Skal beskytte Forsvaret mot virus og mikrober

Slettet bruker
SOFTOX 22.04.2021 kl 15:13 6104



– I framtiden kan vi ikke se bort fra at grupper eller nasjoner vil bruke sykdomsfremkallende mikrober og virus for å skade et samfunn eller svekke dets forsvar, sier forskningsleder Øyvind Voie ved Forsvarets forskningsinstitutt (FFI) i en pressemelding.

Samarbeid frem til 2024

Samarbeidet mellom FFI og SoftOx skal i første omgang vare frem til 2024. Målet med samarbeidet er å tilpasse de sivile produktene selskapet utvikler til militært bruk, opplyses det om i pressemeldingen.

Multiprodukt

FFI skal også se på ulike former for emballasje og praktiske løsninger som gjør at soldater kan bruke produktene mest mulig fornuftig. Her vil Forsvaret ha andre krav og ønsker enn helsevesenet, skriver FFI i pressemeldingen.

– Hvis vi for eksempel kan finne et multiprodukt som kan bæres på innerlomma av soldater og brukes både til desinfisering og sårskyll, kan det være et nyttig produkt for Forsvaret, sier Steder i pressemeldingen.

Som en del av prosjektet skal FFI også bruke sine laboratorier for å teste om SoftOx’ teknologi kan fungere behandlende ved angrep med biologiske stridsmidler.

Store forventninger

SoftOx har allerede etablert et samarbeid med den amerikanske marinen og forsvarsdepartementet og har fått cirka 20 millioner kroner herfra for å utvikle et antiseptisk middel som behandler biofilminfeksjon i kroniske sår.

– Vi har store forventninger til dette samarbeidet, og vi setter pris på at FFI har valgt å inngå et samarbeid med oss. Sammen vil vi forbedre sikkerheten og beredskapen til våre væpnede styrker. Vi tror også at denne avtalen kan bidra til at våre produkter blir en del av den nasjonale beredskapen i kampen mot infeksjoner og multiresistente bakterier, sier administrerende direktør Geir Almås i SoftOx Solutions i pressemeldingen til FFI.




https://forsvaretsforum.no/ffi-forsvarets-forskningsinstitutt-innenriks/norskutviklet-produkt-skal-beskytte-forsvaret-mot-virus-og-mikrober/194235
Redigert 22.04.2021 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
bj111
22.04.2021 kl 18:56 4553

Store muligheter her, det er det ingen tvil om. Lurer på om Softox kanskje hadde vært høyere priset dersom de ikke hadde hatt desifiseringsproduktene på markedet? De har en spennende pipeline med stort potensiale men produkter på markedet som ikke selger så mye som var forventet. Om man ser på andre selskaper med kun produkter i pipeline så prises de ofte høyere. Er det mulig at de faktisk hadde vært mer attraktive uten noen forventning til inntekt i nær fremtid det siste året? Det tror jeg og det er egentlig helt bakvendt men tar jeg vekk de "så langt misslykkede" produktene så er selskapet mer spennende. Nå ser jeg at artikkelen du viser til som jeg finner interessant er relatert til det jeg her i anførselstegn omtaler som misslykkede produkter så er litt lite fair å lufte denne tanken her. Syntes artikkelen er såpass interessant og det er null aktivitet på Softox tråder så da løfter jeg den med disse tankene.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 19:59 4483

Nå har ikke sårskyll kommet på markedet ennå, så det er vel litt tidlig å konkludere. Salgstallene for det "mislykkede" er jeg overbevist om at kommer seg med tiden. Det har vært for mye fokus på hånddesinfeksjon, så mulig du er inne på noe, dagens pris forundrer meg. Litt for mange øretrillere og kannibaler, og ellers så kom jeg til å tenke på et vers av Alf Prøysen "For i bakvendtland, der kan alt gå an, der er de like tøysete og rare alle mann"
bj111
22.04.2021 kl 20:32 4436

Sårskyll er i pipeline om det ikke har kommet noen nyhet som ikke jeg eller noen annen har fått med seg så den kan man ikke konkludere på. Den virker sikkert og vil komme til markedet og ved normale omstendigheter så går kursen mye fra det kommer nyheter om vellykkede tester på mennesker til det er godkjent. Med andre ord uten at de har solgt en dråpe av det. Forutsetter selvsagt at det er et unikt produkt men det vet vi allerede at det er.
Slettet bruker
22.04.2021 kl 20:55 4399

Det nærmer seg " we are eagerly looking forward to examining and analyse the study data and report on the results later in Q2-2021”, says Glenn Gundersen, Medical Director of SoftOx."


https://soft-ox.com/press-releases-updates/
Slettet bruker
22.04.2021 kl 21:33 4337

Dette er utrolig spennende. Hvis det blir konkludert med god virkning og god sikkerhet, så vil det deriske de andre produktene de forsker på. Utrolig spennende dager i vente, dette blir bra!
Hanveg
23.04.2021 kl 20:00 4064

Investtech Anbefaler salg av Softox før kvartalsrapport til uken.
Aaleby
23.04.2021 kl 21:14 4021

Historisk sett har den alltid falt i etterkant grunnet overfokuseringen på desinfeksjonsbiten. Som er fordelen denne gangen; finnes ingen hype som kan sette krokfot på kursen.
Hanveg
23.04.2021 kl 21:18 4016

Nja, vi får se. Tipper 8-12% neste uke
Billyjojimbob
23.04.2021 kl 21:26 4260

Investert sier at aksjonærene har kjempet for å komme seg ut av aksjen og sier bunnstøtte på 35 og motstand på 57.
Har fulgt med en stund og kan ikke se at de har kjempet seg under 50 i særlig grad,kommer det til uken?
Hanveg
23.04.2021 kl 21:33 4248

Ja, ned til 45 garantert
Redigert 23.04.2021 kl 21:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2021 kl 21:36 4239

Det er helt ok. Vi alle skjønner at salget av desinfeksjon går dårlig, så hvis det er derfor kursen synker så er det helt ok for meg. Det er svaret på sårskyll studien som kommer til å avgjøre veien videre her. Hvis Swis viser meget gode resultater så vil vi aldri se 50- tallet igjen.
Hanveg
23.04.2021 kl 21:37 4230

Ja, men mulig man skal vente med inngang? Dette tar tid
Aaleby
23.04.2021 kl 21:38 4225

Kunne ikke brydd meg mindre. Er ikke investert for å hente ut gevinst på hverken kr 100 eller 200. Hva den skulle falle til i mellomtiden er irrelevant så lenge det ikke skjer av fundamentale, tungtveiende grunner. Ikke at jeg har særlig tro på betydelig fall. Kun de minste av småfiskene som kaster kortene for tiden. Ærlig sak om man ikke har stayerevnen.
Hanveg
23.04.2021 kl 22:10 4183

Hva skal du hente gevinsten ut på da?
Slettet bruker
23.04.2021 kl 22:13 4172

Det kommer vel helt an på. Hvis SIS blir en hit, så blir det så høye kursmål at det kan virke useriøst.
Aaleby
23.04.2021 kl 22:19 4154

Det fine med Softox er at det er enten eller. Som betyr sky is the limit om selskapet faktisk lykkes med å få et sårbehandlingsprodukt ut på markedet med uovertrufne egenskaper, som i motsetning til dagens produkter evner å trenge gjennom og fjerne biofilmen. Bare et slikt scenario bør kunne forsvare en mcap på 5 milliarder om 4-5 år. Skulle inhalatoren også være liv laget snakker man elleville summer.

Mitt bet er mao at de minimum vil lykkes med å få SWIS og SBE ut i markedet, med SIS som en bonus. Vil nok være naturlig å realisere deler av gevinsten ved en tidobling.
heilo888
24.04.2021 kl 11:05 3970

Åleby og andre: Jeg er ikke helt oppdatert på når man ca. kan forvente produktene SWISS, SIS og SBE kan nå markedet? Vet d vil være en del usikkerhet her men hva er det mest realistisk å estimere?
HP17
24.04.2021 kl 11:27 3953

Side 5 i dagens utgave av Finansavisen
«SoftOx og Seadrill, som er i porteføljen (hold-deg-unna-porteføljen), er ekstremt negative aksjer.

I følge Investtech (og Hammers) bør en altså holde seg langt unna SoftOx, hva skal en si om slike analyser og anbefalinger?
Slettet bruker
24.04.2021 kl 12:04 3912

Investtech og Hammers ser jeg på som underholdningsartister, blir mer interessant med analysen fra SB1, et fint tidspunkt for denne vil være når vi har fått endelig resultat SWIS-02.

" we are eagerly looking forward to examining and analyse the study data and report on the results later in Q2-2021”, says Glenn Gundersen, Medical Director of SoftOx"

https://soft-ox.com/press-releases-updates/
Slettet bruker
24.04.2021 kl 12:15 3890

Det kan jo tenkes at dem slipper resultatene av dette i forbindelse med q rapporten/ en eventuell webcast. Spennende!
Aaleby
24.04.2021 kl 14:03 3814

Kursutviklingen siste året stemmer jo overens med at det hadde vært lurt å holde seg unna. Personlig velger jeg å styre mine investeringer basert på det fundamentale og der har Softox paradoksalt nok blitt styrket betraktelig i den samme tidsperioden. Som er hvorfor mange av oss sitter i stoisk ro og ikke lar rådende kurs påvirke nattesøvnen overhodet.
Hanveg
24.04.2021 kl 14:15 3795

Er bare selge, kan trygt vente til høsten med og kjøpe seg billigere inn her
Slettet bruker
24.04.2021 kl 14:43 3753

Det syntes jeg høres ut som en god ide. Gjør det du!
Hanveg
24.04.2021 kl 14:54 3735

Selger mine til uka og kjøper inn senere 30% mer til samme pris. Anbefaler deg også gjøre det om du ikke vil tape penger neste uke
Slettet bruker
24.04.2021 kl 15:06 3722

selg så mye du orker for min del. Om du kjøper igjen eller ei, ja det spiller da vel ingen rolle for meg...
Redigert 24.04.2021 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
Hanveg
24.04.2021 kl 15:28 3691

Neinei. Va bare ett tips. Har fu let på softox ved hver Q presentasjon. Men gdu gjør det du liker. Regner med du holder på med dette for og tape
Aaleby
24.04.2021 kl 15:30 3683

Du vet at man får svaret på HINAS i slutten av juni? Til høsten er resultatene fra SWIS-2 publisert, SBE fase-1 ferdig og SIS forlengst påbegynt. Partner til SWIS er mye mulig offentliggjort og studieløpet for sårbehandling til dyr er kommet for dagen. For alt man vet kan anken vedr. EU-godkjenningen ha falt i Softox sitt favør.

Skal pantsette huset og selge bilen om det blir mulig å få kjøpt Softox til 30% lavere kurs enn dagens.
Slettet bruker
24.04.2021 kl 16:00 3642

Trodde Swis resultatene skulle legges frem ila q2?
" we are eagerly looking forward to examining and analyse the study data and report on the results later in Q2-2021”, says Glenn Gundersen, Medical Director of SoftOx
Aaleby
24.04.2021 kl 16:07 3632

Nettopp. Kunne også ha skrevet 'til høsten er resultatene fra SWIS-2 forlengst publisert".

Listet opp momenter som gjør en negativ kursutviklingen de neste månedene frem mot høsten som svært lite trolig. Selv om kursen åpenbart_kan_ ta seg en ytterligere dukkert på kort sikt.
Redigert 24.04.2021 kl 16:11 Du må logge inn for å svare
Hanveg
24.04.2021 kl 17:55 3542

😆👌
Slettet bruker
24.04.2021 kl 20:37 3406

Hyggelig med litt aktivitet igjen, vi vet jo hva det tyder på. Når denne først tar løs så går det raskt,men man kan jo selvfølgelig gamble på at man er den raskeste sauen i flokken....
Billyjojimbob
25.04.2021 kl 09:03 3205

Vanligvis følges bjøllesauen,men her er det bare gamle værer som venter på foring👍Spennende når foret kommer.
Slettet bruker
25.04.2021 kl 09:39 3172

Hvor mye har du tapt på kahoot nå?
Slettet bruker
25.04.2021 kl 13:33 3027

Litt historie " Performance
outcomes demonstrate antimicrobial
properties with excellent wound healing (epithelialization) observations. Overall
usability aspects of SWIS handling were
reported to be satisfactory"

Og vedr.tid før dette er på markedet "In parallel with the clinical study, SoftOx’s quality system and full-scale production are being developed to meet the requirements (CE marking) for SWIS being certified as a medical device (Class III) in the European market"
Hanveg
25.04.2021 kl 14:26 2968

Har litt minus på kahoot nå, men solgt 3 ganger med fortjeneste på vei opp, så i pluss om du tar det med
Hanveg
26.04.2021 kl 10:53 2654

Hvor mye har du tapt på Softox?
Slettet bruker
26.04.2021 kl 11:46 2576

Hei, kan du skrive alt i et innlegg isteden for å spamme med 3 nye innlegg etter hverandre? På forhånd takk, mvh Sapa
Rakettforsker1
26.04.2021 kl 14:25 2463

Det går mot lysere tider, spesielt for oss Softox aksjonærer.

HINAS anbudet med egen kategori for alkoholfrie desinfeksjons-produkter er endelig blitt utlyst, og man forventer svar på om Softox vinner anbudet rundt uke 27. Dette anbudet vil være Softox sin første inntreden inn i det norske helsevesenet og på norske sykehus, målgruppen som hele tiden har vært hovedfokus for selskapets desinfeksjons-produkter. Inntog i helsevesenet vil være viktig som et kvalitetsstempel, men det vil også gi klingende mynt i kassa.

Samtidig går vi å venter på en kanskje enda større melding fra selskapet, nemlig resultater fra SWIS-02 studiet som skal komme i løpet av Q2. Dette studiet omhandler selskapets sårskyll-løsning, og med positive resultater her vil produktet være klar for kommersialisering. Det kan godt tenkes at salg av SWIS kan gi inntekter allerede i 2021. Anbefaler de som ikke kjenner selskapet til å lese seg opp, så kanskje vil man forstå betydningen av et positivt resultat her.

Om ikke det var nok, så venter vi på spennende meldinger om status på studiene på SBE og SIS. Nylig har vi fått vite mer om spennende samarbeidsavtaler med forsvaret. Q1 resultater presenteres på torsdag. Hvem vet, kanskje har heller ikke salget av Safedes/Antivir gått så dårlig som mange forventer?

Redigert 26.04.2021 kl 14:27 Du må logge inn for å svare