Pgs nedsalg aksjekursen påvirket av nedsalg.

Slettet bruker
PGS 30.04.2021 kl 09:32 1526

Sculptor solgte short.
Folketrygdfondet ute.
Nå storeier nedsalg.
Aksjen er på snitt siste 75 dag.
Er Pgs underpriset grunnet ovenstående?
Innsidere kjøper,top 10 selger.
Hadde pgs vært 10 kr om dette ikke skjedde,interesse og volum er sterkt.
Res q1 har ikke vist bedre på 5 år,kun 2 aktører igjen og mulig sterkere marked sesong q2-q4.
Kjøpsmulighet i dag?
Markedet er ikke manipulert men store tunge er muligens ferdigsolgte nå.
Flere ganger jeg ikke har skjønt hvorfor pgs ikke stiger mere,som f eks equinor avtale og res og refinans,og n"avklaring polarcus skip.
Alt imot håper det er historie,hvem har kjøpt?
Ser ut som aksjekursen er brukt brekkjern på for og holdes nede med så mange salg.
Redigert 30.04.2021 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 09:39 1472

Skifte mot node segmentet kan på sikt bli en kursdriver.

Egentlig helt utrolig merkelig at Folketrygdefondet ble borte.
Slettet bruker
30.04.2021 kl 09:45 1436

Rieber shipping opp 13% i går og opp 8% i dag de eier 17% av shearwater og har skipene sine i shearwater.
Dette som skjer i shearwater er superbull for pgs også.
Brekkjern nedsalg har holdt kursen alt for lav lenge.
Denne dagen her har jeg kjøpt .Og nå legges Pgs i skuffen lenge,
Redigert 30.04.2021 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 12:32 1279

Nå kan ratene dobles over natten,det er få skip tilgjengelig og polarcus har bøttet ut avtaler som lenge har ødelagt et vefungerende og normalt marked.
Her sitter 2 seierselskap igjen og de er begge klar over hva som gjelder,pris pris og pris her gå de rett i 2019 modus for og dekke kostnader og lån.
Det ble dyrere og leie skip kontrakter fra i dag.
De to aktørene vil utnytte alt de kan fremover for og doble ratene og kanskje går det banans en dag om 1 år.
Slettet bruker
30.04.2021 kl 12:50 1200

Her finnes et par andre selskaper med 3D vessels. Kinesiske BGP har noen og PXGEO har et par, inkl Tikhonov som var eid av Polarcus.
Men dette blir ikke mye sammenlignet med Shearwater og PGS.
Mere konsolidering vil uansett være sunt for bransjen. PGS som skal satse på node seismikk kan kjøpe opp Magseis. Tror ikke det skjer men det er en mulighet.
SBX kommer nok etterhvert til å bli oppkjøpt av Shearwater.
Så har vi ennå ikke hørt noe mer om oppkjøpsplanene til TGS men det kommer sikkert snart. De hadde en lang liste med selskaper de vurderer å kjøpe.
Slettet bruker
30.04.2021 kl 13:13 1130

Hei Kim!
Spørsmålet jeg stiller er hva skal Shearwater med polarcus skip?
Jeg ville si bestemme markedet og tjene penger.

Tgs har penger,og kan kjøpe pgs om de ikke ser mulighet for billig leie lengre,synergien er det enorme bibloteket de vil sitte på.
Shearwater fikk ikke biblotek på handelen og kveler markedet med dyrere skipsleie om de vil til Tgs.Det blir verre for tgs og regne priser i et galloppmarked.
Markedet strammes og Pgs må og stramme opp inntjeningen,er det en vinn vinn situasjon som har oppstått?
cheezy
30.04.2021 kl 15:07 948

Jeg tviler på at ratene går over break-even nivå for ny båt med nytt utstyr og fulle avskrivinger og rentebetalinger. Det kan ikke akkurat kalles å kvele markedet. PGS tjener nok mest på dette. Shearwater og indirekte Rieber kan tjene mye om ratene tar seg mye opp. Seabird kan også ha fordel. På den andre siden er dette dårlige nyheter for TGS og de andre multiklientselskapene.