Røkke: Vi følger nøye med på Rec Silicon

drapper12
RECSI 04.05.2021 kl 15:38 20721

Siden useriøse investorer og tradere skal alltid lage negative tråder ved minste lille ting om Rec så syns jeg at flest mulig bør få med seg dette.

Fornøyde med REC
Aker Horizons eier omtrent 25 prosent av REC Silicon, hvor Kjell Inge Røkke er blitt styreleder, og Kristian Røkke sier han er fornøyd med det og mener REC har vært en god investering.
– Vi følger nøye med på Rec Silicon, og synes det er spesielt interessant angående det vi nettopp snakket om rundt batterier. Det er alt jeg kan dele av planer for Rec på dette tidspunktet, sier han.

Kilde: https://finansavisen.no/nyheter/energi/2021/05/04/7667456/muligheter-innen-batteri-og-energilagring-for-rokke

Det at Røkke ikke kan si så mye mer angående REC forteller alt om hvilke fantastiske planer som skal komme.
MGS
04.05.2021 kl 15:52 13910

> Røkke: Vi følger nøye med på Rec Silicon

Fint, det gjør vi og markedet også. Ned -12% de siste 3 mnd..
polion
04.05.2021 kl 16:11 13672

Ja, og dagens REC-nedgang på 6-7% tyder vel egentlig på at markedet ikke tror at Røkke kommer til å få til noe som helst med REC. Markedet er en knallhard dommer, men uten nyheter så er det mulig REC får som fortjent.
"Tålmodighet", sier noen. Kanskje det er løsningen, så kan vi om ikke lenge muligens få handlet REC til 11-12 kroner (hvis vi dog anser papiret å være verd å samle på)..
Slettet bruker
04.05.2021 kl 16:19 13543

Gammel ødelagt grammofon som henger seg opp...
Slettet bruker
04.05.2021 kl 16:20 13527

Går kursen ned til 13-14 kjøper jeg mer. Får selge noe. Gjerne for meg!
Rubin
04.05.2021 kl 20:42 12522

Dessverre er det vel slik at Røkke kan tjene på lav kurs på kort sikt hvis de tar emisjonen rett etter GF.
Vi får se hva de ønsker å dele på Q1 i neste uke.
Redigert 04.05.2021 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Stonks_
04.05.2021 kl 20:55 12380

Hvorfor i helvete tror folk over alt at Røkke skal kjøre på med skam priset rettet emisjon for å øke beholdning. Dette vil vært direkte ulovlig grunnet karante regler som de har når det kommer til å kjøp å salg når man er innsider. Så lenge de sitter på nyheter så kan dem ikke kjøpe en dritt, ikke en gang delta på en emisjon i selskapet
Rubin
04.05.2021 kl 21:01 12312

Mens vi venter på nyheter er det beste vi kan gjøre å fylle på med flere aksjer etter hver lønning…👍
jokke
04.05.2021 kl 23:31 11759

En konspirasjonsteori er at G14 skal kjøpe seg inn på mellom 20-24 Nkr. I den emisjonen på 20% og derfra går det bare opp. Kjempe avtaler og det er recsi som flyr....ja, hvorfor ikke?
Slettet bruker
05.05.2021 kl 07:37 11177

Ingen dum konspirasjon det der, Jokke:)
Nå er ikke jeg tilhenger av konspirasjon, men for G14 (bare navnet låser dem til Silisium, ref grunnstofftabellen), så vil eierskap i REC for dem gitt dem sikker tilgang for produksjonen. De skal jo bygge "co-located" til REC. Om dette innebærer bygging på selve tomten til REC, så bør de også ligge inne på eiersiden til REC siden det da blir gjort for langsiktig samarbeid.

Nedsiden med en slik avtale vil kanskje være at REC låser seg til G14, hvis for eksempel Sila kommer på banen og vil ha mesteparten av produksjonen til ML?

At det vil skje mye fremover er i allefall sikkert.
kuka
05.05.2021 kl 07:52 11025

Kanskje vi får nyheter i forbindelse med q-tallene 11 mai at Rec har, eller er i ferd med å lykkes med å øke energitettheten i batterier med 30-40%. Hva ville ikke dette ha å si for etterspørselen fra drone-industrien der batterivekt er et tyngede element, både reelt og billedlig.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 08:11 10811

Nå lager ikke REC batterier, da. For min del håper jeg selskapet holder seg åpent for flere kunder i stedet for å slå seg sammen med en spesifikk. Vi vil jo ha budkrig om produktet vårt ;)
Slettet bruker
05.05.2021 kl 08:17 10734

Ja, man kan spekulere ene eller andre veien. Her er det veldig mange muligheter alt etter som om det er økonomi i det for RECSI. Da kan vi også snu på det.. RECSI vil dersom anoden valideres (noe det virker som den snart blir, - testfase for et større EV-batteri) ville ønske å inkorporere G14 i eget selskap og rendyrke batterisegmentet. Da er det i all hovedsak slutt på poly til sol (kun som beskyttelse på nedsiden) og ML vil tunes spesifikt inn på silanproduksjon til anodeutvikling, gjerne som et total ombygging av anlegget i ML med integrert anodeproduksjon "at site" G14 og RECSI vil jo sammen utgjøre en formidabel konkurrenten til andre som Sila nanotech etc.. på sikt vil nok alle ta en del av kaka, men noen må lever silangass i USA (vinnvinn RECSI).
Kvike11
05.05.2021 kl 09:15 10288

Som du kan skrive det , at Røkke er fornøjd med at eje 25%,
Ja selvfølgelig er han det, men han er mere fornøjd med at få flere aktier og få flertal , så han kan gøre som han vil.
Intet selskab i Aker Horizons ejes uden fuld kontrol, og det samme vil ske her, på bekostning af de små aktionærer.
Alle burde have ret til at deltage i emissionen på lige vilkår og med samme rabat, det er ikke mere end 5 måneder siden at de mindre aktionærer skulle have chancen for at købe aktier til kurs 8, som var fair pris med rabat, men hurtigt fik ledelsen givet besked til aktionærerne at RECSI ikke manglede penge derfor aflyste de emissionen.
Nu sker det samme igen.. er RØKKE ved at stjæle RECSI fra almindelige aktionær
hallo RØKKE du ejer ikke hele RECSI
Slettet bruker
05.05.2021 kl 09:21 10193

Kan du stoppe spammingen av alle tråder med konspirasjonene dine eller. Les generalforsamlingspapirene til alle bedrifter på Oslo Børs. Jeg tror nær alle har et punkt om dette. Spesielt vekstaksjer. Rec er både vekst og verdi og er i en posisjon hvor det er helt naturlig å be om slike fullmakter.
Handlingsrommet til hovedaksjonær er ikke godt nok nå spør du meg. Derfor ønsker jeg en enda sterkere hovedaksjonær.
Dette har også Polight bedt om i år og småaksjonærene der finnes ikke nervøse. Det bør man heller ikke være i Rec.
Dette er Bull og konspirasjoner orker jeg ikke lese mer om. Du slenger jo ut disse kommentarene i alle tråder nå. Jeg anbefaler deg å selge med den sarte sjelen du besitter. Kan ikke være behagelig. Eventuelt har du shortet og bedriver bare faenskap.
VL
05.05.2021 kl 09:33 10034

Trodde du var litt oppegående men det her blir utrolig useriøs, blokkert.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 09:34 10015

At du ikke bare selger hvis du er så misfornøyd? Emisjonen i høst var på 10,8 - ikke 8. og rep.emi ble avlyst etter flere uker fordi kursen da hadde vært under dette i lang tid. Jeg benyttet sjansen til å kjøpe de aksjene jeg ønsket, til en lavere pris enn de som deltok på den rettede emisjonen - og det kunne du også gjort.

Børs-verdenen er kanskje ikke alltid rettferdig, men det hjelper lite å klage på forumet. Vær med eller la være. Og er du med - ja, så blir vi som ikke får delta i emisjonen «utvannet» - men vi eier da et litt mindre kakestykke av en litt større kake, og ser du ikke det så kan vi ikke hjelpe deg. Stoler du ikke på selskapets ledelse, er det kanskje ikke så lurt å være aksjonær? Jeg vil i alle fall ha vekst i REC, og tror fremtiden blir langt mer spennende da. Om alle får være med på en langdrøy emisjon, eller om de gjør et raskt og effektivt grep med en rettet emisjon, lar jeg være opp til de som kan mer enn deg og meg.
Redigert 05.05.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Kvike11
05.05.2021 kl 10:03 9753

Utroligt som i arbejder sammen , er i alle ansatte i RECSI/RØKKE selskaber.
Alle er vel interesseret i at få del i kagen og ikke kun de store, som kan ende med tvangsindløsning, som Røkkes søn citeres for:
Adm. direktør Kristian Røkke sier onsdag at det finnes muligheter for Aker Horizons innen batteriteknologi og energilagring som potensielle tillegg i selskapets portefølje.

– Nå har vi fire veletablerte plattformer i dag, med Aker Carbon Capture, Aker Offshore Wind, Aker Clean Hydrogen og Mainstream Renewable Power. Det er mye som skjer innenfor disse selskapene. Vår hovedoppgave vil være å støtte disse i den industrielle utviklingen fremover og innen M&A for alle disse selskapene, sier Røkke og legger til:

– Det vi ser veldig klart er at batteriteknologi og energilagring er en fremvoksende og interessant del for oss, både for Aker Offshore Wind og Mainstream sitt perspektiv i forbindelse med hybride prosjektløsninger, men potensielt også som et stand-alone-område.

nu mangler de bare det 5 ben som bliver RECSI, derfor sker emissionen.
Intet ord om hvad pengene skal bruges til, de har lige fået en milliard i kassen, som var nok for 4 måneder siden
Slettet bruker
05.05.2021 kl 10:40 9550

"Intet ord om hvad pengene skal bruges til, de har lige fået en milliard i kassen, som var nok for 4 måneder siden"

Forrige emi var til oppstart/oppgradering av ML og oppgradering/utvidelse av Butte

Kommende *potensielle* emi er til oppkjøp og andre utvidelser.
manman01
05.05.2021 kl 10:59 9387

Hahahahahahahhhahahah
Ja vi har faktisk en gruppe for alle REC aktionærer, bortset lige fra dig - hvor vi konspirerer sammen med selveste KIR.

Han sendte mig faktisk en DM i går hvor han specifikt nævnte dig.
Intravenøsiu
05.05.2021 kl 12:19 9024

Er det 34% regelen (hindre oppkjøp) du tenker på eller generelt bare større andel?
AtlasShrugged
05.05.2021 kl 13:29 8788

meget bull dette trådstarter, får vel servert en fin batteri overraskelse muligens 11 mai da? :)
Slettet bruker
05.05.2021 kl 13:42 8642

Det er blitt delt nok linker til nyheter fra USA (Biden-administrasjon, presse og selskaper) som direkte og indirekte berører RECSIs virksomhet til å forstå at selskapet står ovenfor en enorm vekst.

Det er et tidsspørsmål før RECsi selv offentliggjør konkrete planer

(en god investor vil etter mitt syn samle denne informasjonen som allerede foreligger og kjøpe før markedet har sendt kursen opp til himmels).

Når avtaler og planer offentliggjøres er veien kort til flerdobling.
Redigert 05.05.2021 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Stonks_
05.05.2021 kl 13:46 8592

33.33 prosent vil utløse budplikt, noe som betyr at aker om de overskrider den grensen så må de gi et bud på hele selskapet
Slettet bruker
05.05.2021 kl 13:52 8601

Og da ønsker de vel kursen så lav som mulig .....
Slettet bruker
05.05.2021 kl 13:57 8547

Tviler noe slikt kommer på q1. Blir avtale laget må det børsmeldes.

Det jeg håper på er at de sier noe mer om fremgangen med disse batteri produsentene de har hatt dialog med. q3 hadde de dialog med flere, q4 var det fremgang med dialogen og de nærmest konkurerte om rec. Så blir spennende høre ord lyden denne gangen. Hadde ønsket det kom at de er i forhandlinger om avtale feks. eller noe slikt. Aller helst at det børsmeldes en ny avtale :-)
Eller så må vi bare vente på den ramler plutselig inn, eller at G14 starter byggingen av den aonde fabrikken sin PÅ rec i ML. Den bekreftelsen er nok veldig viktig for markedet!

Så er det hva de sier angående åpningen denne gangen, eller om de kun fastholder på avgjørelse ila 2021. Prisene på poly er nesten doblet siden januar, og burde ha stor betydning fremover og på åpningen, men rec må ha kunder til det. Kina har fortsatt tariffen der, men poly er mangel vare for tiden og det blir laget lange kontrakter på det som er i markedet.

Vil ha noe info om Yulin også. Hva er planen her...

Det tar tid dette her, men har stor tro vi blir belønnet ila 2021 :-) Utsiktene er enorme innen solar og batteri og halvledere for REC. USA må sette fart nå på den retningen de har signalisert, så løser ting seg og REC vil være i en enorm god posisjon.
Intravenøsiu
05.05.2021 kl 14:04 8520

Ja, det var 33,34% jeg tenkte på , de kan vel potensielt bryte 33.33% komme med et bud de vet ikke blir godtatt, og deretter sitte på 33,34% og ha negativ kontroll?
Slettet bruker
05.05.2021 kl 14:06 8481

tenkte litt på følgende setning fra Røkke Jr.

Adm. direktør Kristian Røkke sier onsdag at det finnes muligheter for Aker Horizons innen batteriteknologi og energilagring som potensielle tillegg i selskapets portefølje.

De eier en del av REC der de ser store muligheter innen batteri delen.

Høres nesten ut som en mulighet de ønsker legge inn G14 inn i AKH portoføljen? eller tolker jeg dette feil?
Er store investorer bak G14, så vet ikke hvor stor sannsynlighet det kan være for de kjøper ett stort jafs av G14 og innlemmer det i portoføljen sin?

REC har uansett størst potensiale uten å bli sammenslått. Så dette tror jeg ikke skjer, men at AKH får tak i en stor andel av G14 og legger det inn i portoføljen sin er vel ikke usannsynelig...
Slettet bruker
05.05.2021 kl 14:11 8449

Noe sånt ville gitt mening.

Solar sammen med batteri vil skape store muligheter i årene som kommer da batteri utfyller og fjerner solar energiproduksjon sitt største problem. Nemlig lagring. Veldig spennende. Mange eksperter jeg har tatt info fra sier at nettopp lagring har vært solar sin største hindring fra å ekspandere voldsomt, det er mer eller mindre løst med dagens batteriteknologi og vil forsterke seg med bedre batterier som kommer. Fra f.eks G14, Sila, Enovix etc.

AKH har Mainstream og de har Rec. Litt batteri inn i portofølen gir veldig mening etter mitt syn. Da er AKH ganske komplett. Kunne kanskje hatt litt wafer også :P
Intravenøsiu
05.05.2021 kl 14:16 8386

Den ultimate Hedge for Aker i dette segmentet i et langt tidsperspektiv forbi 2030 vil vel være full batteriproduksjon i Moses Lake, leddet etter Group14/Sila nanotech i verdikjeden.
Redigert 05.05.2021 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2021 kl 15:01 8198

Ja, hehe, fort gjort å tro at Group14 lager batterier. Det gjør de ikke. De lager materialer til batterier og dette glemmer jeg selv hele tiden.
Slettet bruker
05.05.2021 kl 15:05 8158

Som junior nevner, er det batteriteknologien. Den besitter g14
AksjeRik
05.05.2021 kl 15:27 7990

Anbefaler å ta en titt på Ballard Power!
Må cloce gap !! 🌟🚀🚀🚀 🤑
Slettet bruker
05.05.2021 kl 21:23 7411

Aksjekursen avsluttet i dag identisk med kursen vi hadde 23. des 2020. Vi er nå i mai måned. Føler dere ikke at enormt mye har skjedd siden da som bare er positivt for REC?

Vi har fått alle tegn vi kunne ha bedt om. Fra ledelsen i REC, til de største eierne bak selskapet, fra Biden til de ulike batteriselskapene REC er i dialog med. Henviser bare til de siste børsmeldingene. De kan rett og slett ikke si mer nå før formaliteter er på plass og kontraktene blir signert, da slippes børsmeldingene ut.

Snart får vi kvartalspresentasjon og generalforsamling. Ting er veldig spennende, men ønsker å sitere Røkke. Jr "Det er alt jeg kan dele av planer for REC på dette tidspunktet". Det jobbes enormt med bak kulissene og jeg antar at vi som er tålmodige ikke blir skuffet når nyhetene først slippes ut. Forøvrig forventer jeg et knall kvartal og god guiding fremover, men med mindre vi får børsmelding på forhånd så må vi ikke forvente game-changing direkte nyheter, men hints kan vi garantert forvente!

Som Vilter pleier å si; det handler om å komme seg inn før nyhetene blir offisielle. Da er det litt for sent.

For å klargjøre: Jeg forstår frustrasjonen deres. Vi har hatt nedgang etter nedgang siden midten av februar - når mange av oss mener at kursen var for billig, selv da. Det er synd at vi nesten testet 20kr når Pareto analysen kom (virkelig - du må lese hele analysen i sin helhet) og at vi nå er tilbake på 16.83kr, men som investorer må vi kunne tåle å ri bølgene opp og ned. Jeg mener at kursmålet på > 80kr også er for lite i forhold til potensialet til selskapet og hvor stort dette markedet kommer til å bli.

Vi har flere triggers fremover på både makro og mikro nivå. Håper at dere klarer å ignorere støyet som foregår akkurat nå og at dere ikke lar dere påvirkes for mye. Til sist er det nok vi som vil le best. Er ikke spørsmål om nyhetene kommer, de kommer garantert (mener jeg), spørsmålet er bare når :)
Redigert 05.05.2021 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2021 kl 13:51 6263

RECsi prises nå til 5,5 milliarder.
Jeg tok en slump på 15,60 og er svært fornøyd med det.
Tipper kursen er doblet etter guiding tirsdag 11.5 allerede,
for denne prisingen hører ingen steds hjemme...

Men, når jeg ser at folk handler NAS som verdsettes til 45 milliarder (til sammenlikning var NAS verdt 17 i 2016 når selskapet gikk bra). Folk kjøper med lukkede øyne, og ikke med kalkulatoren og hodet...



MGS
06.05.2021 kl 13:57 6424

Du kommer til å bli mer en bare litt skuffet på tirsdag.