Staten selger seg ut! Tidenes kjøpssignal!

twg76
AOW 28.04.2021 kl 17:11 21236

Dette betyr i klartekst at tildelinger etc er rundt hjørnet og at staten derfor må ut for å ikke tildele til seg selv :) fest setebeltene! To the mooooooooon 😍
Slettet bruker
04.05.2021 kl 15:56 4293

Sunn Skepsis skrev «Tidenes kjøpssignal.»
??
Sunn Skepsis
04.05.2021 kl 15:58 4279

En referanse til tittelen, som viser hvor utrolig bra han nissen traff.
KalleIvars
04.05.2021 kl 16:11 4228

Kjøpe Dogecoin for 2 mnd siden som en spøk, da jeg er glad i hunder. Fortjenesten min her har gått til himmels🤪👍 AOW som jeg dog kjøpte på alvor har gått nedenom og hjem. Interessant verden vi lever i😊.
Redigert 04.05.2021 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Yostock
04.05.2021 kl 16:22 4195

Da er det bare å kjøpe aow med begge hender da :D Det er i nedgangen at potensialet for å tjene penger kommer. Snart lønning da skal det fylles godt på. Håper kursen stuper før det:-)
wielkikrol
04.05.2021 kl 17:01 4085

Ja, er det ikke artig. Hehe.
Mye rart for øyeblikket. Fjorårets vinnere, blir fort årets tapere. Det er jo ikke noe nytt.
Amadu
04.05.2021 kl 17:02 4133

For en overreaksjon idag!
Slettet bruker
04.05.2021 kl 17:05 4208

Skal nok ned på Atl, mange har gedigen gevinst her enda, de har enda doblet pengene siste 1/2 år her på 6 kroner
KalleIvars
04.05.2021 kl 17:22 4152

Ja teknisk har aow i dag brutt med styrke gjennom det lange støttenivået, noe som signaliserer videre nedgang om ikke kursen snur opp igjen i nær framtid. Følelsen man får av å tape penger er mye sterkere en gleden man føler ved å se aksjer gir gevinst. Takk aow for at dere gir meg sterke følelser i en ellers følelsesløs hverdag 😅🙈.
Redigert 04.05.2021 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Fjulyweather
04.05.2021 kl 18:01 4026

Ser ekstremt mye pessimistiske holdninger her, synes det er bullish. AOW holder seg fortsatt over trendlinjen den har fulgt siden børsdebut. Så lenge den ikke blir brutt så er alt helt som vanlig. Går den under så burde du kjøpe med begge hender.
Har håp om å få tak i mer aksjer på 5.8kr. Tror ikke den skal lavere enn det men hvem vet. Dere som selger nå tror jeg selger på bunnen.
Gjør dere selv en tjeneste å ikke stol blindt på brukere her inne som Veim. På grønne dager er han den mest optimistiske her inne og på røde dager den mest pessimistiske. Har observert dette siden aksjen kom på børs. Følelsesladde investorer gjør det sjeldent bra.

Det er mange ting som ikke er priset inn I denne aksjen per dags dato. Det vil dere se over de neste årene som går.
Hellhammer
04.05.2021 kl 18:07 4012

Hvilke ting er det som ikke er priset inn mener du?
upsidedown
04.05.2021 kl 18:26 3939

Da ser vi det samme. Den lange trendlinja er rundt 6 og holder den er neste topp ca 14,50 om trenden fortsetter.

Statens salg blir tillagt svært mye symbolverdi både i AOW og ACC og det er lukrativt for de som gikk inn short på siste topp.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 18:30 3939

Meg? Har nå sittet helt fra starten, opp til 12.5kr og ned til dagens nivå. Tror du jeg kjøper meg inn og ut? Nei. Skriv gjerne når jeg har vært veldig optimistisk, har vel mer skrevet, ta det med ro, ikke ta det for gitt enda etc. Nå er jeg ingen av delene, og det er deilig, går ned ned under 5kr,fint,går den til 8kr,fint det også. Har ikke noe stress. Men er enig med markedet som gir alt grønt en skrell, de som viser til noe konkret blir vel vinnerne, og det håper jeg innebærer aow. Men forstår godt at særlig de som vil at det skal være som i fjor har tunge dager nu. Følelsene kommer da fort og en kan bli mutt. Uansett, masse lykke til videre 🌞

PS ta nå heller longtidsbulk som spår all time low om du først skal skrive stygt om noen.
Redigert 04.05.2021 kl 18:35 Du må logge inn for å svare
Sollidcap
04.05.2021 kl 18:30 3953

Du er optimistisk og håper på nytt brudd igjennom bunnlinjen, 5,99.
Det på en dag som Røkkesønnen har gått ut med at de driver med filantropi.. Aker holder på å sette seg selv i deep shit. Eller er det med overlegg for å kjøre kursen ned for å kjøpe tilbake aksjene?

Humor er ikke din sterkeste side. Viem er morsom!
KalleIvars
04.05.2021 kl 18:40 3918

Takk for betryggende ord. Dog, tror vi lett ser kr 5,8. April har vært en fantastisk måned i aksjemarkedet. For aow har april derimot vært begredelig. Når vi nå går inn i mai som ofte en dårlig periode på all time hige i de større indekser er det lov og spørre seg, hvordan vil aow gjøre det i en dårlig mnd? (70% av alle aksjer følger aksjemarkedet). Selv om aow defnitift ikke har gjort det i april. Må videre si jeg var skuffet over dagens q1 2021 framføring av Astrid Onsum. Hun så sliten ut. Ikke det at de hadde så mye nytt å melde, men det går da ann å framføre budskapet som om man har tro på det med litt mer passion! Til hennes forsvar er hun sikkert ikke en selger, men en mye flinkere leder som får fram det beste i sine kollegaer får vi håpe😀 stå på aow👍
Redigert 04.05.2021 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2021 kl 18:45 3902

Ja Astrid har mang en gang fått meg til å bli sittende. YouTube snutter, syns hun klarte seg bra sist uke når hun pratet med aktører fra California også. Virker som ei hyggelig dame, og dyktig i tillegg sikkert.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 18:54 3856

Vi får se hva du sier når aksjen nærmer seg 3 kr og du er nærmest i break, eventuelt du fikk Gratis aksjer fra Akso, og har ´tapt´ hele papir gevinsten.
Det gjelder ikke bare Aow, det er den generelle trenden i alt innen grønt, vekst og luft aksjer, det peker rett ned etter et opptimistisk haussende fjor år.

Det har overhode ingen hensikt å eie noe av disse aksjene nå, så lenge trendene er rett ned i bøtta.
Redigert 04.05.2021 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2021 kl 19:02 3826

Hadde vel irritert meg at jeg ikke solgte på 12.5, eventuelt 6 kr, om den gikk til 3 kr, men innstilt på at det kan skje. Enig i at grønt får en korreksjon, alt er nok ikke liv laga, kan hende ikke Aow heller, men velger å tro på at de får det til. Heller vind fremfor karbon og hydrogen. Men det er min mening, kan hende blir det omvendt. Uansett så må en regne lang tid, og dette ga de vel beskjed om ved lansering av aow også. Lykke til med dine valg, sikkert ikke alt du har heller som går i grønt hver dag.
BlackPearl
04.05.2021 kl 19:23 3878

Hvor kjøper man den?!MiraiEx har ikke den blandt sine krypto, noe annet å anbefalle?
Slettet bruker
04.05.2021 kl 19:29 4098

Slettes ikke, alle feiler i markedet.
Det var den generelle trenden jeg sikter til, ikke at nødvendigvis Aow er skitt, men er trendene ned så er det vel eller ingen hensikt å sitte i papirene.
Og et viktig poeng her er, at mange investorer har i gang 0 her, dette er aksjer utskilt fra Akso, det er klart det er bedre å selge på 6 en å se papir gevinsten renne ut mellom henda uke etter uke.
At denne kan gå opp over tid kan vel hende,men det blir neppe nå når alle grønne ligger i fallende trender.
BlackPearl
04.05.2021 kl 19:36 4058

takk ja😀
KalleIvars
05.05.2021 kl 06:40 3601

Skal AOW fortsette den negative utviklingen i mai måned, som i de foregående måneder i 2021? Eller vil ekspertene med kursmål på kr 16 få rett? https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/04/07/7652396/meglerhus-venter-mer-enn-dobling-i-aker-offshore-wind-aksjen

Ser at Vestas og andre vind selskap også har hatt tøff medfart siste tid og at aow følger vindmarkedet på generell basis.
Redigert 05.05.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
05.05.2021 kl 06:51 3570

AOW er en aksje for fremtiden. Man ser at vindmøller sakte men sikkert beveger seg ut på «dypt» vann og det skulle en tro er en stor fordel for AOW. Et stikkord er derfor tålmodighet for de som har råd til det.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 10:28 3266

Ikke mye posetiv å spore i selskapet i dag.

Nedjusterer kursmålene på Røkkes fornybarselskaper
SEB og ABG Sundal Collier nedjusterer sine kursmål på Aker Offshore Wind etter rapporten for første kvartal 2021 tirsdag. DNB Markets kutter sitt kursmål på Aker Horizons, ifølge oppdateringer.

SEB nedjusterer sitt kursmål på Aker Offshore Wind til 7,3 kroner til 10,0 kroner, og fastholder kjøpsanbefalingen, ifølge en oppdatering tirsdag.

TDN Direkt
KalleIvars
05.05.2021 kl 14:21 3057

Tilliten til disse meglerhusene er tynnslitt. Hva er egentlig nytt eller trukket fra siden sist de satte sine kursmål på aow? Ingen ting, nettopp! Her viser meglerhusene med all tydelighet at de har ansatte som vet like lite som amatører via aksjeforum som meg. Skandale at de i det heletatt får spalteplass med sine prediksjoner som spriker like mye som en H... spriker beina.
Gullhaugen
05.05.2021 kl 14:37 3029

De ønsker sikkert billig inngang for klientene sine...så enkelt ...å så legger andre aksjene i lommen på dem på.... 5 tallet....folk er helt kokko😳
retur
05.05.2021 kl 15:02 2967

Hvem tar disse meglerne seriøst lenger.? Akh. Ach er sann også under short angrep.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 15:33 2904

Imponerende av Statoil, de plukker den enne etter andre vindkontrakter. Er det noen som vet om aow var med å søkte på den kontrakten? Var bra at det er norsk selskap som vandt den. Kjekt :-)

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/kR7B8j/equinor-scorer-paa-havvind-i-polen-snart-samme-treffprosent-som-lewandowski
Sunn Skepsis
05.05.2021 kl 15:35 2895

Bare å gratulere og innse at Aker har tapt.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 15:44 2872

Tenk tanken om Equinor skulle finne på å lansere eget vindselskap. Grøss. Aker ville nok hatt vansker med å vokse til 100 lappen da. Begynner å bli mange om beinet i denne bransjen her, og tydeligvis ikke altfor mange prosjekter. Aow bør få noe i California når den tid kommer, dypt hav der.
Sunn Skepsis
05.05.2021 kl 15:48 2857

Det ligger vel i kortene at det skjer, og da er det i hvert fall takk og farvel.
KalleIvars
05.05.2021 kl 16:29 2790

Interessant aspekt Veim og Sunn Skepsis🤔.
Dog da bør staten selge seg ut av Equinor også for at Equinor skal kunne bli valgt som leverandør. Vanskelig i Norge å la staten velge seg selv som leverandør i en anbudskonkurranse hvor konkurentene skal kunne konkurrere på like vilkår. Statkraft er jo også en partner av AOW, vil ikke det også være utfordrende i et statlig anbud?

Er det noen som er rå gode på innkjøp og anbud er det denne gjengen her. De vinner fort:

https://www.norgesgruppen.no/presse/nyhetsarkiv/aktuelt/norgesgruppen-vil-satse-pa-havvind/
Redigert 05.05.2021 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
Hellhammer
05.05.2021 kl 17:27 2648

Det er mange som tenkte tanken at Statoil kom til å skille ut virkomheten, men det har vel blitt tilbakevist den gang (i slutten av fjoråret var det mon tru?) mener jeg på.

Men usikker på hva dere mener, altså det har da ingen særskilt betydning for andre selskap om Statoil har sin vindkraften i morselskapet eller som ett eget selskap.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 17:39 2596

Tror dere fortsatt ikke denne skal ned på Atl?
Hellhammer
05.05.2021 kl 17:42 2579

Altså her tror jeg du tenker litt for mye.

Statoil kommer garantert til å by på dei to lisensene i Norge. Som jeg nevner i det andre innlegget så spiller det ingen rolle at Statoil holder fornybardelen sin i morselskapet.

Første søknad til offshorerunden i Norge ble forøvrig levert i dag. Det var ikke AOW eller andre kjente selskap men Kvitebjørn Havvind.
Litt overraskende kanskje å levere før veilederen er kommet.


KalleIvars
05.05.2021 kl 18:07 2496

Det begynner å demre for meg Longsitinbulk at du har nok rett. Vil uansett for egen del bli sittende i aow.
Purri
05.05.2021 kl 18:23 2441

Mange som vil inn billig her på forumet... Sammen nick som til stadighet liker å kaste ut usaklige kommentarer om selskapet og da med særdeles liten forståelse på hva et nystartet selskap er... Snakk om kursen på slutten av 2022 begynnelsen av 2023 når brikkene er kommet på plass... å sitte se på hva alle andre har eller får er dog ikke så veldig smart i en investerings sammenheng. hadde en troen på denne selskapet i September i fjord, så bør en vertfall ha troen nå.. at Ørsted eller Equinor eller andre selskaper får vind kontrakter har vell ikke noe som helst påvirkning på hvordan Aker fortsette og bygge sitt selskap.. AOW konsentrere seg om sine prosjekter og de ligger ikke i Polen, New York eller England. De er lengst fremme i Sør-Korea, Ligger godt and i California, Fått seg God partner i Sverige og Norge, og videre må det være noe stort i Skottland siden dette holdes så tett til brystet. Kursen i et selskap som AOW er selvsagt en drøm for tradere i denne fasen selskapet er inne i. men AOW er nærmere å bli et solid selskap i dag en det var i September 2020. så alle de som poster her inne hver dag med enten halleluja den ene eller andre veien, ta dere en Pære og slapp av.
Sirius1
05.05.2021 kl 18:27 2426

Samarbeidet med Statkraft om mulig utbygging av havvind....Her bør det vel kunne bli noe, og da kan vel kursen også skyte fart? For ikke å snakke om mulighetene med PP som de eier nesten halvparten av, og som jeg forstår er en av de ledene globalt på flytende havvind. I tillegg er det flere interessante samarbeid. Er det mulig vi ser en litt vel pessimistisk (men forståelig) reaksjon av markedet pga at man utålmodig venter på konkrete avtaler om utbygging? Har en følelse av at dette fort kan snu seg i løpet av uker/måneder, og vi vil igjen få ny informasjon som vil føre til endrede og hevede kursmål fra analytikere, og et mer lyst og positivt syn på AOW enn det vi ser i disse mørkerøde og tunge regnværsdagene.