Dine forventninger til Q1 2021

Slettet bruker
RECSI 03.05.2021 kl 23:38 27345

Hvilken nyheter kan vi forvente oss? Tror dere det kan komme en eller flere store nyheter? Hva har de lov å si i en Q-rapport?
For vi vet at de ikke kan komme med en direkte stor nyhet uten å komme med en børs melding først.
Jeg tenker uansett markedet trenger en ordentlig børs melding som er lett og tydelig og ikke en som er godt pakket og som kan gi forskjellige signal.
Om vi ser på all de fantastiske nyhetene som går rec sin vei ellers så burde prisen vært helt annerledes, men markedet er
avhengig av en eller flere bekreftede melding fra selskapet slik at de skal prise selskapet riktig.
Dessverre av enn eller annen grunn har rec ledelse vært fra værende når det gjelder åpenhet med markedet.
Om en ser på kursen så har den ligget på samme nivå siden slutten av des. Altså i over 5 mnd. Og det kunne lett vært dobbelt nå.

Når det gjelder Q1 så tror jeg personlig at det ikke kommer noen store og tydelige nyheter(håper virkelig at jeg tar feil) det er fordi vi
ventet på de samme nyhetene i q4 og de tidligere også, men det kom ikke noe nytt da heller.

Jeg har troa på rec og vi alle vet prisingen på rec er helt feil men jeg tror at det kommer til å ta litt lenger enn 11 mai for å få noen store nyheter.
Ikke minst håper jeg at vi kommer til å høre mer hvorfor KIR hastet med å bli styreleder.

Hvilken tanker har dere?
Redigert 03.05.2021 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2021 kl 15:39 7286

15 tallet i morgen er enorm kjøpsanledning
Slettet bruker
10.05.2021 kl 15:43 7520

Hvorfor tror du man kommer til å se 15-tallet i morgen?
Slettet bruker
10.05.2021 kl 15:43 7470

Hehe. Jeg tipper 50% oppgang i morgen. God gammeldags REC-dag!
Nsxnsx
10.05.2021 kl 15:44 7507

Jeg er på 70% :)
Slettet bruker
10.05.2021 kl 15:45 7543

Bare "hvis".

Et lite tips til alle nybegynnere som leser her, om at 15 er penger på gata ; ) Også på kort sikt...

.
Redigert 10.05.2021 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2021 kl 15:46 7562

Tror ikke småsparere sitter der ute på vakt for å klare å treffe det lille oppturen som idag. Har sagt mange ganger tidligere at kursen blir holdt nede med vilje. Hvem hadde valgt å ha short på Rec når de ser potensialet og som alle venter på er en børsmelding, ingen men mindre en som sitter med inside info og har blott leiet inn rett og slett. Det er ikke tilfeldig at kursen har holdt seg i 16 tallet!
Slettet bruker
10.05.2021 kl 15:52 7500

Det at vi omsatte for hva da (100m / 4m aksjer?) i løpet av 45 minutter - også faller det helt sammen på lav volum er typisk REC. Vi bør ikke se på det som noen tegn for hva som kommer i morgen, da oppgangen hang sammen med G14 nyhetene.

Aksjen er nærmest på billigsalg i mitt syn. Butte alene forsvarer dagens markedsverdi, enkelt, noe som minimerer nedsiden, mens alt av patenter, teknologi, bransjeerfaring, fabrikk verdt 1.7 milliarder USD, fremtidig EBITDA, markedets unike posisjon osv.. osv... fremdeles ikke er priset inn. ML vil bli gjenåpnet, jeg tror tidlig i 2022 (Q1/Q2 senest) hvis ikke slutten av 2021, men i værste tilfelle; 2023. Likevel får ikke selskapet respekten de fortjener, pga. sin fortid.

Blir spennende å se hva slags tall Butte leverer i morgen, hva slags guiding vi får fremover - og om vi får mer informasjon rundt potensielle samarbeidspartnere og hvor langt de har kommet i dialog. For meg er det klart at det foregår enormt bak kulissene, ref. utsagnet til Røkke. Jr (alltid begrenset hva han kan si til oss) og siste to børsmeldinger (avsluttet med VP, fordi større verdier for aksjonærer i near-term - og emisjonsfullmakt på 20% - hva skal dette benyttes til? Nye fabrikker? Utvidelse? Kanskje bistå G14 med deres emisjon for å bygge fabrikken i ML? Mange muligheter og teorier - og snart vet vi mye mer. Hvis ikke i morgen - om en måned, hvis ikke om en måned - om et halvt år. Kun formaliteter som gjenstår, tror jeg. Før eller senere må disse verdiene bli inkludert - fordi i motsetning til noen år siden, hvor REC var på vei til konkurs - har hele markedet og verdens situasjonen snudd seg drastisk. Nå ligger alt til rette for at RECsi skal blomstre - og jeg gleder meg til å telle avkastning på flere hundre / tusen prosent - og ikke feire eller bli deprimert for usle 10-20% opp eller ned. Tenk stort og som investorer! :)

Så ikke la dere skremmes av tradere som kjører denne opp og ned eller hvorfor aksjen svinger så mye. Potensialet i selskapet er helt enormt.
Redigert 10.05.2021 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Null
10.05.2021 kl 16:01 7384

kanskje du skal kjøpe i dag da når vi ender på 15 tallet i sluttauksjonen;)
Null
10.05.2021 kl 16:06 7303

nå er 15 tallet igjen en realitet, liker ikke dette
Slettet bruker
10.05.2021 kl 16:10 7260

sluttauksjonen kan bli interessant.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 16:10 7252

Jeg annonserte på torsdag at bufferkontoen røk på Rec. 15,50 : )
Den kan gå enda lavere...
omac
10.05.2021 kl 16:10 7295

Den er fremdeles fullstendig kontrollert av tradere
Slettet bruker
10.05.2021 kl 16:15 7239

Så deilig å tatt et valg om å sitte stille i denne, så slipper man sitte her å små prate som deg null om null og ingenting:))) gjelder flere av traderne her inne også:))
Redigert 10.05.2021 kl 16:16 Du må logge inn for å svare
Null
10.05.2021 kl 16:17 7218

trodde vi skulle ende høyerer i dag og ikke i minus...

traderne er også mennsker så da ser vi i morgen sitte med alle mine jeg da
Slettet bruker
10.05.2021 kl 16:30 7020

Trøsten får være at dersom man selger Butte og ML på «brannsalg», så får man det dobbelte av dagens kurs👍

Nedsiden er fraværende. Håper styret vurderer å børsnotere RECsi i USA💦
Slettet bruker
10.05.2021 kl 16:33 7022

Som tidligere nevnt. Her er det stille før stormen, forventer ingenting av morgendagen. Sannsynligvis ned som følge av tradernes naturlige higen etter nyheter. Om noen tror KIR er bygd slik som det ønskes her med nyheter og en guiding star på veien mot sine 1000lapper, så kan vi tålmodige bare skuffe dere. Han har ikke som hensikt å blåse opp tomflasker, selv om det er et stort ønske om dette. Forslaget mitt vil være å gå all in i noe spettet driver med. Han sminker både bruden og brudgommen, ukentlig. Men passopp, plutselig stikker han og regninga blir din/deres :-) 20 årene vil være yterst spennende side om side med flere Aker døtre. Xfakoren som vi antakeligvis ikke helt har oversikt over, vil komme. One way or the other. Så til de tålmodige...good luck and heng in there!!
Slettet bruker
10.05.2021 kl 16:33 7000

Null skrev alt ;)
ser slik ut ja. og med en relativ stor omsetning er aksjen ypperlig for tradere.
nemi's
10.05.2021 kl 16:57 6693

Jeg hører nå at dere plutselig har lave forventninger til dagen i morgen. Etter at dere har jublet hver gang MorganKane har lovet dere 42.5 ved børsstart 11.mai, GARANTERT!

Eneste nyhet av betydning på lenge er at G14 i dag sier de kan være i ferd å få seg én kunde på earbuds. Sin første. Tallet er 1, altså.

Men det er klart - det skal jo være salgbart.

Antagelig har MorganKane slettet nicket sitt.

Redigert 10.05.2021 kl 17:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2021 kl 17:02 6678

Neimen, Simen. Er du her fremdeles. Dukker opp når kursen går ned for å oppføre deg som en dass. SB1 er nok glade for det.
Gå inn i hulen din nå. Jeg har aldri slaktet deg for all den sjuke informasjonen og de dårlige rådene du har gitt. Du har tatt feil hver gang.
Din dårlige oppførsel, derimot, fortjener kun buksevann.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 17:13 6557

Man lurer jo på hvorfor noen mennesker er tvers igjennom onde.
Har du sett deg i speilet og spurt.... hvem er jeg, og hvorfor er jeg slik?
Redigert 10.05.2021 kl 17:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2021 kl 17:26 6392

Noen forventninger til morgendagen må det tross alt være, siden Rec ikke ble dratt med ned i kjelleren sammen med øvrige grønne og vekstaksjer i dag. Det vanlige er at rec faller mest av alle på slike dager, så en smule forventninger var kanskje en 'fallbrems' - tross alt.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 17:28 6357

Veldig bra sagt Sjakalen .
Akkurat sånn vi litt mer seriøse aksjonærer/investorer tenker i denne og som frustrerer traderne.
Ser i dag at en haug av tradere her inne maser om at det blir nedgang om det ikke kommer noenting i morgen .

Vi sitter ikke i denne på kort tid uansett da vi vet hvor skyhøyt potensiale og det fundamentale er i denne.
Flere av oss har også vært med siden 3kr og akter ikke selge noe som helst da vi har mer kunnskap og greier å lese hva som skjer.
Tålmodighet tålmodighet og atter tålmodighet har aldri slått feil når man handler aksjer med disse fremtids utsiktene.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 17:52 6090

Absolutt. Jeg er av den oppfatning at less i more når det kommer til å dumpe små nyheter i tide og utide, bare for å holde kortsiktige penger i sjakk. Dette trenger ikke en mann som KIR. Er dessuten slik at ved å øke eierskapet sitt i RECSI så sier det meg nok til at jeg holder meg inne som planlagt. Selvsagt tas breaking news godt imot, men bla bla om viss om atte osv. DET klarer jeg meg godt uten.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 17:57 6038

Jeg har fulgt kvartalspresentasjonene i mange år, og det er kjedelige greier. Så hvis ikke noe helt nytt skjer denne gangen får vi tørre tall - greie tall får vi håpe, og så kommer Tore Torvund til å si at markedet ser bra ut, vi er optimister, snakker med flere og vil komme tilbake så snart.......osv. Det er slik det fungerer. Nyheter børsmeldes. Å skru opp forventninger til disse seansene fører kun til skuffelse.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 18:05 5919

Men hvem blir skuffet? Tradere/shortere, små aksjonærer osv. Det gjør vel ingenting at disse selger :)) vi litt mer seriøse lar oss ikke skremme av sånt:)). Vi snakker om en kurs nå som kan forsvare Butte alene de har allerede kjørt den alt for langt ned, så hvem greier å bli skremt ut på disse kurser?
Redigert 10.05.2021 kl 18:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2021 kl 18:29 5663

Du har nok delvis rett, men vi ser jo at det er bygges opp ganske friske forventninger fra andre også. Et kursmål på 42,50 må nødvendigvis bygge på store forventninger, forventninger som etter min mening heller bør knyttes til neste avgjørende børsmelding - ikke til q-pres.
Slettet bruker
10.05.2021 kl 18:30 5635

Jau, i morgen blir det tørre tall, men er spent på ordlyden rundt batteri. Den latet til å være formulert som det var fremgang fra Q3 til Q4. Så spent på om det er enda mer konkret i morgen.

JML
10.05.2021 kl 19:11 5263

Og hva med dette sengetøyet som ble sendt til Jensen for et par uker siden, kan ikke det indikere noe??
MorganKane
10.05.2021 kl 19:12 5274

Enig,

Batterier blir spennende. Husk at de ulike husa, som har oppdatert kursmål det siste halvåret, har kursmål på 25 kr og 28 kr hvor de begrunner kursmålene med 50%sjanse for at det blir storproduksjon av batterier ved hjelp av Silan gass. Slik jeg ser det er det etter group14 sin oppdatering nesten 100% sikkert. I så fall vil oppdaterte kursmål på mellom 50 og 100 kroner. Vi får se om REC sier noe rundt hvordan forholdet til group14 er om dagen. Group14 er jo svært offensive selv.

https://columbiabasinherald.com/news/2021/may/10/group14-eyes-moses-lake-facility/

Når det gjelder Yulin så står det nok til verre med den saken. Der tror jeg vi må forberede oss på at det ikke har skjedd mye. Pga samarbeidaklimaet. På meg virker det som om REC nå gi alt for å få til en batteriløsning, eventuelt i kombinasjon med en ikke-kinesisk produksjon av solar. Siden REC luftet sin frustrasjon i NYTimes om situasjonen (igjennom intervjuet i slutten av april) så tror jeg ikke samarbeidsproblemene har løst seg i Kina. Litt synd, men dette var uansett en bonus. På den positive siden tilsier alt at siden REC lufter frustrasjonen sin på denne måten så er det ikke FBR er teknologien det er noe problem med, men samarbeidet. Ene og alene samarbeidet. Jeg håper fortsatt Yulin skal løse seg, men tror de sliter med det per nå. Tror fortsatt kanskje at noen hoder må rulle i REC før kineserne godtar noen fredspipe. Vi får se.

Uansett. REC åpner på 42,5 i morra. Garantert! Vel, bør åpne i hverfall💪
Slettet bruker
10.05.2021 kl 19:33 5063

Hehe om den åpner på 42,5 har jeg liten tru på :) da må det o såfall komme en flott melding. Tror ikke den kommer i morgen, men tror heller ikke det er lenge til. Mye tilsier dette og vi vet at Røkke har planer med Rec.
Tror selv på en fin guiding uten den store nyheten som kommer noe senere.

Uansett aksjen er pr i dag priset ala verdien til kun Butte alene og tror mange blir skuffet om de håper på bedre inngang, til det er potensiale og det fundamentale alt for høyt .
Slettet bruker
10.05.2021 kl 21:05 4385

Enig med Falco. Selskapet er allerede ekstremt lavt priset. Fint at Ekornesen er tilbake på Hegnar etter så lenge - sjekk gjerne ut tråden han skrev nå, som viser hvor underpriset aksjen egentlig er.

Vet ikke om vi får børsmelding i morgen, men akkurat som Falco tror jeg at det kan komme når som helst nå. Tror tiden frem mot sommeren blir svært intr.
JML
10.05.2021 kl 21:13 4286

Høres helt vilt ut om det ikke skulle komme noe positivt i morgen etter alt positivt som har skjedd rundt Rec i lange tider nå?
spanjolen
10.05.2021 kl 22:04 3950

Snitt kurs idag 16.55, så ballongen ble holdt nede av Bear siden. De som er bekymret for dårlige nyheter kan nok ta det rolig. Short ligge under 0.5 så ser bra ut for morgendagen. Noen Breaking News tror ikke kommer som skal kunne kjøre kursen voldsomt opp eller ned. Men positive føringer for fremtiden tror jeg kommer. Så kanskje vi lukter på 20kr intradag og ender på18kr i morgen😎
Slettet bruker
10.05.2021 kl 22:29 3649

Rødt i USA idag. Hvor mye påvirker det oss?
Slettet bruker
10.05.2021 kl 22:30 3679

Fare for at NASDAQ påvirker oss i morgen. Ned 2,63.
spanjolen
10.05.2021 kl 22:44 3556

I morgen kommer det som har skjedd over dammen litt i skyggen.

Ta å se på grafen til Rec, sett til candle lengde uke. Da er vi på bunn av støtten i dag. Om så kursen skal bryte under dagens nivå på ukesbasis så skal det tilsi ganske kraftig ned. Det skjer ikke.

Redigert...
Da er veien ned til 10kr kort men da må lyset i tunellen være slukket.. fundamentalt er det ikke noe som tilsier det
Redigert 10.05.2021 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Ekornesen
10.05.2021 kl 22:47 3506

Det blir spennende å se guidingen.
CEO har truffet bra i sine nøkterne spådommer tidligere, så det er grunn til å lytte til han.

Blant annet sa han allerede i 2018 at batteri kunne bli et stort marked for RECsi, og han nevnte for et år siden - da prisen på polyslicon var 6-7 dollar/kg- at det er et tidsspørsmål for prisen klatrer over 15 dollar/kg, da prisen må overstige 15 dollar/kg og stabilisere deg der for at det skal lønne seg å bygge ny kapasitet.

Han har også forutsett at det vil fremtvinge seg egne produksjonskjeder utenfor Kina og på Amerikansk jord.

Jeg skal ikke spekulere i prising av RECsi- annet enn at min investering her skal dobles mange ganger i løpet av de neste to årene.

Redigert 10.05.2021 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2021 kl 22:51 3448

Håper du får rett i det, at vi alle kan smile bredt ved endt dag i morgen.