Deep Value Driller på Euronext Growth 5 mai 2021
riggguten
21.02.2022 kl 08:13
5362
Ah, takker! Jeg lette etter DVD og den er ikke oppdatert på over 1 år :) Ser nå hele gjengen med slepebåter ligger klar.
Simen1234 skrev Kommer presentasjonen først etter børsslutt tror dere?
Leiter jeg og etter Q rapport
bravo
21.02.2022 kl 08:22
5334
Simen1234 skrev Kommer presentasjonen først etter børsslutt tror dere?
Q-3 kom etter stengetid. Men ville uansett ventet med å kjøpe til etter presentasjonen. I tillegg må du huske på at det kanskje ikke kommer noe nyheter i dag, i såfall hadde jeg heller ikke kjøpt noe i morgen. Det kan være kontraktuele punkter som gjør at vi ikke er informert om hvorfor skipet går til westcon. Det beste vil uansett være at du holder litt igjen med å kjøpe og avventer endelig melding fra selskapet.
He he, blir ihvertfall da blest rundt aksjen
Idava
21.02.2022 kl 08:55
5204
Vergil skrev Ser ut som Spetalen er inne igjen…
Hva er kilden til det?
alocacoc
21.02.2022 kl 09:12
5124
Spetalen inn i aksjen, stor omsetning siste uken, og aktivitet rundt Bolette! Dette ser meget bra ut!
Redigert 21.02.2022 kl 09:13
Du må logge inn for å svare
pollym
21.02.2022 kl 09:37
5060
hvor ser dere at spetalen er inne på listen? Hvilken plass på listen? ser ingenting på listene jeg har tilgang til
FwO
21.02.2022 kl 10:20
4927
Tyst som i graven selvom det er ting på gang rundt skipet. Positivt eller negativt?
Skal ikke være altfor mye kontanter igjen i selskapet da det ble meldt om ca 90millioner i juli, har vel kostet en 40-50 å holde skuta flytende siden den gang. Skjønner ikke at man går til Ølen uten cash..
Skal ikke være altfor mye kontanter igjen i selskapet da det ble meldt om ca 90millioner i juli, har vel kostet en 40-50 å holde skuta flytende siden den gang. Skjønner ikke at man går til Ølen uten cash..
flanke
21.02.2022 kl 10:29
4916
Mangelen på svar tilsier at det kanskje ikke var all verdens sannheter i det…
Forøvrig bra omsetning, nyheter rett rundt hjørnet og aksjen noen få ører opp..
Kan jo begynne å lure på om emisjon på gang..
Forøvrig bra omsetning, nyheter rett rundt hjørnet og aksjen noen få ører opp..
Kan jo begynne å lure på om emisjon på gang..
Redigert 21.02.2022 kl 10:33
Du må logge inn for å svare
p5432
21.02.2022 kl 10:35
4906
Hadde det vært gode nyheter rett rundt hjørnet hadde vi sett det på kursen. Den gir jo ingen utslag, så er nok bare å senke forventningene her folkens
p5432
21.02.2022 kl 10:36
4914
Pettersons skrev Den blir nok ankret opp utenfor westcon i påvente av kontrakt.
Hvorfor skal de flytte den overhodet hvis det er planen? Da kunne den vel like gjerne ligget der den gjør
Vergil
21.02.2022 kl 10:43
4892
Har jo svart på dette… se aksjonærendringer hos Nordnet. Ferncliff inne som ny med 1,5 mill aksjer. Mye rare innlegg her for tiden. Logger av for en stund.
FwO
21.02.2022 kl 10:51
4862
Kassa er i ferd med å gå tom, så om planen er å vente videre er det eneste mulighet.. Men her er det såpass mange aksjonærer som vil ha snabba cash, så kan ikke dra dette for langt.
Redigert 21.02.2022 kl 10:51
Du må logge inn for å svare
Støttes Vergil
gogl mannen
21.02.2022 kl 11:46
4786
Nordnet listen viser at Ferncliff er inne som ny med 1,5mill aksjer i VAR ikke DVD. VAR = Vårenergi.
bravo
21.02.2022 kl 13:08
4568
Kassa tom??? Hvordan går det ann når Opex så langt er langt lavere en budsjettert? Fint om du begrunner din påstand.
Vergil
21.02.2022 kl 13:16
4745
Ser jeg var unøyaktig og for rask angående Spetalens og 1,5 mill aksjer. Dårlig kombo med nyheter på mobilen og manglende lesebriller. Beklager igjen…
FwO
21.02.2022 kl 13:32
4712
Ble i september meldt at kontant beholdningen ved utgangen av juli var 100 millioner, opex var meldt å ligge på totalt 43 millioner siden den gang. Tørr påstå at nærmere 50 millioner er mer reelt. I beste fall sitter man da igjen med 55 millioner per dags dato, hvor lenge holder dette ved verftsopphold? De ryker rimelig fort..
Ser på MarineTraffic at man fortsatt holder på ved Tysnes, operasjonen med å få den fra kai har vel tatt noe lengre tid enn man burde forvente?
Ser på MarineTraffic at man fortsatt holder på ved Tysnes, operasjonen med å få den fra kai har vel tatt noe lengre tid enn man burde forvente?
Redigert 21.02.2022 kl 13:37
Du må logge inn for å svare
Sensitivelover
21.02.2022 kl 13:40
4689
Cashburn var meldt til 18 000 dollar pr dag. Det gir ca 1,6 mill dollar pr kvartal. Det er temmelig langt unna anslagene dine
FwO
21.02.2022 kl 14:09
4639
Jeg har lest meg til rett i overkant av 20 000 per dag, med dette blir det 4,8 mill dollar på 8 måneder. Om man så er snill og bruker 18 000 utgjør det fortsatt 4,3 mill dollar på samme tidsperiode.
Men uansett om det er 20, 30 eller 60 millioner igjen, så varer ikke det lenge når skuta skal gjøres klar.
Men uansett om det er 20, 30 eller 60 millioner igjen, så varer ikke det lenge når skuta skal gjøres klar.
Sensitivelover
21.02.2022 kl 14:41
4610
Men hvorfor bruker du 8 mnd?Det er knapt 5 mnd siden de hadde 8,35m dollar på konto. 150 dager * 18 000 blir 2,7m. Da gjenstår det i så fall 5,6 pr dags dato. Det er jo nesten ett år med dagens cashburn. For øvrig har selskapet sagt at skipet ikke skal aktiveres eller klasses uten at det foreligger salg/kontrakt og da vil vel ikke selskapets kapitalbehov være noe problem uansett om det nå skal verft
Noen som vet klokkeslett på Q rapport?
16.30 eller?
16.30 eller?
FwO
21.02.2022 kl 15:23
4551
Hvem følger slepet fra passasjerbåten Tornerose? Må være noen skuelystne som vil være med å overvære ferden inn til Ølen. Annet personell måtte vel kunne vært ombord på Bolette.
riggguten
21.02.2022 kl 15:23
4555
Slettet brukerskrev Noen som vet klokkeslett på Q rapport? 16.30 eller?
Usikker, men Q3 2021 kom 18:22
riggguten
21.02.2022 kl 16:15
4357
Ankomst i morgen ca kl 07
Redigert 21.02.2022 kl 16:18
Du må logge inn for å svare
riggguten
21.02.2022 kl 16:38
4519
Mulig det, gjerne han mente at dem legger seg inn på verfet rundt 07. Kilde er personell på en av slepebåtene..
Tornerose er ihvertfall straks framme
FwO
21.02.2022 kl 17:56
4554
Rapport uten noe som helst matnyttig informasjon om verftsoppholdet, eller annet forøvrig. Lite eller intet nytt. Hva med kostnaden for reaktivering?
Redigert 21.02.2022 kl 17:57
Du må logge inn for å svare
jab
21.02.2022 kl 17:56
4592
The rig activation plan is established, and we are in the process of moving the rig to Westcon Yard in Ølensvåg.
Simen1234
21.02.2022 kl 18:00
4573
Som forventet…ingenting konkret fremdeles og bare prat med ulike aktører. Akkurat som for et kvartal siden også
FwO
21.02.2022 kl 18:09
4643
Tydelig at viktig informasjon kun deles med de største. Hvor lang tid kan man se for seg at arbeidet som skal utføres i Ølen vil ta? Er jo ganske vage de planene som blir presentert.
Redigert 21.02.2022 kl 18:11
Du må logge inn for å svare
riggguten
21.02.2022 kl 18:19
4633
Veldig vagt det som blir presentert, men jeg kan aldri se for meg at dem skal bruke penger på å ha båten liggende til kai hos Westcon i påvente av kontrakt/salg uten at de er veldig trygge på at noe håndfast er rett rundt hjørnet. Jeg er fremdeles positiv, men hadde selvsagt håpet på at dem kunne presentere noe mer spennende i dag, kanskje det kommer noe nytt ila uka?
Vi vet vell ikke nøyaktig hva arbeid som skal utføres i Norge enda, men en klassing kan ta alt fra et par uker til et par måneder ut i fra tilstanden samt mye av klassingen kan gjøres mens riggen er på sjøen til/fra destinasjon.
Vi vet vell ikke nøyaktig hva arbeid som skal utføres i Norge enda, men en klassing kan ta alt fra et par uker til et par måneder ut i fra tilstanden samt mye av klassingen kan gjøres mens riggen er på sjøen til/fra destinasjon.
FwO
21.02.2022 kl 18:26
4674
Jeg er helt enig i den tanken. Men synes aksjonærene fortjener en liten pekepinn på hvilke arbeid som er tenkt i Ølen og hvor lang tid man ser for seg.
gogl mannen
21.02.2022 kl 18:26
4677
1. markedet for boreskip er nå tett på 100% utnyttelsesgrad
2. DVD er i dialog med flere aktører som trenger mer kapasitet
3. DVD har startet aktivisering av riggen.
Det interessante i dag er at de bekrefter at de nå starter arbeidet med å aktivisere riggen (uten melding om kontrakt).
En hver får tolke rapporten selv, jeg tolker at DVD er skråsikre på at skipet skal på kontrakt. Det spennende blir å se om de fremdeles er eier av skipet når det går på jobb.
Spent på å se hvordan markedet tolker dette når det åpner.
2. DVD er i dialog med flere aktører som trenger mer kapasitet
3. DVD har startet aktivisering av riggen.
Det interessante i dag er at de bekrefter at de nå starter arbeidet med å aktivisere riggen (uten melding om kontrakt).
En hver får tolke rapporten selv, jeg tolker at DVD er skråsikre på at skipet skal på kontrakt. Det spennende blir å se om de fremdeles er eier av skipet når det går på jobb.
Spent på å se hvordan markedet tolker dette når det åpner.
shipnrig
21.02.2022 kl 18:27
4682
Helt enig rigguten, der står jo eksplisitt i selskapets presentasjon at det ikke er aktuelt med aktivering uten kontrakt/salg. Her holdes kortene tett til brøstet frem til alt er formalisert. Jeg har troen men man må være tålmodig. Mulig kursen får en knekk nå.
ModusTollens
21.02.2022 kl 19:02
4557
Hvor står det at riggen ikke skal aktiveres uten kontrakt/salg?
flanke
21.02.2022 kl 19:03
4576
Overall reactivation cost is estimated to be ~USD 45m (only to be incurred after rig has been contracted, and costs depends on type of contract and location), including crewing and training.
Activation og reactivation? De bruker ulik terminologi, men det går vel for å være det samme?
Activation og reactivation? De bruker ulik terminologi, men det går vel for å være det samme?
riggguten
21.02.2022 kl 19:33
4496
Det skal være det samme ja.
De skal legge den til kai i morgen tidlig da dem vil vente til dagslys. Altså skal den ikke bare ligge ankret utfør yarden, men faktisk ligge til kai hos Westcon.
De skal legge den til kai i morgen tidlig da dem vil vente til dagslys. Altså skal den ikke bare ligge ankret utfør yarden, men faktisk ligge til kai hos Westcon.
Marketwatch
21.02.2022 kl 21:43
4287
Er 100% enig i dine betrakninger. De som prøver å tolke dagens rapport negativt, er ute etter billigere inngang.