QFUEL - Mot proof of concept og videre industrialisering

'xu'
QFUEL 28.04.2021 kl 13:37 35453

Fra årsrapport 2020 (28/4-21):

Outlook
The next key milestone for the Skive plant is the proof-of-concept for our technology and commercial operation, when one production line has delivered at full production capacity for a longer time-period – as well as being able to operating on two production lines in parallel. The modification work on the plant is progressing well, and we aim for proof-of concept during second quarter 2021. Further modification work on some sub systems is required to reach continuous commercial production on all four lines simultaneously. Modification work will be performed over the next months, with an expected start of production at all four lines by the end of third quarter 2021.
For Esbjerg, we have secured the property for the plant and are working diligently toward the target of reaching Final Investment Decision. Further, in Kristiansund we are increasing capacity on the pre-treatment and working a FEED on a chemical recycling plant planned to be operating alongside the existing mechanical recycling plant.

Quantafuel is discussing the roll-out of large-scale capacity plants with both existing and potential new partners. Quantafuel notices a rapidly growing interest from major players across Europe that might lead to new partnerships and FEED studies for integrated plants during the next months.
In March 2021, Quantafuel entered into a Memorandum of Understanding (MoU) with Corepla and SAIPEM to jointly promote circular economy models for plastic waste, and to seek building chemical recycling plants throughout Italy.

In April 2021, BASF, Quantafuel and REMONDIS signed a Memorandum of Understanding (MoU) to jointly evaluate a cooperation in chemical recycling including a joint investment into a pyrolysis plant for plastic
waste.

EU’s Green Deal requiring 50% recycling within 2025 is an important accelerator for plastic recycling, and Quantafuel is in pole position to take a lead in this huge market. For Quantafuel this means more opportunities for business, for which we are building our organisation.
Quantafuel is continuing developing the Company’s technology edge.

Redigert 09.05.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.06.2021 kl 15:35 1777

 
Quantafuel interesserte har forhåpentligvis fått med seg at QFUEL i januar i år kjøpte 40% av GEMINOR, med opsjon på å kjøpe hele GEMINOR:
https://newsweb.oslobors.no/message/522456

For de som har tilgang til Kapital online artikler, anbefaler jeg å lese følgende korte Kapital online artikkel datert i dag 14. juni 2021:
https://kapital.no/reportasjer/naeringsliv/2021/06/14/7683568/blant-nord-europas-storste-rik-pa-rask-rusk-og-rael

Artikkelen er et intervju med Geminor gründer og majoritetseier Kjetil Vikingstad, hvor han forteller om Geminor, litt om historien til selskapet, hvordan Geminor ønsker å vokse fremover, samt om hvorfor han valgte å samarbeide med QFUEL og fordelene han ser i dette samarbeidet.
HP17
14.06.2021 kl 15:44 1760

Er kursen i ferd med å bryte ned igjen på 30 tallet?
Vil bare minne om hva Hammers sine linjaler har vist hvilken vei kursen er på vei og hvordan skal kursen klare å holde seg oppe på 40 tallet gitt det ikke snart kommer noe positivt nytt fra QFUEL?
rischioso
16.06.2021 kl 01:51 1296

....gjeeeesp, PoC er like rundt hjørnet og så vil det bare balle på seg .... ;)
tommbakk
16.06.2021 kl 05:32 1257

Hva gjelder Hammers linjaler og TA-charts, så må det sies at selv en ødelagt klokke har rett to ganger om dagen.

I overført betydning her; når man gjentar en påstand lenge nok, i månedsvis, evt åresvis, så vil man gjerne til slutt få rett. Og hvis man da er tilstrekkelig fjott, så kan man slå seg på brystet og briske. "Hva sa jeg!? Jeg fikk rett."

...selv om det bare varer en kort periode.

Mellom ca midten av januar i år, og frem til ca midten av mai, så hadde Hammers rett.

VOW, for en profet!

Den gjenfødte Messias?

Nah.
Redigert 16.06.2021 kl 05:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.06.2021 kl 17:03 999

Hvis oppkjøringen til PoC går etter planen, er jeg overrasket over den svake kursutviklingen. Jeg hadde ventet at noen gode nyheter og rykter hadde lekket nå slik at optimismen spredde seg. Det er bare to uker igjen av juni og Q2. De forventer PoC i løpet av Q2. Hva er PoC? Jo, ifølge Bøhn at de kjører fullt på en linje samtidig som de også har linje to i en viss produksjon, og at de gjør det over en tidsperiode. Jeg tenker at den tidsperioden må ha startet nå eller burde ha startet for en uke eller to siden dersom de skal kunne fortelle om stabil drift over en tidsperiode. Håper det ikke kommer dårlige nyheter om dette.
tommbakk
17.06.2021 kl 17:38 957

Du må ikke glemme at det er rente- og inflasjonfrykt som fremdeles gjør markedet til et urolig hav for vekstselskaper. Slik var det også mellom januar og mai. Og, etter Feds rentemøte igår, med de utsikter for renteøkninger fremover som er veldig klare, så vil det havet ha bølger sikkert utover høsten også.

Forhåpentligvis vil Bøhn om ikke lenge bekrefte at proof of concept er nådd. Jeg tror det vil skje. Når ledelsen under Q1-presentasjonen så sent som i mai måned guidet så tydelig at de er i rute, så må jeg ærlig si, til tross for all den troen jeg har på caset, at det blir direkte pinlig hvis de bommer kraftig på den biten.

SÅ mye skal ikke tekniske forhold kunne endre seg fra mai til juni/juli. Det vil å være å ha regelrett ført markedet bak lyset hvis toppledelsen forteller at man er i rute, og samtidig vite at det IKKE medfører riktighet.

Så, hva gjør man på et urolig hav hvis man har tro på skuta, SS Quantafuel...? Man sitter stille i båten og ser gjennom forbigående støy.