Plcs. Hvordan skal dette ende?

Stubben
PLCS 26.04.2021 kl 07:44 18160

Dette er tungt. Ikke svarer DNB på mailene og ikke får man forståelse hva som konkret vil skje med aksjonærene i Polarcus.
Er dette virkelig en gjentakelse av TSU?
princes
13.05.2021 kl 11:49 5105

Polarcus eier fortsatt VYACHESLAV TIKHONOV og har fortsatt verdier i bibliotekkart.
Jeg ser ikke bort i fra at aksjonærer i Polarcus blir overført til Pxgeo . https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2021/04/14/7656032/stillstandsavtale-for-polarcus

Nei jeg har ikke aksjer i plcs.
princes
13.05.2021 kl 12:15 5057

Mye av skylden for at plcs har kommet opp i denne situasjonen er jo på grunn av Covid 19.
Hvordan skal du drive et selskap hvor det tar uker/mnd å få av og på mannskap på skip . Eller du har skip som ikke får lov til å legge til kai. Bare det å frakte mannskap med fly har jo hvert helt håpløst.
Dette er det jo ingen som kunne forutsett ikke heller Matsern som dere sier nå har vært så flink.
Jeg har aldri vært borti noen som har vridd så mye på sannheten og løgner som den mannen.
Slettet bruker
13.05.2021 kl 13:06 5000

Hadde selv ikke en eneste aksje her siste år men har fulgt nøye med hele situasjonen etterpå.

Her skal jeg tegne det best mulige optimistiske scenarioet av hva som kan skje fremover:

Som dere ser så er ledelsen i PXGEO de samme figurene som man kjenner igjen fra Polarcus.
Og Polarcus er ikke en gang formelt konkurs før de starter opp PXGEO.
Hvor lenge siden var det de begynte å planlegge PXGEO? Tipper det var lenge før dramaet i Polarcus begynte.
Og hvor mye tid og energi har disse lederne hatt til å i det hele tatt prøve å berge Polarcus samtidig som de startet et nytt selskap?
PXGEO kan være en planlagt del av restrukureringen i det kriserammete Polarcus.
Etter salg av 6 skip er det friske midler til å nedbetale gjeld. De har vel også et MC bibliotek de kan selge til TGS.
Men så er det stort sett bare et organasisjons nummer igjen av Polarcus.
Så kaster bankene seg over en emisjon der PXGEO går på børs ved å kjøpe Polarcus.
Aksjonærer i PLCS blir da automatisk de nye og første aksjonærer i PXGEO.
Hvor godt de kommer ut da vet jeg ikke. Polarcus må kjøre en kjempestor aksjespleis på ca 1000:1.
Men så kommer PXGEO til å begynne oppturen som et nytt og nesten gjeldsfritt selskap.
Nå er de også blitt en oppkjøpskandidat og kommer til å vokse gjennom konsolidering.

Dere bør se etter noen andre å henvende dere til enn selskapet som er dødt og bankene som har klar policy om å ikke svare på noe,
Se heller på den siste topp 20 listen. Kontakt dem og spør hva de tenker og mener om dette.
Kristian Falsnes som var en av de største vil kanskje uttale seg forsiktig.



gilmore
13.05.2021 kl 14:11 4925

Skittent spill av styret, Burlid og Eley har nok vært en del av PxGeo lenge før de ble formelt ansatt der. De har gått inn i akkurat de samme stillingene som de hadde i Polarcus. Eley har allerede navnet sitt på nyheten Pxgeo publiserte i går.
Det mest etiske ville vært at hele styret hadde fått en karanteneperiode før de kan hoppe over til et nytt selskap, basert på hvordan de etterlater seg Polarcus. I enkelte bransjer er det en standard om de går til en konkurrent, uavhengig av kvaliteten på jobben de har gjort.

Media har skrevet ganske mye om Polarcus. hvis man får en omtale om at aksjonærer varslet rettsak mot det tidligere styret så er jo det noe e24, DN, Hegnar sikkert er interessert i å skrive om. Mulig med den oppmerksomheten så er det større sjanse for at flere vil sperre opp øynene så lenge den får spalteplass i pressen.
Slettet bruker
13.05.2021 kl 14:51 4897

Det kan være et avtalt spill mellom DNB og Polarcus som da blir PXGEO.
Kanskje det kan bli den beste løsningen for alle parter, aksjonærer inkludert.
Slettet bruker
13.05.2021 kl 15:14 4863

Det er ikke bare Duncan Eley fra Polarcus men Ali Jalloul, Caren Reyes, Margrete L. Wie, Noel Espiel, Hans-Peter Burlid, Lars Østergaard, Caleb Raywood, Tamzin Steel og Peter Zickerman.
Alle disse navnene man finner på nettsiden til PXGEO var inntil nylig på hemmesiden til Polarcus, men nå er nesten alt borte fra Polarcus sin hjemmeside.
Ikke nok med det men adressen til hovedkontoret i Dubai er den samme.

Tipper at handelen til PLCS snart åpner igjen men da under PXGEO.

Redigert 13.05.2021 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
13.05.2021 kl 19:48 4691

Ledelsen i Polarcus har garantert jobbet med dette en god stund og samtidig gitt fullstendig fanden i både aksjonærer og DNB.. Det er ekstremt påfallende at hele ledelsen nå pluttselig står oppført som ansatt i det nye selskapet. CFO som ikke har gjort jobben sin i Polarcus ...hoverer nå over ny avtale for det nye selskapet med TGS.. https://www.offshore-energy.biz/tgs-books-pxgeo-vessels/ Dette er meget provoserende. I morgen må vi hive oss rundt å tipse media.
Redigert 13.05.2021 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
lopogkjop
14.05.2021 kl 03:09 4490

Ja, som sagt, dette virker som cowboyvirksomhet.

De som lurer om aksjonærer blir overført fra plcs til pxgeo? Det er ikke akkurat at plcs/pxgeo driver med veldedighet! Jeg leser https://polarcus.com/investors/ slik at det selskapet avvikles (men det tar tid, og aksjehandel fortsettes helt til avvikling er rettslig godkjent).

Tipper at pxgeo fikk den kinesiske balje (snakk om at noe var planlagt i laaaang tid!) til mye mindre enn det SW betalte for de tidl plcs fartøy, selv om også de var sterkt rabattert i forhold til nyprisen. Husk at pxgeo også har kjøpt seabedgeo fra Fugro, og det var opprinnelig plcs som var i forhandlinger. Så alt virker meget planlagt over lang tid. Jeg tipper for å bli kvitt de seks båter hvor flesteparten hadde uansett ikke noe oppdrag. Det er sikkert noen som har tjent seg rik på bekostning av aksjonærer i plcs. Å si at det lukter svidd er en understatement.
Slettet bruker
14.05.2021 kl 07:23 4409

Nå er jeg ikke sikker på at PLCS aksjonærer får aksjer i PXGEO, men noe annet vil være sykt. Da burde ikke ledelsen hatt lov til å drive et selskap, de burde sittet i fengsel.

cheezy
14.05.2021 kl 08:19 4341

Da bankene tok pant i båtene, kom selskapet i en situasjon der de begynte å drive for kreditors regning. Dette er ikke lov. Så alle folkene sagt opp, og Polarcus ble tatt over av et bostyre. Det er større krav i boet enn verdier, så aksjonærene får ingenting.

Ledelsen i PXGEO har blitt sagt opp fra jobbene sine i Polarcus. Da Polarcus er i konkurs har de ingen bindinger, og aksjonærene i Polarcus har ingen krav eller rettigheter opp mot PXGEO. Hvis det skulle vise seg at aksjonærene har krav mot noen, så er det mot bankene. Men jeg tror nok at bankene har sitt på det tørre rent juridisk sett. Jeg tror også at bankene hadde fått mye mer igjen dersom de ikke hadde tatt pant i båtene nå, men gjort er gjort og spist er spist.

Jeg er sikker på at aksjonærene i Polarcus ikke får aksjer i PXGEO.
X-43 scramjet
14.05.2021 kl 17:13 4137

Hvis andre eksempler tidligere erfaringer med andre selskap har gjort det samme, at PLCS hadde åpnet for handel igjen under PXGEO, så er dette en mulighet. Er ikke smart å tappe seg selv av energi bare på denne, men håper vi får noen gode svar fra ledelsen på hva som skjer videre.
Aksjemikkel
16.05.2021 kl 20:50 3576

Same shit - New wrapping...
https://www.pxgeo.com/our-leadership

Er vel vanskelig å få tatt dem på noe, rent juridisk... Men det virker uansett som det er ugler i mosen her, så kanskje man skulle få vurdert om det er grunnlag for søksmål? Er ikke så aktuelt for meg, siden det er snakk om småpenger som er tapt, men vil tro det stiller seg anderledes for dere som har tapt mer?

Vet at Therium Capital Management er et selskap som finansierer gruppesøksmål, slik at man ikke risikerer noe med mindre man vinner rettsaken. Da skal de ha tilbake de utleggene de har hatt samt en risikopremie... Mener de finansierer et gruppesøksmål nå på vegne av kundene mot alarmselskapene som er dømt for prisjuks

edit: sjekk denne siden: https://alarmkundeforeningen.no/alarmkundeforeningen-saksoker-sector-alarm-og-verisure/



Redigert 16.05.2021 kl 21:02 Du må logge inn for å svare
Stubben
16.05.2021 kl 22:39 3470

Her må vi slå oss sammen for et søksmål. Her er det skjedd mye som ikke tåler dagens lys. La oss stå samlet, for guds skyld.
Gullhaugen
16.05.2021 kl 23:11 3418

Jeg er med 100 prosent
Aksjemikkel
16.05.2021 kl 23:13 3408

Uansett smått ironisk at denne gjengen, like etter at de har kjørt Polarcus i grøfta, blir presentert på PXGeo sine sider hvor de skryter av at de har så mye erfaring...
X-43 scramjet
17.05.2021 kl 14:19 3110

Vi får fremdeles håpe PLCS åpner for handel igjen under PXGEO, er noe håp igjen. Alt kan ikke bare være svart og hvitt. Så støtter vi opp Stubben, vi går inn finner en ny bra aksje og investere i etter denne. En stabil utbytte aksje er vel et bra sted å begynne.
Slettet bruker
17.05.2021 kl 14:32 3084

Hvis PLCS aksjonærer ikke får aksjer i PXGEO så kommer selskapet til å drukne i advokatregninger og søksmål.
Aksjeflex
18.05.2021 kl 20:11 2632

Jeg er med på et søksmål. Vi har ikke fått NOE informasjon hele denne prosessen, så jeg stiller meg bak dere andre som syntes det lukter både svidd gummi og svidde ugler...