng.
Eri_invest
26.04.2021 kl 15:37 3116

Da tror de hadde satt det som en "søknad" om å kjøre emisjon for GF. Jeg tror derfor ikke det kommer i neste uke. MEN at det kommer det er jeg sikker på, de skal sikkert pumpe opp kursen først, antar emisjon er en eller annen gang i juni.
Slettet bruker
26.04.2021 kl 15:49 3093

Helt riktig, jeg tipper den kommer til å pumpe kursen med å melde millions to market in july. Mange innsidere som tjente grovt på det sist gang, naive aksjonærer går nok i fella igjen.