Ressursøkning og utviklingsplan - IOX 2021/22

Slettet bruker
IOX 29.04.2021 kl 11:13 105068

Development plans
Introduction
InterOil has proposed 8 workovers and 3 wells to be drilled as part of their activity plan for the year 2021. Workovers for Puli-C are scheduled to be performed during May and June 2021 and the first well to be drilled will spud in July 2021, followed by the other 2 wells. Workover for Vikingo-1 is scheduled by the end of 2021, after getting formal approval from ANH on the license extension. SGS has reviewed each of these activities and has performed its own individual assessment based on the pertinent data provided by the operator.
The project, comprising of 3 infill wells, is judged to be “Justified for development,” by SGS as per SPE-PRMS- 2018, as there is a firm intention by the client to proceed with the development and SGS considers the project to be commercial with a high chance of commerciality (>90%). This has been concluded, as key evidence has been presented by InterOil, such as but not limited to, provision of detailed work programs, which are budgetary supported, mature financing plans exist within InterOil and all necessary commercial and contractual obligations are forthcoming or fulfilled. SGS has performed a standard cashflow calculation and based on this analysis, the project is deemed economic in the best estimate and, according to InterOil, the project has passed their internal economic screening criteria.
I tillegg kommer optimalisering/workover å åpning av et 30 talls gamle brønner i Argentina. Mata Magellanes Oste, samt prod. Økning å workovers, åpning å testing av C-Lix 1001 i feltet Santa Cruiz Argentina.
Mye på gang nå fremover. De har fått inn nok penger til å starte utviklingen å prod. Økning. 🦟🐝🐝
Slettet bruker
14.05.2021 kl 10:25 6916

Jeg er helt rolig, ser at mine ligger på vps/ Euronext. Det jeg helt ærlig ikke visste, men som du nevner, er at det er Nordnet som er ansvarlig for å flytte emi aksjene mine ? Trodde det var DNB. Siden det er de som er tilrettelegger. Da er det altså Nordnet jeg skal kontakte for å få de fra Euronext å inn på min vps kto. På Nordnet !
Da har jeg henvendt meg til Nordnet ang. Overføring å ansvar for emi aksjene. Så uansett det ordner seg for rolige karer😉
Redigert 14.05.2021 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.05.2021 kl 12:19 6829

Å der er mine registrert hos Nordnet ☺️👍🏻 Alt ordner seg, men er usikker på hvem som har ordnet det ? Må vel inn på Euronext der kanskje jeg finner ut av det.
Cartago: Du har nok rett i det du sa om at den banken en har aksjene å vps konti hos, er den ansvarlige for å overføre aksjer etter emi gjennomføring. Da har jeg lært noe nytt i dag. Det er fint, å fortsatt rolig som «ei Rømmekolle» 😇

Her er svaret til Nordnet hvor min vps er registrert:
« Takk for din henvendelse.
Dersom du har benyttet deg av tegningsrettene på vps.no så vil disse automatisk bli levert til din ASK konto hos oss etter tegningsperioden.»
Så da vet vi det.

Å nå er det vel klart for litt optimisme fremover 🦟🐝🐝
Redigert 14.05.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
qestador
18.05.2021 kl 10:09 6466

Opptimisme ja !
Pris og hull. I dag krøp vi opp i senga på 70$. Da føler vi oss mer komfortable og som vi har sett ville komme for noen uker siden.
Nå står det bare igjen på flere hull. La oss håpe at de klarer å få boret i Colombia selv om Corona der er skummel. Det er jo ett av de tetteste befolkede land
vi snakker om. Økonomien er elendig og aggresjonen er høy i landet dessverre.
qestador
18.05.2021 kl 10:12 6452

Siden olje er den mest handlede råvaren i verden. Er også retningen på prisen sikrere og tregere.
Redigert 18.05.2021 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
kaunis
18.05.2021 kl 11:19 6348

Det nytter lite å henvende seg til NN når de ikke svarer, mine kom til "SYNE" som det heter der i gården den 14. mai. Klart det er en forsømmelse og jeg tar det ikke med ro Carth når det er andre som har fått de på sin konto og kan handle med dem. Hadde det vært store kurssvingninger her , så kunne en ha tapt mye på denne unødvendige forsømmelsen fra kontofører.
Slettet bruker
18.05.2021 kl 11:39 6338

Det er ikke bare Interoil som må utsette rapportering eller som blir sterkt berørt av streik,blokkader å uro i Colombia nå. Under er hentet fra oil and gas news, i dag. Nyheten under er publisert 17.mai 2021. Men det ser kkke mørkere ut med tanke på uroen.

I Argentina er rørledning under bygging /utbedring for transport av olje på feltene i Santa Cruiz der Interoil eier 8,34% av prod. Sammen med hovedeier Echo Energy. Bår den rørledningen er ferdig, åpnes prod. Opp på brønnene her å åpning av bl.a C- Lix 1001. Så her i Argentina kan det komme positivt nytt, snart

«Parex net production over the past week has averaged approximately 31,000 boe/d, with current production approximately 40,000 boe/d. Going forward we expect to continue restarting our normal operations and production, subject to the lifting of blockades in the Llanos Basin. In that respect we note that the local government and authorities have been proactive in working to lift the blockades and minimize the disturbances. Further, in many instances Parex has continued to receive the support of the communities where we operate, live and work.

Although the current restrictions from the transportation blockades are easing, Parex is withdrawing its Q2 2021 production guidance, as set forth in the press release dated April 15, 2021, until the Company has greater visibility on its ability to access the local transportation infrastructure. For the period April 1 - May 16, 2021, Parex' production has averaged approximately 44,100 boe/d. Also, Parex is updating its H2 2021 production guidance set forth in the press release dated April 15, 2021 at 48,000 - 50,000 boe/d, with Parex expecting H2 2021 production to average 44,000-50,000 boe/d, with the lower end of the range incorporating the impact of any additional minor and intermittent blockades.

Operations Update - Upcoming Activity May 2021

As noted above, a series of national strikes across Colombia have resulted in transportation blockades that have temporarily restricted supplies to our drilling and completions activities. However, Parex is proactively planning to resume the following exploration and growth activities, subject to the transportation blockades being lifted.»
qestador
18.05.2021 kl 12:11 6303

Det er ikke bare elendighet heldigvis mofs :-)) takk skal du ha.
Slettet bruker
18.05.2021 kl 13:48 6204

👍🏻😊
Foreigner
19.05.2021 kl 07:08 5962

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/Colombias-Oil-Industry-Is-On-The-Brink-Of-Collapse.html

IOX was so full of potential in Colombia some years ago but I just think events have overwhelmed it now. Eyes towards Argentina and keep Llanos in ice until things settle.
qestador
19.05.2021 kl 09:28 5869

IOX får sikkert bore hvor de vil nå av myndighetene. De har i hvertfall disse med seg.
Så måtte oljeprisen ned igjen for å hente seg inn. Husk noen kjemper for å holde prisen så lav som mulig.
Jeg har en god følelse når det angår IOX.
Slettet bruker
19.05.2021 kl 14:48 5738

The ELN willing to dialogue with the government
Monday, May 17th, 2021 CATEGORY: SECURITY & PUBLIC
Usefulness:
The National Liberation Army (ELN) announced that it is willing to resume the stalled peace talks with the Colombian government.

Videre fra selskap som har prod. I nærheten av bla iox, nyheter 18.05.21

Canadian producers cut Colombian oil output as protesters block transport routes
BY THE CANADIAN PRESS
Posted May 18, 2021 3:56 pm EDT Last Updated May 18, 2021 at 3:58 pm EDT

CALGARY — Two Canadian oil and gas companies say they’ve been forced to reduce production in Colombia as protests that have resulted in 42 deaths continue in the South American country.

Both Parex Resources Inc. and Gran Tierra Energy Inc. say blockades of key transportation routes that have affected deliveries of food and other products have also forced them to temporarily shut down wells.

Parex says its net production over the past week has averaged 31,000 barrels of oil equivalent per day, down from output of 40,000 boe/d.

It says it is withdrawing its second quarter production guidance and reducing the lower end of its second half 2021 guidance to acknowledge the impact of any additional blockades.

Gran Tierra says it had stopped production of about 5,250 barrels of oil per day as of Sunday from about 29,600 bpd before the blockades began.

It says it will leave its production guidance for the year at between 28,000 and 30,000 bpd if the blockades are lifted within the next two weeks, but warned it may have to shut down more wells if the situation worsens.

“We believe our temporary production reductions are only a deferral, not a loss of oil reserves, and that the high quality and value of our low-cost and low-decline conventional oilfields remain fully intact,” said Gran Tierra CEO Gary Guidry in a news release.

The protests began April 28 after President Ivan Duque attempted to implement a tax increase amid a pandemic that has left millions without work or food.

Although he backed down, protesters have remained on the streets, broadening their fight to include grievances ranging from the state of Colombia’s health care and education systems to the slow implementation of a 2016 peace deal with Marxist rebels.

This report by The Canadian Press was first published May 18, 2021.

Alle positive tegn i tiden må med 😅
Foreigner: ja driven er nok ikke så mye tilstede akkurat nu, desverre. Billig inngang nå for de som tar noen lodd her. Men hvem vet hva fremtiden kan bringe 🦟🐝🐝
Redigert 19.05.2021 kl 16:27 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn1
19.05.2021 kl 16:54 5671

Det er nedgang hos de fleste aksjer for tiden, samt krypto. Men jeg velger denne tiden med å øke mine posisjoner og får ned snittet. Fikk nye 20 K til under kr 1.10 i dag. Sa til meg selv at jeg satt godt posisjonert, før jeg deltok i begge emisjonen og diverse handler utenom🤣 Har stor tro på at ting ordner seg. Ledelsen har gjort mye rett det siste året, så sitter long jeg ihvertfall 😊 Hodl er et godt brukt uttrykk i kryptoverden, og det skal jeg bruke i IOX😊
Slettet bruker
19.05.2021 kl 19:09 5603

Kalleklovn: Det er en strategi som jeg også har fulgt. Kjøpt en god del, siste året. Men under 1,10 nå er en meget lav pris. Skjlle også gjerne kjøpt mer nå, men brukte midlene til å delta i emien 😊 Jeg kjøpte i fjord under krona noen T. Men en god del mellom 1,20 å 1,50. Har troa på at det en dag må løsne å at boring på lla47 kommer med noen greie treff. Men Argentina vil nok øke noe også fremover. Ledelsen har fortsatt min tillit. Men jeg undrer meg over strategien for de to emiene som ble gjennomført ? Det kan hende også at betingelser å krav knyttet til Lisenser i Colombia, blir lettet. Håper at det roer seg ellers i landet å at de får til dialog med partene.
Iox har ihvertfall en del penger til utvikling, når knutene løsner 🦟🐝🐝
Illuminatus
19.05.2021 kl 22:07 5491

Veldig bra det løsner i Colombia. Begynner å bli tungt inne med 400k aksjer. Får vi volum på handelen så blir det veldig spennende på kort sikt og noen hyggelige børsmeldinger så tenker jeg vi ligger nærmere 2 kr enn 1,50. Går det videre fremover og treff i Colombia så er det bare å hente champagnen. Optimist: ja! Men risk/reward her ser veldig bra ut og dagens prising er definitivt på billigsalg.
M. Binnion
20.05.2021 kl 14:00 5304

Skal vi tro bunnen er nådd, og at vendingspunkt er her?
Slettet bruker
20.05.2021 kl 14:47 5307

Vi har skrapt bunnen ei stund nu. En dag snur det,å det kan selvfølgelig like godt skje i dag M.Binnion. Hadde jeg hatt mer frie midler, hadde jeg kjøpt mer😅
M. Binnion
20.05.2021 kl 15:01 5332

Samme her, håper den holder seg på noenlunde samme nivå til starten av juni, da blir det uansett mer påfyll herfra ;-)
Slettet bruker
20.05.2021 kl 17:41 5225

Her er fra oljenyheter i 2017. Geopark på feltet lla34. Det er ikke langt unna lla47. Lla34. Produserer 6 % av Colombias olje. Så det kan hende at iox også kan snuble bort i bra med olje, den dagen at boret faktisk går ned i jorden på lla47/ malevo, jaca som de selv omtaler som lovende brønner, jfr. Deres seismikk.
1700 bo/d produserer deres siste brønn på feltet. Det er dette jeg gambler på, gode funn. Derfor er jeg long å har fortsatt troa på at dette går vegen helt til lla 47 🦟🐝🐝
Ps: dette er et bidrag for å fylle ventetiden å holde opp bildet av hva som kan være der fremme 😊

Sep. 05, 2017 1:22 PM ETGeoPark Limited (GPRK)13 Comments
Laurentian Research profile picture.

GeoPark struck oil in exploration well Curucucu 1 in LLA 34, Colombia.
The well tested flowing 1,700 bo/d from the Guadalupe Formation, while shallower Mirador Formation shows oil indications in log analysis though it was not tested at this time.
This represents the third oil discovery in the block by the company this year, highlighting its track record of exploration success.
The success will lead to an incremental increase in reserves and production; the well has already been put on production.
Redigert 20.05.2021 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2021 kl 09:14 5144

Go morn IOX ere. Klarte ikke å dy meg, startet ballet i dag med kjøp på 1,14 Det blir fler å fler aksjer, å lavere snitt etterhvert. Aksjen er på billigsalg nå .... Håper at salgetsnart er over å at kursen etterhvert drar nordover med sønnavinden 🦟🐝🐝



Illuminatus
21.05.2021 kl 13:15 5052

5,5% opp siste uke. Tar volumet seg opp så blir dette å gå fort i svingene.
Kalleklovn1
21.05.2021 kl 14:59 4987

Mulig det kommer nyheter snart....... Krysser fingrene for gode nyheter rett over helgen🙏😉🤣😊
Slettet bruker
22.05.2021 kl 00:58 4786

Satser på godt nytt snart ja👍🏻 Go Helg
qestador
22.05.2021 kl 16:12 4638

https://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?c=$WTIC,PWTADANRNO[PA][D][F1!3!!!2!20]
Dette ligner sterkt på en cup & handle i teknisk analyse. :-))
Slettet bruker
25.05.2021 kl 16:29 4156

estment bank Goldman Sachs (NYSE"GS) forecasts that oil prices will reach $80 U.S. per barrel in the fourth quarter of this year, saying that the market has underestimated a rebound in demand coming out of the global pandemic.
Her er hva Andre oljeanalytikerer sier om olja, Questador 👍🏻
Goldman Sachs sees oil at $80 U.S. a barrel even with a possible resumption of supply from Iran.

Even "aggressively assuming" a restart of Iranian exports in July, Brent crude oil prices would still reach the $80 U.S. mark by the fourth quarter, the bank said in a new report.
PS: I Blått i dag 👍🏻
Redigert 25.05.2021 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
Illuminatus
25.05.2021 kl 17:04 4123

Ser ut som de lettskremte har solgt seg ut nå under 1.20. Greit å få snittet seg litt ned godt under. Bare å bli kvitt de som skal ut rundt 1.20 så går denne videre og kommer det ei god børsmelding så blir dette gøy. Er en del positivt i gjære om dagen.
Odi.1
25.05.2021 kl 17:05 4113

Når Gezyren står på lla så blir det elleville dager i IOX
Slettet bruker
25.05.2021 kl 18:19 4102

👍🏻🦟🐝🐝
Carsten1972
25.05.2021 kl 20:05 4043

Læser i dag i Børsen at IEA anbefaler fuldt stop for investering i olie så alle lande kan nå klimamål 2050. Man mener dette kan give et stort hop i kursen på olie.(går ud fra der menes opad.)gad vide om det kan være sådanne ting iox tumler med,nemlig at få fremtidens licenser m.v på plads.jeg tror enten iox vil 10 dobles eller så lukker og slukker de.spændende tid vi går i møde.😱😱😱😱
Fluefiskeren
25.05.2021 kl 21:40 3960

IAE anbefaler ingenting. De beskriver et løp som må til dersom man skal oppfylle Parisavtalen.
Ransen
25.05.2021 kl 21:44 3965

EIA sin rapport er et bestillingsverk fra miljøforkjempere. Den sier klart og tydelig at omlegging fra fossilt til fornybar er en kjempeutfordring både teknisk og økonomisk.
For IOX sin del er rapporten to-delt positiv. Det ene er at eksisterende olje og gassfelt brått øker i verdi hvis nye tildelinger stopper. Det andre er at oljeprisen må kraftig opp for at nye fornybarprosjekter skal være konkurransedyktige. En tredje faktor er at IOX kan hive seg på lithiumbølgen sammen med sine partnere. Lithium, kobber og kobolt vil oppleve prisekplosjoner i et elektrifisert samfunn.
Det er i dag ingen fullgod erstatning til olja som energikilde. Et industrisamfunn trenger en stabil energiforsyning slik som gass og kull gir. Ser man på Tyskland sitt bidrag til parisavtalen, så er de fleste kullkraftverk der stengt, mens Kina har økt sin kullkraft med 27%. I tyskland er det i dag mangel på strøm som energikilde. Derfor er ikke en elektrifisering av bil og anleggsparken en tema i Tyskland. Det vil heller ikke bli bygget infrastruktur for lading i tyskland.
Når det går opp for alle og enhver at dette kalaset skal betales av skattebetalerne, så blir det en del endringer i ulike regjeringer og olja vil holde stand i mange år til.
Redigert 25.05.2021 kl 21:48 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
25.05.2021 kl 22:10 3566

Tydelig at mange ikke skjønner denne rapporten. At miljøforkjempere skal kunne bestille en rapport fra IEA som favoriserer dem selv er jo bare tull. IEA har alltid opptrådd som olje og gass sin beskytter. Det dette dreier seg om er å poengtere hva som skal til for å greie Parisavtalens forpliktelser om 1,5 gradersmålet i 2035 og netto nullutslipp i 2050. Det handler om hva de tror skal til for å klare målene. Og det er ikke de som har satt målene. De sier vel heller ikke noe om hvorvidt målene er fornuftige.

Vi ser at majors oljeselskaper stadig vrir virksomheten over mot mer fornybart. Dette kan være gunstig for små selskaper som blir ved sin lest ved at mange mindre felt kommer på billigsalg. For det er de de store selskapene trekker seg ut av først. Og jeg tror dessverre ikke at Parisavtalens mål blir innfritt heller. Men at denne rapporten er et bestillingsverk er rett og slett feil. Hvem betaler isåfall for den?

Fattigere land enn de vestlige vil fortsatt være avhengig av olje og gass. Kanskje mest av det siste. Og Kina som av en eller merkelig grunn fikk utsettelse til 2030 til å gjøre noe bygger stadig nye kullverk. De var liksom betraktet som et U-land. Et land som nylig landet på Mars med et kjøretøy.
Redigert 25.05.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
Ransen
25.05.2021 kl 22:35 3528

IEA er et tulleorgan. Det er stadige rapporter derfra som ikke har rot i virkeligheten. Rapporten er en oppsummering av påstander fra miljøforkjempere. De virkelige rapportene er suspenderte og kommer ikke fram i offentligheten. Her får man frem andre alternativer, og man kan faktisk gå videre forbi netto nullutslipp. For å beholde et lite snev av seriøsitet så oppsummerer IEA at det er store utfordringer. Hva er alternativet til Olje og gass i en industriverden?
Vi kommer til å se at parisavtalen oppfyller sine mål, men østen, Russland og USA er trukket i fra.
Carsten1972
27.05.2021 kl 12:09 3128

Det virker lidt som om i ikke vil høre sandheden,kan i komme med et bedre bud på hva fanden iox går og laver,iøvrigt er der kommet 2 klimaaktivister ind i bestyrelsen hos EXXON ( verdens største olie halløj) men det har i vel også en forklaring på der passer til jeres lille håbefulde tradingbix.vi iox ejere er på røven,vær nu lidt realistiske og vær med til at være kritisk,af med sølvpapirshatten folkens,og hjælp med at redde hvad reddes kan.
qestador
27.05.2021 kl 12:39 3106

1972
Vi vil bare se hvordan det går vennen min.
Nacobo
28.05.2021 kl 09:42 2908

Melding på mandag da angående utført WO på MMO i Argentina :D
Slettet bruker
28.05.2021 kl 10:56 2857

IOX er satt i ventemodus nå, til det kommer godt nytt å start på boring. Colombia er utfordrende. Om ikke lenge kommer forhåpentligvis oppdatering vedr. Åpning/workover på MMO i Argentina. Argentina er mest stabil nå fremover. Puli C i C, skal også ha gjennomgått en workover i disse dager ? Så venter jeg på en oppdatering vedr. Fase II boring i Colombia. 3 brønner med start Altair ? Oppdatering/åpning transport rør i Santa C,Argentina, å evnt. Åpning å prod. Fra C Lix 1001 ? Sammen med Echo Energy (8,34% eierskap). «Alle monner drar sa musa å pissa i havet « he,he. Vi får bare vente å se. Billige aksjer !
__eagle__
28.05.2021 kl 11:21 2827

Ja nå ligger det jo 500k til salgs på 1,18, men fortsatt ingen som tar de:/
robkal
28.05.2021 kl 12:06 2830

Och vi ligger under 1.20 :(
Spørs om vi går opp så mye når news kommer?
Men blir vel som vanlig, opp opp opp.. og BOOOOM dropp ned igen. Håper på 2-2.50.. så man kan selge seg heelt ut.

Go helg;)