NYE AKTIER KUN TIL RØKKE/ STORE AKTIONÆRER

Kvike11
RECSI 22.04.2021 kl 14:33 18192

Eksisterende aksjonærers fortrinnsrett til å tegne
aksjer vil kunne bli fraveket av styret i forbindelse
med utøvelse av fullmakten

SOM DET KLAR OG TYDELIGT FREMGÅR AT DERES DAGSORDEN ER DER MULIGHED FOR AT TILDELE AKTIER TIL ALLE DE STORE AKTIONÆRER.

Tvivler på Røkke er den rette som formand for RECSI, han plejer ikke ejernes interesse, men sin egen, endda i et andet selskab end RECSI.
Syntes det er meget underligt, RECSI hjemmeside er fyldt med fel på datoer, der er masser der laver løgn spin på her og på nordnet shareville,
hvor mange er i vildlede om hvad der sker.
Hvorfor virker de utroværdige i RECSI, kan vel ikke kun være advokat firmaet der ikke kan finde ud af datoer m.m.
The offices of Advokatfirmaet Schjødt AS, Ruseløkkveien 14, Oslo, Norway.
Sidste gang blev de fleste aktionærer også snydt, endda så groft at de var ude at sige at man bare kunne køb i marked, det var under lavmål, og har intet med udstedelse af flere nye aktier.
Opfordring til Røkke: kom nu på banen og fortæl hvad du har gang i, du er i forvejen ikke særlig populær med dit flyverskjul. A.S.P.
Kvike11
22.04.2021 kl 15:03 12288

Er lige blevet ringet op af en kunde i Nordnet, han sagde Nordnet var total uvidende om noget som helst afstemming i RECSI, det skulle den pågældende person selv finde ud af.
Alle virker utrolige dumme og sender aben videre.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 15:06 12239

Tror ikke Røkke sitter og leser her inne. Har aksjer i flere selskaper, og får ikke børsmeldinger ukentlig i disse heller, ei heller månedlig. Har man ikke tålmodighet, så invester i fond eller gull.
Kvike11
22.04.2021 kl 15:08 12198

Når jeg så ser at Nordnet er stor aktionær i RECSI og ikke kender til noget som helst, virker Nordnet da endnu dummere.
Nordnet livsforsikring ejer 1,36 %
Nordnet Bank ejer 0,87 %
i RECSI og de kender intet til generalforsamling og afstemning.
De skulle skamme sig.
Patron72
22.04.2021 kl 15:09 12170

Nordnet livsforsikring er bl.a meg med min zero kontot
Redigert 22.04.2021 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Kvike11
22.04.2021 kl 15:27 12064

Dette skrev E24 efter interview med RECSI:
Hvem bliver den næste de vil samarbejde med uden at gøre deres forarbejde.
De opfører sig som en flok amatører, Røkke har heller ikke sagt et ord siden han er tiltrådt som Formand for RECSI .

Vekstplaner
Rec skriver at produksjonen av batteriene er ventet å starte i 2021, og anslår en kapasitet på 12.000 tonn batterimaterialer innen 2023.

– I kjernen er dette partnerskapet rettet mot å drive batterinnovasjon fremover for å fylle etterspørselen etter neste generasjons litium-ionbatterier. Med Group14 lager vi en innenlandsk forsyningskjede i stand til å produsere industrielle nivåer av innovative batterimaterialer, sier administrerende direktør Tore Torvund i Rec Silicon i en børsmelding.

Violet Powers solcelleproduksjon skal starte med 500 megawatt i andre kvartal 2021, før planen er at kapasiteten skal øke til 1 gigawatt innen 2022 og videre til 5 gigawatt over de neste fem årene.

– Vi ønsker Violet Power velkommen til Washington og ser frem til et tett samarbeid i å bygge den omfattende silisiumbaserte forsyningskjeden for høyteknologi løsninger i USA, sier Torvund.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 15:28 12062

Når det gjelder REC, er jeg er rimelig sikker på at ved at Røkke kjøper seg flere aksjer, vil dette bidra sterkt til at mine verdier i REC også øker.
velkjent
22.04.2021 kl 15:39 11920

Hvorfor henge seg opp i generelle vedtak om aksjeutvidelser, låneopptak, etc.etc.? Slike formueleringer finnes i omtrent hver eneste innkalling til gen. forsamlinger og har ingen forpliktelse om at de skal gjennomføres. Det er bare standard fullmakter til styret.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 15:42 11863

Hehe! Nå rører du, det er generalforsamling - datoen har vært planlagt i et år. Agenda er offentliggjort og skal sendes per post...
Kvike11
22.04.2021 kl 16:06 11591

Kan tydeligt hører du ikke ejer aktier i RECSi, ville være fair behandling af alle aktionærer hvis de fik mulighed for at deltage i udvidelsen.
Men du syntes det er meget normalt man giver de største aktionærer billigere aktier end alle andre.
Skulle tror du var ansat i en bank, hvor de fleste er miljøskadet.
velkjent
22.04.2021 kl 16:15 11482

Har sittet med Rec-aksjer fra tidenes morgen og har tapt hele tiden. Forøvrig er det ikke vedtatt noen aksjeutvidelse og ingen vet i dag om det vil skje. Å arrangere salg av aksjer til småaksjonærer er dessuten kostbart og er det noe REC ikke trenger nå, så er det kostbare aksjeutvidelser. Det er pr.definisjon også den mest kostbare typen finansiering og skjer bare hvis selskapet ikke får bank-eller obligasjonslån til normale markedsbetingelser.
MorganKane
22.04.2021 kl 16:42 11197

Kvikksand,

Slutt å rør nå. Det er jo bare svada fra A til Å. Snakker om konspirasjonsteorier. Dette er helt standard prosedyre. Som nevnt, den lille fullmaktsendringen, fra 10 til 20%, om noe, er positivt.

For øvrig, usedvanlig mye svada om dagen. Med dette nivået på diskusjonene er det jo helt meningsløst å diskutere her inne. Et råd; du har sagt ditt i denne saken. Ergo, ingenting mer å diskutere. Så derfor slutt.
karve
22.04.2021 kl 17:09 10944

Svada er riktig betegnelse på dette forum den siste tiden. Virker som at de som hyler mest er de som aldri har sett innkalling til generalforsamling og de standard begrep som brukes. Det å ha mulighet for fremtiden , og ikke hadde tatt dette med hadde jeg heller tatt negativt. Har vært med rec siden starten og ser IKKE annet enn avkastning nå.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 17:14 10870

Haha snakk om løk. En setning sier han verdien er 5 kroner aksjen og neste snakker han om at det er klart røkke vil kjøpe mer mens jernet er varmt. Fyren har åpenbart NULL godt argument for salget sitt annet enn han ble pisse redd for å ha så mye penger i en aksje. Håper for guds skyld kursen smeller opp og han sitter igjen som den idioten han høres ut som
hinvest
22.04.2021 kl 17:26 10718

Hehe ja han hadde ikke gode argumenter, som du sier så solgte han nok av frykt, siden han hadde så stor gevinst, men da synes jeg han burde være ærlig om det, og ikke snakke ned selskapet på den måten, men tipper han gjør det siden han har fått så mye pepper på div forum, hadde han tedd seg litt anderledes hadde nok folk syntes bedre om ham
strider1
22.04.2021 kl 17:31 10620

Enig. Han er mer løk en jeg først trodde. Tydelig at han vil inn igjen. La han gråte når nyhetene kommer og toget går fra ham
Slettet bruker
22.04.2021 kl 17:34 10567

Hehe, dette var god underholdning. Grove tror Aker kjøpte dette i blinde.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 18:06 10252

Slettet bruker skrev Ja, hva er dette?
Gammelt nytt. VP om igjen. Journalisten har ikke fulgt med i timen/ klikkoverskrift, ikke noe mer.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 18:07 10233

Ok. Hadde ikke orket en ny Jonas Meyer i monitor ift. REC.
Meyer har for øvrig forlatt oss til fordel for hydrogenbransjen. Lykke til!
Kvike11
23.04.2021 kl 11:25 9390

Grove interesserer mig ikke, han er bare en investor som har været heldig og som gerne vil have opmærksomhed.
Det der er spændende er om den 1,2 milliard ekstra der kommer i kassen nu skal bruges til opkøb.
Hvem holder kursen nede ulovligt.. finanstilsynet sover igen.
Jeg kunne godt gætte på det er Voilet Power som RECSI vil overtage, Voilet Power mangler penge og dem har RECSI.
Ville være et fantastisk firma at lægge sammen med RECSI.
Hvorfor stiger kursen ikke mere, når der er gode nyheder på vej.
Slettet bruker
23.04.2021 kl 11:29 9328

Vanskelig å si. Ser ut til at det blir knekkebrød på Julaften i år:(
Slettet bruker
23.04.2021 kl 11:41 9290

Har overhodet ikke noe ønske at REC tar over VP og tror ikke dette kommer til å skje på noen måte... Tror det kommer større og mer seriøse aktører en VP.
Kvike11
24.04.2021 kl 08:36 8669

Det tror jeg også, RECSI vil lave handel med andre, men det kan undrer os aktionærer at RECSI bestyrelse ikke har lavet deres forarbejde og undersøge Voilet P. inden de kommer med en melding.
Det hele virker på mig utroligt useriøst, hvilket bors noteret selskab kommer med melding om samarbejde uden at undersøge partner.
Måske RECSI køber Voilet Power, måske RECSI skal bruge den ekstra milliard til at købe deres del i Kina .
Helt sikkert det er fordi at AKER HORIZONS HOLDING AS kan opnå større ejerandel og topstyring.
Røkke er ligeglad med alle andre aktionærer.
Det kan kun være DNB der holder kursen kunstigt nede, så Horizons kan få flere billige aktier
Håber det bedste for RECSI og mine mange aktier.
Slettet bruker
24.04.2021 kl 09:05 8552

Oj så du støyer. Selg deg ut og stå utenfor hvis du er så gretten på alt og alle.
Du vet like godt som oss hvem som trakk seg fra INTENSJONSAVTALEN. Det var RECsi fordi de har bedre kort på hånden som de er i ferd med å gjøre avtaler med. Du får snart vite mer men Røkke har kun vært styreleder i selskapet fra begynnelsen av mars.
Jeg ber deg lese deg opp på hva en intensjonsavtale er før du fortsetter å kommentere. Helt vanlig å lage slike og ikke så uvanlig å bryte dem heller. Utviklingen i verden og framtidsutsiktene for REC er enda bedre enn i oktober 2020. Det er faktisk så stor forskjell at nedsiden nesten er borte. Oppsiden blir derimot bare større og større. Hvis du ikke stoler på at et svært kompetent styre gjør en god jobb for sine aksjonærer ville jeg solgt meg ut. Hvis du derimot tenker at «dette går veien» bør du sitte i ro eller kjøpe deg opp. Jeg sitter i ro og kjøper meg opp innimellom. Lykke til:-)
Redigert 24.04.2021 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Badelaguna
24.04.2021 kl 09:34 8371

Skal nok ikke se bort fra att horizon har inngått en avtale med nas mot å betale litt av gjelden deres for å spre chemtrails over rec aksjonærer sånn att de selger aksjene sine billig og dermed holder kursen kunstig lav. Kan absolutt ikke utelukke det. Slutt å konspirer plis..
omac
24.04.2021 kl 09:40 8323

Haha, den var god
manman01
24.04.2021 kl 09:43 8298

Muligvis den bedste jeg har læst indtil videre hahaha
Kvike11
25.04.2021 kl 11:45 7559

Ved ikke hvor du har fra de er ved at lave aftaler med nogen, så ved du mere end marked.
Aftalen med VP var den eneste de havde, som blev afbrudt, til trods for det siges det at VP stadigvæk vil starte produktion der. Underligt
Håber for RECSI at de kommer i gang med produktion på den lukkede fabrik,
jeg gætter som du gør, det jeg gætter på er de er ved at købe enten batteri produktion eller solcelle produktion op
Jeg kan stadigvæk ikke se hvorfor mindre aktionærer som dig skulle få del i aktie udvidelsen, hvis den kommer, sidste gang der var udvidelse, var jeg klar til at købe, men denne her gang ser det ud til det kun er for de store. Altså udvanding af dine aktier og endnu mere topstyring til Aker Horizons.
Er selv en del inde i RECSI og læser hvad der er , og har stor beholdning i dem.
Derfor håber jeg snart der sker noget og det slutter med at holde kursen kunstigt nede. Mange ved jo godt hvem det kan være
Hobbydansken
25.04.2021 kl 12:07 7600

@kvike11
Enig i at det kan forundre at REC ikke har gjort et grundig nok forarbeide i relasjon til VP. Personlig er jeg glad for at de har oppdaget feilen og handlet på det i tide.
Det ville forundre meg enda mer, hvis de oppdaget feilen og forsøkte å dekke over eller eller late som ingenting. Dét ville jo være katastrofalt.
Kvike11
25.04.2021 kl 12:32 7465

Helt enige, derfor tror jeg heller ikke at samarbejdet er helt brudt.
Ville være tosset at droppe den mulighed, det bliver måske på andre betingelser.
Men hvad skal de bruge 1 milliard til, eller mere, de har i forvejen kassen fyldt op og opstart af fabrik koster kun 22 millioner dollar.
Hvis det var et opkøb, var det vel meget naturligt de først meddelte marked de var ved at købe ??? of derefter bede om penge.
Som de gør i dag, virker det som om det drejer sig om at Aker Horizons skal have en større del af kagen, og alle andre 20 % mindre ved udvanding.
RØKKE er alt for tavs, burde står bag ved alle aktionærer.
Slettet bruker
25.04.2021 kl 13:34 7207

Noe av pengene fra emisjonen skulle også kunne gå til utbygging av Butte. Når den meldingen kommer, vil også bli en stor dag.
perla
25.04.2021 kl 13:34 7204

Jeg er enig med Morgan Kane
Her inne er det mye kvikksand!
Jeg sitter rolig som Rec aksjonær har 90 % av aksjene her.
Kjøpte resterende i Nod på fredag morgen og venter spent på den 30.04.
Jeg tener penger mens mange andre her inne bare er smålige og ser ikke mulighetene.
HAR TRUA
25.04.2021 kl 13:38 7173

Kvikke11
Om du er redd for ikke å få aksjer i en evt. emisjon.Du hadde jo de samme tanker ved kr.10.80.Hvorfor ikke kjøpe dine aksjer over børs om du tror på ledelsen av RECSI.
Kvike11
25.04.2021 kl 13:51 7091

Skal de ikke lige først udnytte den kapacitet der er til rådighed, inden de bygger ud. Kan de udnytte kapaciteten i fabrikken som den er idag er det en guldgrubbe, hvis de får den rette pris for deres produkter.
At åbne fabrikken har de sagt koster ca 22 mill dollar , dem har de .
Vi kan godt blive enige i at hvis fabrikken skal udbygges er det fordi det går fantastisk godt og deres produktion ,
slår alle forventninger og så snakker vi en kurs på 200-400 og udbytte på 5 - 10 nkr inden for en årrække.
Alle venter på en melding om den milliard de vil hente og hvad den skal bruges til.
Må være noget stort.
Slettet bruker
25.04.2021 kl 17:02 6573

Jeg leste den analysen;
Der står det RECsi har silankapasitet på 32 000 Tonn og salgspris ca 25 dollar/kg. Med produksjonskost rett under 10 dollar/kg - så snakker man ebidta på over 480 millioner dollar per år.

Snittprising av selskapen på Oslo børs er 18x ebidta - så blue sky er med andre ord 8,64 milliarder dollar eller 72 milliarder kroner (11x dagens kurs).
Det er enorme summer, og sier først og fremst noe om mulightene RECsi har i et batterimarked.
Slettet bruker
25.04.2021 kl 19:59 5852

Butte går for full spiker og selger det de har.

"We are going strong," said DeAnna Worley, vice president supervising human resources, health, safety and environmental concerns at the plant. "We're basically running full out."

She said that as challenging and detrimental as COVID-19 has been, one aspect of the fact more people are working from home is that they "continue to buy computers, flat-screen TVs and cell phones," and that means increased demand for REC's products.

...

In Butte, the improved financial picture means the plant is actually able to consider expanding."

https://mtstandard.com/news/local/economic-outlook-montana-connections-park-is-a-hive-of-economic-development/article_179cfa13-107a-532e-a3e6-b1307fca689a.html