en skjult perle i amerikansk farma

vicpg89
VTGN 03.05.2021 kl 21:44 545

VTGN -
jeg har vært her inne en stund nå, og fulgt denne tett. den har holdt seg helt stabil på 2 tallet i vente av resultater på kliniske tester. fikk en opptur til 3 etter en best case langtidsanalyse fra seeking alpha med kursmål helt opp til 100$. (dette er fullt mulig om de får gjennom alle sine 3 produkter) men i første omgang venter man på fase 3 med kursplan rundt 6.
det er veldig høy % institusjonelle eiere, noe som jeg tror vil skape press fremover. den har hatt en veldig lesbar kurs med opp og ned mellom 1.9-2.20 men det har vært høy bevegelse i aksjen nå den siste uka. den er nå opp i 2.66 i skrivende stund. fase 3 er forventet rundt juni-juli.

som alle farma aksjer er dette en gamble, men med meldt positive resultater og fda fast track så vil jeg tro at det er ganske sikkert de kommer gjennom med sin første produkt.

en kjapp forklarelse av hva de gjør :
det er nesespray mot angst og depresjon. og alternativ til piller som skader kroppen. de bruker en type steroider som stimulerer en del av hjernen...ja, jeg er ingen ekspert men det var veldig interessant å lese om.
det er klart at etter en tøff periode som vi alle har hatt, så er det mye depresjon :)
Spekulant1
22.05.2021 kl 20:41 415

Denne kommer som en kule nå. Ansettelser og høyere volum de siste dagene. Ser ut som markedet begynner å ta inn over seg at det høyst sannsynlig blir grønt lys i fase 3 om kort tid. En svært spennende vekstaksje.