Dine forventninger til Q1 2021

Slettet bruker
RECSI 03.05.2021 kl 23:38 27348

Hvilken nyheter kan vi forvente oss? Tror dere det kan komme en eller flere store nyheter? Hva har de lov å si i en Q-rapport?
For vi vet at de ikke kan komme med en direkte stor nyhet uten å komme med en børs melding først.
Jeg tenker uansett markedet trenger en ordentlig børs melding som er lett og tydelig og ikke en som er godt pakket og som kan gi forskjellige signal.
Om vi ser på all de fantastiske nyhetene som går rec sin vei ellers så burde prisen vært helt annerledes, men markedet er
avhengig av en eller flere bekreftede melding fra selskapet slik at de skal prise selskapet riktig.
Dessverre av enn eller annen grunn har rec ledelse vært fra værende når det gjelder åpenhet med markedet.
Om en ser på kursen så har den ligget på samme nivå siden slutten av des. Altså i over 5 mnd. Og det kunne lett vært dobbelt nå.

Når det gjelder Q1 så tror jeg personlig at det ikke kommer noen store og tydelige nyheter(håper virkelig at jeg tar feil) det er fordi vi
ventet på de samme nyhetene i q4 og de tidligere også, men det kom ikke noe nytt da heller.

Jeg har troa på rec og vi alle vet prisingen på rec er helt feil men jeg tror at det kommer til å ta litt lenger enn 11 mai for å få noen store nyheter.
Ikke minst håper jeg at vi kommer til å høre mer hvorfor KIR hastet med å bli styreleder.

Hvilken tanker har dere?
Redigert 03.05.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2021 kl 12:22 6182

Nettopp, fremtidig inntjening. Hvordan vil REC sin fremtidige inntjening se ut slik det er nå? Det er ingen som holder kursen nede, hvis det hadde vært nok interesse hadde kursen vært mye høyere. Vi får håpe på noe kursdrivende på GF, hvis ikke fortsetter ørkenvandringen. En ting er vi enige om, ikke se på kursen fra dag til dag. Halvår til halvår er bedre i REC.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 12:41 6055

I forbindelse med Aker Horizons Q1 presentasjon, så kommenterte Røkke Jr. at det som skjer i forhold til batteriutvikling er særlig interessant i forhold til selskapets eierandel i REC Silicone.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 12:50 5983

Enig. Batterimarkedet skal nær 20 doble seg i dette ti-året vi er inne i. Kjøpe RECsi til denne prisen er som å kjøpe Oljeaksjer tidlig på 70-tallet. Halvår om gangen støttes👍

MGS
04.05.2021 kl 12:52 5974

Utrolig kult, takk for info Donald Duck! Allikevel ned nesten -4% til tross for det, skulle ønske folk virkelig gadd å følge med på caset de har investert i...
Slettet bruker
04.05.2021 kl 12:59 5925

La meg presisere at det ikke ble sagt noe mer om REC Silicone utover denne korte kommentaren, men det er forståelig, da selskapet skal presentere Q1 neste uke.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 13:07 5862

Enig Vilter, men tydeligvis er det mange aksjonærer som ikke forstår dette. REC Silicon er etter hva jeg vil argumentere for, den beste vekst-casen i hele Oslo Børs. Dette er fordi selskapet har et solid fundament, teknologi, patenter, erfaring og har vært markedsledende utenfor Kina - og politiske tiltak (som kommer fordi vi har innsett at hvis vi ikke endrer oss er planeten helt annerledes innen 100 år) fører til at batterier og solar paneler vil vokse enda mer de neste årene enn vi så får oss tidligere.

Markedet er helt enormt. REC ligger perfekt posisjonert - og som Donald Duck skriver ovenfor er dette noe Aker Horizons også passer på mtp. eierandel. Likevel er markedsverdien på usle 6 milliarder, som ikke erstatter fabrikken i Butte engang. Er som om selskapet skal fortsette å prises som om det er risiko for konkurs, når sannheten er helt annerledes. Folk venter på melding om gjenåpning av ML; jeg tar det helt for gitt og venter på meldinger om at nye fabrikker skal bygges.

Kina står for 99% av produksjonen i verden. Tenk dere det! 99%! Tror dere at Butte og ML er nok eller? Her må det bygges flere fabrikker og det vil komme flere aktører enn bare REC på banen, men fremtiden er så lys at jeg kan skrive meterlange innlegg om selskapet og markedet.

Vi får positive analyser fra selskaper som dekker REC Silicon. Vi får børsmeldinger som henger sammen og gir oss et pekepinn på retningen REC er på vei til (VP samarbeid avsluttet for near-term benefits for aksjonærer - 20% emisjon når selskapet allerede har 1 MRD på bok; vekker det ikke noen signaler om at store ting er på vei til å skje? Jeg hviler mitt punkt om at markedet må mates med en teskje, konstant, fordi hukommelsen til markedet er også sammenlignbart med gullfisker; men for oss som har investert er det bare å være tålmodig og fortsette å akkumulere, fordi det kun er snakk om tid og formaliteter før selskapet blir priset riktig.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 13:50 5685

Markedet er verken gullfisk eller trenger ting med teskje men forholder seg til selskapets børsmelding! Og det har vært bom stille der, så hva skal markedet prise? Markedet er mye større enn det lille forumet her og tenker mye større men forholder seg til de tallene og meldinger som kommer fra Rec. Rec ledelse er fraværende i forholdt til markedet og det er nok det største grunnen til det lave kursen.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 14:00 5623

Litt humor da

https://twitter.com/thor_chr/status/1389548486719377410?s=19
Redigert 04.05.2021 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2021 kl 14:15 5543

Røkke junior bekrefter jo i dag at det er spennende med batteri og lagring av energi. Trenger ikke mer, bekrefter at de jobber med saken. Bare å spa på med softis gjennom mai/juni :-) Sola kommer!!
Slettet bruker
04.05.2021 kl 14:17 5522

Dette har du helt rett i. Uten de riktige og konkrete meldingene fra REC skjer det ikke mye. I grunnen ikke så rart. Mange her på forumet vet mye mer om REC og selskapets muligheter enn profesjonelle investorer. Men, for disse er tid penger i større grad enn for småsparere. De kan ikke gå tungt inn i noe som kanskje skal skje om 1-3 år. Da investerer de heller i noe som gir avkastning nå for så å gå inn i REC senere. Dette er normalt. Men, gudene skal vite at REC-aksjer til disse prisene kan vise seg å gjøre mange av oss ganske velstående i løpet av noen få år, det er jeg overbevist om. Men at markedet må ha inn ting med teskje etc. blir feil å si. Og hva er riktig pris... har markedet alltid rett? Det finnes ingen riktig pris kan det hevdes, men gitt tilgjengelig informasjon er man kanskje på vei mot en slags riktig pris. Men full informasjon har markedet aldri så usikkerhet og risiko er en faktor i prisingen. Riktig pris og rettferdig pris er begreper som ikke er særlig nyttige. Prisen er det den er på et hvert tidspunkt og er et resultat av samspill mellom tilbud og etterspørsel gitt usikkerhet, risiko, tilgjengelig informasjon, samt større aktørers markedsmakt og deres villighet og evne til å bruke denne gjennom taktiske kjøp og salg - kall det gjerne manipulasjon, for det er det jo til en viss grad. Svaret er vel egentlig at enhver bør stole på seg selv, ha en plan og skjønne hva man driver med.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 14:19 5508

God oppsummering Kawas
Slettet bruker
04.05.2021 kl 14:30 5410

Helt enig og litt slike nyheter trenger Rec som vi nevnte ovenfra her

Muligheter innen batteri og energilagring for Røkke
Kristian Røkke tror batteriteknologi kan åpne nye dører for Aker Horizons, og sier samtidig at det er interessant med RECs satsing på batterier – et selskap de eier 25 prosent av.

Adm. direktør Kristian Røkke sier onsdag at det finnes muligheter for Aker Horizons innen batteriteknologi og energilagring som potensielle tillegg i selskapets portefølje.
– Nå har vi fire veletablerte plattformer i dag, med Aker Carbon Capture, Aker Offshore Wind, Aker Clean Hydrogen og Mainstream Renewable Power. Det er mye som skjer innenfor disse selskapene. Vår hovedoppgave vil være å støtte disse i den industrielle utviklingen fremover og innen M&A for alle disse selskapene, sier Røkke og legger til:
– Det vi ser veldig klart er at batteriteknologi og energilagring er en fremvoksende og interessant del for oss, både for Aker Offshore Wind og Mainstream sitt perspektiv i forbindelse med hybride prosjektløsninger, men potensielt også som et stand-alone-område.
Fornøyde med REC
Aker Horizons eier omtrent 25 prosent av REC Silicon, hvor Kjell Inge Røkke er blitt styreleder, og Kristian Røkke sier han er fornøyd med det og mener REC har vært en god investering.
– Vi følger nøye med på Rec Silicon, og synes det er spesielt interessant angående det vi nettopp snakket om rundt batterier. Det er alt jeg kan dele av planer for Rec på dette tidspunktet, sier han.
Ifølge Aker Horizons-sjefen bruker de også mye tid på plastproblematikken, som Røkke jr. ser på som et stort og stadig voksende problem globalt, skriver TDN Direkt. Og selv om mye av tiden blir brukt filantropisk, ser de også etter kommersielle ideer og muligheter.
– Det er masse nye idéer internt og eksternt, men det er også viktig for oss å fortsette å ha disiplin hva gjelder hvor vi bruker tiden vår, sier Røkke.

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/04/7667456/muligheter-innen-batteri-og-energilagring-for-rokke
Redigert 04.05.2021 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2021 kl 14:31 5418

Da kan vi være spente mot både Q rapporten og GF! 😊
Shares4fun
04.05.2021 kl 14:34 5393

«Vi følger nøye med på Rec Silicon, og synes det er spesielt interessant angående det vi nettopp snakket om rundt batterier. Det er alt jeg kan dele av planer for Rec på dette tidspunktet, sier han.»

Siste setning tilsier i min verden at det er / de har større planer, men som de nå naturligvis ikke kan si noe om. Dette handler om timing, rekkefølge og ryddighet 😊
Fholm
04.05.2021 kl 14:35 5405

og at informasjonen ligger frem i tid, desverre tror jeg det kommer mot høsten.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 14:37 5391

Røkke jr kan ikke si mer enn dette. Men det han sier viser at man har tro på dette. Jeg tolker dette positivt, men som vi er enige om - meldinger om konkrete ting om oppstart, avtaler etc. Er det vi må vente på. Det kommer når tiden er inne.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 14:39 5375

Jepp. Ganske så sikker selv.
Nsxnsx
04.05.2021 kl 15:04 5254

Når ikke den uttalelsen gir noen, nada utslag på kursen. Da ER den styrt :) endelig fikk vi bekreftet det vi trodde. Dette blir vilt når den slippes :)

Gratulerer alle som holder ut ;)

Jo litt utslag: NED ....
Redigert 04.05.2021 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2021 kl 15:05 5263

Ja det børsmelding markedet forholder seg til utentvil, men av og til å gi Rec aksjen litt slike oppmerksom er jo bare fint 😊
omac
04.05.2021 kl 15:10 5224

Ingenting er styrt, når det kommer melding vil noe skje. Jeg tror ikke det kommer ett kvekk på Q1 og vi fortsetter sakte nedover over sommeren. Når det kommer en positiv melding vil den nok gå, men det kan fort bli til høst/vinter.

I mellomtiden tar de utålmodige ut pengene og vokser eller taper dem annet sted, kanskje det er lurt, hvem vet?
Stonks_
04.05.2021 kl 15:14 5219

Tror vi kommer til å få noe ganske snart, vi får snart guiding. Og så kommer group 14 med byggestart i ml. Dem skulle begynne å bygge i år, smartest ville vært byggestart nå snart så dem er ferdig med grunn arbeidet og alt av gravingen til vinter kulden setter inn. Det beste hadde vært om noen kunne dratt ditt å tatt noen bilder haha
Marketwatch
04.05.2021 kl 15:29 5088

For å være spekulativ: Tror vi snart får melding om at AH/Rec (da kreves emisjon) har kjøpt seg opp
i en batteriprodusent som skal samlokaliseres med Rec i ML. På den måten sikres kontroll av en vesentlig
del av omsetningen når ML gjenåpner.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 15:37 5066

Du kan jo ringe Moses Lake taxisentral og betale en taxi for å kjøre dit å ta bilder som du får tilsendt hehehe
Slettet bruker
04.05.2021 kl 15:46 4999

Men Alan, er det ikke dette flere av oss har sagt hele tiden? Eksakt det Røkke. jr. sier nå - om at de ikke kan utdype seg noe mer - fordi det jobbes med bak kulissene. Likevel så ser jeg daglig kommentarer på at styret ikke gjør nok og hvorfor er de så stille. De kan jo ikke røpe ting før alt av formaliteter er på plass...

Her handler det om å være tålmodig. Nyhetene kan komme i morgen eller ved årsslutt, jeg vet ikke når, men de kommer garantert, bare ta en titt på markedet og vestlig fokus på lokale fornybare verdikjeder. Bare fordi vi ikke har fått noen aksjonærbrev av Røkke ennå betyr ikke at man skal snu på alt i negativ retning....
Stonks_
04.05.2021 kl 15:52 4951

Gikk faktisk så langt, at jeg lastet ned google earth for å se jeg fant nye bilder fra moses lake men det gjorde jeg ikke.

Men det er ikke noe dum ide med å gjøre det du sier
Null
04.05.2021 kl 16:10 4817

Det er vel når siste opptimist blir pesimist man skal kjøpe....

Nå er det like før vi er der, jeg er usikker nå med den markante nedgangen i dag,,,, liker ikke dette så tett på Q1
er det noen som vet mer en meg ja det er det.... hvorfor selges det da ned så mye på slutten i dag?
ned 6 prosent i dag, og litt over 15 % siden siste topp på 19,99 ;(

Hva mener dere ?
Slettet bruker
04.05.2021 kl 16:11 4816

Det er jo mulig ja.... har tenkt tanken
Slettet bruker
04.05.2021 kl 16:14 4885

Ikke noe spesielt med nedsalget, er slik denne aksjen er. Opp og ned. Tollbugata er volatil. Traders paradise.
Slettet bruker
04.05.2021 kl 16:23 4792

Var jo hyggelig at junior sa noen ord i dag, men nedgangen er jo lik for nesten alle de andre aksjene i den grønne sfæren.
Slettet bruker
06.05.2021 kl 20:31 4039

For flere mnd. siden ble det opplyst direkte fra en "informasjonsperson" fra Butte om at de ansatte der hadde planlagt/ville gjerne o.l. utvide i Butte. Fra før av har jo REC fått midler til dette. Prisene har jo steget kraftig, slik at Butte uten tvil vil få et meget godt resultat i Q1. Syntes det derfor er meget forunderlig at en utvidelse ikke alt har startet. Derfor kommer det som et minimum på tirsdag: 1. En utvidelse av Butte har startet (starter nå). 2. Starter oppdatering av Moses Lake sommeren/høsten 2021. 3. Har givende samtaler med store kunder/samarbeidspartnere. Dette må nå komme, ellers blir det ingen rolige dager ved ørretvannet i sommer. Fortsatt All in.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 14:37 3671

Jeg er redd at de ikke kommer til å formidle noe stort i Q rapporten og det kommer til å på virke kursen negativ!
Og det er det siste vi aksjonærer trenger akkurat nå.

Og til en annet sak.
Jeg mener noen burde stille spørsmål i GF om hvorfor styret i Rec er så fra værende? Jeg personlig har ingen sans for at hoved aksjonær skal ha stillingen som styre leder. I dette til feller Rec når de har kun 24,7. (har ingenting med KIR som persons og gjøre) Synes det beste for firmaet hadde det vært å ha en aktiv styreleder uten store roller i aksje post. som en ansatt rett og slett.

Ja KIR er virkelig flink men det første jeg tenker han bryr seg lite til marked, (noe er negativ for aksjonærene), skal du bygge noe så bør du passe på at den går i riktig retning både firmaet og aksje markedet( med tanke på en emisjon så kan en få mye mer penger på bord for mye aksjer)

Det andre er at han har rett og slett lite tid til Rec, grunnet til det vet jo vi alle at han har mange selskaper å passe på og er styreleder i mange og drive så mange selskaper og tenke nytt for enda nye selskaper er en nesen umulig sak for en hode. Rec kunne oppnådd mye mer under en aktiv ledelse som hadde fokus KUN på Rec. ( ja KIR kunne veldig gjerne hjelpe til om han fikk anledning)

Dette er noe av det jeg mener kunne vært annerledes og som kunne bety mye for Rec for å lykkes både i selskapets drift og aksje markedet.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 14:43 3798

Selskapet har formidlet tilstrekkelig:
1) De forhandler med flere batterileverandører som konkurrerer om å bli kunde av RECsi.

2) overskuddet fra Butte gir dem tid til å ikke forhaste seg i forhandlingene.

3) Kapasitet på Butte skal bygges ut.

4) ML åpner, men sannsynligvis først i 2023.

Nå er Group 14 godt i gang. De har et tett, kontraktsfestet samarbeid med RECsi.

Guiding blir det spennende, samt tall fra Butte.

RECsi er priset så lavt, fordi folk har fort kort horisont. Løft blikket 12-18 måneder fram. RECsi skal mangedobles.
Slettet bruker
07.05.2021 kl 14:50 3770

Jeg forventer at verden går framover. Hva som skulle formidles på q1 har jeg minimal forventning til. Det tar tid å bygge industri..selv med fantastiske rammebetingelser som nå forespeiles denne solar og batteriindustrien i USA. Vi får høre litt om G14 og planer/progresjon, vi får høre at det jobbes med solarkjeden i USA og at de snakker med flere i alliansen om mulig samarbeid. Vi får sesongkorrigert gode resultater fra Butte, mulig med en ferdig ekspansjonsplan (som vi vet de har jobbet med en stund) og vi får ingen nytt om Yulin eller handel med Kina for øvrig.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 14:29 3402

Noen mulige spørsmål til i morgen:

1) You have previously indicated that as soon as you get access to the market in China, finding customers will not be a problem. Given the large and positive evolvement in polysilicon prices over some months now, do you see a basis for starting up production at this stage for export to China even with the current trade tariffs?

2) On 5 April you announced that the strategic partnership between REC and Violet Power had been terminated. In this announcement you also stated that you believe that greater positive outcomes for the shareholders can be expected by collaborating commercially with established, proven, active and relevant solar supply chain partners. Could you be a little more specific on the termination of the partnership with VP, and what is the status on cooperation with new established partners in the solar supply chain, as how fast would you expect new partnerships could materialize? In the announcement you also used the term "near term". How should we interpret "near term"?

3) G14 announced their plan for a second factory in Moses Lake to break ground in 2021 (Q3). Can you confirm that REC is an important part of this plan and could this affect the decision on the starting up of ML and when?

4) Do you see a need in the near future to expand your capacity in Butte?

-------------------------------
Kommentarer/andre og bedre spørsmål ...
Redigert 10.05.2021 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Rubin
10.05.2021 kl 15:05 3223

God questions…
If they don’t want to give proper answers, you should also ask what they mean with «in the near term» 😉
Null
10.05.2021 kl 15:10 3164

Mine forventinger er nok svekket utover dagen.
Startet slik passe var opptimist kl 1300 og utover når vi fikk store poster omsatt rundt 13 til 1330
Nå er det på helt normal og lite omsetting så tror på nedgang i morgen

Mange små som skal kaste seg av.... siden vi ikke raskt kommer opp mot 50 til 100 KR

God dag i morgen alle sammen
MGS
10.05.2021 kl 15:25 3020

Er også litt skuffet over hva som skjer her nå, men må ikke se bortfra at det har vært utrolig lav omsetning etter den store oppturen tidligere. Steg veldig mye på veldig høyt volumen, så mistenker at det vi ser nå kun er forvirrede småsparere som gevinstsikrer etter å ha sett noen % i pluss i dag....
Slettet bruker
10.05.2021 kl 15:26 3150

Forventninger kan vel ses i sammeheng med hvilken tidshorisont man har. Den som lever får se, men lykke til i morgen!
Slettet bruker
10.05.2021 kl 15:36 3047

Hm !