Solide innsidekjøp i dag!! Heng på

citius
KIT 29.04.2021 kl 16:07 63184

Her tror man på fremtiden! Tar noen lodder.........Blir med her :-))



Mandatory notification of trade
On 29 April 2021, Tuomo Lähdesmäki, Chairman of the Board of Kitron ASA
("Kitron"), purchased 10,371 shares at a price of NOK 20.33 per share. Following
the transaction Tuomo Lähdesmäki holds 226,235 shares in Kitron.

On 29 April 2021, Gro Brækken, Vice Chairman of the Board of Kitron, purchased
3,233 shares at a price of NOK 20.33 per share. Following the transaction Gro
Brækken holds 46,380 shares in Kitron.

On 29 April 2021, Espen Gundersen, Board Member of Kitron, purchased 3,233
shares at a price of NOK 20.33 per share. Following the transaction Espen
Gundersen holds 52,380 shares in Kitron.

On 29 April 2021, Maalfrid Brath, Board Member of Kitron, purchased 3,233 shares
at a price of NOK 20.33 per share. Following the transaction Maalfrid Brath
holds 22,380 shares in Kitron.

On 29 April 2021, Christian Jebsen, Board Member of Kitron, purchased 3,233
shares at a price of NOK 20.33 per share. Following the transaction Christian
Jebsen holds 22,380 shares in Kitron.

On 29 April 2021, Petra Grandinson, Board Member of Kitron, purchased 5,173
shares at a price of NOK 20.33 per share. Following the transaction Petra
Grandinson holds 14,254 shares in Kitron.

On 29 April 2021, Jarle Larsen, employee-elected Board Member of Kitron,
purchased 3,233 shares at a price of NOK 20.33 per share. Following the
transaction Jarle Larsen holds 15,724 shares in Kitron.

On 29 April 2021, Tanja Rørheim, employee-elected Board Member of Kitron,
purchased 3,233 shares at a price of NOK 20.33 per share. Following the
transaction Tanja Rørheim holds 22,380 shares in Kitron.

On 29 April 2021, Bjørn M. Gottschlich, employee-elected Board Member of Kitron,
purchased 3,233 shares at a price of NOK 20.33 per share. Following the
transaction Bjørn M. Gottschlich holds 22,580 shares in Kitron.

This announcement is subject of the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Troll_Leff
27.05.2021 kl 09:45 3828

Jeg har tro på det kan være en pause noen dagen med større transaksjoner, men gjenstår å se. Tror ikke man skal så langt ned på aksjonær listen før den blir smalere for større poster som kan hentes ut.
Troll_Leff
27.05.2021 kl 10:14 3794

NOTE stiger til nye høyder på Stockholm børsen, og på OSE er enkelte investorer mest opptatt av å bremse kurs oppgangen på KIT :-)
Redigert 27.05.2021 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
citius
27.05.2021 kl 10:27 3810

Fint opp fra ca 20

har tradet ut for nå......
Troll_Leff
27.05.2021 kl 10:46 3826

Du kan jo si det så enkelt at du har tradet deg bort fra videre oppgang :-) Gratulrerer
Slettet bruker
27.05.2021 kl 10:51 3828

Holder seg fint i dag også. Rolig opp og ned, ned og opp.
bellx
27.05.2021 kl 12:16 3729

NOTE opp 3.7% i dag ath ,ingen grunn til høydeskrekk i kitron selv om noen her inne ser ut til å ha det.
Troll_Leff
27.05.2021 kl 12:17 3742

Kan ikke annet enn å flire av denne morsomme prisingen på KIT, ikke rart det går store poster bakveien, ser ut som mange sover i timen.
KIT har minst 5 topp moderne fabrikker, hvem som ikke kunne tenkt seg disse fabrikkene inkludert personell KItron har sikret seg , det er vel bare et tidsspørsmål før noen legger inn et bud, markedet skriker jo etter kretskort og tjenestene KIT opererer i, og det betaler nok godt da etterspørselen er enorm. Ingen skal fortelle meg at noe ikke er i gjære i KIT. Llinken under her forteller bare pågangen, og det koster når produksjonen stopper opp, og da må man betale langt mer for tjenestene Kitron leverer. Fabrikkene til KIT bør i det minste ha en viss markedsverdi, men KIT skal på død og liv prises under omsetning., det blir jo rett og slett komisk hele greia, da meglerhusene er eksperter og best å verdsette selskaper fylt med luft.

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2021/05/27/7679855/tesla-vil-forhandsbetale-for-kretskort?internal_source=sistenytt
Redigert 27.05.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
bellx
27.05.2021 kl 12:33 3756

De har vel 6 fabrikker med den i polen?De har også noe i tyskland men det er kanskje bare salgskontor?
Troll_Leff
27.05.2021 kl 12:45 3734

Ja, faktisk 6 stk. de har så mange at det blir vanskelig å holde styr på alle. :-)
Bobby
27.05.2021 kl 13:00 3695

Er du fornøyd med 2 kr i pluss for Kitron er det greit. Jeg mener det fortsatt er billig. Kitron er en god aksje å sitte i over tid. Selv har jeg bare vært med siden 2019, men har tjent mye på det. Fortsatt oppgang og vekst er guidet fra både selskap og analytikere. Som TL og andre på tråden også påpeker er det store verdier i selskapet. Moderne og nye fabrikker samt mye kompetanse. Stor og fast kundegruppe, noe som medfører at Kitron må si nei til enkelte oppdrag fra nye kunder. Her kommer kursen til fortsatt å stige i åra fremover. Penger vil bli tjent til selskapet og investorer. Har du bruk for penger i dag eller har bedre case på gang? I såfall er det lurt å selge. Ellers tror jeg det er lurt å sitte i ro en stund til.
Slettet bruker
27.05.2021 kl 13:32 3647

Er nok endel som trader denne. Lykkes innimellom. Gikk vel bra ned fra 22 kr til 19 kr.
jularbo
27.05.2021 kl 15:31 3526

Har tradet en del her jeg også. Har hatt en meget pen oppgang siden den ga kjøpssignal 18.mai, og det uten triggende nyheter. Ikke uventet med noe gevinstsikring. Har ikke vært store marginene å trade på siden oppgangen startet. Etter mitt syn er det risikabelt å lette seg for aksjer i nåværende situasjon. Skal man prøve å selge, så bør man legge seg høyt. Skal man kjøpe, så er det bare å legge seg i lav kjøpsmodus og vente på selgerne.
bellx
27.05.2021 kl 15:45 3504

Plutselig kommer den meldingen etter stengetid og kursen åpner høyt over det man solgte på neste dag.NOTE er nå opp over 5% idag og det burde også kit være. Jeg hadde aksjer i flng som var kjøpt på 60 tallet solgte på 77 og gikk glipp av over 300K da jeg ikke fulgte med. Trading i gode aksjer i stigende trend er risikosport.
Slettet bruker
27.05.2021 kl 15:51 3502

Jeg kan ikke trade, bommet hver gang de få ganger jeg har prøvd, så blir sittende stille og rolig. La merke til Kitron for et år tilbake men gikk ikke inn før på 20 kr. Jaja, litt gevinst er det blitt allerede. Fint om en kan få kurs på 30 kr på sikt, men 24 kr er ok det også. Litt av mitt problem er at jeg ikke har peiling hvor stort potensialet til selskapet er. Prøver å lese meg opp, og følge med her inne og lære. Noen sammenligner med Nordic Semiconductor, er de to virkelig i samme posisjon, i så tilfelle hvorfor dette veldige spriket i kurser?
Bobby
27.05.2021 kl 16:08 3477

Du får ta dine valg Veim, men jeg selger ingen aksjer på din nevnte pris. Jeg tror det er en grei strategi å sitte rolig fremover.
Slettet bruker
27.05.2021 kl 16:12 3466

Ok da følger jeg på jeg også. Som sagt, ingen aning om hva som er fair pris, derfor jeg spør her inne. Ingen stress med å selge unna jeg heller, kan ha aksjene i årevis fremover om så.
bellx
28.05.2021 kl 09:50 3227

NOTE opp over 3% i dag, det skjer ting i sektoren og kitron burde vært mye høyere i dag.
Troll_Leff
28.05.2021 kl 10:06 3200

Ingen tvil at det er noe som gjør at det legges en hånd over selskapet, og selskapet skulle hatt en langt høyere MC.
Ser Verdipapirfondet DNB SMB har kommet inn den siste uken, og plassert seg inn no 11 blandt top 20, med 3024207 aksjer.
Redigert 28.05.2021 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
focuss
28.05.2021 kl 10:17 3193

Ser på Kitron som et børsens mest veldrevne selskap. Synes rett og slett selskapet imponerer.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 10:25 3168

Stusser litt over alle her inne som klager over kursutviklingen og at "de store" holder den nede. Hvor lenge har dere vært med i KIT? Vi har steget 100% siste året, historisk sett aldri steget fortere. Rundt 30 % siste 2 mnd. Vi hadde et langt hvileskjær fra november etter Q3 til starten av Mars, hvor kursen på nytt tok et stort steg. Mener dere at KIT ble aktivt "holdt nede" i 5 måneder? I forhold til prising så er det helt klart at KIT er forsiktig priset, med mye rom for videre vekst i aksjekursen. Men at andre "luftselskaper" er priset i himmelen, betyr ikke at KIT burde være det. På lang sikt har KIT en veldig sunn utvikling, for folk som vil se volatilitet og voldsomme kurssvingninger ville jeg heller hoppet inn i diverse kryptovalutaer
Troll_Leff
28.05.2021 kl 10:29 3161

KIT har 6 stk. topp moderne fabrikker i full produksjon, som enkelt kan både ender øke produksjon etter kundens ønske, markedet priser disse til ca. 600 mill per stykk, det mener jeg er ekstremt lavt, hvem kunne ikke tenkt f.eks. tenkte seg kun den ene fabrikken i dette etterspurte markedet, til en slik lav pris.

Lurer på hvor mange år det vil koste et nytt selskap å bygge opp et slikt fra scretch til full produksjon, på lik linje som KIT er i dag, med kontrakter, kunder etc. og de skal selvfølgelig også gå med overskudd.

Troll_Leff
28.05.2021 kl 10:36 3154

Det nytter ikke å se hva den har gått den siste månedene, det er MC som gjelder, ikke hva aksjekursen har gått, selskapet har vært for lavt for 2 måneder siden, og før det for 5 år siden, og før det var det allerede for lavt priset for 10 år siden. Vi skal nok få se flere nye inne på KIT trådene som mener KIT er "fair priset", og kommer med et grunnlag at kursen har gått "mye" siste månedene, som har et formål til egen vinning. Men spørsmålet er når tid for det en riktig MC, det er det som gjelder for min del i et selskap, i tillegg hva de leverer, og ikke minst fremtids utsikter som det skal prises etter. Selskapet skal ikke ha en MC, kun om de hadde en fabrikk i full produksjon. Når man ser på utgangspunktet for 10 år siden, så er det ikke rart noen ser at det har gått mange prosent, da kursen historisk i et slikt selskap som KIT aldri burde vært under kr. 10,- så da hadde utgangspunktet kanskje vært mer korrekt, og MC i dag, hadde vært langt høyere.
Redigert 28.05.2021 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
citius
28.05.2021 kl 10:48 3132

selv om det kan føles som det går litt sakte, ser det strålende ut fra mitt ståsted :-))
Slettet bruker
28.05.2021 kl 10:52 3139

Så hva mener du fair mcap på KIT burde være, og hvorfor er ikke markedet enig med deg? PE på rundt 16, priset som et verdiselskap, med mye rom for å prise inn vekst. Du snakker mye om kursutvikling, så da tolket jeg det som det var det du var opptatt av.
Troll_Leff
28.05.2021 kl 11:05 3112

PÅ OSE priser meglerhusene selskapene etter hvor "sexy" det er, et utrykk som meglerne bruker. Kanskje de burde priset selskapene etter vekst og inntjening, og gå bort fra dette med prisingen hvor "sexy" selskapet er, og heller fokusere på hva de driver med, hvordan det blir drevet, inntjening, kunder, kontrakter, gjeld, utbytte etc. etc. Ikke prise selskapene etter hvor sexy de skal pyntes for gjentatte emisjoner, som igjen prises til en MC som umulig kan oppnås.
Redigert 28.05.2021 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2021 kl 12:12 3036

Absolutt. Litt etter litt. Slipper i det minste bratte fall.
Nobilis
28.05.2021 kl 12:30 3015

For oss som er langsiktige er det rimelig å legge til grunn at KIT nærmer seg et resultat etter skatt på 250mnok. Et realistisk kursmål ligger i intervallet 28-35 med den virksomheten de har nå. Et eventuelt oppkjøp vil neppe kunne lykkes før prisen er over 40.
Troll_Leff
28.05.2021 kl 12:43 3251

Når vi ser disse elleville prisingen på de ulike selskapene på børsen, som er svært tilfeldig, og de som tjener minst eller ingen penger skal får høyest MC.
Er det ikke meglerhusene som blåser både opp og ned aksjekursene, ikke så lenge siden, så var det et hus og en analytiker spire som "ropte ut" via media og plante "fake news", at NOD vare i ferd med å bli kjøpt opp, jaggu klarte de å blåse den opp et 2 prosent oppgang på denne bløffen, som om ikke aksjekursen var høy nok fra før. Når en analytiker sender ut en bløff og priser et selskap skyhøyt til en MC som er totalt uoppnåelig er det liksom greit, når den lille mann i gata påker hvor ille dette er, så da er man liksom ikke inne i det riktige miljø, og da er det ikke greit. Er det så ille at du ikke skjønner dette, hva som pågår i disse meglermiljøene, eller er du en del av disse gjøkene på lik linje som flere andre som er blitt avslørt på trådene her inne tidligere ?

Du mener det er helt OK at NOD skal prises 12 ganger mer enn KIT, som omsetter for omtrent de samme, har mindre inntjening, ikke noe overskudd som kan gi utbytte tilbake til aksjonærene, kun en skyhøy PE oppblåst av meglere og analytikere som gir en skyhøy aksjekurs og markedsverdi , kanskje CEO er mer sexy i NOD enn i KIT. :-)) Hva er det jeg ikke skjønner?

Redigert 28.05.2021 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2021 kl 13:16 3233

Så hva mener du er løsningen her? Sende mail til alle NOD aksjonærer og si at de har betalt alt for mye for sine aksjer? Kreve massive nedsalg til mcap'en er det du syns er akseptabelt? Ja meglerhus har mye markedsmakt, men til syvende og sist er det markedet som bestemmer. Det er ingen som tvinges til å investere. Jeg ser det ihvertfall som meningsløst å henge meg opp i mcap til selskaper jeg ikke har eller skal investere i. Hvis du mener et selskap er for dyrt: selg/short. Hvis du mener det er for billig: KJØP. Enkelt og greit
Troll_Leff
28.05.2021 kl 13:22 3265

Markedet som bestemmer sier du? Hvem er markedet? Hvilken rolle har meglerhusene, og hvem er det som påvirker markedet?, er det "den lille mann i gata" som er markedet, og bestemmer og styrer kursene og prissetter selskapene ?

Meningsløst å henge seg opp i MC? , er det ikke aksjekursen som bestemmer MC, eller har jeg misforstått ?

Nei, det er ingen som tvinges til å investere, men de anbefale den lille mann i gata til å investere, og anbefaler "proffene" til å gjøre det for seg, og da er poengene som puttes inn i fondene som forvaltes av mange "banditter" som spiller på andres penger til å blåse opp disse selskapene til egen vinning, som eks NOD, så får den vanlige mann i gata være med på nedturen som har puttet penger i god tro inn i fondet til disse "proffe" forvalterne, som ikke vet hvilket selskap pengene er plassert i, og hvilke MC de har da de stoler på disse såkalte "proffe bandittene", alle er ute etter penger, spesielt meglere og analytikere, og da må nødvendigvis noen bli tapere, og det er neppe de som sitter med fasit i handa og all makt og et hav av hjelpemidler som kan blåse kursen akkurat dit man selv ønsker. Mange beviser på dette, men det burde vært mer media fokusert og grepet tak i.
Redigert 28.05.2021 kl 13:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.05.2021 kl 13:29 3294

Hvem er markedet? Markedet er ALLE som kjøper og selger aksjer

Helt riktig trollet, jeg kunne også skrevet "henge seg opp i aksjekurser til andre selskaper". Lykke til videre
bellx
28.05.2021 kl 14:08 3236

Man ser jo på sammenlignbare selskaper for å finne"rettferdig" prising,les analysen til pareto.Hva synes du som sannsynlig har vært med i kitron veldig lenge?
Troll_Leff
28.05.2021 kl 16:10 3143

Pareto har aldri vært til å stole på og kommer heller aldri til å bli det. De hadde et kursmål på 9,- og de for noen år siden, i tillegg det var en svært ivrig skribent her inne som staket vei her inne for å få mest mulig til å selge på den kursen, før det var det om og gjøre å få flest ut på 6 - 7,-
Merkelig med disse meglerhusene, de legger seg alltid veldig lave kursmål i selskaper som beviser sterk vekst og god inntjening kvartal etter kvartal, ( ca. 30 kvartaler på rad, , unike produkter markedet trenger, langsiktige gode kontrakter, god kontroll over økonomi og fremtidig vekst, betaler utbytte som et selskap skal gjøre, da skal disse selskapene ikke prises inn fremtidig forventet vekst. Mens andre selskaper som lever av emisjoner iscenesatt av meglerhus som igjen serverer kjendiser til å dra kursen via media, i luftslott til egen vinning, som går på bekostning av mannen i gata sine sparepenger, hvor ledelsen leverer røde tall på rekke og rad, og fantaserer om en vekst som er uoppnåelig prises himmelhøyt, det er jo meglerhusene som må begrense seg med.

Forventet og en beskjedent MC i KIT ut fra dagens situasjon bør i alle fall ligge på 8 milliarder, ledelsen er som kjent veldig forsiktige, og varlet en forventet omsetning på 6 milliarder ut i fra nåværende situasjon, mens selskapet i dag prises rundt det de omsetter for. Andre selskaper priser har MC 3 - 6 ganger inntjening som er forventet MC. NOD er et ekstremt tilfelle, som ikke burde vært lovlig, men ser ut som det meste er lov på OSE.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 16:50 3135

En trist avslutning på uken, så vel konturene i går. Ekstra trist at den faller så mye på sluttauksjonen. Men, snart ny uke, så får vi håpe på like god uke på børs som det er meldt pent vær.
bellx
28.05.2021 kl 17:06 3109

pareto har det høyeste kursmålet på 27,snittet er vel 25.Husker caramba TL vi hadde noen friske diskusjoner med han, men vi hadde vel rett. KIT er jo bra opp sist uke men alt for lite etter min mening. Omsetningen med handel fra andre plattformer er på over 14 mill i dag og det er bra.God helg.
Slettet bruker
28.05.2021 kl 18:17 3081

Hjelper med Apple som kunde 😃
suspekt
28.05.2021 kl 18:36 3114

Godt skrevet, riktig alt sammen. Jeg har stolt på kit hele veien, derfor har jeg lavt snitt, og nesten 1/2 mill i pluss. Solgte ikke i mars i fjord heller da panikken rådet, den var da på 7-8, kjøpte litt mer. Ikke verdensmeister i utbytte, men jeg sitter ganske trygt, faller lite på røde dager. Trenger ikke en mengde aksjer, kjøp kit og sitt.
alsman
30.05.2021 kl 11:15 2775

Flere som mener det ser bra ut:

So, Kitron has an ROCE of 28%. That's a fantastic return and not only that, it outpaces the average of 12% earned by companies in a similar industry.

https://simplywall.st/stocks/no/tech/ob-kit/kitron-shares/news/kitron-obkit-knows-how-to-allocate-capital-effectively
jularbo
30.05.2021 kl 17:35 2571

Takk alsman for linken.
Fantastisk flott og postiv analyse av Kitron dette, med en ny vri. Blir nok lagt merke til av langsiktige investorer dette, om de ikke allerede har funnet ut det samme. Vil oppfordre alle å klikke inn på linken.