FLNG-FLEX-RATENE GÅR BANANAS!!!!
Denne fortjener egen/ny tråd....
- Nå er det fullt kjør igjen på ratene! Er det mulig????? I flg Affinity and Clarksons har vi nå følgende rater for MEGI:
atlantic 95000 (+19%), Middle East 85 000 (+8%), Pacific 85 000 (+8%)
For TFDE er ratene på 72500(+32%), 65000 (+44%) 65000 (+51%)
For MEGI gjelder følgende langtidskontrakter 6 mnd 91250, 12 mnd 85250, 3 år 72750
For tfde er disse på henholdsvis 78500, 73750 og 62000
Med andre ord så ser det veldig veldig bra ut både på kort sikt og på lang sikt. Hvis Flex chartrer bort på lengre kontrakter, så vil man nå altså få mer enn 20 kr aksjen i positiv cashflow/utbytte.
Det er fortsatt en stigende trend. Dvs at man kan forvente at disse ratene skal fortsette oppover
- Lykke til!
- Nå er det fullt kjør igjen på ratene! Er det mulig????? I flg Affinity and Clarksons har vi nå følgende rater for MEGI:
atlantic 95000 (+19%), Middle East 85 000 (+8%), Pacific 85 000 (+8%)
For TFDE er ratene på 72500(+32%), 65000 (+44%) 65000 (+51%)
For MEGI gjelder følgende langtidskontrakter 6 mnd 91250, 12 mnd 85250, 3 år 72750
For tfde er disse på henholdsvis 78500, 73750 og 62000
Med andre ord så ser det veldig veldig bra ut både på kort sikt og på lang sikt. Hvis Flex chartrer bort på lengre kontrakter, så vil man nå altså få mer enn 20 kr aksjen i positiv cashflow/utbytte.
Det er fortsatt en stigende trend. Dvs at man kan forvente at disse ratene skal fortsette oppover
- Lykke til!
fleken
24.04.2021 kl 23:07
18707
Hvordan vil prisøkning i ratene påvirke de nye kontraktene til Flex som er på ca 700000 i døgnet. De er jo flytende som de sier. Vil vi få med oss denne stigningen eller ligger det et tak i disse flytende kontraktene?
Else
25.04.2021 kl 18:59
18413
Ser positivt ut at ratene stiger. Da får vi kanskje fortsatt sterk økning i aksjekursen og gode utbytter igjen.
Jeg trenger cash til ny bil i sommer.
Jeg trenger cash til ny bil i sommer.
artumas
25.04.2021 kl 23:49
18192
Aksjen har steget mye og raskt. Har stoppet på rundt kr. 95,- noen dager. Tror det er smart med en kort pause før den forhåpentligvis stiger videre. Hadde vært greit om den passerte kr. 100,- som er et greit tall.
sheepman
26.04.2021 kl 13:32
17913
Rateoppdayerimg fra cleaves nå på 82000 om dagen. Nesten det samme som Affinity, men de har også 95000 i atlanteren. Brytes 100 000 innen onsdag, tro? Jeg tror det!!
Redigert 26.04.2021 kl 13:33
Du må logge inn for å svare
sheepman
26.04.2021 kl 21:56
17711
Kursmålet skal økes til mellom 150 og 200 i flg Pareto: https://e24.no/boers-og-finans/i/EpreQl/lng-ratene-til-vaers-hoeyeste-april-nivaaene-siden-2013
Else
27.04.2021 kl 22:51
17425
Tror dere virkelig at FLNG har noe særlig mer å gå på . Jeg har siden inngangen fått med med en nesten dobling av aksjeverdiene i FLNG, og begynner nå å bli hissig å siger gevinsten og å selge med ut/ned. Når jeg se at noen nå vil sette kursmål til 200kr virker dette noe utopisk, ihvertfall på kort sikt.
sheepman
27.04.2021 kl 23:33
17346
Jeg skal i alle fall ikke selge.. Pareto har eps nå på 22 kr aksjen. (oppjustert fra 16). Altså utbytte på over 20 kr i år. Aksjemål ble oppjustert av arctic i dag, og flere andre må snart gjøre det samme. Hørte om en tfde som ble chartret ut i dag på 12 mnd på godt over 70 000 om dagen. Ratene fortsetter og stige denne uka også. Pareto mener flex nå burde handles for mellom 150 og 200 kr. Håper flex signerer flere kontrakter på 4-5 år snart. Gjør de det, så er vi på 200 på null kåmma null
sheepman
28.04.2021 kl 00:31
17297
Spark spot for tfde opp ca 10% siden fredag.... Samtidig gikk gassprisene i europa opp 8% i dag pga russerne. Nå lønner det seg virkelig å frakte gass fra usa. Tror ratene nå vilbstige enda mer. Gassprisene i europa er nå på samme nivå som i januar... Front-month Dutch TTF rallied nearly 8% after Gazprom decided not to secure extra pipeline capacity via Ukraine for May in an auction. Folks had been expecting additional Russian flows to Europe to help refill inventories
Redigert 28.04.2021 kl 00:35
Du må logge inn for å svare
sheepman
29.04.2021 kl 12:53
16940
Ratene fortsetter kraftig opp !!! Viktig å bemerke at det ikke bare er spoten som drar oppover. Årskontrakten (12mnd) for MEGI handles nå for vanvittige 97 000 dollars /dagen. For 5 dager siden så gikk denne for 85 250 dollars om dagen. Det er altså veldig mye som tyder på at 2022 blir mye mye bedre enn 2021. Her er det bare å vente på saftige utbytter. Ca 22 kroner i 2021 og enda mer i 2022. Noen som har anslag på utbytte for 1 kvartal? Bestemmer de seg for å betale ut alt med en gang, eller vil de fordele det utover flere kvartaler,tro? Skal vi tippe 6-7 kroner for 1 kvartal?
Maduro
29.04.2021 kl 13:14
16999
Mitt stalltips er: 0,40 USD (nok 3,3 med kurs 8,2) i utbytte Q1, kanskje tom 0,50 USD (nok 4,1) siden de fikk sikret langsiktig charterutleie nylig.
Sonatrach
29.04.2021 kl 16:04
16874
Hmmmm...... Var Flex alt for tidlig ute med å slutte ut sine opp til 5 skip?
sheepman
30.04.2021 kl 08:42
16655
Det spørs litt på hvilke rater de fikk. Først gikk det rykter om 69000, men stod vel ett sted nå at de fikk mellom 70 og 75000. 3 årsratene lå vel på ca 72500 den uka, så lurer vel på om ikke det var ratene. Jeg for min del håper at de slutter resten av flåten på lengre kontrakter nå, selv om de nå har det veldig veldig bra med den spoten som vi har nå. Er vel også variable rater på de skipene som de fra før av hadde på kontrakter
Else
03.05.2021 kl 21:11
16202
Jeg får håpe du får rett. Tenk 150kr, men på hvilken sikt?
Det blir penger av slikt!
Det blir penger av slikt!
Redigert 03.05.2021 kl 21:15
Du må logge inn for å svare
DrM
06.05.2021 kl 17:46
15713
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Mozambique-Delays-Could-Disrupt-Global-LNG-Market.html
Høye spott rater kan forventes yttligere 2 år frem i tid. Dette er meget bra.
Høye spott rater kan forventes yttligere 2 år frem i tid. Dette er meget bra.
Else
25.05.2021 kl 10:50
15152
Uvisst av hvilken grunn så hopper kursen opp nær 8 % i dag tidlig. Hva kan årsaken til denne interessen være?
PS: Jeg ser nå at årsaken til kurshoppet trolig er at det er meldt om utbytte på 0.40$. Da blir det kanskje ny bil i sommer?
PS: Jeg ser nå at årsaken til kurshoppet trolig er at det er meldt om utbytte på 0.40$. Da blir det kanskje ny bil i sommer?
Redigert 25.05.2021 kl 10:58
Du må logge inn for å svare
canarias
25.05.2021 kl 10:56
15132
Trendline skrev Jeg tror at vi går mot 150kr på sikt...
Tror ikke 150 er så veldig langt unna
Else
25.05.2021 kl 11:03
15106
Greenhorn skrev Skriver du med deg selv?:)
Nei Greenhorn, vet du hva.
Men er det det du pleier å gjøre, å skrive med deg selv?
Men er det det du pleier å gjøre, å skrive med deg selv?
Rumleskaft
26.05.2021 kl 12:38
14773
Uvanlig høy RSI. Meglerhus har pumpet ut kjøpsanbefalinger - må vel gi det et par mnd før de evt kommer med nye. I følge Fearnleys har ratene gått litt ned. Vi går inn i lavsesong. Man skal aldri si aldri, men tipper man kan få denne billigere enn 120-125 i.l.a sommeren.
sheepman
26.05.2021 kl 17:02
14622
Tja. I følge grafen, så følger ratene nå 2019. Skal ligge flatt et par tre uker nå, tenker jeg. Men så har jo 2021 vært et noe uvanlig år.. Kommer nok flere kontrakter snart nå. 5-6 båter som er ledige fra sånn ca 1 kvartal 2022. Så disse står for tur nå i juni tenker jeg
Else
17.06.2021 kl 08:57
14183
FLNG går bra og utbetaler stadig utbytte. Fikk selv noen tusinger på konto i går og det kommer godt med til ny Cabriolet i sommer og litt til feriekasse. Nå ser jeg fram til videre kursutvikling og fram mot neste utbytte ((når?).
Redigert 17.06.2021 kl 09:01
Du må logge inn for å svare
sheepman
18.06.2021 kl 14:24
13988
Ratene er opp ca 10 % siden onsdagen..... Nærmer seg 100 000 for MEGI. Dette er utrolig bra på denne tiden av året!
fleken
18.06.2021 kl 16:36
13921
Men hvorfor står selgerne i kø. Utbytte har vi nettopp fått og mer er på vei. Tipper att det i løpet av sommeren kommer flere gode lange kontrakter. Så derfor forstår jeg ikke denne viljen til å selge. Er det noen som har en god forklaring på det?
sheepman
20.06.2021 kl 22:10
13709
I flg cleaves så gikk ratene bra opp i forrige uke.TFDE var opp 11 prosent. MEGI var opp 18 prosent til 87k om dagen. fortsetter neste uke sånn, så er vi over 100k på torsdagen! uansett så ligger jo ratene godt over estimatene til analytikerne.
Fearnleys hadde noe høyere rater for tfde på fredag. For atlantic:89000. Pacific: 73000
Fearnleys hadde noe høyere rater for tfde på fredag. For atlantic:89000. Pacific: 73000
Redigert 20.06.2021 kl 23:50
Du må logge inn for å svare
Reprisingscaset. Nå er vel tiden inne for et løft igjen.
Ratta
24.06.2021 kl 12:01
13144
Merkelig at cleaves fortsatt har kursmål på litt over 60 og 4-5% utbytteyield de neste årene.
Realis
24.06.2021 kl 14:17
13042
Cleaves' kursmål må være satt etter verst tenkelige scenario - at vi får en mild vinter etter å ha fylt opp lagrene for å forebygge situasjonen fra årets kalde vinter med høye gass- og fraktepriser. En mild vinter kan bli ødeleggende for fraktratene, men motvirkes jo av de gode kontraktene selskapet har skaffet for rundt halvparten(?) av flåten. Det blir helt sikkert utbytte også for q2, antar vi 30 cent er vi på Cleaves' utbyttemål alt etter første halvår. Har en mistanke om at Cleaves burde gjøre en ny analyse - deres kursmål har vel stått en stund.
DrM
24.06.2021 kl 16:56
12995
Triton
30.06.2021 kl 23:10
12205
LNG-markedet er «on fire», sier Flex-LNG-sjef Øystein Kalleklev. I periodemarkedet inngås det nå ettårskontrakter på godt over 100.000 dollar dagen.
Trendline
01.07.2021 kl 00:47
12135
China og India brenner mye kull, det er billigere, men verre for kloden enn LNG
Dette kan bli dyrt…
Dette kan bli dyrt…
DrM
02.07.2021 kl 14:16
11839
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Ukraine-Cries-Blackmail-As-Gazprom-Reduces-Gas-Supply-To-Europe.html
Bare få denne dagen overstått, så får vi se om det blir bedre avkastning på pengene neste uke.
Bare få denne dagen overstått, så får vi se om det blir bedre avkastning på pengene neste uke.
Kristoffern
14.07.2021 kl 13:10
7389
Denne aksjen har gått litt i dvale, hvilket synes ufortjent.
Kontraheringslyst og lange kontrakter inngås i fleng. Siste er Shell idag med tre nybygg til antydet pris tett på 200 mill Usd pr båt. Nye kontrakter for 2024 levering indikeres rundt 210 mill. Dette legger et reelt kurspotensiale på nærmere 200 Kr aksjen. Bunninntjeningrn er mellom 7 og 8 Kr aksjen på de kontrakter som er inngått for de neste tre år. Dagens marked indikerer 12-15 kroner minimum på den usluttede tonnasjen. Bunn er lagt på tilbakekjøp på 14 Usd aksjen. Børsens beste risk/ reward for tiden
Kontraheringslyst og lange kontrakter inngås i fleng. Siste er Shell idag med tre nybygg til antydet pris tett på 200 mill Usd pr båt. Nye kontrakter for 2024 levering indikeres rundt 210 mill. Dette legger et reelt kurspotensiale på nærmere 200 Kr aksjen. Bunninntjeningrn er mellom 7 og 8 Kr aksjen på de kontrakter som er inngått for de neste tre år. Dagens marked indikerer 12-15 kroner minimum på den usluttede tonnasjen. Bunn er lagt på tilbakekjøp på 14 Usd aksjen. Børsens beste risk/ reward for tiden
Sonatrach
14.07.2021 kl 13:39
7421
Kontraheringslysten burde skremme de fleste. I tillegg til inngåtte kontrakter skal Qatar bygge 151 skip. Da blir det natta for LNG markedet fra og med 2025 om ikke tidligere!
Kristoffern
14.07.2021 kl 18:28
7357
Skift batteriet i kalkulatoren. Tilgangen på Natgass billig er tilnærmet uendelig. Transporten koster, derfor Gazprom og Flng.
På flåtebalanse er Qatar og Nakilat viktig. Men av dagens tonnasje på LNG er mer enn en tredjedel overårige steam drevne, som ikke har den økonomien man får idag med Flex sin state - of - the art tonnasje. Som er toppklasse teknisk, svinn og drivstofføkonomi.
Gamle steamers er over 1/3 del av tonnasjen, Stein Gammel. Sjekk litt på tvers, Golar, Avenir, stolt Nielsen. Gass er den nye oljen. Til under halvpris.
Men hvem får gassen frem til bruker? Flex.
Enkel hoderegning. Nye båter til 210 musd tilsvarer på 8,70 i dollarkurs ca 420 Kr aksjen. Rentebærende gjeld ved utgangen av 2021 ca 210 Kr aksjen.
Do the marth! 100 Kr i gevinstt, 3 Kr Kr nedside, 12-15 Kr aksjen i basisinntjening. På dagens skrapte nivå ca 12 Kr i utbytte i året. Er det blitt så vanskelig å regne?
På flåtebalanse er Qatar og Nakilat viktig. Men av dagens tonnasje på LNG er mer enn en tredjedel overårige steam drevne, som ikke har den økonomien man får idag med Flex sin state - of - the art tonnasje. Som er toppklasse teknisk, svinn og drivstofføkonomi.
Gamle steamers er over 1/3 del av tonnasjen, Stein Gammel. Sjekk litt på tvers, Golar, Avenir, stolt Nielsen. Gass er den nye oljen. Til under halvpris.
Men hvem får gassen frem til bruker? Flex.
Enkel hoderegning. Nye båter til 210 musd tilsvarer på 8,70 i dollarkurs ca 420 Kr aksjen. Rentebærende gjeld ved utgangen av 2021 ca 210 Kr aksjen.
Do the marth! 100 Kr i gevinstt, 3 Kr Kr nedside, 12-15 Kr aksjen i basisinntjening. På dagens skrapte nivå ca 12 Kr i utbytte i året. Er det blitt så vanskelig å regne?
Sonatrach
15.07.2021 kl 08:18
7270
LNG frakt måles i Unit Freight Cost. Dvs fraktkostnad pr Mmbtu. Så lenge ratene for nye moderne skip skip holder seg over $50-60K/dag vil det ikke bli scrappet et eneste steamskip bygget etter år 2000 da de vil være konkurransedyktige på en lavere rate og likevel gi inntekter til reder. Samtidig vil de ligge der å presse ratene for moderne skip ved hver eneste slutning. Det vil gå 10-20 år før siste steamskip er blitt spiker dersom ikke ratene går helt i kjelleren for minst en 5 års periode!
Redigert 15.07.2021 kl 08:19
Du må logge inn for å svare
petrol
15.07.2021 kl 08:36
7267
Ikke alle som er enig med deg S.:
Her noen vurderinger gjort i slutten av mai mnd (utdrag hentet fra E24):
"ABG Sundal Collier og DNB Markets oppjusterer kursmålene sine til henholdsvis 140 og 142 kroner per aksje, fra tidligere 110 og 131 kroner per aksje. Pareto Securities og SEB oppjustert sine kursmål til henholdsvis 167 og 136 kroner per aksje, fra tidligere 130 kroner per aksje.
Alle nevnte meglerhus opprettholder en kjøpsanbefaling på aksjen.
DNB Markets skriver at kvartalsrapporten bekreftet at Flex LNG er på vei i riktig retning, og trekker frem at med 50 prosent av flåten på faste kontrakter de neste tre årene, kan selskapet fokusere på utbetalinger til aksjonærene.
ABG Sundal Collier skriver at fastrate-dekningen i selskapet gir betydelig nedsidebeskyttelse, samtidig som meglerhuset beskriver solide utsikter, også for 2022."
Her noen vurderinger gjort i slutten av mai mnd (utdrag hentet fra E24):
"ABG Sundal Collier og DNB Markets oppjusterer kursmålene sine til henholdsvis 140 og 142 kroner per aksje, fra tidligere 110 og 131 kroner per aksje. Pareto Securities og SEB oppjustert sine kursmål til henholdsvis 167 og 136 kroner per aksje, fra tidligere 130 kroner per aksje.
Alle nevnte meglerhus opprettholder en kjøpsanbefaling på aksjen.
DNB Markets skriver at kvartalsrapporten bekreftet at Flex LNG er på vei i riktig retning, og trekker frem at med 50 prosent av flåten på faste kontrakter de neste tre årene, kan selskapet fokusere på utbetalinger til aksjonærene.
ABG Sundal Collier skriver at fastrate-dekningen i selskapet gir betydelig nedsidebeskyttelse, samtidig som meglerhuset beskriver solide utsikter, også for 2022."
DrM
15.07.2021 kl 10:11
7199
Kan se ut som de har lagt inn en bestilling til på 2 nye båter, i tillegg til de 4 i går. Men dette kommer ikke frem på dems hjemmeside.
DrM
16.07.2021 kl 09:19
7026
https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20210714006200320?section=search
Nordnet som har to nyhets artikler om det. Vanskelig å se om det er noe hold i om det, eller om det er et annet firma som har bestilt båtene.
Nordnet som har to nyhets artikler om det. Vanskelig å se om det er noe hold i om det, eller om det er et annet firma som har bestilt båtene.