NEL opp på Nikola melding

Sann
NEL 22.04.2021 kl 14:57 2375

Ikke så rart Nel stiger idag på melding fra Nikola med avtale om konkret oppstart av utrullingen av fyllestasjoner i USA. Bra å ha lastet opp i Nikola til gratispriser siste dager og som nå stiger i førhandelen. Avtalen med NEL gjelder fortsatt om levering av fyllestasjonene fremover og som tidligere anslått til 700 stk bare i USA alene de neste årene. Europa kommer i tillegg.
Nå våkner nok markedet snart og de som fortsatt er short i Nikola bør vel snart reagere vil jeg tro.
Collo
22.04.2021 kl 15:03 2337

PHOENIX, April 22, 2021 — Nikola Corporation (Nasdaq: NKLA) (Nikola), through its Nikola Energy division, and TravelCenters of America Inc. (Nasdaq: TA) (TA-Petro), the largest publicly-traded operator/franchisor of full-service travel centers in the United States, have agreed to collaborate on the installation of hydrogen fueling stations for heavy-duty trucks at two existing TA-Petro sites. This collaboration is a first step for the parties to explore the mutual development of a nationwide network of hydrogen fueling stations.
velkjent
22.04.2021 kl 15:32 2254

Regnskapet til NEL viser dundrende underskudd og desto mer det produseres og leveres, desto større blir underskuddet. NEL må da være børsens største flopp og det er uforståelig at fin. tilsynet lar dette tullet få fortsette.
kaliber
22.04.2021 kl 15:48 2195

Nel er et vekst selskap og ikke noe negativt med underskudd!
velkjent
22.04.2021 kl 15:56 2168

NEL har "vokst" i flere år og det har underskuddet også. Driftskostnadene er langt høyere enn salgsinntektene, så her må det være mange som driver dank, bortsett fra ledelsen da, som er opptatt av å "selge" framtidsdrømmene". Er det virkelig ingen som evner å regne på dette selskapet?
kaliber
22.04.2021 kl 17:25 2002

De som har vært med siden kursen var 1 kr(inkl. selv) har tjent millioner, men slike som deg babler i vei og er misunnelig! Hvorfor bryr du deg når du ikke har aksjer i Nel?
kaliber
22.04.2021 kl 17:27 1991

NKLA opp 20 %
Jono
22.04.2021 kl 17:50 1931

Selv håper jeg bare at ikke var på grunn av en Nikola melding!
Håper og tror at på grunn av mange andre nyheter om Hydrogen!
Ja, jeg følger også med på Nikola med flere andre, langt ingen til USD 80 eller mer for aksjen.
Noen skrev om NEL sine dårlige investering i uken, selv ikke gadd å lese mer enn overskriften.
Nei, har ingen ting å frykte, men tok en god gevinst i fjor, solgte 50% av mine aksjer i NEL, men fortsatt en av mine største investeringer sammen med 13 andre selskaper, ikke ofte alt går i rødt, men i dag var alt stort sett i grønt! :-)
Mado
23.04.2021 kl 10:51 1554

De som skriver negativt om NEL, jakter de på billige aksjee eller har nettopp solgt.
Jeg tror det skjedde noen ulovlig her, fordi på onsdag var flere skrev mye negativt om NEL, det kan hende at de hadde informasjon om nyhetene i går.
aksjen falt ned til 23,-
Jeg vurderer alltid slev.
Seriøs
23.04.2021 kl 11:27 1521

NEL er uforutsigbar
velkjent
23.04.2021 kl 11:35 1499

Aksjeselskaper som NEL ødelegger børsens rykte. Jeg har vært aktiv på OSE i en generasjon og har følgelig vært med på både opp-og nedturer, men jeg misliker sterkt aksjer som hausses uten annen grunn enn grådighet og forsøk på å lure andre investorer. I det siste har jeg ikke sett andre argumenter for at NEL fortjener sin børsverdi enn drømmen om å bli stor. Dette kan også innebære stor taper og med den økonomiske utviklingen, som hittil er dokumentert, kan dette skje ganske snart, for det må da være grenser for hvor lenge investorene kan vente på positive resultater.
Seriøs
23.04.2021 kl 12:15 1440

Det er det siste som er en viktig essens for NEL. Mange har fått med seg alt fra 1 kr og opp og respekt for det og gratulerer. Men dagens kurs er ikke forenelig med virkeligheten da alt kan skje fremover. Plutselig skal ikke verden satse på hydrogen fordi det krever enormt mye energi i form av strøm å produsere hydrogen. Vinningen er svært liten for energieffektivitet og miljø.. I bil verden er hydrogen latterlig lite effektivt og koster skjorta å fylle og mye mer vedlikehold enn el motorer. Ola Normann kjører el bil pga avgiftene er lave og du får en kul bil til en grei investering vs samme type i fossil. Men så snart incentivene er borte så er Ola tilbake i fossil verden for både Audi , VW og BMW skal iallefall lage fossile biler i en årrekke videre.. Toyota har sin triste Mirai som er et tragisk design men nok om det uteende. Hydrogen bil blir aldri noe suksess så lenge el bilen stormer frem som den gjør. De fleste har nå 40 mil i dag og om 5 år så har de fleste mellom 60 og 100 mil pr lading.. Da driter Ola i om det tar 5 min å fylle en hydrogen bil som er 10 ganger dyrere å kjøre med og vedlikeholde... .
omans
23.04.2021 kl 14:23 1354

Kursen går opp pga fyllefest i Nikola, javel.
Bakrusen kan bli hard. Nikola trenger fortsatt penger for å realisere planer og har aldri solgt noe produkt ennå.