2020 Bulkers, Baltic Capesize-indeks er opp 16,2 prosent
Baltic Capesize-indeks er opp 16,2 prosent til 33.290 dollar pr dag. 2020 Bulkers mot nye høyder. Break-even på rett i overkant av 14.000 usd/dag. Blir en spennende vår og sommer med stadig større månedlige utbytter. Generell nedgang i dag, men tørrbulk har startet oppturen
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/03/04/7637135/spar-mangedobling-i-capesizeratene
Kalle Kurtasje
03.06.2021 kl 15:31
4139
Klarte å plukke mere 2020Bulkers på 103,50 idag.
Om ca 1 uke kommer info om utbytte for mai,
og dette bør lande i nærheten av USD 0,30.
(iflg. tidligere presentasjoner)
Da - bør det komme et nytt løft i aksjen.
Om ca 1 uke kommer info om utbytte for mai,
og dette bør lande i nærheten av USD 0,30.
(iflg. tidligere presentasjoner)
Da - bør det komme et nytt løft i aksjen.
Thegoldenone
04.06.2021 kl 10:50
3872
I shipping er ordre av nybygg særs viktig. Vi ønsker minst mulig skip på vannet.
Jeg har hørt rykter om at det har skjedd massivt med bestillinger av kontainerskip. Og det er økende bestillinger av tankere og bulkere også.
Hvilken nettside kan jeg bruke for å få oversikt om bestillinger av nye skip?
Og hvordan ser det ut for henholdvis kontainer, tank og bulk i tiden fremover?
Er det ca 2 år det tar fra et skip er bestilt til det kommer på vannet?
Jeg har hørt rykter om at det har skjedd massivt med bestillinger av kontainerskip. Og det er økende bestillinger av tankere og bulkere også.
Hvilken nettside kan jeg bruke for å få oversikt om bestillinger av nye skip?
Og hvordan ser det ut for henholdvis kontainer, tank og bulk i tiden fremover?
Er det ca 2 år det tar fra et skip er bestilt til det kommer på vannet?
Sonatrach
04.06.2021 kl 11:39
3838
Det er bestillt veldig få bulkskip med levering 2022-2023-2024. Leveringene for 2021 vil ca bli akurat absorbert av forventet økning i fraktvolum.
Akurat nå ser det ut som om det er Container & LNG skip som er mest overkontrahert. Spesielt om man regner med de 150 LNG skipene Qaatar plasserer ordre på i sommer/høst.
Ja tommelfingerregel er ca 2 år fra bestilling.
Akurat nå ser det ut som om det er Container & LNG skip som er mest overkontrahert. Spesielt om man regner med de 150 LNG skipene Qaatar plasserer ordre på i sommer/høst.
Ja tommelfingerregel er ca 2 år fra bestilling.
Redigert 04.06.2021 kl 11:41
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
08.06.2021 kl 07:50
3432
Den er grei takk. Men er det noen gratis tjenester websider etc,, som viser slik statistikk for de ulike sektorene innenfor shipping?
Litt merkelig nå for supramax har høyeste rater i hele tørrbulk segmentet. Når er forresten høy og lavsesong for cape-ratene?
Litt merkelig nå for supramax har høyeste rater i hele tørrbulk segmentet. Når er forresten høy og lavsesong for cape-ratene?
Staffanstorp
08.06.2021 kl 08:16
3457
Hamilton, Bermuda, June 8, 2021
Commercial update:
In May 2021, the Company achieved average time charter equivalent earnings of
approximately US$43,700 per day, gross. The Company's six vessels trading on
index-linked time charter earned approximately US$48,400 per day, gross,
including average daily scrubber benefits of approximately US$2,200 per day. The
Company's two vessels trading on fixed time charter earned approximately
US$29,800 per day, gross, including average daily scrubber benefits of
approximately US$2,400 per day.
The Baltic 5TC Capesize Index averaged US$35,508 during May 2021.
Dividend:
The Board has approved the payment of a dividend of US$0.30 per share for May
2021.
Key information:
Dividend amount: US$0.30 per share
Declared currency: US$
Date of approval: June 7, 2021
Last day including right: June 16, 2021
Ex-date: June 17, 2021
Record date: June 18, 2021
Payment date: On or about June 29, 2021
Commercial update:
In May 2021, the Company achieved average time charter equivalent earnings of
approximately US$43,700 per day, gross. The Company's six vessels trading on
index-linked time charter earned approximately US$48,400 per day, gross,
including average daily scrubber benefits of approximately US$2,200 per day. The
Company's two vessels trading on fixed time charter earned approximately
US$29,800 per day, gross, including average daily scrubber benefits of
approximately US$2,400 per day.
The Baltic 5TC Capesize Index averaged US$35,508 during May 2021.
Dividend:
The Board has approved the payment of a dividend of US$0.30 per share for May
2021.
Key information:
Dividend amount: US$0.30 per share
Declared currency: US$
Date of approval: June 7, 2021
Last day including right: June 16, 2021
Ex-date: June 17, 2021
Record date: June 18, 2021
Payment date: On or about June 29, 2021
just4fun
08.06.2021 kl 08:29
3421
Nice :) Forsatt bedring i scrubber fordel, men hvis ikke jeg tar helt feil så ligger premie i forhold til capsize forsatt på ca 30%.
kakemann
08.06.2021 kl 08:33
3494
Ser det. Merkelig at jeg har lest og hørt i flere intervjuer med Magnus Halvorsen at han sier 35% i snitt. Mener jeg har lest eller hørt en plass at en av båtene til og med fikk 38%.
Sundancer
08.06.2021 kl 08:35
3560
Jeg har ikke funnet noen gode sider for det du etterspør, men jeg anbefaler deg å følge Joakim Hannisdahl på Twitter: Han er en av de flinkeste shipping-analytikerne. https://twitter.com/JHannisdahl
Her er siste ukentlige rapport: https://twitter.com/JHannisdahl/status/1401867800172498948
Du kan se på den første grafen når høysesongen er. Den stiplete horisontale linjen er der Joakim tror ratene vil ligge.
Her er siste ukentlige rapport: https://twitter.com/JHannisdahl/status/1401867800172498948
Du kan se på den første grafen når høysesongen er. Den stiplete horisontale linjen er der Joakim tror ratene vil ligge.
Sundancer
08.06.2021 kl 08:35
3568
Jeg har ikke funnet noen gode sider for det du etterspør, men jeg anbefaler deg å følge Joakim Hannisdahl på Twitter: Han er en av de flinkeste shipping-analytikerne. https://twitter.com/JHannisdahl
Her er siste ukentlige rapport: https://twitter.com/JHannisdahl/status/1401867800172498948
Du kan se på den første grafen når høysesongen er. Den stiplete horisontale linjen er der Joakim tror ratene vil ligge.
Her er siste ukentlige rapport: https://twitter.com/JHannisdahl/status/1401867800172498948
Du kan se på den første grafen når høysesongen er. Den stiplete horisontale linjen er der Joakim tror ratene vil ligge.
just4fun
08.06.2021 kl 08:47
3580
Abonnerer på rapporten til D&F Shipping, her får du mye statistikk og nytting info for tørrbulk. Ukens rapport:
https://mcusercontent.com/e4188757b7e5ec5ffd5b84c21/files/f13671c4-93e5-a9a1-24c0-4deb8aa1a430/Weekly_Report_Week_22.01.pdf
https://mcusercontent.com/e4188757b7e5ec5ffd5b84c21/files/f13671c4-93e5-a9a1-24c0-4deb8aa1a430/Weekly_Report_Week_22.01.pdf
kodenavn
08.06.2021 kl 09:08
7799
MÅNEDLIG utbytte på et par kroner på en aksje til 107.- er ganske ekstremt i et nullrentesamfunn.
Commercial update showing TCE of USD 43.7k/d and 30 cent dividend for May
2020 reports a fleet TCE of USD 43.7k/d for its fleet in May. The six vessels trading on index-link earned USD 48.4k/d, of which 2.2k/d relates to scrubber benefits. As such, 2020 continues to prove the value of its N’max fleet, with its index linked vessels outperforming the Baltic 5TC index by 35-40% in the month of May. The two vessels currently on fixed TCs sailed in USD 29.8k/d. Additionally, 2020 has announced a dividend of 30 cents for May, or a c. 30% annualized yield.
Commercial update showing TCE of USD 43.7k/d and 30 cent dividend for May
2020 reports a fleet TCE of USD 43.7k/d for its fleet in May. The six vessels trading on index-link earned USD 48.4k/d, of which 2.2k/d relates to scrubber benefits. As such, 2020 continues to prove the value of its N’max fleet, with its index linked vessels outperforming the Baltic 5TC index by 35-40% in the month of May. The two vessels currently on fixed TCs sailed in USD 29.8k/d. Additionally, 2020 has announced a dividend of 30 cents for May, or a c. 30% annualized yield.
Sonatrach
08.06.2021 kl 10:04
7711
Q1 er normalt det svakeste i Cape segmentet. Skipsmeglerhus har lister og historikk på nybyggordre, alder og skip i drift.
Redigert 08.06.2021 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
Kalle Kurtasje
08.06.2021 kl 21:32
7577
USD 0,30 for Mai :)
Det var omtrent som forventet,
og tilsammen 0,51 USD på 2 måneder i Q2.
Meget sterk utvikling av dividende.
Det var omtrent som forventet,
og tilsammen 0,51 USD på 2 måneder i Q2.
Meget sterk utvikling av dividende.
Thegoldenone
09.06.2021 kl 14:45
7318
Nå har FFA ene snudd kraftig. Er dette enden på dippen og fortsettelsen av supersykelen? Vi får se. 2020 har vel en yield på ca 30%! ?
Det er ikke så værst.
Det er ikke så værst.
just4fun
10.06.2021 kl 09:35
7114
Oppgangen i FFA forsetter med syvmilssteg i dag, blir spennende å se om det fysiske markedet følger på når vi får Capsize-ratene ca kl 12. Noe overrasket at kursen ikke falt mer etter at ratene halverte seg, samtidig rykker kursen opp på stigene futures. Tyder på at mange forventet en midlertidig svekkelse før den sesongmessige sterkeste perioden nå kommer i Q3 og nå kaster seg på for å få med seg denne perioden.
just4fun
10.06.2021 kl 10:09
7149
TDN Direkt Premium gjennom Nordnet, kommer opp i nyhets-feeden min på Infront. Usikker på om det kommer like tidlig hvis man klikker seg inn på 2020 eller GOOGL hos Nordnet, men kommer også her under nyheter for selskapene både i handelsapp og web.
just4fun
10.06.2021 kl 12:05
7115
Sundancer skrev Hvor får du capesize-ratene kl. 12?
BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS +16,5% TIL USD 24.039/DAG
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 16,5 prosent til 24.039 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Oslo (TDN Direkt): Baltic Capesize-indeks er opp 16,5 prosent til 24.039 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Spekulant1
11.06.2021 kl 17:43
6842
Høy omsetning og avslutning på ath er en strålende inngang på helgen. Ble kjørt på slutten, og det skyldes nok handel fra USA. Der trykker de utbytte aksjer som Bulkers til sitt bryst. Er det starten på en supersyklus vi nå ser har vi mye godt i vente.
Potet
12.06.2021 kl 00:25
6685
Men den trenger ikke gå enda, ønsker meg inn med mer men har ikke cash helt enda...
Thegoldenone
12.06.2021 kl 07:57
6599
Tror mange investorer har brent seg så mye på shipping før at de ønsker utbytte før CEO sløser bort pengene ved å kjøpe masse skip når prisene er dyrest. Bulkers er vel så liten og illikvid at investorer holder seg unna. Og så er den heller ikke listet i USA.
Andy85
12.06.2021 kl 21:19
6643
1. Hva er kursmålene for 2020 bulkers fra analytikerne? Jeg kjenner hannisdahls offensive 161; men de øvrige? Og noen nye?
2. Hva tror dere fremover - skal vi videre opp?
2. Hva tror dere fremover - skal vi videre opp?
Sonatrach
14.06.2021 kl 06:45
6305
Sky is the limit for bulk. Ingen tørr å spå det virkelige potensialet. Det sørger historisk lav ordrebok for. De neste 3-4 årene kan bli "grisete" ratemessig.
Kalle Kurtasje
14.06.2021 kl 15:46
6071
Ser at #1 har økt TP for 2020 til 171 :)
Når skjedde dette - idag?
Tidligere TP var 161.
Når skjedde dette - idag?
Tidligere TP var 161.
Andy85
14.06.2021 kl 15:53
6055
Ny analyse ute hos Hannisdahl. Gogl 141; 2020: 171. Stille før stormen. God ferie med dine saftige utbytter.
Struts
14.06.2021 kl 16:06
6007
Har skiftet en del fra MPCC til Rana Gruber og 2020. Intet å angre på, verken i det ene eller det andre.
Kalle Kurtasje
16.06.2021 kl 10:02
5305
Jepp, onsdag 16. juni er siste dag til å sikre seg ca NOK 2,50 (USD 0,3) pr aksje for Mai 2021.
Nye utbytter følger i Juni, Juli, August, September osv....
Nye utbytter følger i Juni, Juli, August, September osv....
Andy85
16.06.2021 kl 14:28
5158
Haha ratene går så det griner! 2020 bulkers står i minus. Denne skal snart videre opp. Deilig med noen ekstra tusen hver måned.
Spekulant1
16.06.2021 kl 16:10
5042
Økende rater, noen selger... Her er det bare å hiolde/øke. Kan gå mot et sterkt juni utbytte også, selv om starten på måneden var litt treg.
gandhi-21
16.06.2021 kl 16:22
5005
spennende landskap dette, selv om vi startet litt tregt så kan vi se opp mot 3 kr. utbytte for juni slik pilene peker nå.
Staffanstorp
16.06.2021 kl 20:25
4862
Definitely, considering FED this afternoon (US east coast time). Dollar is up and will very likely continue up, nevertheless putting pressure on commodities.
Redigert 16.06.2021 kl 20:28
Du må logge inn for å svare
gandhi-21
18.06.2021 kl 10:07
4451
2021 YTD avg 23,324 vs 2020 avg 5,564
You Do the Math
You Do the Math
Redigert 18.06.2021 kl 10:07
Du må logge inn for å svare
kodenavn
18.06.2021 kl 11:36
4369
2020 Bulkers er en pengemaskin med dagens rater, og betaler månedlige utbytter. Siste måned 30 cent eller ca. 2,50 NOK
Hvilket annet selskap på Oslo Børs betaler 25-30 % utbytte i året ?
Løp og kjøp.
Hvilket annet selskap på Oslo Børs betaler 25-30 % utbytte i året ?
Løp og kjøp.
gandhi-21
18.06.2021 kl 20:33
4171
Klipp fra FA september 2019 : Baltic 5TC Capesize Index snittet 32.829 i september, noe som impliserer at selskapets helt nye Newcastlemax oppnådde 34,5 prosent høyere rater enn en gjennomsnittlig Capesize. Selskapet opplyser at skipene har en cash breakeven på 14.000 dollar om dagen.
Noen som kan kommentere ang dagens rater og premium ?
Noen som kan kommentere ang dagens rater og premium ?
Ebit
18.06.2021 kl 21:54
4100
En refleksjon av leder for Agri Analyse Chr Smedshaug
Verden opplever nå prisboom i fraktrater for varer som er på historisk nivå. Fraktratene fra Shanghai til Rotterdam er nå over 500 % høyere enn snittet for de siste fem år. Det er særlig containerskip som frakter varer det er knapphet på, ikke minst fordi coronatiltakene har økt vareetterspørselen, men senket leveringsevnen og skapt treghet i alle systemer. Nå mangler både skip og kontainere og dette tar tid og sveise seg ut av. Videre er ratene for bulkskip økende. De frakter korn og jernmalm ++ og med økende fokus på varer, og infrastruktur i mange land så stiger også ratene her. Når mange skip er sanert grunnet dårlige tider for kort tid tilbake og økte miljøkrav så er det stor underdekning også her. Det vil trolig vare noen år.
Verden opplever nå prisboom i fraktrater for varer som er på historisk nivå. Fraktratene fra Shanghai til Rotterdam er nå over 500 % høyere enn snittet for de siste fem år. Det er særlig containerskip som frakter varer det er knapphet på, ikke minst fordi coronatiltakene har økt vareetterspørselen, men senket leveringsevnen og skapt treghet i alle systemer. Nå mangler både skip og kontainere og dette tar tid og sveise seg ut av. Videre er ratene for bulkskip økende. De frakter korn og jernmalm ++ og med økende fokus på varer, og infrastruktur i mange land så stiger også ratene her. Når mange skip er sanert grunnet dårlige tider for kort tid tilbake og økte miljøkrav så er det stor underdekning også her. Det vil trolig vare noen år.
Ebit
18.06.2021 kl 21:56
4098
Ratefall slik vi har sett i forkant av denne helga, vil vi nok se sporadisk, men mangelen på ny tonnasje tilsier at ratene vil fortsette å øke - dette og de nærmeste årene
Redigert 20.06.2021 kl 01:22
Du må logge inn for å svare
ks1977
18.06.2021 kl 22:55
4042
Selskapet selv sier at de har rundt 35% premium, men synes for meg ut som at de har ligger nærmere 30% den siste tiden.
Ratene i øyeblikket (...) er ganske lik hva de var i september, men de har variert mye... Hannisdahl tvittrer ferske rater rett som det er, her også med graf for siste fem år; https://twitter.com/JHannisdahl/status/1405828225255849984/photo/1
Ratene i øyeblikket (...) er ganske lik hva de var i september, men de har variert mye... Hannisdahl tvittrer ferske rater rett som det er, her også med graf for siste fem år; https://twitter.com/JHannisdahl/status/1405828225255849984/photo/1
Andy85
21.06.2021 kl 10:11
2984
Alright, nå er den svalen i territoriet «billig».
Redigert 21.06.2021 kl 10:40
Du må logge inn for å svare