Viktig å bruke stemmerett på generalforsamling (sjekk punkt 9.2)

Can Go
RECSI 26.04.2021 kl 22:41 8735

Det er ditt valg, men viktig at alle vi småsparere stemmer. Jeg har stor tro på at dette kan bli gull.
Utenom de 10 største, eier vi ca 65% av selskapet og jeg tror vi Kan bli utvannet viss de får gjennomslag på punkt (9.2) Generalforsamling 11 mai.
Redigert 26.04.2021 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2021 kl 22:52 8106

Greit nok. Jeg stemmer for 20%. Penger til vekst er gull i dette markedet her.
Can Go
26.04.2021 kl 22:57 8361

Ikke uenig i 20% økning, men syns alle må få sjansen til å være med på de 20 prosentene. Ikke bare noen få utvalgte.
Slettet bruker
26.04.2021 kl 23:07 8232

I prinsippet enig. Rettet er vel en billigere og raskere løsning hvis pengene må fort på plass. Jeg er mer opptatt av at en EMI ikke skal være særlig rabattert.

En rep EMI kan være fint. Er man redd for å bli vannet ut, tror jeg det er lurere å kjøpe nå - jeg har vanskelig for å tro at en EMI blir satt under disse nivåer hvis den blir satt i forbindelse med nyheter ( som formålet i generalforsamlingen tilsier)✔️👍
Can Go
27.04.2021 kl 08:36 7571

Tror ikke alle forstår forskjellen på å kjøpe aksjer over børs og være med i en 20% kapitaløkning i selskapet.
Stor forskjell på å kjøpe (nye aksjer) i en eventuell emisjon fremfor å kjøpe aksjer som allerede eksisterer.
Folk må forstå at de blir utvannet viss vi ikke deltar i den eventuelle 20% økningen av aksjer i selskapet.
Så igjen: STEM (mot) på punkt 9.2 for ikke å bli utvannet.
Sa2ri
27.04.2021 kl 08:40 7536

Så da ønsker du ikke en 10%-ers fullmakt heller i og med at du mener man ikke skkal bli vannet ut? Det å stemme mot hindrer ikke styret å hente penger dersom de ønsker - det blir bare litt mer krongletet da de i ditt tilfelle må gå veien om en EGF. Resultatet blir det samme.
Holo
27.04.2021 kl 08:47 7444

Jeg stemmer for. Dersom det skal gjøres en fortrinnsrettet emisjon kommer kursen på emisjonen (meget trolig) til å være lavere, og alle som ikke kan skyte inn så stor andel av deres investering i REC vil bli mer utvannet.
HAR TRUA
27.04.2021 kl 08:53 7358

Har stemt og stemt for KIR og co.
Rec har ikke fremstått bedre enn nå på mange år.
Øket posisjonen på fredag,bare glede fremover.
Mvh
Can Go
27.04.2021 kl 08:56 7304

Øk gjerne 50% for min del, men det som er viktig er at alle eksisterende aksjonærer får delta i den økningen.
Viss bare en får 50% er resten av regnestykket lett.
Kvike11
27.04.2021 kl 09:00 7247

Helt enig med dig, men mange forstå ikke at deres aktier bliver udvandet med ca 20%
sidste gang gjorde de samme nummer.
Røkke/Aker Horizins vil gerne eje så stor en del at dine stemmer ikke er noget værd.
har du link til stemmeseddel og info, har ledt, men hvis jeg skal detage i generalf. med stemmer vil min bank kræve kr 3500 for det.
Rubin
27.04.2021 kl 09:00 7237

Hvis AKH får alle aksjene i en mulig fremtidig emisjon er det en vinn vinn situasjon. Mer penger til vekst, og ingen emisjonsaksjer som skal selges og dermed holde kursen nede. Stem FOR og bli RIK!
Slettet bruker
27.04.2021 kl 09:03 7201

Men du blir jo ikke utvannet med 20 % uten å få noe igjen. Om denne utvanningen fører til større kontrakter / ekspansjon er det trolig man sitter igjen med grei gevinst. Usikker på hva jeg stemmer selv
Slettet bruker
27.04.2021 kl 09:13 7069

Stemmer for. Hvis Røkke m.fl. vil skyte inn kapital for å utvikle selskapet, så er det glimrende. Jeg har ikke råd uansett. Om mine aksjer pga dette stiger llitt mindre, noe som ikke trenger skje, så er jeg fornøyd likevel. Det vil også påvirke kursen negativt hvis selskapet alternativt må låne penger til utvikling/utbygging.
Sa2ri
27.04.2021 kl 09:14 7057

Dette er diskutert ganske utfyllende på en annen tråd. Når det er sagt, dersom du tror at en mulig fremtidig emisjon blir en fortrinnsrettet emisjon, ja da er du nok litt på villspor. Kanskje du skal lese den aktuelle tråden fra begynnelse til slutt så får du ulike synspunkter på emisjoner, men og en forklaring på hvordan emisjoner normalt gjennomføres i dag.
Can Go
27.04.2021 kl 12:28 6762

Her er det som står i punkt 9.2 : som dere kan velge å stemme på/mot.
Så kan dere tolke det som dere vil.
(Eksisterende aksjonærers fortrinnsrett til å tegne aksjer vil kunne bli fraveket av styret i forbindelse med utøvelse av fullmakten)
Can Go
27.04.2021 kl 12:48 6656

Her er det som står i punkt 9.2 : som dere kan velge å stemme på/mot.
Så kan dere tolke det som dere vil.
(Eksisterende aksjonærers fortrinnsrett til å tegne aksjer vil kunne bli fraveket av styret i forbindelse med utøvelse av fullmakten)
Redigert 27.04.2021 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2021 kl 13:50 6431

...som det stod i tilsvarende fullmakt 2020. Ingenting nytt der. Det som er endret er at fullmakten økes fra 10% til 20%, selv om selskapet har penger på bok og ikke trenger penger for å overleve - som kunne blitt en problemstilingen i 2020. Evt. nye midler skal altså gå til vekst, så hva er problemet. Positivt, synes jeg.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 14:46 6207

Stemmer for. Vil se action og EK i selskapet. Får ofre noe for det
jokke
27.04.2021 kl 15:52 6021

Det hele er jo morsomt, her surrer noen om en emisjon som en gang i fremtiden settes til 40 Nkr og så kan de nå kjøpe samme aksje for under halvparten. Hva er problemet........
strider1
27.04.2021 kl 15:59 5962

Problemet er at man gir fra seg mer kontroll ved å gi de store sjansen til å ta en større del av kaka uten å måtte kjøpe i markedet som oss små. Har ingen tro på at et Nei fra småaksjonærer som oss vil velte dette, men skjønner godt at folk kan stemme mot å øke fra 10 til 20%. (Man legger jo opp på sølvfat til at KIR kan få økt sin eierandel utenfor markedet..)
Men jeg skjønner også godt argumentene for å stemme JA ift at det øker selskapets muligheter for å raskt gjøre nye gode investeringer.
Jeg er i tvil selv. Respekterer alle andres valg både for og imot 9.2.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 16:03 5944

Klinkende klart at jeg er for en emisjon i en sterkt grønt voksende bransje, av kvalifiserte styremedlemmer. Gjerne for meg= en ren rettet emisjon. Har kjøpt det jeg er kar for, men for andre er det jo bare å kjøpe nå. Alt annet er surmuling om promiller.
BiskopReborn
27.04.2021 kl 16:24 5830

Å Gud for en surmuling...
Ops 1. Intet nytt aksjekurs 19,00 ut året. Enda mer surmuling..
Ops 2. 20 % økning i antall aksjer gjennom emisjon som kan gi ny kurs 15,20. Sa er det vel bare å handle meg begge sider av enterknappen. Det vil vel mange gjøre og kursen presses fort opp på dine nye aksjer.
Så da blir det vel itte så galt ?
Ops 3. De nye aksjene brukes i et strategisk oppkjøp som meldes samme dag el dagen etter. Alle skjønner lunta og vil inn. Trangt? Ja.. Dyrt ? Ja.. Og dyrere. Så Hold På Aksjene Deres.
strider1
27.04.2021 kl 16:41 5739

Synes det er rart at du oppfatter meg innlegget mitt som surmuling. Er det ikke greit å lufte tankene sine. Fint med innspill. Gode argumenter kan endre mitt standpunkt. Setter pris på det.
Slutt med name-calling...
kuka
27.04.2021 kl 17:15 5585

Det er uforståelig at noen tar til orde for å blokkere de mulighetene som ligger i at styret får de fullmaktene som ligger i forslaget. Det er tydelig at det pågår et arbeid i styret; sannsynligvis opp mot fremtidige samarbeidspartnere, som en ikke ser det endelig resultatet av i dag. Etter mitt skjønn vil det være formålstjenlig at Rec-styret har det økonomiske fundamentet som skal til for å ta raske avgjørelser. Dette vil de ikke ha dersom de må gå gjennom omstendige emisjonsprosesser. Jeg tar det for gitt at styret får de fullmaktene de ber om.
BiskopReborn
27.04.2021 kl 17:21 5538

Heisan Strider1 !
Var ikke spesielt myntet på deg, beklager det. Tenker det er andre som kanskje kan føle seg truffet. Flott med balanserte innlegg. Tenker at om man ikke har trua så selg ...
Redigert 27.04.2021 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Null
27.04.2021 kl 17:30 5469

Forrige emisjon kom etter en oppgang fra ca 4-5 kr
Dagen etter gikk kursen fra 7 til 11, 5 det var nok endel som viste endel om det som var på gang det er slik altid på OSE.....

Emisjonen ble satt på 10,8 kr med lovnad om rep emisjon til oss små..... jeg srelv satt lenge med mine kontanter klare, ønsket å gi de som mitt bidrag til selskapet.... Men været at det ikke ble noen rep emisjon etter som at kursen var stort sett under 10,8 hel tiden.
Jeg opprettholdt min andel ved å kjøpe ca 10% til 9.8 tror jeg det var.... for meg ok forselkapet ikke så bra.

Dette løpet er jeg sikker på at kommer neste gang også selv med 20% i mulig utvidelse så vil vi aller få tibud om rep emisjon det vil bli gjennomført dersom prisen ikke blir holdt under emisjonskurs... for meg har det ikke så mye å si. men RECsi taper mine penger og de går til andre aksjonærer som ikke har troen på selskapet som meg....
Bare ikke spetalen får i den rettede misjonen så er det godt nok for meg .........

Lykke til meg strategien alle, jeg stemmer ja på GF for 20% og vil ha min del
Tapet er de som ikke har pengene på bok og som kunne tjent noen kroner på en omsettbar TR:::::

NIULL
Can Go
27.04.2021 kl 22:38 5047

Støtter det Strider1 skriver her.
Folk må bare forstå at de etter hvert blir vannet ut.
Hypotese: viss det var 90% i stedet for 20% ville det da ikke være lurt å ta del i den økningen ???
Can Go
29.04.2021 kl 20:59 4509

Hei dere, forstå at jeg er for emisjon men vil gjerne være med for at vi ikke skal bli mer utvannet. Les punkt 9.2 så forstår dere.
Logg inn på: recsilicon.com, gå inn på Annual General Meeting og trykk på Registration, logg på generalforsamling med Ref nr og pin kode som står øverst på tilsendt brev. Stemmeseddel kommer tilsyne.
Lykke til alle sammen,
Sitter godt lastet og har stor tro på flerdobling innen dette året.
Slettet bruker
29.04.2021 kl 21:59 4223

Jeg har vært i tvil om dette, men et og annet argument tippet. meg i retning «ja til doblet fullmakt» Jeg forhåndsstemte «for», i dag.
Slettet bruker
29.04.2021 kl 22:28 4044

Samme her, full pupp!
MorganKane
29.04.2021 kl 23:53 3845

Dere er en gjeng med suppegjøker,

Safari har faktisk rett her. Til dere som er kritiske så har jeg ett råd; Lær dere hvordan ting fåregår. Hvorfor doblet kursen seg rett før forrige emisjon? Hvorfor "tvang" ikke Røkke kursen ned i forkant den gangen? Da hadde han jo fått både 20 og 30% flere aksjer. Emisjonen ble satt etter en dobling av kursen. Det vil skje nå også. Det skjer ikke noe uten at en eller annen sinnsyk rå nyhet blir sluppet først. Jævla konspirasjonsteoretikere. Len dere heller tilbake og nyt oppgangen. Den kommer. Senest 11 mai. Tidligst i morra.

Edit: Og garantert før fullmakten blir benyttet (hvis den blir benyttet).
Redigert 30.04.2021 kl 00:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 00:00 3804

En sak kan ses fra tre sider, mk, din side, min side og den riktige side.
Slettet bruker
30.04.2021 kl 00:08 3751

Interessant at du valgte å stemme for, Flyers. Du har jo vært skeptisk. Noen mulighet for at du deler med oss hvorfor du ombestemte deg? Lærerikt for oss å høre fra deg her, hvis du orker, selvfølgelig.

____________________________

Kopierer og limer inn fra forrige tråd:

Det er alltid viktig å finne ut årsaken bak en emisjon før man utdyper seg om det er positivt eller negativt. Med det sagt så er ikke dette tilfellet her. Styret skal ikke ta en emisjon. Styret ber om emisjonsfullmakt på inntil 20% av utestående aksjer. Dette betyr med andre ord at de vil ha muligheten til å kunne ta en emisjon, HVIS nødvendig. Emisjonskurs er ukjent og vil være fastsatt av markedspris hvis emisjonen blir utført. Hvis er viktig å påpeke her, fordi emisjon vil ikke bli tatt av løse luften, men vil bli godt begrunnet. Selskaper sier selv at hvis det blir tatt en emisjon så vil det være for følgende årsak: "(i) gjennomføring av investeringer, oppkjøp eller andre selskapsformål; (ii) for bruk for incentivprogrammer for ansatte"

Hvor er verdensfokuset akkurat nå? Fornybart, batterier, Xinjiang, polysilicon, egne verdikjeder for USA og EU, mangelvare, flerdobling av spotpris siste 6 måneder.
Hva har mange aksjonærer stadig sagt? Gjenåpning av ML er ikke nok. Her trenger REC å ekspandere nåværende fabrikker og eventuelt vurdere å bygge nye fabrikker, de har teknologien og patentene. Fundamentet for fremtiden må settes nå, fordi tidspunktet er riktig. Etterspørselen tyder på å være enormt de neste årene. La oss nå si at vi gir styret fullmakt og at de utfører en emisjon som utvanner oss litt, men som samtidig bygger fundamentet til selskapet fordi pengene blir brukt til å investere i selskapet - er dette negativt eller positivt i ditt syn? Det kommer jo mest sannsynlig store nyheter før en emisjon blir tatt....

Men før du svarer på det spørsmålet må du stille deg et enda viktigere spørsmål. Har du tillit til styret og de største eierne bak REC Silicon eller tror du at dette er kjeltringer som skal lure oss små?

Jeg er helt enig om at for Aker er det lønnsomt å ta emisjon på lavest mulig kurs, for da får de økt eierandel til billigst mulig pris, men dette handler også om tillit ovenfor aksjonærer, markedet og omdømme. Jeg kan forstå diskusjonen om at Aker ønsker å øke eierandel til billigst mulig kurs og jeg synes at REC er latterlig underpriset og har til og med argumentert tidligere for at prisen holdes nede gjennom frykt og propaganda av blant annet finansmedia, men jeg synes ikke at dere skal være redde for at Røkke og Aker nå skal lure oss småaksjonærer trill rundt heller. De tenker langt større med REC Silicon, det har enhver handling de har tatt siden de ble eiere vist, gang etter gang. Vil de ha det billigst mulig? Uten tvil! Det vil nok alle! Kan de ta en emisjon for moros skyld eller for å flå oss små uten noen nyheter som faktisk krever enda mer kaptial? Nei. Det må være godt begrunnet og det må gagne aksjonærer langsiktig. Ha tillit til industri byggeren Røkke og ikke kom med forhastede konklusjoner.

Kort oppsummert: I situasjonen vi befinner oss i akkurat nå, hvor unike muligheter kan dukke opp og det handler om å kapitulere til riktig tidspunkt - er det ikke da greit å ha muligheten til å hente mer kapital for å utnytte disse hvis nødvendig? Om REC Silicon holdes kunstig nede eller ikke er en helt annen diskusjon og du vet min mening rundt det hvis du kjenner til meg, men børsmeldingen i dag viser at Aker har store planer for selskapet og at det kan være behov for å investere ytterligere, ettersom situasjonen vi befinner oss i er unik og det kan når som helst oppstå en situasjon hvor REC må samle kapital for et stort prosjekt (nytt fabrikk, utvidelse og gjenåpning av ML samt utvidelse av Butte, Yulin) som bør gi oss langt høyere markedsverdi og mer rettferdig prising.

Men så kan jeg ta feil og om du tolker børsmeldingen positivt eller negativt vil nok også korrelere mye med om du tror at Aker vil være frekke nok til å flå oss offentlig - eller om de ser på dette som en mulighet til å investere enda mer for fremtiden til selskapet. Forslaget får mine stemmer og vi som aksjonærer må være villige til å gi Røkke litt mer tid. Vi får ikke mer informasjon med en gang fordi det er begrenset hva som kan børsmeldes før alle brikkene er på plass, men vi får stadige hints ukentlig på hva som kommer til å skje fremover (tror jeg). Til dere som synes at Røkke har vært stille for lenge; kanskje det er fordi forhandlingene foregår akkurat nå og at formaliteter og signering må være på plass før han virkelig kan utdype seg og fortelle mer om sin visjon rundt fremtiden til REC? Jeg tipper at vi får en lang aksjonærbrev så fort ting er på plass :)

God kveld!

- Uchi
Redigert 30.04.2021 kl 00:13 Du må logge inn for å svare
Beinlich
30.04.2021 kl 05:57 3479

Mye sprøyt her på forumet. Om du eier 10% av 10 kr, eller 1% av 100 kr er ett fett. Flere som sliter med å forstå dette ser jeg. Når de som øker eierandelen i tillegg er norges dyktigste industribyggere så er dette en no-brainer.
Slettet bruker
30.04.2021 kl 08:06 3201

Ser det er enkelte her på forumet som er nedlatende ovenfor andre selvom de ikke forstår den enkle prosentregningen i dette. Hvis et firma skal betale 100kr i utbytte og du eier 10% av firmaet, da får du utbetalt 10kr. Hvis du blir vannet ut og eier 1% av firmaet da får du utbetalt 1kr. Vet ikke om jeg vil kalle dette, ett fett.
Beinlich
30.04.2021 kl 08:57 3024

Beklager tonen Flyers. Tar den på min kappe.

Når man får utbytte, som ikke er relevant i denne sammenheng i overskuelig fremtid, så vil man anta et proposjonalt større utbytte pga høyrere investert kapital etter emisjonen. Og utbytte i seg selv betyr ingenting, det må sees i sammenheng med aksjekurs, da enhver aksjonær kan skape sitt eget "utbytte" ved å selge aksjer som stiger pga cash på konto. Se på Apple for et godt eksempel på dette.

Så jo - det er ett fett.

Spørsmålet er om man tror man blir snytt eller ikke. Der får hver person tenke selv, men jeg klarer ikke se noen som helst risiko for det med tanke på hvordan siste emisjon ble gjort, og hvem som sitter i førersetet.
Redigert 30.04.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
Kvike11
30.04.2021 kl 14:05 2844

Hej
tak for svar men får denne meddelelse
Logg på Generalforsamling i REC SILICON ASA Norsk English
Påmeldingsperiode: 20.04.2021 kl. 10.00 - 06.05.2021 kl. 16.00
Ref.nr.:
PIN kode:
Logg inn ved bruk av referansenummer og pinkode, som er sendt til deg per post fra selskapet.
Om du ikke har mottatt post, kan det hende du får elektroniske meldinger i VPS Investortjenester isteden.

Har du ikke mottatt referansenummer og pinkode må du logge inn via VPS Investortjenester, enten via din nettbank eller vps.no.
Når du har logget inn i VPS Investortjenester, velg Hendelser og Generalforsamling.
Og danske Nordnet har intet med det at gøre, ellers skal jeg betale kr 3500 for de registrerer mig.
Virker som om man som danske ikke kan stemme i norge.
Håber alle der stemmer for 20 % udvidelse af aktierne og FUSION er klar over hvad de stemmer for .
Der står klart og tydeligt de afgiver deres stemme til dem der får de 20 % aktioer og at de giver bestyrelsen tilladelse til FUSION MED ANDET SELSKAB.
Derfor kan de regne med en udvanding af deres aktier, måske op til 1:10
altså deres værdi kan risikerer at være Nkr 1,9 istedet for Nkr 19,00
Det er der flere der syntes er helt i orden, hvor uvidende kan man være, short eller arbejde for dem der vil udvande ens værdier
Helt utroligt så mange der vil miste formuer ved en udvanding.
Næsten emission kommer til efteråret, der vil det ske det samme bare med 40 % flere aktier og deres værdi vil falde yderligere.
Hvor efter der kommer en overtagelse til en kurs under kurs 5
Det syntes mange også er i orden
VÅGN DOG OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kvike11
30.04.2021 kl 14:09 2803

SVAR FRA NORDNET:
Hvis du gerne vil være en del af generalforsamlingen, så skal vi foretage en vælgerregistrering, hvor vi åbner en midlertidlig VPS konto.

For at vi skal gøre dette koster det 3500 SEK i gebyr samt skal vi også vide dette i god tid, da vi skal nå at sende en liste til selskabet med aktionærer 1 uge før generalforsamlingen.

altså som dansker er du udelukket, med mindre du vil betale kr 3500
Intravenøsiu
30.04.2021 kl 14:10 2796

"altså deres værdi kan risikerer at være Nkr 1,9 istedet for Nkr 19,00
Det er der flere der syntes er helt i orden, hvor uvidende kan man være, short eller arbejde for dem der vil udvande ens værdier
Helt utroligt så mange der vil miste formuer ved en udvanding.
Næsten emission kommer til efteråret, der vil det ske det samme bare med 40 % flere aktier og deres værdi vil falde yderligere.
Hvor efter der kommer en overtagelse til en kurs under kurs 5
Det syntes mange også er i orden
VÅGN DOG OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”

Nå må kutte ned på gammeldansken.
manman01
30.04.2021 kl 14:32 2697

Der er ingen der tvinger dig til at beholde dine REC aktier hvis du er utilfreds lige nu. Du fylder forummet med unødvendigt vrøvl, fordi du er frustreret.
Det er virkelig ved at blive for meget. Tag dig sammen.
Kvike11
05.05.2021 kl 08:56 2167

Som jeg har skrevet tidligere,
er du aktionær gennem NORDNET og dansker ,
kan du ikke stemme, med mindre du betaler et stort beløb til NORDNET.

Tvivler dog på det er lovligt og kæmpe forskelsbehandling