" Ingen forstår noenting " ( åpner vel for en diagnose ? )

Slettet bruker
RECSI 01.05.2021 kl 08:27 9370

Eller :" Selg alt,"er vel utsagn som blir stående i historien. Her siste stikk fra Røkke denne gangen :

https://www.dn.no/etterbors/kjell-inge-rokke/thor-chr-jensen/fikk-sengetoy-i-gave-fra-kjell-inge-rokke-dette-er-en-humoristisk-og-personlig-hilsen/2-1-1004095

Si meg hvem ler av hvem her ? Og er dette satire fra Røkke ?

https://snl.no/satire

Bybonden....( som mener overskriften er T.H. i ett nøtteskall , og ett av de bedre , og kommer fra hjertet, dog kun overskriften ikke artikkelen )
Redigert 01.05.2021 kl 08:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2021 kl 10:20 8972

Det er trots alt bra med en kritisk skribent noet som jeg menar det saknats i Norge.
Her ska finanseliten hellre hyllas, hellre visa bilder fra stordalens fester en at kritiskt granska finanseliten.
Må si jeg liker Rökke, men en hel del av det han drivit med er ikke rumsrent, Aker/Aker Solutions tilbake i 2008?, som fikk en mer seriös investor i form av Investor/Saab at lämna Aker, vilket er trist.

Sen får vi anta at både Rökke og Hansen henger på hegnar forum dag in og dag ut. Hansen nemner min tråd

https://finansavisen.no/forum/thread/128677/view

https://www.dn.no/borskommentar/koronaviruset/oslo-bors/rec-silicon/dette-er-ren-panikk-og-fortsettelsen-kan-bli-meget-stygg/2-1-968238

"Det må være lov å bruke ordet panikk når en aksje som Rec Silicon, produsent av silisium, faller over 17 prosent på det meste tirsdag. Men fortsatt er det plenty med luft. Det holder å minne om at kursen var under fire kroner så sent som i fjor høst. Når er kursen rett under 17 kroner. På aksjeforumene har nå fortrengningsmekanismene slått inn for fullt. Småinvestorene nekter å ta inn over seg realitetene, og fabler om at nå er det bare å gå tungt inn i Rec-aksjen.

En enslig svenske ser ut til å være mer i pakt med realitetene.

«Jeg går in med 500 000 og ser sen pengar gå mot noll,» skriver investoren med kallenavnet InvestorXYZ på Finansavisen Forum.

«Rec er et monster som dräper oss,» skriver investoren.

Han oppgir å ha kjøpt aksjene kurs 24 kroner. Nå er altså kursen 17."

Men Hansen borde veta at halvparten av mina aksjer, ca 43000 köpte jeg på 13,8 i 2018. Sedan köpte jeg på 17, 18, 19 og 24 opp til ca 85000 aksjer og har sen köpt 5000 aksjer til på 17-18 kr så det er slett ikke så dårlig

Jeg ser ju at Hansen vil mobbe og provocere også mig, som framgångsrik Investor så er det sånt en får tåla, og det tror jeg Rökke også gör.

tillbaka till detta med Investor, så borde Rökke ta en ny kontakt der. De kan investera, t ex deras fond EQT, den aksjen har gått fra 85 kr till närmare 300 kr på 1,5 år,

Her er deras innehav;

https://www.eqtgroup.com/Investments/Current-Portfolio/

I norge er de inne på StormGEO og Recover. Fast de verkar köpa upp hela bolagen. Vi får se.


Slettet bruker
01.05.2021 kl 11:30 8697

Investor.

Du er vel ikke på Jensens side i denne "spøken " ?

Bybonden ( lurte bare på om K:I: R. brukte satire, kan ikke se du svarte på det, hmhmhmm )

PS : Og mener du at finanspressen IKKE har vært kritisk mot Røkke ?
Redigert 01.05.2021 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2021 kl 11:57 8555

Jeg er på Jensens og journalisters sida at granska eliten. Jeg er på kir sin side i de flesta andra avseende, også båtbrenning

Her fikk du svar men vet ikke om satir. Sengetoy kan også vara sendt fra et onlineforums-troll som det finns gott av
Redigert 01.05.2021 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2021 kl 12:02 8522

Hehe, Aker har bekreftet at det var Røkke som sto bak.
Slettet bruker
01.05.2021 kl 12:27 8399

Investor.

Høres ut for at du står i spagaten her !

Bybonden ( føler at det her kommer flere spørsmål enn svar )

PS : Og hvem i hel..... er Hansen ?
Slettet bruker
01.05.2021 kl 12:46 8312

Det må vara Odd Hansen som satt i styret til Rec?
Slettet bruker
01.05.2021 kl 13:03 8224

Investor.

Må bare minne om at det var du som skrev om Hansen , så hvorfor spørsmåltegn ?

Og synes du det er "rumsrent" den trakasseringen DN sin journalist Jensen har bedrevet mot Røkke ?

Dessuten melder spørsmål nr 3 seg : Er du den enslige svensken, du skriver om ?

Bybonden.....
Redigert 01.05.2021 kl 13:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2021 kl 13:26 8118

Jeg har ikke tillgang til DN så jeg vet ikke vad Jensen skriver vid enhver tid.

Det er ” ” kring teksten med enslig svensk så det er skrivet av Jensen og er ren mobbing og et lavmal. Jeg er rimelig sikker på at K.I.R hade skrivit meget penere om mig.

Men det sagt så må både jeg og Kjell tåle en del mobbing, sån er det som kontroversiell investor.

Problemet mit er på et annat nivå, jeg såg at min beholding i uken vekst til 90 000 recer, og då har også jeg noen hundratusen nel-aksjer som går mot noll.

Rec er en riskabel investering fra starten, og at nå se at ledelsen sitter og broderar puter og hekler sengeteppe og tar sig tid at skrive og sende gratulationskort då lurer jeg på om jeg har investert riktig
Slettet bruker
01.05.2021 kl 13:43 8020

Investor.

Jeg kjenner ikke til din historie, men kan trøste deg med at Bybonden sitter 100 % i Røkkeaksjer og som ikke kan se bedre muligheter på OB for øyeblikket. Når det gjelder NEL kommer den tilbake til gamle høyder, det satses jo på hydrogen WW....

Bybonden ( fortsatt mega bull sammen med 60 % av de øvrige HO deltagerne )
Slettet bruker
01.05.2021 kl 13:47 7991

"Rec er en riskabel investering fra starten, og at nå se at ledelsen sitter og broderar puter og hekler sengeteppe og tar sig tid at skrive og sende gratulationskort då lurer jeg på om jeg har investert riktig"...
Hva faen? 😂 Røkke har nok litt fritid i hverdagen han også og kan ta seg tid til litt humor. At du tviler på din investering bare for at Røkke viser sin avsky mot Jensen på humoristisk vis, så vær så god selg! 😂
Investor 33
01.05.2021 kl 13:47 7991

Spørsmål? Hva skal til for at Rec skal videre opp og hva er potensialet? Kan Rec nå lønnsomhet og eventuelt når? Hva er planene for Rec fremover og hva vil Kjell Inge Røkke med selskapet? Ønsker noen seriøse svar og refleksjoner om selskapet takk!
Slettet bruker
01.05.2021 kl 13:55 7935

Ja starta fabriken trodde jeg var planen men det som pågår er broderi og hekleri.Potentialen er fortsatt 225 kr men tar bara lengre tid med ledelsens nuvarande inriktning
Redigert 01.05.2021 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
01.05.2021 kl 14:01 7897

Ja, det er nok på tide du selger deg ut (dersom du da eier aksjer i Rec),
så slipper vi disse uforståelige tulleinnleggene dine. Du fraråder nye investorer
å kjøpe Rec, du synes å mangle tillit til ledelsen, tror selskapet skal i null osv., og så stter du
likevel med en drøss med aksjer i Rec?
Det at du plasserer Jensen i kategorien kritisk journalist, må forøvrig være en gedigen fornærmelse
mot alle seriøse journalister som gidder å sette seg inn i selskapene de skriver om.
Det gjør nemlig ikke Jensen. Hans evner strekker seg tydeligvis ikke til å foreta noen kritisk analyse,
det eneste han klarer, er å få til noen overskrifter, men som diverre mangler substans.
Overskriftene er imidlertid nok til at Jensen får oppmerksomhet, noe som ser ut til å være hans
eneste formål med å være journalist.
Redigert 01.05.2021 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2021 kl 14:18 7821

Rec ska i 250. Låt oss säga at Jensen er den mest granskande? Med det menas at riktig granskning av storfinansen saknas. Eller skriv om du vet nån seriös journalist inom finans
Slettet bruker
01.05.2021 kl 14:47 7709

Minner bare dere at XYZ er en troll. Mye av det han skriver her gjorde han på NEL tråder da jeg hadde aksjer der. Fyren er blokkert for alltid fra min side.
Slettet bruker
01.05.2021 kl 16:04 7432

Evnen til sarkastiske overskrifter ser ut til å selge godt for DN. Det er vel og bra, men når det stopper der blir det platt og lite opplysende. Det finnes få som skriver kritisk med forståelse av økonomiske og finansielle forhold i norsk finanspresse.

Vi trenger det både som investorer/småsparere og også å holde maktpersoner under kritisk oppsyn. I Norge ser man sjelden god fagjournalstikk innen finanspressen. Det er stort sett oppslag om hva ulike analytikere mener, og sjelden med oppfølging om hvorfor de tok feil enten det gjelder aksjer eller boligpriser. Det gleder meg at Finanstilsynet tok affære ift Artic, disse banditter jukser hele tiden. Jeg tror serien Exit dessverre gir et rimelig godt bilde på det moralske forfall denne bransjen er preget av.

At enkelte på et forum som dette skriver på en slik måte at man får tvil om alminnelig stemmerett er riktig, kan jeg leve med. Tross alt, flere her skriver med bedre innsikt enn de som har det som yrke.
Slettet bruker
01.05.2021 kl 18:22 7130

Selger det egentlig godt? Det kreves jo betaling for å få tilgang. Som småaksjonær, og oss er det fryktelig mange av - mange flere enn profesjonelle investorer, er det uaktuelt å betale for det som Thor Jensen vrenger ut av seg. Kanskje det (vi) faktisk er mange potensielle abonnenter til opplysende, relevant og balansert omtale av selskaper vi eier i eller vurerer å bli eiere i. Jeg har i alle fall ikke noe behov for lese drittkasting om 'mitt' selskap, langt mindre betale for det.
Slettet bruker
01.05.2021 kl 18:30 7083

Hvorfor er det ingen som utfordrer Hegnars monopol på dette området ? Han er jo selv en selverklært profet for denne konkuransens fortrinn blant våre bønder bl . a. ?

Bybonden....(med abonnemang på E24, av prinsipp )
Redigert 01.05.2021 kl 18:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2021 kl 22:35 6422

En ting som er sikkert,er at journalister eller meglerfolk,blir genierklært når det går nordover,å idiotforklart når det går sørover.
Jeg for min del handler på magefølelse å hvem som gjør hva,nå er det Røkke jeg fotfølger,tar sjansen sjøl om han har en del lik i lasten fra fordums tid.
God hælj å skål.
Slettet bruker
01.05.2021 kl 22:43 6369

Batteribransjen skal mangedoble seg sammen med
RECsi. 11.mai blir svært spennende med tanke på guiding.

https://e24.no/det-groenne-skiftet/i/OQOdgE/mange-batterisatsinger-i-emning-en-gryende-industri-som-kommer-til-aa-mangedoble-seg
spanjolen
01.05.2021 kl 22:54 6309

Sorry, men å satse i aksjer betyr at man må sette seg inn i spillereglene. Videre så er det ikke noen hurtig vei til himmelen. Tyngdekraften er til slutt større en alle drømmer..
Skal man hele tiden skal være bekymret og sutre over andres meninger og synspunkter burde man heller bruke pengene på beroligende midler........


Vær så snille og heller bruk forumet fil å komme med opplysninger og meninger om hvorfor kursen på ett papir skal gå ned/ opp eller sidelengs fremover...

Og viktigst av alt, ikke noen personangrep, her må admin være flinkere til å slette idiot innlegg ...

Savner AB, Fatfig, Hammers... osv...
Redigert 01.05.2021 kl 22:59 Du må logge inn for å svare
Tycho
02.05.2021 kl 02:41 5950

For min del ser jeg på dette som et tegn på offensiv holdning fra KIR. Om ikke han var trygg på at Jensen snart må spise i seg disse utsagnene, så hadde han nok neppe gjort det.

Når det er sagt så er det også litt synd at Røkke gjør det, fordi det gir Jensen mer omtale og fokus. Og han er så oppmerksomhetssyk at han elsker det. Sikkert han som ringte VG og tipset selv. Jensen er på ingen måte gravende (eller journalist så vidt jeg vet). Han er provokatør. Hans bidrag består av bevisste vrangforestillinger som kun har som mål å få folk til å klikke på saken, eller følge han på Twitter for underholdningsverdien i diskusjonene som følger. Det triste er at det fungerer. Bare se på oss her. Vi kaster bort tid og energi på dette akkurat nå.
Slettet bruker
02.05.2021 kl 03:19 5919

Enig, Røkke hadde aldri sendt den presangen hvis han ikke viste at Jensen kommer å få feil .

Dette er et Bull tegn !
Redigert 02.05.2021 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2021 kl 04:48 5861

Spanjolen.

"idiotinlegg "?

"Bruke tiden på det som beveger kursen" ? Betyr det at du ikke tror det som står i finanspressen ikke beveger kursen ?

Hva mener du vi gjør her da ? Snakker om været ?

Bybonden (betyr å lære spillereglene å adlyde det som måtte stå i DN og FA ? )

Ps : Hva kaller du Jensens angrep på Røkke er da , "kritisk journalistikk" ??

Jeg vil kalle det personangrep, og jeg synes også det var på tide Røkke pekte på "journalisten" Jensen !
Redigert 02.05.2021 kl 05:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2021 kl 06:11 5812

Savner Hammers? Fyren som opprettet en negativ tråd mot softox, som han ikke eier en aksje i eller kan en dritt om, for så å faktisk låse tråden når undertegnede ber han komsentrere seg om vow istedenfor.

Det oser det jo seriøsitet av, ikke ett snev av gammel bitter mann.
Nsxnsx
02.05.2021 kl 07:57 5629

Jo mer vi nevner jensen i våre innlegg jo mer blir han Jensen. Tog du an 😂😂 . Men når det er sagt så vil jeg påstå at det Kjell gjorde her er et bull signal sterkere enn alle positive analyser som kan graves frem.
Slettet bruker
02.05.2021 kl 08:10 5568

Nsx.

Du møter deg ikke selv i døra nå da, ettersom du anbefaler å svare Jensen med taushet, samtidig som du synes Røkkes trekk var bull ?

Bybonden ( tror ikke troll kan temmes med taushet, men snarere konfrontasjon og argumenter.Enten trollene er her på forumet eller i DN !

PS : Tog du an ?
Redigert 02.05.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
02.05.2021 kl 08:30 5458

Joda gjør det, men syntes mitt "ordspill" var så bra at jeg kunne ikke la være 😉 Jeg er ikke så høytidelig av meg ser du 😉 Gleder meg til å bli enda rikere....sammen med Røkke.
Slettet bruker
02.05.2021 kl 08:52 5344

Nsx.

Gleder meg sammen med deg og håper Røkke viser fingern til "vår venn Jensen" straks etter den 11 mai. Håper ikke du tar meg heller alt for høytidlig , synes forumet fungerer utmerket med veldig mange dyktige skribenter som i motsetningen til deler av finanspressen vet hva de snakker om og samtidig er gratis, håper det fortsetter ,og at det fortsatt er plass for både alvor og humor !

Bybonden....( lurer på hva hva vår venn skal skrive om REC den dagen kursen tar av for alvor ? )

Ps :Holder fortsatt på mitt target 250% opp før juni !!
Slettet bruker
02.05.2021 kl 10:32 4914

Spörsmål 1; Vi minns alla at Ole Enger i sin tid tapte kinesiske kunder fordi han var otrevlig. Er det sån rec driver bedrift idag?

Spörsmål 2; Har Jensen haft fel har dere sett på det? Når han skrev om recs fall fra ca 24 til ca 18, idag er kursen lave 18. Ikke så dårlig

Spörsmål 3; den her humor, det er inom loven, tror jeg. Speciellt at han må stikke in en smiley på gratulationskortet hjälper i en kommande utredning.
Det har tydliga tegn av humor. Men er det skrivet i humor mode eller i sinne og tårar

Det er alltså en stengd fabrik i ML og en fabrik i kina som ska fås til 50%. Her tror jeg recs ledelse trenger en del hjelp.

Det kan gå bra at gråta mot staten og senda tepper til undermålige journalister. Men hvordann fungerar den her beteendeproblematiken i den stora verlden, kina og usa?
Redigert 02.05.2021 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2021 kl 11:08 4721

Investor.

Du skriver i ditt første innlegg at du liker Røkke, mener du det du skriver eller prater du med to tunger ?

Jeg har ikke svar på dine spørsmål og hvis jeg ikke får hjelp fra mine forumsvenner forblir de ubesvart .

Må innrømme jeg har litt problemer med å skjønne din agenda og du virker på meg som et spøkelse fra fortiden !

Bybonden....( tror ikke en enslig svenske kan stoppe denne snøballen, fest heller sikkerhetsbelte, det er mitt beste råd )
Redigert 02.05.2021 kl 11:33 Du må logge inn for å svare
Småplukker
02.05.2021 kl 11:28 4585

Så 100% enig i at gaven fra Røkke er et BULL-tegn. For tenk selv, dersom du prøver å få kontrakter med andre produsenter slik at Rec skal kunne starte opp ML, men møter stengte dører. Du aner at Kina vil forbli stengt og Rec vil - i beste fall - ha en ørkenvandring foran seg uten tegn til bedring. Vil du da sende en ertende pakke med negative sitater om Rec sine sjanser, hentet fra pressen? Selvsagt ikke.
MEN dersom du har store, spennende planer som går veien, og du samtidig ser en smålig provokatør skrive negativt om Rec, uten å ane hva som er på trappene...da er det utrolig fristende å sende en velrettet humoristisk beskjed om at "disse ordene skal du få spise i deg".
Å, som jeg gleder meg til børsmeldingen kommer! Jensen er ikke dummere enn at han har skjønt det han også, tro meg.
PHOinvestor
02.05.2021 kl 11:43 4506

når melding om åpnng av ML kommer så smeller det.
Nsxnsx
02.05.2021 kl 13:58 4016

"vår venn" :) kommer til å gå stille i gangene :) Og dette vet vi....bare å se på Meyer :) Han holder vel fortsatt på target 1kr, men vi hører lite fra han.
Kvike11
02.05.2021 kl 14:04 3985

Tror også den største stigning i RECSI kunne være en aftale med en batteri producent.
Tror alle venter på der er en løsning med at bruge RECSI produkter til batterier.
Så ser vi rask kurs 100-250
Slettet bruker
02.05.2021 kl 14:16 3912

He he, trollene forsvinner,eller faller i stein når sola stiger, er det ikke så. Jensen blir stående igjen som en kronidiot av rang etter dette !

Bybonden ( værer blod , og Røkke skal felle viltet, ettersom han er den beste jegeren)

milk
02.05.2021 kl 20:58 3178

Nå ja.. Det er mange som nå rømmer Røkke..... Er det uten grunn?? Mye flåsete kommentarer i så måte!!!