OVERSOLGT NÅ ! KRAFTIG REKYL OPP FORVENTES.

Janic
LIFE 26.04.2021 kl 22:46 62450

Etter kraftig fall de siste par ukene, er Life aksjen nå oversolgt og moden for kraftig rekyl opp igjen.
Hvor mye kan man hamstre her under 4 ? Og hvor raskt går den videre til 5 og 6 ?
Slettet bruker
26.04.2021 kl 22:49 21494

Den er solgt kraftig ned for en grunn. Hva tilsier en kurs over 4kr?? Nok en millions to markets melding?
Redigert 26.04.2021 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
HP17
26.04.2021 kl 22:52 21472

Hvordan skal denne kraftige rekylen komme?
Life kan være et godt bet på lang sikt (etter emisjon) pga Sencell, men på kort sikt er det nok bare å holde seg unna. Les deg opp på konkursen i DD, «misvisende»informasjon vedr DD/hurtigtesten og fravær av tillit til ledelsen m m. Ikke mye å rope hurra for i Life nå om dagen. Et salig rot det må en si og « million to markets» ble til «nothing to markets at all»
Janic
26.04.2021 kl 23:52 21344

Den kommer nok. Bare vent og se :)
rieg
27.04.2021 kl 07:25 21159

Helt enig Janic. Vi skal opp på 4 tallet ..,Nå er det full fokus på diabetes. Dette året blir utrolig spennende hva gjelder censell..

Hvilken mulighet ..Hvis du vil Kjøpe på bunn og selge på topp så er tiden inne...

hmnei2
27.04.2021 kl 07:36 21101

Oversolgt? Det eneste riktige er jo å selge dritten.
Fy for en møkkaaksje.
rieg
27.04.2021 kl 07:51 21079

Mange som kjøpte mellom 5 - 7 kr er skuffet og bitter over DD fadesen... det skjønner jeg.. men nå går vi opp igjen snart..
Janic
27.04.2021 kl 10:05 20889

Aksjen er nå billig nok (oversolgt) til at flere og flere vil kjøpe.
Antall kjøpere stiger nå sakte men sikkert, samtidig som selgere holder igjen, og etterhvert forsvinner.
bj111
27.04.2021 kl 11:04 20809

Hva er det du røyker? Oversolgt? Du har vel ikke fått med deg at det ikke finnes noen grunn til å stole på noe av det som kommer fra selskapet. Tillit null i markedet så hvor du ser disse kjøperne som strømmer til er vel i dine drømmer.
Grunnpilar
27.04.2021 kl 11:17 20790

Hvis selgerene holdt igjen, ville den ikke vært oversolgt, men overkjøpt. Det at en aksje er oversolgt/kjøpt er kun et teknisk signal på at man kan kjøpe/selge aksjen. Men teknisk må aldri brukes alene,da vil må gå konk. etter en tid. Kunne brukes før mhp daytrading, men vanskelig nå mhp robotene.
Janic
27.04.2021 kl 11:27 20794

Her er det ingen som har facit, så da må man bare vente og se hva som skjer.
Jeg stoler på min magefølelse, samtidig som jeg ser at aksjen er oversolgt.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 16:25 20613

Hvis du gerne vil smide gode penge efter dårlige penge, så skal du være velkommen. Men billig er Lifecare i hvert fald ikke. Nuværende produktrisiko, ledelsessvigt og kommende emissioner (og evt. konkurs, det kan komme raskere, end man tro) kan ikke retfærdiggøre nuværende børsværdi. Folk skal ikke lade sig narre af, at 300 MNOK i MCAP virker billigt. Alt over 1,5 NOK pr. aktie er dyrt i Lifecare, og hvis man ikke har aktien, bør man da bestemt holde sig langt væk indtil der i det mindste er kommet lidt afklaring med emission og evt. et skift i ledelse og kommunikationsstrategi.

En god hovedregel er at holde sig fra at investere i selskaber, der lyver...
Betonghue
28.04.2021 kl 14:01 20386

Fra en fjellape til en flatlandsamøbe ; "lyver" ? Vil du vennligst dokumentere hvor man "lyver". Takk !
Slettet bruker
28.04.2021 kl 18:46 20193

Nej tak, det vil jeg ikke bruge min tid på. Det er ganske alment kendt, at der har været nul sammenhæng mellem det, som LIFE har meldt ud rundt DD, og det, der rent faktisk er sket. Du må selv gå tilbage og sammenholde alle de børsmeldinger, der har vist sig at være løgn - der er rigeligt at tage af, så det burde ikke være svært. Dem, der fornuftigvis sælger på nuværende niveauer, har i hvert fald formået det, og hvis de kan, så kan du også.

Og “flatlandsamøbe”, den var ny... den kan jeg godt lide😂❤️
Redigert 28.04.2021 kl 18:49 Du må logge inn for å svare
ktk52
28.04.2021 kl 19:37 20108

Etter å ha sett Charter Svein i Debatten, så har jeg skjønt at det finnes mennesker som de amøbene som holder på å rakke ned på Lifecare for løgner og det som verre er. Uten et snev av sannhet , holder de på. Hele døgnet i ukesvis holder de på med det samme. Er det fordi de er så snille at de skal advare sine medmennesker, eller kan motivene være noe helt annet?
Vi kan konstantere at det finnes noe rundt 4-6 stykker som ser det som sin oppgave å fortelle alle oss som ikke har skjønt det enda, at Lifecare ledelsen er løgnere og bedragere, og at det ikke finnes noen produkter, for det har de ikke sett. Noen som kjenner igjen argumentene til Charter Svein? Han har hørt at noen har sagt osv, osv. Etter Trump er det tydelig at mange har gått en god skole. Jo oftere man gjentar en løgn om Lifecare, jo mere sannsynlig er det at noen tror på den.
Det skulle heller ikke forbause noen om dere som holder på å okkupere dette fora med drittsnakk og løgner, befinner seg i samme omgangskrets. Det blir jo desto mere effektivt og sannferdig om flere slenger seg på med samme agenda.
Hva kan så det egentlige formålet med drittslengingen være? Alle kan vel tenke sitt, da det hver gang man ber noen konkretisere hva som er gjort feil av Lifecare, fullstendig mangler svar med mening. Bare det samme røret -hver gang.
Slettet bruker
28.04.2021 kl 19:54 20065

Jeg prøver å se det rasjonelle i det som skjer. Og, det gode utfallet gitt situasjonen som nå er. På min liste ligger det at de har lite penger, og god teknologi. Teknologien var så bra at noen i fjor investerte MNOK 75-80 for en ikke-eksklusiv avtale til deler av den. Gitt konkursen, har Life trukket tilbake eksklusitivteten og påstanden er at de nå sitter på teknologien. Nå eksklusivt, klar til frankering av CE-søknad.

Siste melding fra selskapet, var at de ønsket å se på muligheter i lys av situasjonen. Utfallet av dette blir bare spekulasjon, men er det ikke riktig å ha på listen at selskapet jobber med saken og forsøker å få noe til her ?

At det kun er negativ, kjøper jeg ikke. Men, så er jeg mest på hold.

bj111
28.04.2021 kl 20:04 20044

Er Charter Svein aksjonær i Life? Godt han ikke er daglig leder da.

Om du lurer på hva den største feilen Lifecare har gjort er så har du ikke fulgt med. De opprettet DD og lot de seile sin egen sjø uten snev av hverken interesse eller krav til å motta informasjon. At ledende personell i Lifecare satt i DD sitt styre gjør det vanskelig å tro at de ikke viste noe som helst om hva som foregikk i DD finansielt. De har til og med lånt DD penger uten at noen fikk vite noe om dette. Så ble de sjokkerte når DD gikk konkurs. Eneste som tror på det er vel denne Charter Svein som er noe av det mest forblåste jeg har sett i Debatten noen sinne. Han er vist nok 60 år og mente vel selv at det skulle tilsi noe intelligens, ja normalt gjør det kanskje det men ungene her i huset er langt mer kunnskapsrike enn det den klovnen noen gang kommer til å bli.
Slettet bruker
28.04.2021 kl 21:27 19927

Du har helt ret: Jo oftere Lifecare gentog løgnen om DD, desto mere troede folk på det. Så røg kursen op til 6-7 NOK. Så fandt folk ud af, at det hele var varm luft. Nu er kursen snart under 3 NOK, og næste emission må jo sættes på 2-tallet.

Holter har helt sikkert modtaget gode lektier fra Trump. Jeg er glad for analogien :)

Min motivation for at rakke ned på Lifecare? Jeg bryder mig ikke om selskaber, der slår plat med sine aktionærer og ikke respekterer god børsskik. Sencell har jeg god fidus til, det virker interessant. Men ikke så længe, det er i hænderne på den nuværende direktion.

Jeg forstår ikke, at processen rundt DD ikke får alle til at sælge deres aktier i Lifecare. Det handler ikke om, hvorvidt Sencell er et spændende produkt eller ej. Det handler om, hvem der har produktet i hænderne og er ansvarlig for, at der kommer værdi til aktionærerne ud af det. Bare se på, hvor skræmmende ens Sencell og hurtigtestene fra DD er på mange måder:

DD hurtigtest: "Lovende produkt, der skal revolutionere COVID19-test"
Sencell: "Lovende produkt, der skal revolutionere blodsukkermåling"
DD hurtigtest: "Er under udvikling, vi tror på det, det bliver skide godt, unikt produkt, der findes ikke noget tilsvarende - millions to market!"
Sencell: "Er under udvikling, vi tror på det, det bliver skide godt, unikt produkt, der findes ikke noget tilsvarende - milliardmarked!"
DD hurtigtest: "Ups vi er liiiige lidt forsinket... Puha, vi er lige lidt forsinket IGEN... Hov vent, nu kommer testen slet ikke... Hov vent, nu er hele DD gået konkurs"
Sencell: "Ups..."

Tænk selv scenariet til ende.

Jeg har virkelig ingen interesse i, at folk skal tabe penge i aktier. Jeg håber, at alle tjener penge på deres investeringer. Men der skal ofte være nogen til at modvirke alle hausserne, der forsøger at lokke nye aktionærer ind i deres aktier, fordi de gerne vil modvirke deres eget papirtab. Se det som en sund modvægt. Hvad du vælger og gøre og sige, er din egen sag, men forvent, at der bliver kommenteret på det.
Redigert 28.04.2021 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
rieg
28.04.2021 kl 21:59 19853

Så snill du er som passer på oss...😂🤣
Slettet bruker
28.04.2021 kl 22:49 19729

Jeg har jeres ve og vel for øje😘😘
Kaloix
28.04.2021 kl 23:47 19660

Legger ved en nett adresse som du kan se nærmere på, du kommenterer stort sett AZT og Life: https://bors.e24.no/#!/list/norway//merk/EQUITIES/

Dette er Euronext Growth listen på Oslo Børs i Norge. Svært mange selskap her inne er verdsatt til mrd beløp, tjener ikke penger og er stort sett kun en ide, en plan, en kontoradresse og et mulig håp om at de skal bli noe i fremtiden. Du har en enorm jobb foran deg, du skal advare alle mot å gå inn i selskap som kun er et luftslott.
Du angriper Lifecare, som knapt er verdt noe i forhold til milliard selskapene.
Du skal 'advare' mot Lifecare fordi du ønsker alle aksjonærer deres beste? Er du klar over hvor mange ganger skribenter har skrevet at de skal 'advare' mot et selskap? Det er så dumt at jeg vet ikke hva. Du kan begynne å gå gjennom Euronext Growth selskapane og advare de fleste som har aksjer der, hvis du ikke gjør det så kan du bare kutte ut våset ditt.
bj111
29.04.2021 kl 00:10 19610

Mye luft i den listen der ja men tilliten til de forskjellige varierer og Life sin ledelse er på jumbo plass for tiden i mine øyne. At andre mener advokat Holter er troverdig, ja de må de gjerne mene for min del. Man kan sitte med et papir som fremstår som et brukt toalettpapir, Life pr dd, eller så kan man observere fra sidelinjen om det skulle komme noe som faktisk er troverdig og tar ned risikoen. Forskjell i kurs er uansett ikke så stor at den forsvarer den risiko man sitter med i dag.
Kaloix
29.04.2021 kl 00:39 19566

Poenget er at man ikke sammenligner risiko. Havvind selskap, Karbon fangst selskap til Røkke verdsettes til 5-11 mrd kroner. Grønne selskap verdsettes til helt hinsides beløp, de har svært lite å vise til. Aker Clean Hydrogen verdsettes til 6,77 mrd, Aker Horizons til 18,1 mrd, Aker Offshore Wind til 4,7 mrd kroner. Dette er grønne selskap som har 'Aker' i navnet og en kontoradresse. Se på hovedlisten hvordan selskap verdsettes og se på dette. Skal man argumentere for at man skal advare mot selskap må det virkelig argumenteres mer enn utifra egne følelser.
Lifecare er til sammenligning verdsatt til 265 millioner kroner, for dansken er Lifecare det store problemet og overser alt annet. Du også forstår hvorfor det reageres fra oss som har aksjer i Lifecare når alt annet av verdsettelse hoppes det bukk over. Har Lifecare noe å vise til? Diabetesteknologi, EU støtte, det er kommet så langt at det skal testes på mennesker...så må du forstå at jeg som investor vanskelig kan sitte å se på all dritten som skrives om Lifecare når alt annet på en liste som Euronext Growth oversees. Det er nok å ta tak i og når dansken skriver 'det er for deres eget beste'....så aksepterer jeg ikke en slik argumentasjon når alt annet på samme liste får passere uimotsagt.
Slettet bruker
29.04.2021 kl 03:15 19489

"Problemet" eller utfordringen med Lifecare, er ikke selve produktet og teknologien, men ledelsen i selskapet.

Vi som har sittet i AZT vet VELDIG godt hva en dårlig ledelse kontra en god ledelse kan gjøre med et selskap..

Tror du/dere at AZT kun har vokst pga Covid19? Nei, mer eller hele styret og ledelse har gradvis blitt "vasket ren" med utskiftninger..

Teknologien til Lifecare ligger der, men vi trenger en engasjert og oppegående ledelse til å gjøre dette Selskapet til en suksess...

Når ikke engang et medlem av styret, kjente til likviditetsproblemene, ja da datt haka min ned på manboobs'a for å si det pent..
Redigert 29.04.2021 kl 03:18 Du må logge inn for å svare
Dubois
29.04.2021 kl 09:42 19230

Dere skaper jo deres egen sannhet når dere kommer med påstander om at holter ble "overrasket" eller ikke kjente til likviditetsproblemene. Spørsmålet er om de skulle ha børsmeldt det, noe de burde ha gjort.
kaunis
29.04.2021 kl 10:16 19169

Helt riktig og et svært reflektert og en fornuftig fremstilling av risiko og virkelighet. Tror det er lurt å bare sitte i selskapet, stor verdi i Sensell og DD har gitt kunnskap som LIFE kan bruke videre når den tid er inne. Det er mulighetene som kan bli 100vis av mill, men ting tar tid som vanlig. Er en ute av selskapet, finn et annet selskap og rakke ned på.
rufus01
29.04.2021 kl 11:02 19109

Finnes det en uanhengig test av Sencell teknologien, eller er alt aksjonærene har og forholde seg til det som kommer fra selskapet?. Hvis det finnes en slik vurdering av teknologien, hadde det vært fint om noen kunne lagt den ut her!
Dubois
29.04.2021 kl 11:17 19082

https://newsweb.oslobors.no/message/524896
Den holder for meg.

Den er helt glemt av markedet pga DD.
rufus01
29.04.2021 kl 11:40 19046

Ok så det er fremdeles ikke utført tester på mennesker dersom jeg forstår dette riktig?. Da er det bare og smøre seg med tålmodighet, og ordne seg med en vidåpen lommebok. Lykke til!
Slettet bruker
29.04.2021 kl 11:42 18957

Du har ret, der er alt for mange selskaber at advare imod - derfor holder jeg mig også lige til Lifecare for tiden :)

Der er i øvrigt forskel på luftkasteller, der fortæller sandheden, og luftkasteller, der lyver. Lifecare er den sidste type.

Jeg holder af Norge, og jeg holder af norsk innovation. Lifecare er en skamplet på norsk small cap og norsk børskultur.

Strong sell.
Redigert 29.04.2021 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
Dubois
29.04.2021 kl 11:49 18921

Vi venter og venter, men blir aldri fortalt hva disse såkalte løgnene fra lifecare er.
rufus01
29.04.2021 kl 12:23 18857

Har ikke tenkt og skrive på lifecare trådene, for selskapet interesserer meg ovehodet ikke. Vil bare påpeke at det ikke er så stor forskjell mellom og lyve, eller det og unngå å fortelle sannheten....
Slettet bruker
29.04.2021 kl 12:32 18828

Lifecares usandheder og fordrejninger rundt sagen med DD er beskrevet ganske glimrende flere steder på dette forum (inkl. link til børsmeldinger etc.). At du bliver ved med at lade som om, at ingen har redegjort for det, viser jo bare, hvad din dagsorden er, og det er dit problem. Jeg har ikke tænkt mig at opsummere noget igen, igen, igen, som du bare kan gå ind og finde på alle de andre tråde. Jeg har ikke tænkt mig at gøre dit arbejde for dig, du må selv være lidt aktiv :)

Klik dig ind på næsten hvilken som helst tråd på Lifecare-forum, så finder du mindst et par vrede aktionærer, som opsummerer Lifecares manipulation så fint.

Bliv du bare ved med at hænge fast i dit papirtab, men ingen grund til at hive andre med ned. Der er mange nye og uerfarne småsparer, der læser på disse tråde.
Redigert 29.04.2021 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
Mister83
29.04.2021 kl 12:36 18821

Helt alvorlig - Dersom du ikke ser at informasjonen som har vært meldt fra Life har vært villedende og direkte feil så er det åpenbart at du ikke har lest verken børsmeldinger eller annen informasjon.
Slettet bruker
29.04.2021 kl 15:15 18686

Det er nok selektiv hukommelse. Det svarer til at stå lige foran et biluheld med lukkede øjne og kræve, at nogen beviser overfor en, at der er sket et biluheld. Åben øjnene.
Redigert 29.04.2021 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Dubois
29.04.2021 kl 15:40 18661

Jeg er fullt klar over at covid testen ikke er i markedet, men konkret hva er løgnene og villedningen fra life? det virker som at mange oppfatter guiding/potensialet som lovnader. Kritikken til ledelsen er at de skulle ha børsmeldt at dd har økonomiske problemer, men tilitten til ledelsen står ikke å vipper på hver eneste ting som man potensielt kan børsmelde om.
Slettet bruker
29.04.2021 kl 16:32 18582

Vi er efterhånden godt klar over, at du gerne vil have os til at pege på det helt åbenlyse om og om igen, men det kommer ikke til at ske. Åben selv øjnene, du står lige foran togulykken.
Redigert 29.04.2021 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
True
29.04.2021 kl 17:21 18479

Helt enig. For at jeg skal ha noe som helst tillit til Life må først og fremst ledelsen byttes ut. Teknologien er spennende og høyst relevant, men dette kan også bare være et luftslott for alt vi vet, akkurat som Corona-testen. Hva er vel ikke bedre enn å lure inn aksjonærer basert på noe vi alle vet kunne vært revolusjonerende dersom de lykkes med produktet? But if something is too good to be True...

Man kan spørre seg selv om Controller anonnsen de la ut på Finn.no også var ekte, da en person vist nok skal være ansatt, men ikke som jeg kan se på oversikt over Lifecares ansatte på LinkedIn. Men kanskje han/hun dukker opp etterhvert.

Alt i alt, eneste grunnen til å kjøpe mer Life aksjer nå, er for å snitte ned med et håp om å komme seg tidligere ut. Dette er dog risikabelt, da selskapet faktisk kan gå konkurs. Vanskelig å vite hva som blir neste bunn også, kursen har kun dalt ned de siste ukene.

Holter må straks komme med en kreativ og positiv ladet melding dersom den skal opp igjen. Og da spørs det jo hvor god effekt det har på dette tidspunktet etter alt som har skjedd tidligere... Han må virkelig overbevise for å si det mildt.
Highflow
29.04.2021 kl 18:14 18403

Tatt et lite bet her på 3.19 idag, er litt lotto aksje men hvis diabetes opplegget fungerer så vil nok kursen fly noen kr 👍