QFUEL - Mot proof of concept og videre industrialisering

'xu'
QFUEL 28.04.2021 kl 13:37 35431

Fra årsrapport 2020 (28/4-21):

Outlook
The next key milestone for the Skive plant is the proof-of-concept for our technology and commercial operation, when one production line has delivered at full production capacity for a longer time-period – as well as being able to operating on two production lines in parallel. The modification work on the plant is progressing well, and we aim for proof-of concept during second quarter 2021. Further modification work on some sub systems is required to reach continuous commercial production on all four lines simultaneously. Modification work will be performed over the next months, with an expected start of production at all four lines by the end of third quarter 2021.
For Esbjerg, we have secured the property for the plant and are working diligently toward the target of reaching Final Investment Decision. Further, in Kristiansund we are increasing capacity on the pre-treatment and working a FEED on a chemical recycling plant planned to be operating alongside the existing mechanical recycling plant.

Quantafuel is discussing the roll-out of large-scale capacity plants with both existing and potential new partners. Quantafuel notices a rapidly growing interest from major players across Europe that might lead to new partnerships and FEED studies for integrated plants during the next months.
In March 2021, Quantafuel entered into a Memorandum of Understanding (MoU) with Corepla and SAIPEM to jointly promote circular economy models for plastic waste, and to seek building chemical recycling plants throughout Italy.

In April 2021, BASF, Quantafuel and REMONDIS signed a Memorandum of Understanding (MoU) to jointly evaluate a cooperation in chemical recycling including a joint investment into a pyrolysis plant for plastic
waste.

EU’s Green Deal requiring 50% recycling within 2025 is an important accelerator for plastic recycling, and Quantafuel is in pole position to take a lead in this huge market. For Quantafuel this means more opportunities for business, for which we are building our organisation.
Quantafuel is continuing developing the Company’s technology edge.

Redigert 09.05.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 19:52 5850

VELDIG BRA!
Men hvorfor handlet de ikke i åpninga?

Sa seg selv at etter veldig positiv 2021-Q1 vill kursen gå RETT OPP. Innbilte meg at conference call først var 10:00 for inside kjøp når børsen åpnet. Men dette er seff ikke proffer.

Opsjonene unner jeg dem absolutt. Vel fortjent NÅR (ikke HVIS) Quantafuel lykkes. Fremtidig utbyttet fra de aksjene vil gi dem en veldig behagelig alderdom.

Redigert 14.05.2021 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 19:56 5829

Dr. Christian Lach tilhører garantert IKKE hammerhoder-klubben som lystrer kommando-skaftet i alt og ett.
Nanoq
14.05.2021 kl 22:06 5706

QFUEL på Tradegate i Tyskland lukket i 37 kr / +21% nå i kveld, på stort volum, ca. 220.000 aksjer, 4-5 ganger høyere enn normalt.

Dagens høyeste på Tradegate ble 37,50 kr.
Nanoq
15.05.2021 kl 10:36 5518

Ja, det er mange analytikere der ute med kursmål som ligger meget høyere enn dagens kurs...

den siste QFUEL-analysen som jeg har sett kom fra det amerikanske finansmedia "Seeking Alpha" i januar 2021, og de pleier å ha ganske troverdige og realistisk kursmål i sine aksjeanalyser på ½-1 års sikt.

De skriver bl.a. om QFUEL:
"A fair value of 61 NOK." (Det er 75% høyere enn dagens kurs).
På det tidspunktet i januar 2021 var aksjekursen ca. 70 kr (senere i måneden stigende til ca. 80 kr), og stort sett alle norske bank- og megler-analytikere hadde på det tidspunktet kursmål på over 100 kr.


Quantafuel
Jan. 18, 2021
Summary
1) The Norwegian company Quantafuel is an early mover in the chemical recycling business.
2) Chemical recycling is an intriguing method and might receive long-term tailwinds.
3) Quantafuel is powering up production at its first industrial scale plant in Denmark and will construct larger plants in various European countries in the upcoming years.
4) While the business is really promising, a DCF analysis suggests that the stock price has already surpassed fair value ( da var kursen jo allerede over 70 kr på vei mot 80+ kr).

...Chemical recycling, and Quantafuel riding it, is prone to grow alongside plastic waste accumulation for many years. Large manufacturers are getting forced by governments to reduce their plastic waste accumulation, and are therefore starting to enter strategic partnerships with emerging chemical recycling companies like Quantafuel.

...there is enough waste for everyone, and government policies will drive big companies to partner with and invest in chemical recyclers.

...After a couple of years, the operating margin (including depreciation and amortization) of fully operating plants will increase towards a hefty 22 %, because Quantafuel is receiving feedstock basically for free, and the products can not only be sold but might also get subsidized by favorable government policies.

...After 2024, the company will continue to grow and will build at least one new plant able to produce 100,000 metric tons of product per year on an annual basis.

...Revenues will stay close to the estimated 1,000 US dollars per metric ton of product.
Herman*
15.05.2021 kl 11:42 5422

De skriver at fabrikkene etterhvert kan oppnå en driftsmargin på 22%. Vel, Bøhn har jo ved flere anledninger sagt at den vil ligge på langt over 50%. Det er vel kanskje dette tallet som gjør at enkelte meglerhus har kursmål som ligger skyhøyt over 60 kroner.De virker også litt konservative når de beskriver utbyggingstakten. Inntrykket nå er vel at det blir full gass etter proof of concept. I realiteten betyr vel det at de kan starte bygging av mange fabrikker i løpet av 2h 2022, med oppstart av driften 2024(?). Dette blir litt spekulasjon, men når de har standard moduler klart, bør vel 12 mnd med planlegging og 18 mnd mnd byggetid være tilstrekkelig?
Nanoq
15.05.2021 kl 12:18 5372

Jeg tror at Bøhn vet hva han snakker om her.

Driftsmarginen er jo bl.a. avhengig av EU-avgifter/skatt på avfallsplast, og her har denne analytikeren ganske sikkert ikke vært god til å innregne denne skatten/avgiften på avfallsplast som EU innførte i år og som vil være meget positivt for QFUEL. Og ja, enig i at analytikeren er forsiktig/konservativ når det gjelder utbyggingstakten/ekspansjonen.

Såvidt jeg vet så regner Bøhn & Co. med å ha Esbjergfabrikken i full drift ultimo 2022. Men lenge før det skjer, så er det ganske sikkert også truffet besluttninger om etablering av 3-5 store fabrikker i Tyskland og Holland sammen med BASF og VITOL , fabrikker som kan stå klare til drift om ca. 2 år. Det er jo ingen grunn til å vente her når klarmeldingen og startskuddet i Skive er gått.

Dette ligner big business og høy profitt i mange år framover, og det er viktig å komme godt ut og ligge først i løypa her, og BASF har jo for lang tid siden uttalt at deres kunder står klar til å motta alt det de kan produsere av denne grønne plasten, og VITOL sier også at de har kundene parat. Så ingen grunn til å skynde seg langsomt når "Proof of Concept" er etablert.

Men ellers har jeg stor tro på at utlisensiering av teknologi (og drift?) kan bli meget god business for QFUEL i mange land utenfor EU hvor store investeringer er mye mer risikofylte.
Redigert 16.05.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.05.2021 kl 17:56 5270

"Seeking Alpha" er ikke håret bedre enn HO eller noe annet aksjeforum. Hvem som helst, kan skrive hva som helst, (useriøst/fiktivt søppel) på "Seeking Alpha". Der har jeg sett den verste haussingen av noen av de største taperselskapene på OSE. Forskjellen mellom innlegg på HO og "Seeking Alpha", er at innleggene på "Seeking Alpha" stort sett er veldig forseggjort, brukt mye tid på å skrive dem, med mange gode argumenter, grafer og illustrasjoner, og derfor fremstår som objektive og seriøse.

Flere av de som skriver på "Seeking Alpha", er åpenbart proffer (meglere, forvaltere, analytikere, etc) som bruker "Seeking Alpha" for egen vinning.

Redigert 15.05.2021 kl 17:59 Du må logge inn for å svare
Nanoq
15.05.2021 kl 18:56 5250

Det er meget mulig du har rett i at det er mye søppel på "Seeking Alpha", (jeg burde jo nok ha nevnt i mitt innlegg at jeg har en nokså begrensa erfaring med Seeking Alpha), men mange av de relativt få analysene jeg har lest der gjennom de siste årene var faktisk nokså troverdige - og uten tydelige "hausser"-trekk.

Dog med et par alvorlige minuser, som Scatec Solar, som det ble advart kraftig mot allerede i 2019 da kursen var ca. 100 kr. Den toppet ut i januar i år i ca. 375 kr. Nå er kursen ca. 200 kr. Så kanskje får de allikevel til sist rett i sin nokså negative analyse - altså med en del forsinkelse.

For meg har det mest handlet om danske selskaper som Vestas, Ørsted, Genmab og Novo hvor de har kommet fra det med OK troverdighet, men også om noen få norske: som Scatec (dumpekarakter) og Nordic Semiconductor (bra).

PS.: Du har rett i at også mange proffer bruker denne "open source" plattformen til å distribuere egne og andres analyser m.m., så det er absolutt fornuftig å slå den kritiske sansen til også her. Uten tvil er det mange skjulte agendaer og egeninteresser som er i spill på en plattform som SA, men dette er jo noe som ofte også kan være tilfellet i analyser fra bl.a. norske meglerselskaper.
Slettet bruker
16.05.2021 kl 00:23 5101

Fra https://yesbjerg.dk/quantafuels-miljoegodkendelse-sendes-i-hoering   (1. marts 2021)
(GRATIS)

«Samtidig vil processen på Quantafules virksomhed producere mere varme, end de selv kan forbruge, og derfor skal overskudsvarmen indgå i DIN Forsynings fjernvarmenet.

Miljøkonsekvensrapporten og udkastet til miljøgodkendelse sendes i offentlig høring frem til 28. april. Først når høringsfristen er udløbet og eventuelle bemærkninger er vurderet, kan der meddeles en endelig miljøgodkendelse til virksomheden.

Det er planen, at byggeriet af fabrikken skal påbegyndes i 2. kvartal 2021 til 4. kvartal 2022. Med den tidsramme vil produktionen begynde ultimo 2022.»
LasseBon
16.05.2021 kl 08:13 5010

Dagsorden Esbjerg Byrådet 17.mai. Pkt 5 Vedtagelse af Miljøkonsekvensrapport for Quantafuel. https://dagsordener.esbjergkommune.dk/vis?id=4cf44499-a4bf-493f-b4de-763923847396

Beslutning Plan & Miljøudvalg den 03-05-2021
Godkendt.

Dobbeltbehandling
Sagen behandles på Økonomiudvalgsmødet (kl 09.00)og Byrådsmødet (kl17.00) den 17. maj 2021. Indstillingen fra Økonomiudvalgsmødet sendes til byrådsmedlemmerne umiddelbart efter Økonomiudvalgsmødet. Esbjerg Kommune meddeler hermed en §25 tilladelse til, at ansøgning
om opførsel af et nyt produktionsanlæg til genanvendelse af plastaffald, (Utkast) https://dagsordener.esbjergkommune.dk/vis/pdf/bilag/6b24da62-88f3-490f-9daf-cec77d27cd25/?redirectDirectlyToPdf
Nanoq
16.05.2021 kl 08:25 4987

Godt du postet dette...det fikk meg til å checke et innlegg jeg hadde om Esbjerg i går.

Og ja, jeg hadde skrevet 2023 i innlegget. Selvfølgelig er 2022 det riktige året, noe jeg har skrevet i et par andre innlegg tidligere hvor Esbjergfabrikken også ble nevnt.

Nå er det rettet. Shit happens...
Richter
16.05.2021 kl 12:54 4862

Today we are proud to announce several milestones: In Skive, Denmark, we recently operated a production line at full capacity with the right balance between gas and oil production and increased operational stability, while in Kristiansund, Norway, we have started feeding plastics into the new technology test plant. With these major achievements we target proof-of-concept in Q2 2021 and full production end of Q3 2021.

Our strategy is to build large-scale Plastics-to-Liquid (PtL) process plants at multiple locations throughout Europe, and in due time expand into other high-interest geographical regions. With NOK 577 million in cash by end of Q1 2021, and strong support from our three strategic partners BASF, Vitol and KIRKBI A/S, we are in a strong position to continue our journey shaping the chemical recycling market for plastic.

Today we released our report for the first quarter of 2021 and hosted a webcast presenting our business and project status:
https://lnkd.in/dUrN2JA

Kjetil Bøhn Christian Lach Terje U. Eiken Kristian Flaten
Richter
16.05.2021 kl 12:59 4928

Gammel nyhed fra Tyskland..beklager;-)
Richter
16.05.2021 kl 13:03 4921

Blant analytikerne i meglerhusene som har dekning på Quantafuel-aksjen er det relativt stor sprik i kursmålene, men samtlige har i lang tid hatt kjøpsanbefaling på aksjen. De ser oppside på alt fra 200 til 600 prosent basert på torsdagens sluttkurs:(Vilkår)

SpareBank1 Markets 200 kroner
Danske Bank 126 kroner
Arctic Securities 125 kroner
Pareto Securities 100 kroner
Fearnley Securities 95 kroner
ABG Sundal Collier 85 kroner
Nanoq
16.05.2021 kl 14:12 4841

En riktig god webcast, hvor ikke bare Kjetil Bøhn kom med mye god og interessant info, men hvor også tyske Dr. Christian Lach, Deputy CEO and Chief Commercial Officer i Quantafuel (tidligere i BASF) og Terje U. Eiken, COO, begge fikk taletid og hadde noe interessant å bidra med.

Dette begynner for alvor å ligne starten på et mangeårig norsk industrieventyr av de helt store.
Slettet bruker
16.05.2021 kl 16:56 4719

Er det som står i 2021-Q1 rapporten riktig, bør proof-of-concept i Q2 + full Skive produksjon i slutten av Q3 være "plankekjøring".
Blir det 1-2 uker forsinkelser, er det uvesentlig.

Mer interessant fremover er Esbjerg FID med info om hvem som blir partner(e), JV-brøk og finansieringen:
http://vxz.eu/2021-04-14__QFUEL__Highly-scalable-business-model

I artikkelen https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/14/7674064/quantafuel-sjefen-nedringes-av-desperate-aksjonaerer TROR Bøhn:
• QFUEL på hovedlisten i 2022
• QFUEL går i pluss (tjener penger) i 2022

Siste punkt er interessant fordi en da med:
• sum utgifter i 2021-Q1 rapporten
• samlet produksjonsvolum for Skive + Kristiansund i 2021-Q1 materialet
• Quantafuels eierbrøk av Skive (76,31% - side 4 i 2020 årsrapporten)
kan estimere EBITDA til en 100.000 tonn/år fabrikk. Dette ser ganske riktig ut:  http://vxz.eu/2020-09-24__QFUEL_Revenue-and-EBITDA

Redigert 16.05.2021 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Herman*
16.05.2021 kl 19:46 4600

Interessant at de mener de vil gå i pluss i 2022, det vil overraske meg men ingenting er bedre enn det. For et selskap som sikkert har som ambisjon om å bygge 20 fabrikker globalt, vil det jo bli litt tamt å regne hjem ebidta på en eneste fabrikk. Men det er jo mulig å gange det opp...:-) Håper de i løpet 2h presenterer en aggressiv utrullingsplan. Noen som vil tippe utviklingen i Tyskland i morgen? Gevinstsikring eller videre opp?
Småplukker
16.05.2021 kl 20:05 4631

MEGET lovende oppsummering av kvartalet fra ledelsen ihvertfall. Jo flere som ser den videoen, desto bedre for kursen!
Nanoq
16.05.2021 kl 21:07 4625

Jeg tror at 20 fabrikker globalt i framtiden er lavt satt...men la oss i overskuelig framtid bare starte "beskjedent" med 5 stk. fabrikker på 100.000 tonn/år som iflg. Bøhn & Co. hver vil gi en EBITDA på ca. 50 mill. usd/år.

Dette er noe som er et realistisk antall fabrikker i drift innenfor 2-3 år i JV med BASF, VITOL og LEGO/KIRKBI .... i alt 3-4 store fabrikker i Holland og Tyskland + 2-4 mindre fabrikker i Danmark og Norge.

QFUEL vil her som minimum ha en eierandel på 50%, noe som gir årlige ebitda-inntekter til QFUEL på ca. 25 mill.USD * 8 * 5 = 1 milliard NOK pr. år.

Med en P/E på 20-25, så skal dette vekstselskapet på den bakgrunnen grovt regnet prises til 20 milliarder NOK i dagens lavrentemarked når det har 5 stk. store fabrikker i drift. Og hva blir selskapsverdien når de om noen år har 20+ fabrikker i drift + inntekter fra x antall fabrikker på lisens i USA/Syd-Amerika, Asia/Kina og Afrika?

I dag er verdien av QFUEL ca. 4 milliarder NOK.

I min optikk er dagens verdi meget lav. Det ligner en ekte discountpris. Spesielt når man også inkluderer vekstpotensialet noen år framover.

PS:
Quantafuel Webcast-video for Q1-2021:

https://lnkd.in/dUrN2JA
Redigert 16.05.2021 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
velkjent
16.05.2021 kl 21:43 4575

Kan du ikke vente med å hausse til jeg har fått kjøpt noen tusen til.
Nanoq
16.05.2021 kl 22:19 4514

Hvis du mener dette er "haussing" så beklager jeg, det var ikke meningen...

men hvorfor kjøpte du ikke flere fredag? Det gjorde jeg - selv om jeg egentlig var fullastet siden mit kjøp for ca. 1 år siden og hadde i forveien bestemt meg for å ikke kjøpe flere uansett hva som kom av nyheter... men for en meget sjelden gangs skyld har jeg faktisk forbrudt meg mot min strategi.

Men seriøst: jeg ønsker først og fremst at de mange "gamle" amatørinvestorene som har vært med på en meget voldsom nedtur i QFUEL de siste 4 månedene skal tenke seg godt om før de selger på dette lave nivået.

Jeg tror selv at aksjekursen skal ganske pent oppover resten av året.

Time will tell.
Herman*
16.05.2021 kl 22:38 4482

Hva tror du om kursutviklingen etter proof of concept er bekreftet? Jeg tror vi skal over 50 i første omgang, men det blir jo spekulasjon selvsagt.
Slettet bruker
16.05.2021 kl 22:38 4514

Beklager, men din EBITDA på ca USD 25 mill per 100.000 tonn/år fabrikk er USD 5 mill for lavt.

EBITDA for en 100.000 tonn/år fabrikk ≈ USD 50 mill.
Ved 50/50 JV tilfaller halvparten (USD 25 mill) QFUEL + USD 5 mill licence fee til Quantafuel:
http://vxz.eu/2020-09-24__QFUEL_Revenue-and-EBITDA

Så QFUEL sin EBITDA for en 100.000 tonn/år fabrikk ≈ USD 30 mill.
Slettet bruker
16.05.2021 kl 22:47 4538

Vil ikke tippe kursutviklingen i Tyskland/Tradegate i morgen. Men er markedet sterkt i morgen, har Clearstream det problemet at de ikke kan kjøpe flere aksjer på OSE, bare på andre små markedsplasser i Europa. Så i morgen må Clearstream-gjengen hovedsaklig bytte aksjer seg i mellom. Det KAN drive kursen kunstig opp.
Redigert 16.05.2021 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Nanoq
16.05.2021 kl 23:01 4557

Super... takk for rettelsen. Det gjør meg bare enda sikrere på at aksjekursen ikke fortjener å komme lavere, men høyere...(Jeg ønsker jo heller ikke å være en primitiv "hausser" her i dette "ærværdige" forum. så derfor heller litt for lave tall for inntjening o.l.)

Det blir meget interessant å se hvordan markedet vurderer Q1-rapporten og presentasjonen i de kommende dagene og ukene. Jeg tror at fredagens meget positive markedsreaksjon er en god indikator på hvordan stemningen blir fremover, selv om det blir i en meget mer avdempet form....
Herman*
16.05.2021 kl 23:01 4659

20x30= 600 mill USD i Ebidta fra fabrikkene. Så har de sikkert ansatt minst 300 personer i mellomtiden og har faste kostnader i morselskapet på kanskje 70 mill USD. Men allikevel er vi da på 600-70=530. Hvis vi antar at veksten på det tidspunktet dabber litt lav, kan vi bruke en faktor på 12. Vi får da en market cap på over 6 milliarder USD. Hvis vi regner med litt utvanning vil vel kursen i så fall kunne ligger på 250-300 om forutsetningene slår til.
Redigert 16.05.2021 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
Nanoq
17.05.2021 kl 22:20 4375

Det ser ut som om tyskerne har fått ny sterk tro på QFUEL's framtid igjen etter Q1-rapporten og oppdateringen.

Ca. 80% av dagens QFUEL-omsettning på Tradegate i Tyskland (en høy omsettning, ca. 118.000 aksjer, mer enn det dobbelte av normalomsettningen) er i dag skjedd til kurser mellom 38 og 39 kr.

Dagens høyeste kurs i Tyskland ble ca. 40 kr. De siste ca. 20.000 aksjene ble omsatt etter kl. 16 og til en kurs omkring 37,50 kr.

https://www.tradegate.de/orderbuch.php?isin=NO0010785967
Redigert 17.05.2021 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2021 kl 00:16 4244

 
DAGSORDENER OG REFERATER FRA POLITISKE UDVALG:
https://dagsordener.esbjergkommune.dk/#request.kriterie.udvalgId%3D%26request.kriterie.moedeDato%3D17-05-2021

Referat fra Økonomiudvalget 17-05-2021 kl. 09.00
https://dagsordener.esbjergkommune.dk/vis/pdf/dagsorden/6a67c6f2-97ba-45e9-83d7-e6a592af2f4a?redirectDirectlyToPdf=false
Punkt 12: Vedtagelse af Miljøkonsekvensrapport for Quantafuel
«Beslutning Økonomiudvalget den 17-05-2021:   Godkendt.»     (Side 38)

Referat fra Byrådet 17-05-2021 kl. 17.00, foreligger ikke enda.

Redigert 18.05.2021 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
Nanoq
18.05.2021 kl 09:14 4034

Godt jobba i Esbjerg kommune, denne godkjennelsen kom fort og smertefritt.

Nå mangler vi så "proof-of-concept på Skive-anlegget", forventet her i Q2 iflg Q1-rapporten og oppdatering. Deretter kan vi regne med rask besluttning om etablering av Esbjergfabrikken. Og at arbeidet med dette er godt i gang før sommeren er slutt.

Dette vil bety at store investorer for alvor vil anse Quantafuel for å være en meget seriøs virksomhet og investeringskandidat.
Redigert 18.05.2021 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
Herman*
18.05.2021 kl 09:55 3930

Dette er bra, fortjener nesten en egen tråd...:-) Håper vi får servert proof of concept og FID med kort mellomrom i løpet av de neste ukene.
Slettet bruker
18.05.2021 kl 11:54 3806

 
DAGSORDENER OG REFERATER FRA POLITISKE UDVALG:
https://dagsordener.esbjergkommune.dk/#request.kriterie.udvalgId%3D%26request.kriterie.moedeDato%3D17-05-2021

Referat fra Byrådet 17-05-2021 kl. 17.00
https://dagsordener.esbjergkommune.dk/vis/pdf/dagsorden/e1a7e81e-9d10-45b3-9ee7-048745e0d837?redirectDirectlyToPdf=false
Punkt 5: Vedtagelse af Miljøkonsekvensrapport for Quantafuel
«Beslutning Plan & Miljøudvalg den 03-05-2021:   Godkendt.»
«Beslutning Økonomiudvalget den 17-05-2021:   Godkendt.»
«Beslutning Byrådet den 17-05-2021:   Godkendt.»     (Side 13)

Redigert 18.05.2021 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.05.2021 kl 12:22 3473

 
18.05.2021:  https://paretosec.com/compliancedownloads/disclaimer.pdf
Ifølge dokumentet eier Pareto Securities AS bl.a. følgende antall aksjer:
• QFUEL:  1 119 887
• VOW:           7 081

Ingen ansatte i Pareto eier aksjer i QFUEL eller i VOW.
Dokumentet er en oversikt over alle selskaper hvor Pareto Securities AS og/eller ansatte i Pareto eier aksjer.
Redigert 19.05.2021 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Richter
19.05.2021 kl 13:44 3384

Oppdatert.

Blant analytikerne i meglerhusene som har dekning på Quantafuel-aksjen er det relativt stor sprik i kursmålene, men samtlige har i lang tid hatt kjøpsanbefaling på aksjen.

SpareBank1 Markets 200 kroner
Arctic Securities 125 kroner
Pareto Securities 100 kroner
Fearnley Securities 95 kroner
ABG Sundal Collier 75 kroner
Danske Bank 62 kroner
Richter
19.05.2021 kl 14:01 3344

Now we look forward...

"Quantafuel tar fortsatt sikte på proof-of-concept på Skive-anlegget i andre kvartal 2021.

Forventet produksjonsstart på alle fire linjene innen utgangen av tredje kvartal 2021".
hatitchi
19.05.2021 kl 14:10 3332

Sparebank1sitt kursmål er ikke gjeldende lenger, da analytikere som dekket aksjen har startet som CEO i Gen2 Energy. Det er vel bare å forvente at deres kursmål også blir barbert når de får på plass ny analytiker og oppdaterer analysen.
Richter
19.05.2021 kl 14:12 3361

Quantafuels driver allerede et pyrolyseanlæg i Skive, men udvider i 2022 med et anlæg i Esbjerg.

https://ctwatch.dk/nyheder/milj_teknik/article12987719.ece
Richter
19.05.2021 kl 15:10 3309

OBS!

"Viseadministrerende- og driftsdirektør Christian Lach har fredag kjøpt 13.500 aksjer i Quantafuel til kurs 34,98 kroner pr aksje".
velkjent
19.05.2021 kl 15:13 3341

Det er bra analytikerne kommer "ned på jorden". Organisasjonen de jobber i har har da fått sitt i tilknytning til børsnoteringen. Nå er det på tide at de samme viser at de kan litt om økonomi og investeringsprosjekter og ikke bare presenterer fiksjoner. Kanskje på tide børsen etablerer en gruppe uavhengige eksperter, som kan vurdere børsaspirantene på en edruelig måte før de slipper inn. Når jeg ser hva mange av de nye og til dels "gamle" travere oppnår av økonomiske resultater, er det kanskje på tide at de gis en frist for å prestere og i mellomtiden må aksjene fryses. Å børsnotere forskningsinstitutter med "gode" ideer, hører ikke hjemme på en åpen børs, der mange med liten kompetanse inviteres til å kjøpe aksjer.