Jane Theaker

JosefK
AZT 01.05.2021 kl 02:10 1646


Jane er foreslått til styret (se innkalling til GF)

Naturlig nok måtte jeg finne litt ut om henne. Hun er CEO i en startup kalt kinomica i UK. Dette skriver de på hjemmesiden:

CEO of Kinomica, is an executive and strategist with a proven track record and more than 20 years of experience leading teams in pharma and diagnostics. Jane has implemented numerous genomic technologies to support drug discovery and development and developed several FDA-approved companion diagnostics tests.

Linked in profilen lister følgende erfaring:

Chief Executive Officer
Kinomica Limited
jul. 2019 - nå1 år 10 måneder
Alderley Park
CEO at Kinomica, a company providing disruptive cell signalling technology for precision medicine
DaTAGC solutions Ltd grafisk
Director DaTAGC solutions Ltd
DaTAGC solutions Ltd
mar. 2018 - nå3 år 2 måneder
Cheshire
Core Precision grafisk
Associate
Core Precision
des. 2017-nov. 20192 år
Alderley Park, Cheshire, UK
Consultant providing expertise in companion diagnostic research and development under FDA design control
Neusensors Ltd grafisk
CEO
Neusensors Ltd
jun. 2018-jul. 20191 år 2 måneder
Alderley Park
LGC Genomics grafisk
Vice President of Science and Technology Development
LGC Genomics
apr. 2016-nov. 20171 år 8 måneder
Global/field/Risley
Responsible for all development activities across the division (LGC Petaluma, LGC Hoddesdon, LGC Berlin) focusing on the technology road map, new product development, managing the R&D stage gate process as well as IP.
QIAGEN
QIAGEN
6 år 8 måneder
Associate director, Head of the IVD Technology Office
nov. 2014-apr. 20161 år 6 måneder
Manchester, United Kingdom
Proof of principle assessments of novel technologies to improve and expand IVD development
Publication of papers based on the innovative work undertaken at the Manchester Centre of Excellence for assay design and development
Patent claim evaluation and support
Strategic scientific and technological collaborations
Establishing relations with key scientific opinion leaders to improve IVD development
Associate Director, R+D, Early phase development
apr. 2011-nov. 20143 år 8 måneder
-Leadership of a team of 45 senior scientists, scientists and technical assistants in the Early phase team
-Resource management within the early phase team
-Responsible for diagnostic development, from initial user needs through to a robust assay, ready for verification under design control
-Responsible for patent support
-Independent reviewer for other QIAGEN development sites
-Responsible for development input into QIAGEN future product strategy
-Led the team responsible…
Vis mer
R+D team leader
sep. 2009-apr. 20111 år 8 måneder
AstraZeneca R&D grafisk
Sr Technology Development Scientist
AstraZeneca R&D
mar. 2000-jul. 20099 år 5 måneder
Zeneca Diagnostics grafisk
Sr Technology Development Scientist
Zeneca Diagnostics
mai 1996-mar. 20003 år 11 måneder
AstraZeneca Diagnostics grafisk
Tech Dev Scientist
AstraZeneca Diagnostics
1996-20004 år
Hope Hospital NHS grafisk
MLSO
Hope Hospital NHS
jun. 1989-mai 19967 år

Og det er uten tvil sittende styreleder som har en finger med i spillet her, Marie har nemlig også en periode som styrets leder i kinomica.

Det er to ting med denne nominasjonen som slår meg:

-Hun har et nettverk som er gull verdt for AZT
-Jeg mistenker AZT er involvert i kscan, plattformen kinomica utvikler (men mangler evidens)

Etter å ha tygget litt på denne nominasjonen er jeg ikke i tvil om at Jane kan være et verdifullt tilskudd til styret. I større grad enn Volker i hvert fall, som jeg sliter litt med å se den åpenbare verdien av.

Hva mener dere? Yay or nay?



Slettet bruker
01.05.2021 kl 03:23 1625

Etter at Woulgan og BBG er solgt ut, så er det nok lurt å ha riktig styremedlemmer til "nye" AZT mtp kunnskaper og kjennskap innenfor virkeområdet..

Det er nok lurt at styremedlemmene har et kontaktnettverk og bekjentskap på de riktige stedene også.

Nå er det vel snakk om å utvide antallet i styret.

Volker ble vel valgt inn for å prøve å få fart på Woulgan og den fasen Biotec dengang var i??
Redigert 01.05.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Andreas
01.05.2021 kl 13:14 1341

Volker er vel det eneste styremedlemmet som har kjøpt aksjer i AZT. Den eneste "svakheten" ved AZT er vel nettopp mangelen på innsidekjøp.
JosefK
01.05.2021 kl 13:50 1287


Foruten at han har kjøpt er det litt uklart hva han ellers bidrar med. Jeg har forsøkt å gå han i sømmene uten å bli særlig klokere. Jane på den andre siden sklir naturlig inn.
oppturen
01.05.2021 kl 15:18 1199

Han er vel «kvotert inn» :-)
Styret jobber hvertfall godt og da stoler jeg på valgkomiteen får signaler om noen ble ut.
Blir Jay fra meg :-)