FLNG-FLEX-RATENE GÅR BANANAS!!!!

sheepman
FLNG 24.04.2021 kl 21:07 29371

Denne fortjener egen/ny tråd....

- Nå er det fullt kjør igjen på ratene! Er det mulig????? I flg Affinity and Clarksons har vi nå følgende rater for MEGI:

atlantic 95000 (+19%), Middle East 85 000 (+8%), Pacific 85 000 (+8%)
For TFDE er ratene på 72500(+32%), 65000 (+44%) 65000 (+51%)

For MEGI gjelder følgende langtidskontrakter 6 mnd 91250, 12 mnd 85250, 3 år 72750

For tfde er disse på henholdsvis 78500, 73750 og 62000


Med andre ord så ser det veldig veldig bra ut både på kort sikt og på lang sikt. Hvis Flex chartrer bort på lengre kontrakter, så vil man nå altså få mer enn 20 kr aksjen i positiv cashflow/utbytte.

Det er fortsatt en stigende trend. Dvs at man kan forvente at disse ratene skal fortsette oppover

- Lykke til!
MacJoJo
27.09.2022 kl 15:16 600

Har hatt noe betydning da 3 skip har vært sluttet på variabel time charter.

Noe mindre nå, ettersom kun ett skip er på slik charter

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/6c0d64a5-587f-42f2-9a45-6b3f6f22990f
Slettet bruker
18.09.2022 kl 12:59 842

Har det stor betydning på Flng?
De har vel ikke ledige skip, men det har Cool
Gull i pungen
17.09.2022 kl 20:18 991

Spot freight rates for modern tonnage being quoted between $250-300,000

https://mobile.twitter.com/OKalleklev/status/1571116410503397380?cxt=HHwWiIC8zaOD3c0rAAAA
Hellboy
15.09.2022 kl 13:14 1190

Thesistulling skrev Jupp. Sorry.
No problem. Jeg sitter i begge;) men greit å ta diskusjonene riktig sted :)
Hellboy
15.09.2022 kl 12:40 1236

Cool er vel best å diskutere på en tråd om cool og ikke flex?
Thesistulling
15.09.2022 kl 12:19 1264

The Godfather skrev Emi
En rettet emi er ikke dumt å ta meg seg i et stramt marked.
Slik ser nå jeg det erfaringsmessig skulle det være aktuelt.
Redigert 15.09.2022 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Quendi
15.09.2022 kl 12:13 1281

The Godfather skrev Emi
Emission i Cool - Är du på riktigt?

Skulderna behöver inte refinansieras på många år. Cool har uttalat sagt i Q2 rapporten att man vill utöka verksamheten, men att man kommer göra det genom goda relationer med stora banker.

Vilket skitsnack. Det här kommer från någon som tydligen gått ur aktien och vill prata ner den.

Rekommenderar er att läsa Cools Q2-rapport så ser ni hur stabilt det är. Har 80% av mitt kapital i Cool och ser det som kommande årets säkraste investering, med fantastiska utsikter på avkastning.

Har också haft kommunikation med Cools CFO som säger att de tittar på att låsa in fler kontrakt på 1 år eller 3 års-avtal. Senaste 1 års-avtal skrev man på $140k/dag, break even ligger på $50k/dag per skepp för Cool.

Just nu ser prognosen ut som att de kommer satsa på att köra mesta möjliga spotpris fram mot vintern och en tid in på '23, men kan de låsa skyhöga erbjudanden på 1 år eller 3 år så kommer de såklart att göra det - vilket allt talar för.
Redigert 15.09.2022 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
15.09.2022 kl 11:16 1334

Man kan da lese.......

Tja, null risiko med andre ord.
Slik ser nå jeg det.
MacJoJo
15.09.2022 kl 10:06 1176

Thesistulling skrev Hva er risikoen i Cool?
Risiko for at spotratene ikke holder seg på / over historisk høy.
Politisk risiko som gjør at transportbehovet for LNG minker.

Legg merke til at jeg skriver at COOL har HØYERE risiko enn FLNG, ikke at det er en høyrisikoaksje ! Stor forskjell !!
MacJoJo
15.09.2022 kl 09:38 1224

Båtene er bundet på lange GODE kontrakter. Dessuten har de opparbeidet en god og stabil utbyttehistorikk.

Vil si FLNG er den LNG-aktøren som gir god og trygg avkastning de neste 3-5 årene.
COOL er litt mer wildcard, mer risiko og gir bedre oppsidepotensiale på kursen.
Redigert 15.09.2022 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Gull i pungen
08.09.2022 kl 16:35 1478

De har bundet alle båtene på lange kontrakter. Hvis du vil ha eksponering mot dagens brennhete spotmarked bør du kjøpe Cool. 👍
The Godfather
08.09.2022 kl 12:52 1583

Gassfraktratene i fyr og flamme

LNG-fraktratene har skutt til værs etter sommeren. – Man kan nesten bare tenke på et tall på hvor høyt ratene kan gå denne vinteren, sier redertopp Øystein Kalleklev.

https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/08/7926645/gassfraktratene-i-fyr-og-flamme
MacJoJo
07.09.2022 kl 12:13 1687

Mer gass på kjøl over lengra avstander, dette kan vi like:

https://www.zerohedge.com/markets/china-aggressively-reselling-russian-gas-europe
vicktor
25.08.2022 kl 11:54 2298

Quendi
Store bevegelser i kursen om dagen og muligens noe å være litt urolig for.
Noen kjører muligens kursen opp og ned, for å få noen daglige gevinster.
Men ta det helt med ro, selskapet leverer det de skal og vil fremover fortsette å levere.
Se denne presentasjonen av selskapet, så vil du forstå at det er i dette selskapet man skal plassere pengene.
Legg spesielt merke til på sluttet hvor de argumenterer for hvorfor FLEX ikke skal befatte seg med Hydrogen og andre
energi kilder. Veldig glad for at jeg kjøpte meg inn i selskapet for 4 år siden og har nå 200 % avkastning.
https://www.youtube.com/watch?v=6gTPkgpXTJg&t=1s
Quendi
25.08.2022 kl 09:49 2347

Vad händer med kursen? Trots fin rapport? Är det att folket inser att potentialen redan är uttagen och ser sig om efter annat inom LNG? Cool?
The Godfather
25.08.2022 kl 08:44 2399

Fra Pareto

Flex LNG - Well-deserved premium

Flex LNG did more than we were hoping today, adding a USD 0.5/share ‘special dividend’ that we believe is sustainable for more than just one quarter. With a tied-up fleet well into 2024 against rock solid counterparties, we believe FLNG will continue to outperform – and be in a stellar position to secure new long-term arrangements at (for them) super-profit levels 2-3 years from now. Getting paid 12-14% in the meantime is not too shabby – and we raise our TP to NOK 390 (350), reiterating BUY
Gull i pungen
24.08.2022 kl 11:44 2489

Juicy special dividend!!!
MacJoJo
24.08.2022 kl 08:13 2565

Mange mener vel at FLNG er litt kjedelig, og den har lite potensiale.

For min del syns jeg ikke det er kjedelig å tjene penger. Potensiale kommer nok til å synliggjøres i løpet av kort tid.....




Kraftig forbedring for Flex LNG
Gassfraktrederiet Flex LNG fikk et nettorsultat på 44,3 millioner dollar i andre kvartal 2022, mot 12,7 millioner dollar i samme kvartal året før.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport onsdag.

Driftsinntektene fra skip var 84,2 millioner dollar i perioden (65,8). I kvartalet bokførte selskapet en gevinst på derivatkontrakter på 14,5 millioner dollar.

Styret i selskapet har besluttet å utbetale et utbytte på 1,25 dollar pr aksje for andre kvartal, hvorav 0,75 dollar er ordinært og 0,50 er ekstraordinært.
kaymo
12.08.2022 kl 08:52 2779

Aksjetips ? Hvilke selskaper er gode kandidater innen LNG? Om Putler slår av gassen til EU så kommer det mobil LNG havn i tyskland fortere enn hva vi kan si Hei og frakten av gass er igang :D
Sparern
12.08.2022 kl 07:44 2854

Er av de som var med allerede da Fredriksen kjøpte seg inn. Denne aksjen går nå enormt og utbytter drysser over oss.. Vakkert....
Realis
18.10.2021 kl 18:53 4450

Flex-aksjen sank som en stein fra over 170 til under 160 på meldingen om at Russland ville trappe opp eksporten av LNG til Europa, hvilket nok ble antatt ville redusere langdistanseskipningen av gass fra Amerika. Så kommer det melding om mulige "leveringsproblemer" fra Russland, og aksjen stiger. Er det kineserne som overbyr det intellektuelt svake og økonomisk stadig fattigere og mer selvskadende Europa vi ser her?
DrM
17.10.2021 kl 09:02 4728

Nordpolen sender Sør Korea en liten kald bølge. Får håpe kulden setter seg godt fast i flere uker. Får håpe de fryser i Nord Korea også.

https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20211015008500315
Shagwong
11.10.2021 kl 12:12 5186

Ser ut som Flex har falt til under 0.5 % på Short Nordic registeret
Tiuren
10.10.2021 kl 23:14 5379

Capesize VLCC MR VLGC LNGC
USD83.9k/day USD4.1k/day USD3.5k/day USD24.5k/day USD147.5k/day
Snart like høye LNG rater som i Januar……!
MacJoJo
08.10.2021 kl 13:49 5562

Ratene stiger og stiger......

https://fearnpulse.com/
Sonatrach
07.10.2021 kl 09:27 5748

Fra Arctic:

LNG- Record prices puts pressure on long term demand!

In economies like India, China and Pakistan, where LNG/natural gas is viewed as an acceptable source of reducing carbon emission, the surge in prices is prompting power providers to return to coal and fuel oil. The region, which was expected to be the heart of LNG demand growth, is now rethinking LNG investments.

A majority of long-term contracts in Asia are oil linked (typically 13% slope), but South Asian countries have a higher exposure to spot prices which are currently exceeding USD 50/MMBtu, according to Bloomberg. In contrast, a slope pricing of 13% means USD ~10..5/MMBtu.

Any plans for new regasification terminals may now be put on hold given the price environment, together with governmental budgets being stretched in light of covid. The high price environment is also putting pressure on the exporters as the high prices make it difficult to secure off-take agreements.

Cheniere states that any additional capacity expansion on Corpus Christi, which the company soon will decide on, looks attractive given the spread between Henry Hub and JKM/TTF.
DrM
06.10.2021 kl 15:02 5874

Den daglige charterprisen for et tri-fuel diesel-elektrisk (TFDE) fartøy som kan frakte 160 000 kubikkmeter LNG til havnene i Stillehavet, steg til 76 000 dollar om dagen tirsdag, det høyeste siden februar. Videre skrives det om mulighet for rater på 136k dagen mot siste måneden i år. Megi ratene blir pene i år også.

https://gcaptain.com/lng-ship-rates-climb-due-to-widening-spread-between-europe-and-asia-prices/
MacJoJo
15.09.2021 kl 08:16 6222

FLNG tas inn i Hovedindeksen fra Fredag 17. September - https://investor.dn.no/#!/Aksje/S263/FLNG/FLEXLNG

Kan komme ett fint oppsving når indeksfond skal inn her.
Trendline
09.09.2021 kl 18:32 6684

Spotratene ligger nå rundt 70.000$ pr. dag.
Det vil stramme seg til i markedet i løpet av september/oktober, mener Flex LNG-sjef, Øystein Kalleklev. Vil spotratene nå 200.000 dollar dagen?
Her blir det vel litt mere utbytte, skulle jeg tro…
MacJoJo
08.09.2021 kl 09:49 7068

veve skrev Innlegget er slettet
Med en stor del av flåten sluttet på greie kontrakter, og utbytter på 3-4 kr hvert kvartal, skal det mye til at den kommer på billigsalg.

Men så er kanskje ikke oppsiden så stor lenger heller, bare en "kjedelig" aksje med direkteavkastning på 10-12 %