FLNG-FLEX-RATENE GÅR BANANAS!!!!

sheepman
FLNG 24.04.2021 kl 21:07 29381

Denne fortjener egen/ny tråd....

- Nå er det fullt kjør igjen på ratene! Er det mulig????? I flg Affinity and Clarksons har vi nå følgende rater for MEGI:

atlantic 95000 (+19%), Middle East 85 000 (+8%), Pacific 85 000 (+8%)
For TFDE er ratene på 72500(+32%), 65000 (+44%) 65000 (+51%)

For MEGI gjelder følgende langtidskontrakter 6 mnd 91250, 12 mnd 85250, 3 år 72750

For tfde er disse på henholdsvis 78500, 73750 og 62000


Med andre ord så ser det veldig veldig bra ut både på kort sikt og på lang sikt. Hvis Flex chartrer bort på lengre kontrakter, så vil man nå altså få mer enn 20 kr aksjen i positiv cashflow/utbytte.

Det er fortsatt en stigende trend. Dvs at man kan forvente at disse ratene skal fortsette oppover

- Lykke til!
Kristoffern
14.07.2021 kl 13:10 7001

Denne aksjen har gått litt i dvale, hvilket synes ufortjent.
Kontraheringslyst og lange kontrakter inngås i fleng. Siste er Shell idag med tre nybygg til antydet pris tett på 200 mill Usd pr båt. Nye kontrakter for 2024 levering indikeres rundt 210 mill. Dette legger et reelt kurspotensiale på nærmere 200 Kr aksjen. Bunninntjeningrn er mellom 7 og 8 Kr aksjen på de kontrakter som er inngått for de neste tre år. Dagens marked indikerer 12-15 kroner minimum på den usluttede tonnasjen. Bunn er lagt på tilbakekjøp på 14 Usd aksjen. Børsens beste risk/ reward for tiden
Sonatrach
14.07.2021 kl 13:39 7033

Kontraheringslysten burde skremme de fleste. I tillegg til inngåtte kontrakter skal Qatar bygge 151 skip. Da blir det natta for LNG markedet fra og med 2025 om ikke tidligere!
Kristoffern
14.07.2021 kl 18:28 6969

Skift batteriet i kalkulatoren. Tilgangen på Natgass billig er tilnærmet uendelig. Transporten koster, derfor Gazprom og Flng.
På flåtebalanse er Qatar og Nakilat viktig. Men av dagens tonnasje på LNG er mer enn en tredjedel overårige steam drevne, som ikke har den økonomien man får idag med Flex sin state - of - the art tonnasje. Som er toppklasse teknisk, svinn og drivstofføkonomi.
Gamle steamers er over 1/3 del av tonnasjen, Stein Gammel. Sjekk litt på tvers, Golar, Avenir, stolt Nielsen. Gass er den nye oljen. Til under halvpris.

Men hvem får gassen frem til bruker? Flex.

Enkel hoderegning. Nye båter til 210 musd tilsvarer på 8,70 i dollarkurs ca 420 Kr aksjen. Rentebærende gjeld ved utgangen av 2021 ca 210 Kr aksjen.
Do the marth! 100 Kr i gevinstt, 3 Kr Kr nedside, 12-15 Kr aksjen i basisinntjening. På dagens skrapte nivå ca 12 Kr i utbytte i året. Er det blitt så vanskelig å regne?
Sonatrach
15.07.2021 kl 08:18 6883

LNG frakt måles i Unit Freight Cost. Dvs fraktkostnad pr Mmbtu. Så lenge ratene for nye moderne skip skip holder seg over $50-60K/dag vil det ikke bli scrappet et eneste steamskip bygget etter år 2000 da de vil være konkurransedyktige på en lavere rate og likevel gi inntekter til reder. Samtidig vil de ligge der å presse ratene for moderne skip ved hver eneste slutning. Det vil gå 10-20 år før siste steamskip er blitt spiker dersom ikke ratene går helt i kjelleren for minst en 5 års periode!
Redigert 15.07.2021 kl 08:19 Du må logge inn for å svare
petrol
15.07.2021 kl 08:36 6880

Ikke alle som er enig med deg S.:
Her noen vurderinger gjort i slutten av mai mnd (utdrag hentet fra E24):

"ABG Sundal Collier og DNB Markets oppjusterer kursmålene sine til henholdsvis 140 og 142 kroner per aksje, fra tidligere 110 og 131 kroner per aksje. Pareto Securities og SEB oppjustert sine kursmål til henholdsvis 167 og 136 kroner per aksje, fra tidligere 130 kroner per aksje.

Alle nevnte meglerhus opprettholder en kjøpsanbefaling på aksjen.

DNB Markets skriver at kvartalsrapporten bekreftet at Flex LNG er på vei i riktig retning, og trekker frem at med 50 prosent av flåten på faste kontrakter de neste tre årene, kan selskapet fokusere på utbetalinger til aksjonærene.

ABG Sundal Collier skriver at fastrate-dekningen i selskapet gir betydelig nedsidebeskyttelse, samtidig som meglerhuset beskriver solide utsikter, også for 2022."
DrM
15.07.2021 kl 10:11 6812

Kan se ut som de har lagt inn en bestilling til på 2 nye båter, i tillegg til de 4 i går. Men dette kommer ikke frem på dems hjemmeside.
sheepman
16.07.2021 kl 00:12 6705

Hvor har du dette fra? Har Flex bestilt nye båter?
DrM
16.07.2021 kl 09:19 6639

https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20210714006200320?section=search

Nordnet som har to nyhets artikler om det. Vanskelig å se om det er noe hold i om det, eller om det er et annet firma som har bestilt båtene.
sheepman
16.07.2021 kl 10:03 6622

Takk for artikkel. Men hvorfor mener du dette er Flex?
sheepman
16.07.2021 kl 10:05 6685

230 mill dollars pr båt.... + div finanskost. Heftig
Slettet bruker
19.07.2021 kl 12:02 6538

Sier litt om prisene og hva verdier Flng sitter på.

Husker når byggflåten til Flng ble bestilt og der ble hentet penger, kursmålene florerte opp mot 200 kroner.
Nå som skipene er motat og selskapet har inngått lange kontrakter på fler, ratene er stramme som fy , selskapet har kapital til tilbake kjøp langt under reelle verdier og dividendene venter i fleng, da er aksjen på 115 kr.

Ja takk, dette er et bra kjøp
Redigert 19.07.2021 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Ratta
19.07.2021 kl 12:11 6576

Og cleaves har kursmål 64😃
1347
19.07.2021 kl 12:20 6718

og DNB har 142
Ratta
22.07.2021 kl 02:06 6578

Og der nesten dobblet cleaves kursmålet.
sheepman
22.07.2021 kl 12:51 6441

Skikkelig seriøst... Snart 2kvart. Kan vi forvente utbytte på 45-50 cent? + en eller to charterkontrakter?
MacJoJo
06.08.2021 kl 10:16 6015

10 dager til Q2-fremleggelse, og det er stadig noen som er positive :)

https://e24.no/boers-og-finans/i/oWR89V/dnb-markets-oeyner-stoerre-oppside-i-flex-lng-aksjen
Trendline
06.08.2021 kl 17:15 5924

Fin avslutning på denne uken. Nå kan vi bare henge med på trenden…
God helg
sheepman
06.08.2021 kl 20:19 6000

Tja: nytt kursmål fra DNB på 151 kr i dag. Pareto har 175 kr. Q2 blir lagt frem den 17 aug. Kan vi da også forvente nye kontrakter? Tipper vi skal noe opp før q2,ja!
sheepman
06.08.2021 kl 21:29 6009

Nå har ratene snudd og er på full fart oppover igjen!!
MacJoJo
07.08.2021 kl 13:05 5954

Kan forvente utbytte på 40-50 cent.

Om det blir utbytter i denne størrelsesorden fremover bør kursen opp mot 200 ganske raskt.
Kanskje allerede i løpet av året?
sheepman
08.08.2021 kl 21:43 5775

Flex i media i dag: "Prisoppgangen er svært positiv for LNG-frakt, særlig når vi ser store prisforskjeller mellom Nord-Amerika og resten av verden, fortsetter han.

– LNG-fraktratene har således også vært mye sterkere enn ventet gjennom sommeren, og dette tjener selskaper som Flex LNG på." "Analysesjefen mener følgelig det er «totalt ufortjent» at Flex LNG-aksjen handles til langt under bokført verdi (NAV). Han viser til selskapets solide avkastning på investert kapital og tror den kommende rapporten for andre kvartal – formodentlig med sterke tall, uventet positiv guiding og økt utbytte – kan få fart på aksjekursen."

https://finansavisen.no/nyheter/borsintervju/2021/08/08/7715746/pareto-analytiker-ser-fortsatt-full-fart-i-shippingsektoren

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/08/08/7715467/45-aksjer-gir-utbytte-pa-over-5-prosent



sheepman
09.08.2021 kl 23:34 5632

Cleaves med rateoppdatering: Megi + 5 % til 82k. TFDE + 11% til 59k
Torine
10.08.2021 kl 14:33 5661

Kurs nå 2% lavere enn for 1 mnd siden. Uventet utvikling etter nye analyser og kursmål.
fleken
10.08.2021 kl 14:59 5644

Ja er det noen som kan forklare denne utviklingen? Jeg trodde jo att att vi skulle få noen gode dager nå mot talla som kommer.
sheepman
10.08.2021 kl 22:23 5547

Bra artikkel! Forventer en tight vinter. Flere aktører mener de neste 5 årene skal bli tighte.... Kan bli bra utbytter fremover...

https://www.tradewindsnews.com/gas/bullish-sentiment-pervades-lng-shipping-for-second-half-of-2021-and-beyond/2-1-1050335?fbclid=IwAR1Q93xd4Lvl0Of2j0jreyhoRYhv7ETGsdsHvqh_bQnfeYbhJ-SpGDxRCBc
sheepman
11.08.2021 kl 17:00 5361

Ratene fortsatt opp i flg Fearneys...

Ser ut som om JP har redusert shorten noe...
sheepman
13.08.2021 kl 14:25 4943

Ratene kraftig opp nå! Nå har det definitivt snudd opp, ja! Grunnet stort behov i Asia + tomme lagre i Europa, så vil jeg anta at ratene vil fortsette opp i hele september -oktober + at de vil holde seg sterke hele vinteren! Bør bli bra dette!
Sonatrach
13.08.2021 kl 16:40 4857

Akurat nå går det for fullt og hver eneste last som kan produseres blir eksportert. Det eneste som kan drive opp ratene nå er flere tonne/miles.
sheepman
13.08.2021 kl 16:59 4871

Bygges opp ved eksportportalene i USA. Kommer nok til å gå mange laster fra der nå til høsten
sheepman
16.08.2021 kl 20:17 4736

MEGI opp til 84 000 og tfde opp til 65 000 i flg cleaves
sheepman
16.08.2021 kl 22:41 4650

Sluttet på 140 nok i USA. 2 kvart i morgen. Blir spennende med hva de guider og hva de sier om å tegne noen flere kontrakter fremover. Blir det utbytte på 0,35 - 0,40 tro? Har vel brukt noe cash med overføring av de nye båtene + gjenkjøp av aksjer. Resten skal gå til utbytte
fleken
16.08.2021 kl 22:50 4657

Håper og tror på. 40cent. Har også et håp om at de varsler økende utbytte fremover opp til 60 cent til q3 q4. Tipper att Kalleklev kommer til å strutter av selvtillit i morgen.
sheepman
17.08.2021 kl 00:04 4574

Vi får se : "Consensus is earnings per share of $0.305."
sheepman
24.08.2021 kl 18:27 4239

Ratene heftig ned igjen nå. Rørledninger som går til eksportterminalene i USA er under vedlikehold i flg Poten....
sheepman
25.08.2021 kl 17:28 4063

Ratene ned i dag i flg fearnleys
sheepman
27.08.2021 kl 20:26 3877

Ratene fortsetter å falle kraftig nå, bare siden den 25/8. Noen som vet hvorfor???