Når selger dere?

KommersK
RECSI 26.04.2021 kl 23:19 14659

Lurer litt på dette. Til dere som ikke driver og trader, hvor høyt skal dere for å vurdere å selge alt eller deler av Recsi-aksjene deres?
Jeg har snitt på 17,53 pr nå, og vurdere å selge unna litt fra 25,-. Har litt over 50.000 aksjer, og man skal jo ta gevinst før eller siden.
Hva tenker dere?
PHOinvestor
28.04.2021 kl 07:05 5824

hvis alt går veien her så tror jeg att prising il 60 millliarder er sansynlig for dette selskapet.
De gir pris 200,- , da selger eg, kan ta 5 år ???
Slettet bruker
28.04.2021 kl 09:22 5481

Kommer vel helt an på emmisjoner. Skal selvskapet finansiere videre utvikling med nye aksjer så trenger ikke kursen være så høyt som 200 for å gi 60mrd cap. Prøver ikke være negativt, bare realistisk. Virker som mange her tror kursen flyr til flere 100 med en gang ml åpner opp, tror ikke det er så lett. Kan gå inn på hvilken som helst aksje på dette forumet og folk sier aksjen er flere 100 % under verdi. Håper folk har rett om rec for da blir jeg rik
Slettet bruker
28.04.2021 kl 14:04 5104

Det kunne vært interessant å snu spørsmålet på hodet:
Hvor lenge fortsetter dere å kjøpe?

Jeg ser PAS er ute med nye analyse:
Her mener de nå-situasjonen 25 kroner, men svært stor potensiell oppside hvis ML åpner og silan i batteri blir stort (80+)

I tillegg synes jeg denne analysen utarbeidet av en eller annen er god:
https://easyupload.io/jmg297

Jeg kjøper månedlig, og kommer til å gjøre det (med mindre uforutsette endringer) RECsi passerer 50-60.
Jeg tenker ikke på salg i denne fasen vi er i nå.



Osvaldsen
29.04.2021 kl 13:55 4703

Om det finnes en aksje der du går i pluss 45000kr på en dag? Joda, har du hørt om NEL? ;)

Osvaldsen
Slettet bruker
29.04.2021 kl 14:07 4591

Det er vel bare et spørsmål om hvor mange aksjer det er snakk om.....
KommersK
02.11.2021 kl 14:57 3740

På tide å trekke frem denne igjen.
Den er fint i siget nå. Har heldigvis tradet meg ned til snitt på 15,66. Jeg tenker at den stiger en del når Biden-pakken blir stemt igjennom(i kveld 2/11?). Stigningen i kursen får vi jo eventuelt se i morgen tidlig.
Så vil det gå en tid før Rec annonserer åpning av ML. Tror den rekker å sige en del ned i mellomtiden.
Tror jeg selger minst halvparten dagen etter at klimapakken annonseres, og så venter på en dip for å kjøpe tilbake.
Det store spørsmålet er jo hvor lang tid vi kan regne med at det tar fra pakken bankes igjennom til ML-åpning annonseres. Dager? Uker?
Tanker?
Slettet bruker
02.11.2021 kl 15:03 3650

Rec sier jo selv at ting vil gå raskt etter at pakkene er godkjent. Så får du tolke det som du vil selv.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 15:06 3603

Jeg har et snitt på 14,56, men har langt perspektiv i denne aksjen (minst 1-2 år frem i tid).
Tror nyhetstørken er over så snart åpining av ML er annonsert.

Jeg tør i alle fall ikke selge og kjøpe meg inn igjen, slik du vil (men hver sin strategi:)).
TT har vel sagt at åpning av ML er svært sannsynlig hvis pakkene går gjennom, og at avklaringer med kunder vil skje raskt? Dette er grunnen til at jeg ikke tør å trade med aksjene mine. Jeg tror det vil komme mye godt nytt fremover.

Begynner kanskje å gevinstsikre når aksjen kommer opp i 80-90kr (Pareto og Arctic sine mål ved åpning av ML), men mye avhenger av hva selskapet gjør av utvidelser og JV fremover.

Uansett, lykke til:)
Slettet bruker
02.11.2021 kl 15:06 3601

Selger en tredjedel når produksjonen er i gang, og overskuddene har begynt å vise seg, altså en gang i 2023.

Resten sitter jeg nok med det neste ti-året.
t3sm
02.11.2021 kl 15:07 3568

Du tror virkelig på en dip mellom pakkene blir godkjent og melding om ML? Den syns jeg hørtes litt vel optimistisk ut. Selv tror jeg det går jevnt oppover heretter. En helt annen driv i aksjen nå, som faktisk baserer seg på reell endring og etterhvert, kontrakter, sikre fremtidsutsikter etc. Denne blir bra å ha i porteføljen!
Patron72
02.11.2021 kl 15:09 3540

Jeg har tradet i denne tidligere i år. Men nå er det så mye positive triggere i nær fremtid føler jeg.
Med Gav på 12,80 sitter jeg i ro.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 15:12 3485

Regnestykket med ett åpnet ML er krystallklart.

Er helt idiot selge/gevinsikre noe som helst etter de har meldt om gjenåpning hvis man tenker langsiktig.
Dagen de melder åpning skal det ikke selges noe som helst, men heller kjøpe med begge hender, for kursen vil ikke prises riktig før det går litt tid, da jeg er helt sikre større investorer skal inn litt og litt.

Har ingen planer selge nå ved melding om gjenåpning. Ikke en eneste aksje. Når den treffer fra 60 kr og oppover vil jeg sikkert ta ut noe gevinst, veldig enkelt...
Selv ved en dobling til 32 kr, er vi fortsatt halveis til replacement cost av fabrikkene og en mcap på 12 milliarder ca... vil jeg selge der , nei overhodet ikke...
Slettet bruker
02.11.2021 kl 15:13 3462

Pareto og Arctic har ikke sagt de kursmålene ved åpning av ML. De har sagt at det kan gå dit en gang mot 2025 når ML ramper opp mot 75% med en grei fortjeneste.

Stor forskjell.
Redigert 02.11.2021 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Null
02.11.2021 kl 15:28 3248

Dersom ML åpner så skal jeg selge en gang mellom 2025 og 2030
Kursen vet jeg ikke
Bekreftes det at ML ikke åpner skal jeg ut på første anleding

NULL
mengidd
02.11.2021 kl 15:32 3196

Ikke for å være helt Nemis her, men vil bare påpeke at lyden i pipa her på forumet har vært NØYAKTIG den samme tre ganger tidligere i år ved tilsvarende oppgang, vær varsom og ikke bli blendet av all hypen, det er absolutt ingen sikkerhet at vi skal videre opp nå slik mange av hauserne her inne skal ha det til.

Basert på absolutt ingenting annet enn komplett mistro til den amerikanske regjeringen så regner jeg med minst en måned til før Biden-pakken konkretiseres og stemmes igjennom, har null tiltro til den barnehagen der. Håper selvfølgelig jeg tar feil og at vi ser den vedtas i kveld.

Så tipper jeg en 1-2 måneder etter signering av Biden-pakka før REC melder avtaler. Frem til dette kjører vi som vanlig, altså ørkenvandring og fullstendig uforutsigbare bevegelser mellom 13 og 17. Så totalt sett tipper jeg og håper jeg at vi får melding om ML innen slutten av januar, men åpen for at det vil ta enda lenger tid.

Og ser nå etter jeg har skrevet innlegget mitt at glasset mitt er halvtomt. Jaja, da får jeg hvertfall en positiv overraskelse om noe skjer før :)
Klippen
02.11.2021 kl 15:37 3101

Snittpris på under 6 kr. Selger 12% på 50, noe som dekker kost. Beholde resten for å leve på utbytte og en god pensjon (om mange år)
Slettet bruker
02.11.2021 kl 15:53 2939

Ja, barnehage kan man sagtens kalle prosessene på Capitol Hill.
Men, jeg er ganske sikker på at pakkene blir vedtatt, når er vel noe usikkert enda med det skjer.
Så tenker jeg at disse skattekredittene som ligger inne i den store pakken er allerde godt kjent for de som kan benytte seg av dem.
Jeg er videre ganske overbevist at mange planer ligger bare å venter på dette skal bli vedtatt. Det var vel egentlig det Torvund også mente sa han signaliserte at dette ville sette fart i sakene. Det at de signaliserte tidligere oppstart av ML dersom disse pakkene blir vedtatt betyr jo ganske enkelt at planene ligger der og venter på kongressens vedtak.
Om det skulle gå et par måneder til vi får meldinger fra REC er vel ikke ille - mange av oss har ventet lenge. Jeg tror imidlertid ikke at det blir samme ørkenvandring og fullstendig uforutsigbare bevegelser mellom 13 og 17 kroner når barnehagen får dratt ut finger'n, men heller et trykk oppover. Da er det jo ganske klart for flere hvilken vei dette skal gå.

Bare som et lite apropos... jeg regner det som sannsynlig at Voleon er meget godt i minus nå med sin shortposisjon, og om vi kommer opp til 17 kroner er også J.P. Morgan også i minus.
Redigert 02.11.2021 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
KommersK
02.11.2021 kl 16:03 2806

Regnet med det. Var bare sagt for å belyse utgangspunktet for å gå i pluss, smartass.
Bjellesauen
02.11.2021 kl 16:15 2656

100% enig. For de som har fulgt med RECSI over lang tid så har vi hørt dette før, alt går IKKE til himmels. Men når det kommer noe konkret, DA blir det nok fart! På dette forumet er det veldig mange hausere, og altfor optimistiske småaksjonærer.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 16:19 2595

Da er gapet på 16.3kr fylt. Veien til 20kr bør være ganske kort her hvis vi ser på TA. Håper at vi ser oppgangen fortsette, uten noen som helst form for røde dager. REC er alt for underpriset i forhold til alt som materialiserer seg på makro og mikro nivå. Spennende tider!
uldiuldi
02.11.2021 kl 16:25 2517

Luk på 16,51
KommersK
02.11.2021 kl 18:22 2019

Summa summarum så virker det ikke som om folk har noen særlig plan for å tjene mest mulig på investeringen sin. Trodde dette var en selvfølge.
Og til absolutt alle: Det skrives ''hausse''(fransk), altså med hele TO s'er. Også i det motsatte, å baisse.
Slettet bruker
02.11.2021 kl 18:29 1928

Det gode gamle rådet fra folk som har holdt på en stund er vel å sikre gevinst underveis. For min del kommer det hele ned til potensialet. Så lenge selskapet har potensial i fremtiden og aktivt jobber mot ting jeg mener kan gi avkastning, så vil jeg vurdere å holde. For min del, ser det nå ut som at selskapet ikke vil nå sitt potensial på mange år. Selv i 2025 er vi mest sannsynligvis bare i startgropen.