Burde BGBio ha startet produksjon?

Oosterhus
BGBIO 29.04.2021 kl 07:42 1966

Med det vi ser utspille seg i India nå så burde BergenBio kanskje tatt en sjangs å begynt å produsere opp Bemcentinib, i hvert fall i en viss mengde. Tror de fleste aksjonærer ville akseptert en slik føre-var/spekulativ pengebruk.

Hadde jeg vært dødssyk i et land som ikke har et helsevesen som var i stand til å ta seg av alle, så ville jeg i aller høyeste grad vært villig til å ta i mot et medikament som kanskje virker. Heller det enn å sitte døende i en bil utenfor er sykehus uten utsikter til hjelp.

Er det noen som har peiling på om slik førproduskjon har vært vurdert eller kanskje til og med satt i gang?

Kanskje dette kunne vært et potensielt fantastisk bidrag til India vs å sende 20 mill kr som vi leser i avisen i dag (hva pokker skal de gjøre med 20 mill - fyre opp likbålene)?
Redigert 29.04.2021 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
Pjusken_
29.04.2021 kl 09:48 1695

Ja for meg er dette helt uforståelig...sende 20mill er bare et politisk spill...for å vise at vi "bryr" oss. Vi vet jo at BEM har virkning i den fasen som hindrer kritisk fase og bruk av respirator. Redd dette dreier seg mer om politikk og penger enn å faktisk hjelpe. Se bare på den norske stat ift å bruke penger på kreftmedisin til egne statsborgere...ikke bra.

Håper det skjer noe snart
Carrera
29.04.2021 kl 10:15 1608

Vil produsere 3 milliarder doser i 2022:Moderna vil trappe opp produksjonen av coronavaksine og håper å kunne levere 3 milliarder doser gjennom 2022.
Selskapet anslår at de vil ha levert mellom 800 millioner og 1 milliard doser innen utgangen av 2021.

Nå planlegger de for 2022. Da vil mennesker i store deler av verden fremdeles vente på å få sine første vaksinedoser. Moderna ønsker også å være klar dersom de som allerede har fått sine doser vil trenge en tredje dose.

Modernas koronavaksine er godkjent for bruk i USA, EU, Storbritannia og en rekke andre land.

Selskapet venter nå på resultatene av en studie på barn i alderen 12 til 17 år. De har også startet testing av vaksinen på yngre barn.
Banes
29.04.2021 kl 10:46 1501

Hva vet vi naive skolerte nordmenn ?
- Jeg har 14 års erfaring med forretning i Filipinnene .. de finner alltid en løsning - behøver ikke være helt lovlig - resultatet er viktigere.
Så .. - kanskje Piramal i India presser Bemcentinib piller for harde livet , - og alle i ledelsen selger (-:
Hobbydansken
29.04.2021 kl 18:48 1247

Filipinere som "finder en løsning" har vel neppe en effekt på kursen til BGBIO (eller andre selskaper for den saks skyld)? Om noe, vil det være negativt. Med mindre jeg overser noe ...
Banes
29.04.2021 kl 19:38 1111

(-: Du overser nok ikke noe .. du skjønner bare ikke norsk så godt : Det er ment som et eksempel , - et eksempel på at befolkningen i U-land handler annerledes enn oss med annen kultur / annen utdannelse, - og ellers så var det vel mest ment som en artig tanke ... Alt kan skje i U-Land. ( Telenor brukte vel 5 milliarder i India - uten å få til noen ting).