Grovt underpriset!

Slettet bruker
RECSI 27.04.2021 kl 10:32 6211

Klimamålene til EU og USA blir stadig mer ambisiøse – noe som igjen legger betydelig press på eksempelvis Kina og andre BRIC-land.

Solenergi og batteriproduksjon er en del av det grønne skiftet - og representerer nå en megatrend som vil få stadig mer fokus i årene som kommer.

Det vil bli stadig større fokus på karbonavtrykk i produksjonen av solpanel – noe som vil resultere i en betydelig reduksjon av statssubsidiert kullkraft til kinesiske poly produsenter – eventuelt en betydelig sektorrotasjon fra Kina til mer miljøvennlige produksjonsland

REC har unik teknologi og er best i klassen med hensyn til kvalitet, produksjonskostnader og karbonavtrykk.

Selskapet er etter mittt skjønn grovt underpriset. Jeg tipper at aksjekursen vil ligge et sted mellom 75 og 150 kroner innen årsskiftet – og et sted mellom 150 og 200 innen et år.


Slettet bruker
27.04.2021 kl 10:34 6186

Velkommen.... Etter.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 10:51 5961

... Takk, lurer på når markedet skal få øynene opp?
Slettet bruker
27.04.2021 kl 10:54 5884

Jeg tipper en god start for markedet er 11.mai i år. Da får vi guiding👍
Gubben
27.04.2021 kl 11:03 5684

Er ikke noe gøy å stå igjen på perrongen nå når toget har begynt å ta fart fremover :D
Slettet bruker
27.04.2021 kl 11:04 5647

Når ting er mer konkretisert. De store pengene trenger noe håndfast. 11 mai er datoen, ja.
seth
27.04.2021 kl 11:06 5610

bare 2 uker igjen :)
Slettet bruker
27.04.2021 kl 11:08 5558

Ser ut for at snøballen har begynt å rulle, bare å bli med, eller stå å se på..

Bybonden ( straks i pluss )
Tanjiro
27.04.2021 kl 11:50 5141

Endelig begynner den å ta litt fart igjen, virker som folk vil komme seg inn før 11 mai👍
Slettet bruker
27.04.2021 kl 12:02 4994

Er nok i hovedsak pga av tekniske indikatorer.
Det fundamentale er det selvfølgelig heller ingenting å si noe på for øyeblikket

Three white soldiers
Brudd utav 3 måneders triangel
Dobbel bunn formasjon

Kraftige BULL signal etter bunn i stigende trendkanal ;)

Kvartlitern
27.04.2021 kl 12:30 4709

Ikke lov å jinxe dette altså. Penger står på spill!

Kvartlitern ( akkurat i pluss )
Slettet bruker
27.04.2021 kl 12:55 4506

Takk for at du alltid deler utdypende tekniske analayser med oss, Sirbalo.

Tror vi vil se volum og moment begynne å innhente seg nå som vi nærmer oss GF og kvartalspresentasjon.
Hadde nylig en diskusjon med en god venn som er usikker på sin investering i REC fordi han dømmer basert på aksjekurs, men det er litt synd, fordi potensialet er jo helt enormt. Sannheten er at den vanlige aksjonæren ikke har tid til å sette seg inn i alt, så de ser på store overskrifter og aksjekurs.

Med det sagt så håper jeg at han ikke selger, fordi jeg tror vi kan se en dobling ila. veldig kort tid. MK har jo sagt 42kr innen 11.05. Jeg tror vi vil være på 50kr+ innen sommeren. Tror det er mye som skal skje på kort tid fremover.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 14:24 4010

Jeg har stor tro på Recs framtid, men liker ikke at forventninger skrus i været til bestemte datoer eller hendelser. Det blir oftest skuffelser. Det var 21. januar, 19. februar, 4. mars, 25. mars og nå er det 11. mai som gjelder. Det skjer som oftest ikke stort mer på disse datoene enn det som er forhåndsmeldt. GF kommer til å banke gjennom de 12 punktene som står på agendaen. Ja, vi får en guiding på q1-pres., men det er slett ikke sikkert at den blir veldig konkret, og q1-resultatet er guidet lavt (sesongmessig svakeste kvartal). Hvis den store nyheten, dato for ML oppstart, ikke kommer før til høsten? Hva da? Skal vi gå skuffet gjennom hele sommeren? Hvorfor ikke heller ha litt is i magen og vente til ting er klart? Det viktige er at brikkene faller på plass, ikke kursen om en måned.
Pontuslufc
27.04.2021 kl 14:42 3848

Godt skrevet, Solebra. Voldsom optimisme for disse datoene, egentlig uten grunn. Var også av en eller annen grunn mye snakk før jul at kursen skulle være ditt og datt den 31.12. Selv midt i desember holdt folk fast ved at kursen skulle kraftig opp før årsslutt. Om det er slik at at ML skal gjenåpnes eller nye store kontrakter er inngått så børsmeldes jo dette uansett og ikke noe som kommer til å offentliggjøres 11.mai. Guidingen som kommer bruker uansett å være ganske vag og ikke noe som får kursen til å stige markant, markedet er jo tydeligvis ikke så god på å "lese mellom linjene" :) Sannsynligvis vil det være slik det har brukt å være, stigning fram mot rapporteringsdato for så å falle tilbake da mange ikke fikk de nyhetene de forventet. Men uavhengig av 11.mai tror jeg det kan komme positive nyheter i nær framtid.
Slettet bruker
27.04.2021 kl 14:52 3757

Helt enig med deg Solerbra! Det er fundamentet som er viktig. Ikke om ML gjenåpnes om en måned eller fem måneder. Ubetydelig i lengden. Fra informasjon vi har fra før vet vi at ML gjenåpnes senest i 2023, men jeg tror at det vil komme banebrytende nyheter innen sommeren som vil endre tidslinjen rundt gjenåpning av ML.

Om nyhetene faktisk kommer i sommer eller ved årsslutt spiller ingen stor rolle for oss som er langsiktige, men basert på alt som har skjedd på både makro og mikro nivå er jeg ganske sikker på om at vi får mer informasjon snart. Eksakt tidspunkt vet jeg ikke, så gjetter basert på informasjon tilgjengelig.

En ting er sikkert for meg. Dette er en vinneraksje. Selskapet vil fortsette å være volatil, vi vil få gode og dårlige dager fremover, men langsiktig er jeg helt sikker på at et så unikt fundament som REC har - og gitt makro politiske situasjonen verden befinner seg i - så er det ingen annen vei enn å blomstre. Har full tillit til at ledelsen vil gjøre sin del av jobben og har full tillit til Aker som største aksjonær og at de ønsker å hente store verdier for seg selv og oss andre. RECsi handler ikke bare om å være gullfuglen til Aker Horizons, dette er også en fin måte for Røkke å endre perspektivet mange har av han og en mulighet til å gjøre opp for alle år med virksomhet som har skadet planeten.

Nei, jeg smiler trygt og godt. Kanskje markedsverdien ikke reflekterer RECsi sin situasjon i dag, men før eller senere vil fundamentet alltid vinne. Også gøy å se hvor aktive blant annet G14 er og hvor ofte de nevner viktigheten av REC. Har dere lest nyeste LinkedIn artikkelen de la ut? Åh, som jeg gleder meg til alle brikkene faller på plass og vi får mer informasjon om veien videre. Slutt å dømme REC Silicon pga. fortid og begynn å visjonere den grønne fremtiden er alt jeg har å si. Paradigmeskifte er det vi observerer nå. Valget mellom Trump og Biden var et valg mellom olje og gass eller fornybart og fornybart vant! Nå må vi bare gi det litt tid :)

P.S: Bryter aksjekursen til været så vil det være pga. en ukjent børsmelding som får tidligere børsmeldinger til å henge sammen og ikke informasjon vi allerede vet om. Så med mindre det kommer børsmelding før GF eller kvartalsrapport forventer jeg bare god og positiv guiding. Kun min mening, kan ta feil.
Redigert 27.04.2021 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2021 kl 15:18 3509

Jeg er litt uenig..,

Når selskapet kommuniserer så lite som de gjør, knytter det seg ekstra stor spenning til guiding ved kvartalsrapportene i RECsi, og kursen har en tendens til å bevege seg mye samme dag.

Nå er det lenge siden RECsi har kommentert noe som helst, kursen har gått sidelengs, samtidig med at deres samarbeidspartner melder store nyheter hvor de også fremhever samarbeidet med RECsi.

Det er ventet kraftig vekst i sektorene RECsi kan produsere til i USA. Det kommer ukentlige meldinger om store aktører som skal investere, og politiske ambisjoner som understøtter.

Når markedet ikke absorberer hva RECsi står ovenfor, vil nok en guiding åpne øynene.

11.mai er i så måte en viktig dag
Redigert 27.04.2021 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
strider1
27.04.2021 kl 15:51 3277

En ting er hvertfall sikkert. Når meldingen om at ML åpner vil det være for sent å hoppe på toget. Kursen vil begynne å stige kraftig dagen før. (Vi vet alle hvordan innsideinfo lekker ut til noen her i Norge).
Jeg tør ikke trade lenger pga dette.
De fleste av oss er vel rimelig sikre på at meldingen vil komme. Det gir en veldig god trygghet når man ser den volatile kursen som lett kan gi nerver...
omac
27.04.2021 kl 16:01 3166

Meldingen kommer etter stengetid og toget er gått neste morgen, da åpner den på det dobbelte, minst
Slettet bruker
27.04.2021 kl 16:26 2963

Pen liten oppgang i sluttauksjonen. Bra.
Anywhere
27.04.2021 kl 17:19 2613

Var vel vitne til en mønsterkorrekt bevegelse i kursen i dag. Aksjen bryter ut av konsoliderende triangel, drar over en liten motstand på 18,40 med de normal 3% før den tester det bruddet fra oversiden med rekyl opp. Mye tyder på kontinuasjon av breakoutbevegelse oppover i morgen. Nest motstand er strengt tatt ikke før rundt 22.
Rubin
27.04.2021 kl 19:00 2223

RECSI har jo allerede i børsmelding lovet oss gode nyheter «in the near term» så sent som 05.04.2021. Det betyr faktisk på kort sikt eller snart, og ikke neste år...🤩